Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
A 263.30M a hatósági azonosító, a 263.10 pedig a gyári típusszám. Mint a 412-eseknél: IDZ-516 gyári típusa 412.13, de sok helyen olvasni 412.30A-t, vagy 412.30/2-t.
BPF-026 sokáig totál helyi kivitelű 280-as volt. 2+1-es üléselrendezés, automata váltó, helyi ajtóelrendezés. Jó sokára aztán kapott botváltót és átvariálták az üléseket (a felső kapaszkodót viszont anno nem szerelték át, így az funkciótlan volt, nem tudom, azóta történt-e változás e tekintetben). Érdekes kérdés, hogy vajon miért került helyközibe? Jó persze, gondolom helyiben nem kellett annyira, helyköziben pedig szükség volt csuklósra. Akkoriban több csuklós helyközije volt Kunságnak. Emlékszem volt egy 4-0-4-0 ajtóelrendezésű is (ha jól emlékszem). Fura szerzemény volt. '95-96 környéként tünt el, azt hiszem.
Köszi mindkettőtöknek, de a 263-asokból megint a kétféle típus jött, így ismét döntésképtelen vagyok. Ikarus 280 fan az "exek" adatai alatt az első forgalomba állás idejét, esetleg férőhelyszámot értettem (az évjáratot tudom, de pontosabb dátum jobb lenne, plusz szintén napra pontosan, hogy nálunk mikor álltak forgalomba [amikor beírtátok ide, elfelejtettem kiírni, és azóta már nem találom :( ]) És akkor már csak a selejtek kellenének, néhány megvan, de elég hiányos az a listám, és a selejtezés ideje sincs meg, csak a mai, és az augusztusi... És azt kihagytam, hogy csak a helyieket szeretném.
1. Ezt rosszul tudod. Már rég óta tudom, hogy van Kunság Volán forum.
2. A telepes képeknek senki sem örül, hogy felkerülnek (főleg nem a volán), de szerintem az ilyesfajta dolgokat le kell rendezni privátban az illetővel és nem itt a forumon. A sofőrökre Én sose mondtam durva szavakat.
3. Amikor teljesen jogosan írunk a sofőröl, akkor ne szóljon.
4. Az OFF topik képek nagy része mára kikerült a topikból, kivéve mikor az kapcsolódik a volánunkhoz. A helyes írás annak szól ki a hsz.-t nem nézi át a gépelés után, hanem rögtön küldi.
1, A BPF-026 típusára én is nagyon kíváncsi lennék, de tuti, hogy nem Ik. 280.06-os!!! 2, Ik. 263.30M 3, JZY-064: 1989 KNL-240-245: 2007 tavasz KXH-604-605: 2007 december vége 4, Passzolom!!! 5, Milyen adataikra gondoltál???
Sziasztok. Lenne néhány kérdésem, remélem tudtok segíteni. A BPF-026 pontos típusa kellene, hogy 280.54 v. 280.06 A 263asoké is kellene, mert ellentmondásos adataim vannak: .30M vagy .10 ? Ezen kívül a JZY-064 és a 7700A-k forgalomba állási ideje is kellene. És még a selejtezett járművek listáját is kérném, ha lehet, selejtezési időponttal és pontos típussal (időben kb. addig, mióta KV-s színekbe kezdtek öltözni a sárgáról). Még az ex-Albás és ex-Hajdús kocsik adatai is kellenének, de annak utána tudok keresni máshol is ;)
Minden segítséget köszönök, hátha hosszú idő után végre teljes lesz az adatbázisom :)
Nem tudom te éppen merre jártál bence, mikor itt még normális, kulturált beszélgetés és társalgás folyt az autóbuszokról? Ja, hogy neked még halovány lila segédfogalmad sem volt ennek a topiknak a létezéséről sem? Ó, bocsánat...
Mert nem tudom mesélték-e nektek már valakik, valahol, hogy régen errefelé nem volt szokás telepes fotókat, videókat feltölteni, meg még cégen belül sem mindenkire tartozó információkat megosztani a nagy nyílvánosággal. Régen nem volt divat azzal kérkedni, hogy kinek melyik sofőr ismerőse hajtott a megengedettnél gyorsabban, nem volt szokás itt ócsárolni a sofőröket, csak normális (általános) kritikát megfogalmazni.
De a legaranyosabb az egész történetben, hogy valakik még csodálkoznak itt azon, hogy a sofőrök többsége szép lassan elhajtja őket a bús francba. Hát nem kell rajta csodálkozni, mert gondolom nektek sem tetszene, ha a munkahelyeteken folyamatosan azzal baszogatnának titeket, hogy mégis mit írtak rólatok az Index fórumban.
De lehet tovább homokozni drága barátaim, telibaszni, okádni a fórumot offtopik képekkel, kedvetekre gyalázni a magyar nyelvet a csodálatos helyesírásotokkal és játszani a nagy műszaki szakértőt úgy, hogy némelyik ember itt még fél éve azt se tudta, hogy a buszt azt eszik vagy isszák.
Jó szórakozást, megköszönöm a 3 éves ittlét lehetőségét, de különösen ezt a gyönyörűséges befejezést!
ui.: Valahol kezdem megérteni Alkaa-t, hogy miért hagyta itt ezt az egész kócerájt a francba.
De hát látod, hogy senki nem gondolkozik el rajta, minden megy ugyanúgy. Majd ha már írásos rendelkezés lesz róla, meg esetleg hivatalos utasítás, akkor talán észbekapnak az illető urak, akik most nagyon lapítanak. :)
Általában azt nem szeretik - az íratlan szabályok megszegésén túl - ha sok képet készítesz ugyanarról a gépről. Sokan csak ekkor lesznek idegesek, egy fotóért talán nem is szólnak. Szintén tapasztalat, hogy ha egy helyen állsz és fotózol, akkor is megáll 1-2 emberke érdeklődni.
Vannak bizonyos iratlan szabályok (melyekről lehetett azért már többször több helyen olvastgatni itt az Index fórumokon), amelyet ha valaki követ, ellavírozik ezen a "pályán". A gond akkor van, ha valaki nem ismeri ezeket vagy magára nézve nem tartja kötelezőnek. Ilyenkor jön az, hogy egyes volánokat magunkra haragítunk (itt most nem a Kunság Volánról beszélek). Olvastam már egy-két fórumon érdekes dolgokat, holott adott helyen nekem személy szerint nem volt még gondom.
Természetesen nem lehet egy sablont húzni a járművezetőkre, mindenki más és más tulajdonságú. Erre a déli végeken ezt tapasztaltam, hogy az ellenkezők nagy része Volán-ellenőrt lát bennem, és fél, hogy valami olyat fényképezek, amit nem kéne.
Én azt szeretem, amikor levegőnek néznek. Nem várom el, hogy feltétel nélkül beállítsa a buszt, de próbáljon meg toleráns maradni és nézzen át rajtam, nem fogok ártani neki. De valóban személyiségfüggő.
Én amúgy - amióta rendes gépem van - igyekszem mozgó buszt fotózni, ott nem tud leállni anyázni - bár van, aki megpróbálja -, állomásokon meg üresen megvárni, kivétel, ha életem témája és nincs más lehetőség, mint a sofőrrel együtt lekapni, de innen üzemen nekik, hogy nem kell félni, nem harap sem a kamera, sem én :-D
Sok igazság van abban amit írsz. Én is tapasztaltam, hogy az utóbbi 1-2 évben már úgy jönnek oda hozzám, hogy melyik honlapon lesz látható a kép. Azzal, hogy többen lettünk, valóban sokkal több sofőrhöz és egyéb volán alkalmazotthoz jutott el a hobbink léte és ezáltal annak megértése, viszont szerintem ezzel nagyjából annyi történt, hogy nem kell magyarázkodni, hogy ugyan miért is fotózom én le azt a buszt, mert tudja, de nagy valószínűséggel ugyanez a sofőr korábban is megengedte a fotózást, csak el kellett neki mondani, hogy miről is van szó.
Teljesen személyfüggő a dolog. Van olyan pályaudvar, ahol ismerik a hobbinkat és abban a pillanatban elhajtanak, amint észrevesznek és van ahol szintén ismernek és azt kérdezik, hogy ezt meg azt a buszt lefotóztam-e már, vagy épp beadhatom a forgalmiba a lemerült elemeimet, hogy feltölthessem.