Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZolikA Creative Commons License 2001.12.07 0 0 66
Nem értesz ! :-)))

Szerintem nem az a kategoria , a Multipla sokkal nagyobb és szebb is ! :-))))))) Az már olyan csunya hogy szép ! :-))))

Előzmény: Detonátor (65)
Detonátor Creative Commons License 2001.12.07 0 0 65
"Szerintem köze sincs a Doblonak a Multiplához ! :-))))"

Igazad van! Talán, egy picit finomítottak a formán. :)))

Előzmény: ZolikA (64)
ZolikA Creative Commons License 2001.12.07 0 0 64
Szerintem köze sincs a Doblonak a Multiplához ! :-))))

Nah mindegy a lényeg hogy nekem tetszik a Doblo pedig UTÁLOM az ilyen formákat de például a Berlingonál szerintem jobban mutat élőben a Doblo !

Előzmény: Detonátor (63)
Detonátor Creative Commons License 2001.12.07 0 0 63
A Doblo-val szerintem a Multipla vonalat próbálták továbbvinni. Hiba volt! Nem tanultak a Multipla esetéből.
Persze, ezek csak szubjektív vélemények. Én csak józan paraszti ésszel próbálom vizsgálni a dolgokat.
Előzmény: Type-R (61)
Detonátor Creative Commons License 2001.12.07 0 0 62
Szia!

Az új Civic-et már meg sem mertem említeni ebben a topicban. Ahogy te is mondtad, dettó ugyanaz a cipő, sajnos! :(
Lehet, hogy már csak használtan fogok legközelebb régebbi típusú autókat venni? Szerintem igen. ;)

Előzmény: Type-R (61)
Type-R Creative Commons License 2001.12.07 0 0 61
szia Detonátor!!!

mit is mondjak, nézd meg mit tettek nekem az új Civic-kel.
tök ugyanabban a cipőben járnak szvsz a fiatosok valahol mint én a hondámmal....

van valahol párhuzam a két cég között:
mindkettőnek kell egy erősen húzó volumen modell, és szerintem a stilo-val ez sikerülni is fog nekik.
és amíg nekem a hondánál lesznek olyanok hogy CTR, ITR, JTS, ATR és a többi dög addig azt mondom, hogy istenuccsse, csináljanak ilyen civic-et ahhoz hogy megtartsák a függetlenségüket.

és ott lesz a fiat fanoknak is a 220 lovas Abarth, és biztos vagyok benne hogy lesz a 156-oshoz hasonló nagyobb sportos fiat is, mert ahogy én kiveszem a dolgokat, a fiat is egy igen erős modelloffenzívába kezdett!

úgy gondolom, hogy a stilo lett olyan szuper kis gép, hogy hozni fogja a pénzt és tudnak új modelleket is piacra dobni. csak az olyanokat hagyják el, mint ez a doblo is pl... mert ezt a húzásukat nem igazán értem, nem tud a berlingo mellett labdába rúgni, nem is igazán értem.

és ha tényleg meglesz a Stilo WRC akkor az nagyot fog a hangulaton dobni!!!

üdv,
type

Detonátor Creative Commons License 2001.12.07 0 0 60
Na, beköszönök ide is!
Sziasztok! :)

Nem akarok vészmadár lenni, de szerintem a Fiat Stilo után, sok olasz fan fog elfordulni a konszerntől. Szerintem az igazi olasz fannak nem ez a tendencia jön be.
Ne legyen igazam! De a kis közvélemény kutatásaim alapján ez a kép alakult ki bennem. :(

Törölt nick Creative Commons License 2001.12.07 0 0 59
"A TS motor 87 óta van többé-kevésbé jelenlegi formájában a piacon nagyszériás gyártásban"

Apró okoskodás, hogy a '96 óta gyártott TS 16V-nek semmi köze nincs a TS 8V-hez.
A régi (164-es Alfával elhalálozott) 8V egy "igazi" Alfa motor, a 16V pedig FIAT blokkra épül.

Előzmény: fastcar (51)
Type-R Creative Commons License 2001.12.07 0 0 58
szia bizarro!

szerintem a Stilo WRC már rég be van programozva a FIAT kalendárjába:)))
én nagyon örülnék neki!!!

Előzmény: bizarro (55)
fastcar Creative Commons License 2001.12.07 0 0 57
Tudom, hogy azt írtad, de a 87-esben is minden megvolt, kivéve a 16V-t, a különbség még a blokkban van, de az nem érdekes ebböl a szempontból. A 16V-s motor meg ha jól emlékszem 96-ban a ráncfelvarrt 155-tel együtt jött (azaz 95 végétöl)
Előzmény: QuadCam (56)
QuadCam Creative Commons License 2001.12.07 0 0 56
fastcar
Ne helyesbíts, azt írtam, hogy a JELENLEGI TS MOTOR, a jelenlegi pedig a TS 16V, az pedig biza '97 óta van. Persze tudtam, hogy a Twin Spark technika 87-ben debütált az Alfa 75-ben.

IC
Meg kéne nézetni már azt az autót egy szervízben... :)

Előzmény: fastcar (51)
bizarro Creative Commons License 2001.12.07 0 0 55
Hello!

Az Alfa V8-ast 300 LE koruli teljesitmenyre josoljak ,ami ugye a GTV/Spider-ben fog debutalni .
A Stilo-nak 2003-ra jon ki majd a "tenyleges" ABARTH verzioja : turbos - 220 LE ,...es talan negykerekes ???
Jo lenne ,ha visszaternenek a rallyba vele ....

Ujra lesz Lancia Delta .

bizarro

u.i: 4.6-os Northstar-motor a Thesis-be ?
Vegulis ,........

Inner Circle Creative Commons License 2001.12.07 0 0 54
OFF

"az 1.7 16v P4 boxer 10 alatt nem nagyon kajál szerintem"

Hogyne! Nyáron, országúton-autópályán akár nyolc alá is megy! Télen is lazán tíz alatt van!

De akkor hetven-nyolcvan kilométerekre kell számolni! :)))

Előzmény: Crash Test Dummy (13)
fastcar Creative Commons License 2001.12.07 0 0 53
Igen, söt a megjelenésekor a legjobb volt, de tavaly a 2.5-ös kategóriában is megnyerte ezt a címet a 24V-s változat!
Előzmény: minimal (47)
fastcar Creative Commons License 2001.12.07 0 0 52
Nem is, lévén, hogy a Testarossában 180-fokos V12 volt! :)))

A motor a 308-asból származik, megváltoztatott hengerfejjel és motorelektronikával, de lényegében nulla beavatkozással 250-270 lóeröre emelhetö a 215-röl.

Előzmény: QuadCam (48)
fastcar Creative Commons License 2001.12.07 0 0 51
Sajnos ez a részvénycsere megnevezés csak egy eufémikus jelzö. A valóságban ez ténylegesen uralmat (ha nem is totálisat, de stratégiai mértéküt) jelent a GM részéröl a Fiat felett.

Abban Boróval kell egyet értsek, hogy nem lesz a Caddy NorthStarnál nagyobb motor a Thesisben sem, a hengerlekapcsolást is a NorthStar tudta elsöként, mégha nem is reklámozták agyon (legalább is itt Európában. Illetve mégis talán a 750-es BMW-ben létezett egy meghibásodási tartalékprogram ilyen funkcióval korábban).

QC-t helyesbítve, a TS motor 87 óta van többé-kevésbé jelenlegi formájában a piacon nagyszériás gyártásban. (Korábban is voltak már egyes modellek ilyen technikával, a szabadalmat 1911-ben jelentette be az A.L.F.A. a kétgyertyás gyújtásra!!!) A benne alkalmazott változó vezérlés pedig megelözte a Honda VTEC-jét is, bár ezt csak kevesen tudják, illetve a változó szívócsö hossz is hamarabb szerepelt, mint a VVT-i a Toyotánál.

Sajnos a konszern a 80-as években és a 90-es évek elején sokat ártott a márkáknak, és most keményen dolgoznia kell minden egyes vevöért, illetve, hogy visszajuttassa a Lanciát és az Alfát arra a helyre, ahova tartoztak.

fastcar Creative Commons License 2001.12.07 0 0 50
Okidoki!

" újra a konkurrencia előtt lehet, mint a hatvanas évek előtt, amikor az Alfa, Lancia, Maserati sokkal többet jelentett mint most!"

Igen, de akkor még egyik sem tartozott a FIAT-hoz!!!!

Előzmény: okidoki (32)
ZolikA Creative Commons License 2001.12.06 0 0 49
Azé a 8.32-es megér egy misét ! :-))))
Előzmény: QuadCam (48)
QuadCam Creative Commons License 2001.12.06 0 0 48
Pedig volt már ilyen: a Lancia Thema 8.32-ben pl. Ferrari motor van. Nyilván nem egyenesen a Testarossából, de akkor is Ferrari, a Thema meg nem tartozik az exkluzív kategóriába.
Előzmény: okidoki (43)
minimal Creative Commons License 2001.12.06 0 0 47
Ami kesik, nem mulik! Nemsokara jon az Alfa uj sportauto generacioja! :-) A GM blokkok sajnos jonnek, de azert nem Ecotec motorok lesznek az Alfakba. Radasul csak a v6osokat nyirtak ki egyenlore, amibol tul sokat nem adtak el. Bar nem kerdeses, hogy az Alfa a vilag egyik legjobb v6osat. A 2.5os aggregat volt mar ev motorja jelolt. Talan meg visszajonnek. Az egesz csak darabszam kerdese. Ha megerositik az Alfa image-et, akkor ez is johet. Igy is sokat fejlodott!

Masreszrol erdekes uj dolog, hogy az Audi es a VW formalisan kettevalik. Reszben megszunik a platformstrategia! Remelem ebbol tendencia lesz.

Előzmény: ZolikA (46)
ZolikA Creative Commons License 2001.12.06 0 0 46
Jó hát én sem ugy gondoltam hogy most dobjanak már egy Ferrari mocit ugy ahogy van bele az Alfába hanem maga a technikai alapokat felhasználva miért nem csinálnak egy hasonlo V8-ast .

Gondolom hogy technikailag csak van átjárás hisz egy tulajdonban van .

A Masokat most már telejs Ferrari felügyelet alá vonták és a Ferrari mocik a Masokba is belekerülnek . Csak kissé lebutitva , gondolom .

HuG Creative Commons License 2001.12.06 0 0 45
ez nem vitás:-))))
Előzmény: okidoki (44)
okidoki Creative Commons License 2001.12.06 0 0 44
exkluzivitás
okidoki Creative Commons License 2001.12.06 0 0 43
Éppen azért nem tartozik össze stratégiailag a Ferrari/Maserati és a Fiat Auto, hogy ne kerülhessen Alfába Ferrari motor. Rengeteget ártana a Ferrari exluzivitásának, ha egy évi 250 000-es darabszámú márka is használná a motorjait. Persze a tapasztalatcserére van lehetőség(Selespeed váltó)! A Maserati használ Ferrari egységeket, mivel hasonlóan kézi gyártású, kis darabszámú márkáról van szó!
ZolikA Creative Commons License 2001.12.06 0 0 42
Köszi minimal !

Kérdésem a következő :

Miért zárja ki ez annak a lehetőségéet hogy mondjuk az Alfa használja a Ferrari mocikat ?

Ezt még mindig nem értem . Ez szerződésben van leirva ?

Előzmény: minimal (40)
QuadCam Creative Commons License 2001.12.04 0 0 41
"nagy baszallito"

ez marhajó :-DDDDDD

Előzmény: minimal (40)
minimal Creative Commons License 2001.12.04 0 0 40
A Fiat SPA az egesz anyavallalat, egy hatalmas ceg, eminek csak egy resze az autogyartas, sok mas teruleten tevekenykedik, es emellett nagy baszallito (pl: Magneti Marelli, ilyen az egok "tablaja" a Golf hatso lampatestebenben, de az szallitja a szkvencialis valtot a Vanquish-be).
A Fiat Auto ala tartozik maga A Fiat auto, az Alfa es a Lancia. A Ferrari, Maserati es a De Tomaso a Fiat Spa ala tartozik.

En nem feltem a FIAT-ot. Az Alfa uj modelljei feletteb sikeresek, varhato ez a Stilo-tol is, mivel olyan extrakat is kinal, amit csak par kategoriaval feljebb szoktak. A Lancia meg kerdojel. Szerintem a Thesis jol sikerult, szep is, es eleganciat kinal. Milyen okos! Manapsag mindenki egyre sportosabb, ugyhogy nem nagy a konkurencia.

udv

Előzmény: ZolikA (38)
QuadCam Creative Commons License 2001.12.04 0 0 39
Kedves Boró!
Kérdésedre a választ már tömören megadta ZolikA, egy kicsit bővebben az én véleményem: először is szigorúan a műszaki tulajdonságokra szorítkozva, a TS magasabb szinten áll, mint az Ecotec. A TS-ben: változóvezérlés, hengerenként dupla gyertya, a 2 literesben változó szívócsőhossz, az Ecotec pedig egy minden extrától mentes, halálosan egyszerű 16 szelepes injektoros motor. És a TS minden szempontból az Ecotec fölött teljesít a valóságban is. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a jelenlegi TS 97-ben jelent meg, tehát gyakorlatilag már egy kifutóban lévő konstrukció, valamint hozzávesszük még az Ecotecek közismerten magas olajfogyasztását (tudom, nem mindegyik olyan), akkor szvsz egyértemű, hogy melyik képvisel fejlettebb technikát. Ezzel együtt a TS-re is ráférne a fejlesztés, ami nyilván be is következne, ha a Fiat nem úgy állna, ahogy és ha nem történt volna meg a GM házasság. Érzelmi alapom egyébként nem sok van a TS védelmére, az én Alfám ugyanis nem TS motoros és a fentiek ellenére nem is vagyok 100%-ig kibékülve vele, de azért az Ecotecnél jobbnak tartom. Az említett 156-al szerzett tapasztalatoddal azt hiszem egyet tudok érteni, bár nem részletezted, hogy mi nem tetszett benne. Én is vezettem ugyanilyet (igaz az SW volt), mit mondjak lehangoló volt. De biztos vagyok benne, hogy egy 1.6-os Vectra méginkább az lenne. Szerintem egy ekkora autóba egyszerűen nem való 1.6-os motor, a 156-ot 1.8-nál kellett volna kezdeni. Ha viszont körülnézek az utcán nem vagyok biztos benne, hogy kifizetődő lett volna ez a Fiatnak, a 156-osok 80%-a 1.6, úgy látszik a többségnek ez is megfelel. Ez a motor 145/6 méretű karosszériához való, ott igen jól teljesít.

Más
Említetted okidokinak címzett válaszodban az Olds Aurorát. A nicked és ez alapján egy sanda gyanú ébredt bennem... Ha jól tudom, te most az USA-ban élsz, ha nem vagyok indiszkrét, mióta van ez így? Magyaro.-n nem volt céged a 90-es évek elején?

Előzmény: Boró12 (35)
ZolikA Creative Commons License 2001.12.04 0 0 38
Kezedek okosodni ! :-)))

Szóval , mi a Fiat Spa és a Fiat Auto között a különbség ?

Előzmény: okidoki (37)
okidoki Creative Commons License 2001.12.04 0 0 37
Az új négyliterest először a Signum2 frankfurti tanulmányautóba szerelték be, hengerkikapcsolással is rendelkezik!
A Maserati, Ferrari motorok nem kerülhetnek más modellbe, mivel ez a két cég a Fiat SpA, nem pedig a Fiat Auto tulajdona, emiatt nincs átjárás!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!