Sziasztok, olyan történt, hogy magam sem hiszem. a 307esem (2001es benzin 1.6 16V) tegnap délután tökéletes állapotban állt be a garázsba. ma reggel munkába indulván gyújtás ráadása után kiírta hogy az utasoldali légzsák deaktiválva van, plusz a komplett óracsoport nem dolgozott! A mutatók alaphelyzetben, a visszajelző ledek sötétek. Az autó indult rendesen, volt világítás, index, féklámpa, minden. Annyi még, hogy mikor bekapcsoltam a tompítottat a szokottnál sokkal jobban elvette a fényerőt a központi kijelzőtől és a légkondi kijelzőjétől. Beértem rendben a melóba. Hazafele indulva ugyanaz a helyzet, óracsoport néma, mint a hal, légzsák inaktív. Este beállnék a garázsba az utcáról, gyújtást ráadva minden tökéletesen működik!!! Azzal a kivétellel, hogy a tompítottat ráadva csak a légkondi kijelzőtől vette el a fényerőt a szokott módon, a központi kijelzőtől nem. Kíváncsian várom a holnap reggelt. Ti mit gondoltok erről?
Tegnap fényszórókat cseréltem a 307-esemen(16V,benzin ,1,6-os,2001-es, NFU, nem kombi). miután kiküzdöttem a menetirány szerinti bal fényszórót, mögötte találtam egy fém dobozt, ami ki van kötve, a vezetékek le szigszallagozva. Az van ráírva, BALANCE UNIT. Meg tudná mondani nekem valaki mi a manó lehet ez?
Kissé kifutva ugyan a nyárból, de lesz még tél is, először itt kínálom eladásra szeretett 2006-os 2.0 HDi RHR 307-esem tetőtartóját (univerzális alu keresztsín), mellé ajándék tetőbox, vagy fordítva:) Gyula-Pest útvonalon bárhol le tudom adni. A sín nyilván zárható, a box meg pláne. Box mérete: kb. 90x135x25. 330-380 liter közt van belül. Ha nem tört volna szilánkosra a jobb könyököm, vígan megnézném pontosan, így csak ha valakit érdekel, mert van egy-két dolog elé rakva.
Bontatlan gyári alkatrészem: egy turbo druck labda. Biztonságból betárolt, nyilván soha ki nem bontott.
Egy csomó H1-es izzóm, Philips, és más márkás, nem gagyi egyik sem. Van a ködlámpához is vagy 2 bontatlan izzóm és néhány H7 is.
Maradt gumiszőnyeg szett és nyári szőnyegszett 1-1 garnitúra.
Van egy kerékkulcsom, kihúzható nyéllel, ami a mérete alapján sajnos nem jó az új autómhoz. Ehhez kapcsolódóan van 3 garnitúra kerékőröm is. Az egyik lemezfelnihez jó, a másik kettő könnyűfém felnihez jó, tehát alátétes, közülük az alufelnisek gyáriak. Kerékre van továbbá 16" mérethez (205/55/17) egy bontatlan hóláncom is.
Van továbbá néhány vadonatúj ablaktörlőm is elsők és hátsó is, Bosh és egyéb márkák.
Gyula-Bp vonalon (még ha girbe-gurba is) találkozhatunk, ha van érdeklődő. Ár megegyezés szerint, nyilván bolti ár alatt, de ingyé' felett valamivel.
70perharminc85venöt7harminc7. A nick alatti mail már rég nem játszik.
Ülés csere előtt állok, megvettem a 308-as üléseket, viszont szeretnék kérni a 307 es és a 308 as ülésnek a csatlakozójának a vezeték kiosztását, ha valaki ebben tud segíteni. A 307es ülés az sima standard ülés, csak légzsák van benne, viszont a 308 az már fűthető is. A fűtéshez a kábelezést és a biztsítékot megoldom, de a csatlakozó kiosztásra szükségem lenne, hogy nehogy keveredés legyen a vezetékek között. Ha valaki tud ebben segíteni, akkor azt megköszönöm! :)
Sziasztok! Az én 307-es,1,6-os, NFU-s, nem kombim olyat szokott csinálni, ha hosszabb útra megyek vele, mondjuk Szeged-Pest, hogy egyszer csak kb 0,5 másodpercre elvész az áram a kmóra műszeregységből majd visszatér. Motor észre sem veszi az áramszünetet. Konkrétan úgy néz ki az egész, hogy megyek mondjuk 90-nel, ötödikben( általában lassan közlekedek, ritkán megyek 110 fölé),egyszer csak az összes mutató leesik nullára, mintha levettem volna a gyújtást. Oda nézek, elcsodálkozom az eseményen, mire káromkodni kezdenék már vissza is jött az áram a műszerbe. Mutatók mutatják a helyes értékeket, a visszajelző ledek világítanak, majd elalszanak(mint mikor ráadom a gyújtást), a légkondi elindul automata állásban még akkor is ha az esemény előtt be sem volt kapcsolva. Ez az egész zajlik le kb fél másodperc alatt, közben az autó gurul, mintha mi sem történt volna, nem rángat, nem dadog, egyenletesen gurul. Van, hogy 250-300 km-es út alatt sem csinálja, van, hogy egy 200 km-s út közben igen. Azt figyeltem meg, hogy a 28 Celsius feletti külső hőmérséklet nagyban elősegíti az attrakciót. A gépezet 2001-es, nem ráncfelvarrott kb négy éve van nálam. A műszer egységet nem bolygattam, nem vettem ki a helyéről soha. Ja, benzin-gázos a lelkem és imádom! ( jut eszembe az attrakció alatt gázzal gurul a kicsike. Bár lehet benzinnel is csinálná ,de hosszabb távra gázzal gurulunk.)
Folytatásos sztori: hőmérséklet még mindig kacat néha, de pont 14 fok volt hegynek felfele, így nem melegedett annyira túl.. 100 fok környékére ment fel 110es tempóval. Ugyanakkor az egyik úton elkezdett megtorpanni.. Tehát megy az ember vele, aztán egy pillanatra beesik a fordulat, mintha leállna, vagy nem kapna üzemanyagot a motor, utána megy megint tovább.. Elég nagyot tud rántani.. De ezt, egy pár órás pihenő után elfelejtette, szóval nem tudom mi lehetett.. De kezd elmenni a bizalmam. :)
Lecsavaroztam alul a fekete dobozt amiben a csörlő van, de a pótkerék meg sem moccan... A doboz lifeg, vagyis a bowdennek engednie kéne, de semmi...
Rángassam meg még jobban, hátha leengedi?
Vagy vágjam el? Nem szívesen tenném, mert lehet, hogy akkor sem fog lejönni a pótkerék, és a huzal kilátszik, tehát csak félre van tekerődve, és talán nem is rozsdás.
Fejlemények a melegedéssel kapcsolatban: elugrottam egy kiolvasásra a Bosch-hoz, meg vettem tágulási tartály kupakot újat, soha nem lehet tudni, nem-e elengedi a nyomást.
A hőmérséklet adat stimmel, kicsivel 70 alatt volt a mutató, kiírt 68 fokot, hibakódból, ami hűtésre vonatkozik hiba kb. egy volt, szakadás a ventilátor vezérlésnél. De dátumot nem tárol, valamint a teszt elindítására bekapcsolt maxra, zúgott rendesen.. Tehát vagy szét volt húzva egyszer, amikor szerelték, vagy ki tudja, de most jónak tűnt. Meg gondolom autópálya tempónál amúgy is van elég menetszél erre.
Volt EGR hiba, meg turbónyomás hiba, meg ez az, de ugye ki tudja mikori, mert amúgy hibátlanul megy, ereje van, alapjárat stabil, nem torpan meg, meg a szokásos. Kitöröltettem mindent, aztán majd pár hónap múlva ráolvasunk még egyet. De sajnos nem lettünk előbbre.
" Ha nem nyitna a termosztát, alapból is melegedne,"
Csak nem mindig úgy sz@r egy termosztát, hogy nem nyit, hanem van olyan, hogy csak részben nyit, félrefeszül, stb. Az elméletet gyakran megcáfolja a gyakorlat, úgyhogy a rendes vizsgálati módszer, hogy kidobod belőle és hajrá. Aztán kiderül mit csinál.
Persze te még gyűjthetsz tapasztalatokat nyugodtan, én csak azt mondtam, amit én csinálnék a szerelői múltammal.
Én még diaggal is megnézném, hogy amikor meleget mutat a hőfokmérő, a motorvezérlő is ugyanazt az értékel "látja"-e.
Ezt nem próbáltam, mert nem akartunk megsülni azonnal, lévén kint is 25-35 fok volt. :)
Gondolom segítene valamit, de inkább ha nagyon felmászott, lelassítottam. Egyébként ritkán van olyan helyzet, amikor tényleg elmegy a pirosig, de attól még bosszant, hogy miért csinálja, amikor előtte 10+ évig szépen gond nélkül működött. Jah, 170e kmvan benne, tehát még azt se lehet mondani, hogy annyira sokat ment volna..