Vegyünk két teljesen egyforma Ford Mondeót - vagy amit akarsz -, ott állnak a szalonban.
Azon miért nem görcsölsz, hogy E KETTŐ KÖZÜL melyik a megbízhatóbb? Biztosan van különbség. De hol mérhető le, hogy mennyi és milyen jellegű?
"Ha van két autó, ami egyébként minden másban ugyananyit nyújt, vagy az előnyeik-hátrányaik egyébként kiegyenlítik egymást, akkor akár még döntő tényező is lehet."
Itt mondtad ki a lényeget. Ilyen két autó ugyanis nincs, még ugyanazon ember számára sem; azon sci-fi témakörbe tartozó esetben, ha mégis kreálnának két ilyet, a megbízhatóság komoly szerephez jut majd a választásomban. :-)
"Se a hibák tulajdonképpeni típusát, sem az azokat elszenvedő emberek képességeit, sem az eltérő sárgaangyal-hívási szokásokat nem ismerjük. "
Ez benne van az eredeti statisztikában. De egyébként nem mindegy? Ugyanazon országban mérik mindezt. Tehát ugyannanak a népességnek a körében. Vagy egy Fiatosnak rá van tapadva a kezére a telefon és a sárga angyalt hivogatja, a japán autó tulajdonosa meg akkor sem teszi ha egyébként kellene?
"Nem egyéb ez, mint egy teljesen közömbös statisztikai adat, amiből látványosnak tűnő következtetéseket von le néhány újságíró"
Ennél azért több. IGenis van jelentése, és le lehet vonni belőle következtetéseket. Nem kell túlmisztifikálni, de igenis valamilyen szinten azért értékmérője lehet egy autó megbízhatóságának. Egy autóvásárlásnál ez IS szempont, lehet hogy 3%-os súllyal, de figyelembe fogom venni. Ha van két autó, ami egyébként minden másban ugyananyit nyújt, vagy az előnyeik-hátrányaik egyébként kiegyenlítik egymást, akkor akár még döntő tényező is lehet.
Te is megetted. Ideális alanya vagy a marketingtrükköknek.
El kellene gondolkodni azon, hogy mit tudtál meg voltaképpen ebből a felmérésről. Se a hibák tulajdonképpeni típusát, sem az azokat elszenvedő emberek képességeit, sem az eltérő sárgaangyal-hívási szokásokat nem ismerjük.
De még ha mindez pont ugyanolyan lenne is, mint nálunk! Nézz már rá egy picit arra a listára, és lásd, hogy milyen különbségekről beszélsz. A legrosszabb szereplő esetében is 1000 autóból 958 volt hibamentes. Az emlegetett Golfnál 1000-ből 983.
Nem érzed kissé nevetségesnek az ezen való lovaglást? Nem egyéb ez, mint egy teljesen közömbös statisztikai adat, amiből látványosnak tűnő következtetéseket von le néhány újságíró. Az olvasók meg szépen megkajálják.
Ennyiről szól egy hibastatisztika.
megvettem az AUTO PIAC legfrissebb számát és 2 dolog evvel kapcsolatban ide vág
I. szóba jött itt a FIAT (punto, bravo)
most olvasom, hogy a németeknél a meghibásodási statisztikában a punto a legalján van VW polo a 2. a toyota mögött , a bravo brava marea együttes a középkategóriában hasonló eredményt ért el
1000-ből 42? hiba, míg a golf és az astra 17
a 4-6 éves autókat vizsgálták ezért nincs FABIA SEDAN de úgy gondolom a VW csoport minőségi autókat gyárt amik megérik az árukat
II. KIA RIO 3 millio ft ez komoly?
ui. örülök, hogy jó autónak, csak drágának találod a FABIA-t én se azért vettem mert olcsó
Én is rágódom a dolgon rendesen. De az az igazság, hogy a lakásvásárlás miatt nagyon hiányozna az a félmila most a költségvetésemből...
Na mindegy. Ma délelőtt megyek megint hozzájuk, hogy pontosan számszerűsítsük, hogy mi mennyibe is kerülne pontosan.
Ket eves (alap?) Feliciara 1.4M... Nagyon korrekt.
Sedanra arengedmeny, aprobb extrak... Oriasi. (Bocsi, de az uj modellekre soha nincs bevezeto ar, azokbol nagyon nehez barmit lealkudni, plane ha a forgalmazo jelentos szamu eladasra szamit. Thaliara annak idejen semmi de semmi kedvezmenyt nem lehetett kapni!)
Casco feltetelek megegyeznek a Feliciaeval... ez is havi 50% sporolast jelent.
Szoval: ha teheted, ne sokat gondolkozz, csapj bele.
Azért ennyire nem eszik forrón a kását. Arról van szó, hogy még tartozom nekik egy misivel. Namármost az Eurotax katalógus és a saját állapotfelmérésük szerint van egy ígérvényem, hogy 60 napon belül - ha addig össze nem töröm - adnának a Feliciáért 1 millió 400 ezer forintot, ha új autót veszek márkán belül. Namármost ebből az 1.4 millióból levonják a még fennálló egymisi tartozásomat. Marad 400 ezer. Ehhez hozzárakok 500 ezret, ami ugyebár 900 ezer pénz. Ez nagyjából az új Fabia árának nagyjából 30%-a, tekintve hogy hajlandóak egy kicsit engedni az árból, mivel a Sedan új modell, tehát bevezető áron odaadnák egy két apróbb-extrával. A maradék részre megint adnának kölcsönt, hiszen jó adósuk vagyok (mindig precízen fizettem, sőt, túlfizetésem is van) , szóval mindenféle hitelbírálat nélkül megadnák a kölcsönt, aminek havi törlesztőrészletei megegyeznének azzal, amennyit eddig is fizettem, igaz, újabb hat évre adósodnék el. Ja, és a biztosítás (Casco, kötelező) is csont ugyanannyi lenne, mint a Feliciára. Viszont lenne megint egy új autóm, és az elmúlt két évben nagyon élveztem, hogy csak a kötelező szervizekre kellett mennem, soha semmi komoly probléma nem volt, nem kellett izgulnom, hogy vajon most hajlandó-e elindulni vagy sem.
Ez elég érdekes hkr...ha veszel egy Fabiat elengednek 500 ezret??? Mert ha ezek szerint erről van szó, akkor ne gondolkodj tovább banyeg:))))))))
Rakd ki a félmilliót, lökd oda a felicsiját oszt vedd fel a lakáshitelt:))))))))
A következő érdekes helyzet elé vagyok állítva. Nekem egy Felicia 1.3 -am van, most lesz két éves. Még mindig nyögöm a részleteket, most viszont újabb kölcsönt tervezek felvenni - lakásra. Tehát számolgatással telnek a napjaim.
Bementem Porsche-szalonban, kérdeztem, miként szabadulhatnék meg kamat- és részletterheimtől.Megtudtam, alapvetően három lehetőségem van. Vagy kifizetek egy milliót és elbúcsúzunk egymástól, vagy kifizetek ötszázezret és felér csökken a még kifizetni valóm, vagy fizetek 500 ezret, odaadom nekik a Feliciát, átülök egy Fabia Sedanba, és fizetek továbbra is ugyanannyit havonta, mint eddig...
Hmmm. Azzal is számolgatok, hogy a futamidő végén mit ér majd az ötéves Felicia. Szóval ez a Fabia Sedan variáció elgondolkodtatott. És a helyzet az, hogy nekem tetszik a kocsi. Nekem a lépcsőshátúak jobban bejönnek mint az ötajtósok vagy a kombik, de kisméretű Sedanban a Fabia messze a legszebb.
Minőséget, használhatóságot nem tudok, mert nem próbáltam ki, de ha legalább annyira kényelmes, megbízható és problémamentes autó, mint a Felicia, akkor nem sokat fogok szerintem gondolkodni. Mit kapni még kb. ennyi pénzért a Porsche-csoportnál?
Hát szerintem látszik rajta, hogy meg van erőszakolva. Olyan a háta, mint egy szomorú kölyökbálna. Túl alacsonyan vannak a lámpák, és rossz kisugárzású (szomorú) ívet követnek. Bár való igaz, hogy 'jobban egyben van' benyomása van, mint a thaliának. Attól még persze rém ronda. szvsz.
Eppen az egyik Skoda-szalonban jartam, ahol kozepen allt egy lepel alatti auto. Formajarol itelve Fabia Sedan volt. Kifejezett esdeklesemre sem mutattak meg, mi van a lepel alatt. "Majd a jovo hetvegen, a nyilt napon." OK. Erre par perc mulva befordult az udvarra egy treler, rajta egy csomo "meztelen" Sedannal. Aztan ma a forgalomban is lattam a Porsche Hungaria egyik tesztautojat, "A jovo klasszikusa" felirattal. Nekem speciel tetszett, esztetikailag -- szamomra -- magasan a Thalia felett all.
Tegnap ment előttem egy ilyan sedan fabia.
Ráadásul fehér színben, ami ha egy autó ronda, akkor azt nagyon kihozza. Szerinem rondaságban partiban van a thaliával, bár egyenlőre nem tudom eldönteni melyik a csúnyább.
Ha a mareával egy árban van, dögöljön meg a lovam, ha skodát vennék. A két kocsi nem egy kategória. A fiatban a sokat emlegetett minőségérzet is sokkal jobb.
" "Mennyivel drágábbak a VW termékek, és mégis azt veszik jobban."
El kell, hogy keserítselek, de ez így ebben a formában nagyon nem igaz. "
HVG : "Semmi sem veszélyeztette az évek óta európai éllovas Volkswagen csoport európai első helyét, annak ellenére, hogy kevesebb autót tudott eladni, mint egy évvel korábban. A VW négy márkája közül a zászlóshajó Volkswagen és az Audi is kevesebb autót forgalmazott, viszont a két „kísérő” márka, a Seat és különösen a Skoda várakozáson felül jól szerepelt. Elemzők szerint a VW azzal csípett le a komolyabb visszaesést elkönyvelt Opel és Ford vevőköréből, hogy mutatós, felső kategóriás autókra jellemző designnal és technológiával kezdi felszerelni középkategóriás modelljeit. A VW egyébként világméretekben először lépte át az évi 5 milliós darabszámot, amerikai eladásai például a második fél évben 25 százalékkal ugrottak meg - nem kis részben a dollár erősödésének köszönhetően -, ami azt eredményezte, hogy 1973-as ottani jelenléte óta a legjobb eredményt érte el."
Emberek, nyugalom.
Hogy kerül ide a Punto egyáltalán? 4 ajtós, lépcsőshátú autókról beszélünk, nem?
A vallási vitákat félretéve, ha már olasszal kell összevetni a Fabia Sedan-t, én azt kérdezném: miért nem hasonlítjátok egy Marea-val?
A 100 16V Marea és egy Fabia Sedan 1.4 16V árban gyakorlatilag pariban van, felszereltségben sem lehet olya nagy különbség. Mindkettő lépcsőshátú.
Ki választaná a Skodát? És miért?
"Ismerem én is ezeket a "láttam olyat aki már halott olyanról, hogy az unokaöccsének volt"."
Ez a dedós megnyílvánulás általános iskolás szintre vall. Úgy látszik a Fiat iránt táplált hamis paranoiád nem enged meg értelmesebb hozzászólást tőled.
Azért mert nálad az elfogadott, hogy a négyéves puntód belül ciripel, aláírom.
És szerinted mindenkinek PuntoII-re van szüksége akinek van rá pénze? Drágábban nem vehet egy rosszabbul felszerelt Fabiát a kinézeteVagy az már osztályellenes? Akkor ugyanígy párhuzamot vonhatnánk a Brava-Golf, Marea-Passat között is. Mennyivel drágábbak a VW termékek, és mégis azt veszik jobban.
A Puntos topicban mar kerdeztem, de ugy latom itt gyakrabban vagy.
Szoval az autobild (a velemenyere nem adunk, de a mereseik jo lehetnek valamire) tesztelte a Puntot, amit ott SX-nek hivnak, es kb. az itteni ELX-nek felel meg. A regi vitakban te mindig egy bizonyos fekteszttel jottel Punto ugyben. Hat ez a valtozat 43 metert produkalt, ami finoman szolva gyenge. Masreszt a teszt vegen osszetortek az autokat, es a Punto, mivel kiesett a szelvedoje, kb. EU-Ncap szerint 2 csillagot ert el. Ha ekkora a gyartasi szoras, hogyan nevezhetnenk biztonsagosnak az autot? Tudod, ezt meg egy Saxo is hozza.....
Ne mondj ilyet Mongoose mert még a végén szokásommal ellentétben megsértődöm...
Azt mondod felesleges? Tényleg az, mert tényeken ritkán lehet vitatkozni. Inkább próbálj te is tények birtokában vitázni, biztos könnyebb lesz az életed mint ez a mostani vetítőgép...nevetséges vagy bocs.
Valóban egyet értünk abban, hogy a Brava kifutó típus amit levált a Stilo. Ha a két autó közül kéne választani akkor én is a Skodát venném.
Sakal 72!
Légyszíves másold már ide nekem, hogy hol akarom bebizonyítani, hogy a Fabia rossz.
Ha eddíg nem volt világos akkor nekem nem az autóval van bajom, hanem az árával. Az autóval olyannyira nins bajom, hogy ha legközelebb megyek prágába akkor már csak kíváncsiságból is megnézem, hogy mennyi kint egy PDTDI elegance. Mert az már néztem, hogy a kombi comfort bő 700ezer forinttal olcsóbb volt.
De visszatérve, nekem nem a Fabiával van a bajom, hanem azzal amennyit a p. hungária elkér érte. Sokkal inkább örülnék ha fabiak rohangálnának az úton mint mondjuk Swift sedanok...
BigGL!
Ismerem én is ezeket a "láttam olyat aki már halott olyanról, hogy az unokaöccsének volt". Mellesleg a 3 éves Punto az Punto I. Ezen kívül 4 évig volt olyan autóm és én veled ellentétben tapasztalatból állíthatom, hogy amit leírtál az maximum csak a te ismerőseid autójára vonatkozik. Nem mondom, hogy egy 3-4 éves Punto nem zörög, mert igen is zörög, de semmivel sem jobban, mint bármelyik másik autó ami 70-100ezer kilómétert tett meg ezeken az igen kiválló budapesti utakon.
vinettu
Mivel így már beazonosítottam, hogy ki vagy a veled történő vitát is teljesen feleslegesnek találom...