Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.06 0 0 82
Ja, és még valami.

Vegyünk két teljesen egyforma Ford Mondeót - vagy amit akarsz -, ott állnak a szalonban.
Azon miért nem görcsölsz, hogy E KETTŐ KÖZÜL melyik a megbízhatóbb? Biztosan van különbség. De hol mérhető le, hogy mennyi és milyen jellegű?

Előzmény: Az Utolsó Európai (81)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.06 0 0 81
Barna! Illetve Hooshee! :-))

"Ha van két autó, ami egyébként minden másban ugyananyit nyújt, vagy az előnyeik-hátrányaik egyébként kiegyenlítik egymást, akkor akár még döntő tényező is lehet."

Itt mondtad ki a lényeget. Ilyen két autó ugyanis nincs, még ugyanazon ember számára sem; azon sci-fi témakörbe tartozó esetben, ha mégis kreálnának két ilyet, a megbízhatóság komoly szerephez jut majd a választásomban. :-)

Előzmény: Hooshee (80)
Hooshee Creative Commons License 2001.06.06 0 0 80
"Se a hibák tulajdonképpeni típusát, sem az azokat elszenvedő emberek képességeit, sem az eltérő sárgaangyal-hívási szokásokat nem ismerjük. "

Ez benne van az eredeti statisztikában. De egyébként nem mindegy? Ugyanazon országban mérik mindezt. Tehát ugyannanak a népességnek a körében. Vagy egy Fiatosnak rá van tapadva a kezére a telefon és a sárga angyalt hivogatja, a japán autó tulajdonosa meg akkor sem teszi ha egyébként kellene?

"Nem egyéb ez, mint egy teljesen közömbös statisztikai adat, amiből látványosnak tűnő következtetéseket von le néhány újságíró"

Ennél azért több. IGenis van jelentése, és le lehet vonni belőle következtetéseket. Nem kell túlmisztifikálni, de igenis valamilyen szinten azért értékmérője lehet egy autó megbízhatóságának. Egy autóvásárlásnál ez IS szempont, lehet hogy 3%-os súllyal, de figyelembe fogom venni. Ha van két autó, ami egyébként minden másban ugyananyit nyújt, vagy az előnyeik-hátrányaik egyébként kiegyenlítik egymást, akkor akár még döntő tényező is lehet.

Előzmény: Az Utolsó Európai (78)
TechRun Creative Commons License 2001.06.06 0 0 79
:)))))))))))))))))))))))))))

LZ !

Ez jó volt !

:))))))))))))))

Előzmény: Az Utolsó Európai (78)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.06 0 0 78
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Te is megetted. Ideális alanya vagy a marketingtrükköknek.

El kellene gondolkodni azon, hogy mit tudtál meg voltaképpen ebből a felmérésről. Se a hibák tulajdonképpeni típusát, sem az azokat elszenvedő emberek képességeit, sem az eltérő sárgaangyal-hívási szokásokat nem ismerjük.

De még ha mindez pont ugyanolyan lenne is, mint nálunk! Nézz már rá egy picit arra a listára, és lásd, hogy milyen különbségekről beszélsz. A legrosszabb szereplő esetében is 1000 autóból 958 volt hibamentes. Az emlegetett Golfnál 1000-ből 983.
Nem érzed kissé nevetségesnek az ezen való lovaglást? Nem egyéb ez, mint egy teljesen közömbös statisztikai adat, amiből látványosnak tűnő következtetéseket von le néhány újságíró. Az olvasók meg szépen megkajálják.
Ennyiről szól egy hibastatisztika.

Előzmény: sakal72 (77)
sakal72 Creative Commons License 2001.06.06 0 0 77
sziasztok!

megvettem az AUTO PIAC legfrissebb számát és 2 dolog evvel kapcsolatban ide vág

I. szóba jött itt a FIAT (punto, bravo)
most olvasom, hogy a németeknél a meghibásodási statisztikában a punto a legalján van VW polo a 2. a toyota mögött , a bravo brava marea együttes a középkategóriában hasonló eredményt ért el
1000-ből 42? hiba, míg a golf és az astra 17

a 4-6 éves autókat vizsgálták ezért nincs FABIA SEDAN de úgy gondolom a VW csoport minőségi autókat gyárt amik megérik az árukat

II. KIA RIO 3 millio ft ez komoly?

ui. örülök, hogy jó autónak, csak drágának találod a FABIA-t én se azért vettem mert olcsó

hkr Creative Commons License 2001.06.05 0 0 76
Én is rágódom a dolgon rendesen. De az az igazság, hogy a lakásvásárlás miatt nagyon hiányozna az a félmila most a költségvetésemből...
Na mindegy. Ma délelőtt megyek megint hozzájuk, hogy pontosan számszerűsítsük, hogy mi mennyibe is kerülne pontosan.
Előzmény: stevie wonder (75)
stevie wonder Creative Commons License 2001.06.04 0 0 75
Ez nagyon jo ajanlat, ki adta?

Ket eves (alap?) Feliciara 1.4M... Nagyon korrekt.

Sedanra arengedmeny, aprobb extrak... Oriasi. (Bocsi, de az uj modellekre soha nincs bevezeto ar, azokbol nagyon nehez barmit lealkudni, plane ha a forgalmazo jelentos szamu eladasra szamit. Thaliara annak idejen semmi de semmi kedvezmenyt nem lehetett kapni!)

Casco feltetelek megegyeznek a Feliciaeval... ez is havi 50% sporolast jelent.

Szoval: ha teheted, ne sokat gondolkozz, csapj bele.

:-)

Előzmény: hkr (74)
hkr Creative Commons License 2001.06.04 0 0 74
Azért ennyire nem eszik forrón a kását. Arról van szó, hogy még tartozom nekik egy misivel. Namármost az Eurotax katalógus és a saját állapotfelmérésük szerint van egy ígérvényem, hogy 60 napon belül - ha addig össze nem töröm - adnának a Feliciáért 1 millió 400 ezer forintot, ha új autót veszek márkán belül. Namármost ebből az 1.4 millióból levonják a még fennálló egymisi tartozásomat. Marad 400 ezer. Ehhez hozzárakok 500 ezret, ami ugyebár 900 ezer pénz. Ez nagyjából az új Fabia árának nagyjából 30%-a, tekintve hogy hajlandóak egy kicsit engedni az árból, mivel a Sedan új modell, tehát bevezető áron odaadnák egy két apróbb-extrával. A maradék részre megint adnának kölcsönt, hiszen jó adósuk vagyok (mindig precízen fizettem, sőt, túlfizetésem is van) , szóval mindenféle hitelbírálat nélkül megadnák a kölcsönt, aminek havi törlesztőrészletei megegyeznének azzal, amennyit eddig is fizettem, igaz, újabb hat évre adósodnék el. Ja, és a biztosítás (Casco, kötelező) is csont ugyanannyi lenne, mint a Feliciára. Viszont lenne megint egy új autóm, és az elmúlt két évben nagyon élveztem, hogy csak a kötelező szervizekre kellett mennem, soha semmi komoly probléma nem volt, nem kellett izgulnom, hogy vajon most hajlandó-e elindulni vagy sem.
Előzmény: vinettu (73)
vinettu Creative Commons License 2001.06.04 0 0 73
Ez elég érdekes hkr...ha veszel egy Fabiat elengednek 500 ezret??? Mert ha ezek szerint erről van szó, akkor ne gondolkodj tovább banyeg:))))))))
Rakd ki a félmilliót, lökd oda a felicsiját oszt vedd fel a lakáshitelt:))))))))
Előzmény: hkr (72)
hkr Creative Commons License 2001.06.01 0 0 72
Sziasztok!

A következő érdekes helyzet elé vagyok állítva. Nekem egy Felicia 1.3 -am van, most lesz két éves. Még mindig nyögöm a részleteket, most viszont újabb kölcsönt tervezek felvenni - lakásra. Tehát számolgatással telnek a napjaim.

Bementem Porsche-szalonban, kérdeztem, miként szabadulhatnék meg kamat- és részletterheimtől.Megtudtam, alapvetően három lehetőségem van. Vagy kifizetek egy milliót és elbúcsúzunk egymástól, vagy kifizetek ötszázezret és felér csökken a még kifizetni valóm, vagy fizetek 500 ezret, odaadom nekik a Feliciát, átülök egy Fabia Sedanba, és fizetek továbbra is ugyanannyit havonta, mint eddig...

Hmmm. Azzal is számolgatok, hogy a futamidő végén mit ér majd az ötéves Felicia. Szóval ez a Fabia Sedan variáció elgondolkodtatott. És a helyzet az, hogy nekem tetszik a kocsi. Nekem a lépcsőshátúak jobban bejönnek mint az ötajtósok vagy a kombik, de kisméretű Sedanban a Fabia messze a legszebb.

Minőséget, használhatóságot nem tudok, mert nem próbáltam ki, de ha legalább annyira kényelmes, megbízható és problémamentes autó, mint a Felicia, akkor nem sokat fogok szerintem gondolkodni. Mit kapni még kb. ennyi pénzért a Porsche-csoportnál?

BigGL Creative Commons License 2001.06.01 0 0 71
Hát igen, ebben a méretkategóriában egy kissé furcsának hat a sedan kivitel. A Clio és a Fabia formáján sem javított a "bőröndös" kivitel.
Asszem Creative Commons License 2001.06.01 0 0 70
Hát szerintem látszik rajta, hogy meg van erőszakolva. Olyan a háta, mint egy szomorú kölyökbálna. Túl alacsonyan vannak a lámpák, és rossz kisugárzású (szomorú) ívet követnek. Bár való igaz, hogy 'jobban egyben van' benyomása van, mint a thaliának. Attól még persze rém ronda. szvsz.
Előzmény: stevie wonder (69)
stevie wonder Creative Commons License 2001.06.01 0 0 69
Eppen az egyik Skoda-szalonban jartam, ahol kozepen allt egy lepel alatti auto. Formajarol itelve Fabia Sedan volt. Kifejezett esdeklesemre sem mutattak meg, mi van a lepel alatt. "Majd a jovo hetvegen, a nyilt napon." OK. Erre par perc mulva befordult az udvarra egy treler, rajta egy csomo "meztelen" Sedannal. Aztan ma a forgalomban is lattam a Porsche Hungaria egyik tesztautojat, "A jovo klasszikusa" felirattal. Nekem speciel tetszett, esztetikailag -- szamomra -- magasan a Thalia felett all.
Előzmény: Asszem (68)
Asszem Creative Commons License 2001.05.31 0 0 68
Tegnap ment előttem egy ilyan sedan fabia.
Ráadásul fehér színben, ami ha egy autó ronda, akkor azt nagyon kihozza. Szerinem rondaságban partiban van a thaliával, bár egyenlőre nem tudom eldönteni melyik a csúnyább.
Ha a mareával egy árban van, dögöljön meg a lovam, ha skodát vennék. A két kocsi nem egy kategória. A fiatban a sokat emlegetett minőségérzet is sokkal jobb.
BigGL Creative Commons License 2001.05.31 0 0 67
" "Mennyivel drágábbak a VW termékek, és mégis azt veszik jobban."
El kell, hogy keserítselek, de ez így ebben a formában nagyon nem igaz. "

HVG : "Semmi sem veszélyeztette az évek óta európai éllovas Volkswagen csoport európai első helyét, annak ellenére, hogy kevesebb autót tudott eladni, mint egy évvel korábban. A VW négy márkája közül a zászlóshajó Volkswagen és az Audi is kevesebb autót forgalmazott, viszont a két „kísérő” márka, a Seat és különösen a Skoda várakozáson felül jól szerepelt. Elemzők szerint a VW azzal csípett le a komolyabb visszaesést elkönyvelt Opel és Ford vevőköréből, hogy mutatós, felső kategóriás autókra jellemző designnal és technológiával kezdi felszerelni középkategóriás modelljeit. A VW egyébként világméretekben először lépte át az évi 5 milliós darabszámot, amerikai eladásai például a második fél évben 25 százalékkal ugrottak meg - nem kis részben a dollár erősödésének köszönhetően -, ami azt eredményezte, hogy 1973-as ottani jelenléte óta a legjobb eredményt érte el."

Akkor most tripla duplastipistopi és én nyertem.

Előzmény: Mongoose (64)
avantage Creative Commons License 2001.05.30 0 0 66
>Egyszerűen azért mert a Cliot a törökknél rakják össze.

Es az mivel jobb, hogy a VW/Merciket/stb... meg torokok rakjak ossze Nemetorszagban?

Ha a nemetek is igy gondolkodnanak, akkor a magyar osszeszerelesu TT-t egy nemet sem venne!!

Azt meg, hogy egy keleti piacra szant auto olcsobb anyagokbol keszul, minek magyarazni?? Igy olcsobb, es a funkciojat ellatja.

Előzmény: Mongoose (28)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.30 0 0 65
Ok, ott mar tegnap megkerdeztem, csak lattam, hogy itt vagy tobbet.
Előzmény: Mongoose (64)
Mongoose Creative Commons License 2001.05.30 0 0 64
BigGL!

"Mennyivel drágábbak a VW termékek, és mégis azt veszik jobban."

El kell, hogy keserítselek, de ez így ebben a formában nagyon nem igaz.

tcaoe!

Ez egy Skoda topic nem pedíg Punto. A Puntot sem én hoztam itt szóba. A feltett kérdésedre a Punto topicban válaszolok.

Mongoose

BigGL Creative Commons License 2001.05.30 0 0 63
Az L&K presztizse és a New edge Skoda összegyúrva teszi ezt az árat.(PH) :))
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.05.30 0 0 62
Ez valóban nagyon sok.
Előzmény: NRB (61)
NRB Creative Commons License 2001.05.30 0 0 61
Seat Cordoba 1.4 MPI 4ajtós, 2,8M HUF.

dupla lufi, digitklíma, stb.

No comment.

NRB

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.05.30 0 0 60
Emberek, nyugalom.
Hogy kerül ide a Punto egyáltalán? 4 ajtós, lépcsőshátú autókról beszélünk, nem?
A vallási vitákat félretéve, ha már olasszal kell összevetni a Fabia Sedan-t, én azt kérdezném: miért nem hasonlítjátok egy Marea-val?
A 100 16V Marea és egy Fabia Sedan 1.4 16V árban gyakorlatilag pariban van, felszereltségben sem lehet olya nagy különbség. Mindkettő lépcsőshátú.
Ki választaná a Skodát? És miért?
Előzmény: BigGL (57)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.30 0 0 59
Meg meg sokan masok is...:)
Előzmény: TechRun (58)
TechRun Creative Commons License 2001.05.30 0 0 58
"Hogy tudd kivel állsz szemben: a netmanian és a terminal-on "gabe"-ként ismernek"

Gabe, erre már rég rájöttünk LZ-vel. ;))))
no comment ....

Előzmény: vinettu (52)
BigGL Creative Commons License 2001.05.30 0 0 57
"Ismerem én is ezeket a "láttam olyat aki már halott olyanról, hogy az unokaöccsének volt"."
Ez a dedós megnyílvánulás általános iskolás szintre vall. Úgy látszik a Fiat iránt táplált hamis paranoiád nem enged meg értelmesebb hozzászólást tőled.

Azért mert nálad az elfogadott, hogy a négyéves puntód belül ciripel, aláírom.
És szerinted mindenkinek PuntoII-re van szüksége akinek van rá pénze? Drágábban nem vehet egy rosszabbul felszerelt Fabiát a kinézeteVagy az már osztályellenes? Akkor ugyanígy párhuzamot vonhatnánk a Brava-Golf, Marea-Passat között is. Mennyivel drágábbak a VW termékek, és mégis azt veszik jobban.

Előzmény: Mongoose (54)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.30 0 0 56
Szia Mongoose!

A Puntos topicban mar kerdeztem, de ugy latom itt gyakrabban vagy.
Szoval az autobild (a velemenyere nem adunk, de a mereseik jo lehetnek valamire) tesztelte a Puntot, amit ott SX-nek hivnak, es kb. az itteni ELX-nek felel meg. A regi vitakban te mindig egy bizonyos fekteszttel jottel Punto ugyben. Hat ez a valtozat 43 metert produkalt, ami finoman szolva gyenge. Masreszt a teszt vegen osszetortek az autokat, es a Punto, mivel kiesett a szelvedoje, kb. EU-Ncap szerint 2 csillagot ert el. Ha ekkora a gyartasi szoras, hogyan nevezhetnenk biztonsagosnak az autot? Tudod, ezt meg egy Saxo is hozza.....

vinettu Creative Commons License 2001.05.30 0 0 55
Ne mondj ilyet Mongoose mert még a végén szokásommal ellentétben megsértődöm...

Azt mondod felesleges? Tényleg az, mert tényeken ritkán lehet vitatkozni. Inkább próbálj te is tények birtokában vitázni, biztos könnyebb lesz az életed mint ez a mostani vetítőgép...nevetséges vagy bocs.

Előzmény: Mongoose (54)
Mongoose Creative Commons License 2001.05.30 0 0 54
Renegade!

Valóban egyet értünk abban, hogy a Brava kifutó típus amit levált a Stilo. Ha a két autó közül kéne választani akkor én is a Skodát venném.

Sakal 72!

Légyszíves másold már ide nekem, hogy hol akarom bebizonyítani, hogy a Fabia rossz.
Ha eddíg nem volt világos akkor nekem nem az autóval van bajom, hanem az árával. Az autóval olyannyira nins bajom, hogy ha legközelebb megyek prágába akkor már csak kíváncsiságból is megnézem, hogy mennyi kint egy PDTDI elegance. Mert az már néztem, hogy a kombi comfort bő 700ezer forinttal olcsóbb volt.
De visszatérve, nekem nem a Fabiával van a bajom, hanem azzal amennyit a p. hungária elkér érte. Sokkal inkább örülnék ha fabiak rohangálnának az úton mint mondjuk Swift sedanok...

BigGL!

Ismerem én is ezeket a "láttam olyat aki már halott olyanról, hogy az unokaöccsének volt". Mellesleg a 3 éves Punto az Punto I. Ezen kívül 4 évig volt olyan autóm és én veled ellentétben tapasztalatból állíthatom, hogy amit leírtál az maximum csak a te ismerőseid autójára vonatkozik. Nem mondom, hogy egy 3-4 éves Punto nem zörög, mert igen is zörög, de semmivel sem jobban, mint bármelyik másik autó ami 70-100ezer kilómétert tett meg ezeken az igen kiválló budapesti utakon.

vinettu

Mivel így már beazonosítottam, hogy ki vagy a veled történő vitát is teljesen feleslegesnek találom...

Mongoose

vinettu Creative Commons License 2001.05.30 0 0 53
chronic

Én Trabival letollak olyan száguldásélmény van benne:))

Szerintem mindössze ennek tudható be a dolog, érzéki csalódás:)

Előzmény: chronic (46)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!