Hát egy zsír szériával azért nem nagyon kell 120 fölé menni!:) (Szélérzékeny a drága!)
Az egész részben azon dől el, hogy valami romot veszel amit fokozatosan foltozol, vagy egyből kicsit jobb állapotúra költesz...Persze a legfiatalabb is több mint 10 éves, bármi előfordulhat, de ez persze minden ótóra igaz:)
Típushibák a vízfelforrás, hengerfejrepedés, nagy olajfogyi (hirtelen ennyi jut az eszembe)
A felforrásra megoldás lehet a ventillátorra kötött kapcsoló (1000HUF-ból meg is van), a hfrepedést már vételkor ki lehet szűrni nagy valszínűséggel, de ha nem hajtod szét akkor sokat bír. A nagy olajfogyira meg a szelepszárszímmering a gyógyír, ezt 200HUF/szelep áron szokták csinálni (+szerelés+anyag).
Szóval ha karbantartod akkor sokáig szolgál.
Alkatrészek sem túl drágák, és főleg hozzáférhetők:
Gyertya 200/db
Termosztát 2000/db
Megszakító 1500-2000/db
Vezérműlánc 6000-7000
Jut eszembe a hátsó fékcsőelosztó is hajlamos a szétrohadásra, de ez sem drága.
például a fogyasztásra, de azt már megírtad :-))
az is érdekelne, hogy kb. mennyit megy, alkatrészárak - mennyibe kerül a fönntartása (gyakori hibák, gyakran elromló alkatrészek cseréje stb.), teszem azt egy diák fenn tudja e tartani :-))
Konkrét adatok? Mire gondolsz?
Én 5-7 lityivel járok! Persze az 5 városon kívül értendő:) Dehát ez nagyon vezető/autó függő...
Akár 10l fölé is mehet ha nyomod neki.
köszi szépen! sajnos még nem mai a probléma kb. 1-1,5 év múlva lesz aktuális de addigis nem árt tájékozódni! :-))
és tudnál róla konkrétabb adatokat írni: pl. fogyasztás stb.. ?
előre is köszi
Annyit azért nyugodtan el lehet ismerni, hogy ez nem az "örüljön, hogy 36 éves korában még gurul", illetve a "szakadt szappantartó" kategória.
Na peace, azért ne essetek egymásnak :-) Megnyugtatásul: 2005 után is lesz Trabi, csak kis módosításra szorul (katalizátor). Aki nagyon nem akar az autóval foglalkozni, csak a lehető legolcsóbb egyéni transzportot keresi, az vszg. át fog állni valami más keleti típusra.
Ezt hogy értelmezzem? igazán kiváncsi lennék a véleményedre. valami problémád van? ne burkoltan irogass, fejtsd ki! aztán max megbeszélünk egy személyes találkozót.
Én komolyan nem tudom megérteni azt hogy , hogy lehet autot venni ugy hogy nem teccik???
Vagy megvetted este és reggel ahogy felébrettél ránéztél és a fénybe láttad hogy trabant??Rröhhejes. Pedig a trabant jo autó!
Szia Tiberius! hagyjad, itt egyes emberek nagyon le akarják húzni a trabantokat, de azért mutatnék nekik egy-két olyan trabantot, ami mellett a legújabb szaros széria autó elbújhat.
Igen, van. Az enyémet 1984-ben kezdték gyártani (mármint a típust), jelenleg is gyártják, és a modellfrissítések gyakoriságából ítélve kb. 2010-ig valószínűleg még jut neki hely a gyártósorokon. És ezután még valószínűleg minimum 10 évig problémamentes lesz az alkatrészellátás, de szerintem tovább is.
Hogy milyen típusról van itt szó? Annyit segítek, hogy Oroszországban érdemes keresgélni :)
Nem látom be, miért olyan nagy csoda, hogy egy 36 éves Trabi még megy... ezek a régi kocsik jók, és kész :) De komolyan... pont az bennük a király, hogy akármeddig működnek, amíg a karbantartásuk megoldható. A Trabanté pedig még megoldható, a 12 évesé is meg a 36 évesé is. Jobb keleti kocsiknál ez nem is kérdés, a kérdés csak az, hogy meddig... ezért választottam inkább olyan típust, amit még szinte változatlan formában ma is gyártanak.
Akkor te nem ultel abban, amit nekem akartak eladni. A legjobban mukodo dolog benne az autoradio volt: a hangfalak gyakorlatilag csak a membranbol alltak es be voltak dobva a csomagtartoba, mert a kalaptarto kirohadt. Es csak ugy szolt, ha kinyultal az ablakon, es megfogtad az antennat... :))) A kocsi tobbi resze szarabb allapotban volt. De ment. (Valaki vegul megvette 5000-ert.)
Tenyleg hogyer' adod? :)