Szia. Köszönöm a gyorsz válaszod. Megnéztem a csöveket kb egyforma hőmérsékletűek. Kérdésem az lenne hogy az a expanziós szelep merre található? Illetve melyikkel érdemes kezdeni kompresszor vagy a szelep?
A P1112 talán levegőhőmérséklet hiba. Ez egybe van építve a légtömegmérővel. Próbából ki kellene cserélni. Hibás légtömegmérő okozhat akár leállást is, vészüzembe történő átlépést, illetve erőtlen motorteljesítményt.
Kimaradt a felsorolásodból az üzemanyagszűrő. Ha koszos,alacsony lesz a kisnyomás. Lehet üz.a.szűrő fedél. Sérült üz.a.vezeték.
Előszőr a légtömegmérővel kezdenék. Aztán a kisnyomású üz.a.kört ellenőrizném.
Nem írtad, hogy amikor leáll, füstöl-e ? Lehet még EGR kör, vagy turbónyomás szabályzó.
Legegyszerűbb ellenőrzés egyike: tűzfalon keresztülmenő két klímacső egyike hideg lesz ha működik a rendszer. Mégpedig a vastagabb csőnek kell hidegnek lennie, ami visszatér a kompresszorhoz. Sőt ilyen időben kicsapódik rajta a nedvesség, és vizes a cső..
Ha ez nem így van, akkor lehet expanziós szelep, kompresszor probléma.
Ha hideg a cső, akkor lehet a hideg-meleg szabályzó csappantyú, az őt mozgató motor probléma.
Ha a visszatérő cső hideg, vedd ki a párologtató hőm.érzékelőt. Középső box jobb o. burkolat le, egy 2 pólusú talán barna(ha jól emlékszem) csati megy rá. Húzd ki a gumi dugóból, és a lyukon keresztül hideg levegőnek kell kiáramolnia ha rendesen hűt a rendszer.
Sziasztok. S1 Rhz klímagondom van. Kompresszor kapcsol 750 gr közeg van benne nem ereszt de kb 20 fokos levegőt fúj. Bontottan vettem hozzá a kompresszort. Lehet letapadva? Vagy kopott? Vagy mi miatt lehet? Hűtőventilátorok is kapcsolnak.
Adott egy Peugeot 406 2.0 HDI motorral szerelt (110 Le) autó. A probléma az, hogy meleg motornál 3000-es fordulatnál az autó letilt, leáll a motor. Várok 3 percet, és beindul, igaz erő nincs benne. Hibakód kiolvasása után megint kezdi előről. A hibakód: p1112 --Ami cserélve lett: Kisnyomású szivattyú, nagynyomású szivattyú nyomásszabályzó szelep, nyomásérzékelő, meg a 4 injektor bevizsgálva. hol keresse a szerelő a hibát? találkozott már valaki ilyen esettel??
Ha nem ülteted addig, hogy a fekvőrendőr csiklandozza a talpad talán nem lehet gond. A 406 nem hülyegyerek autó. És talán tiltott éjszakai versenyekre sem jársz vele... :)
Ha hivatalosan akarod csinálni valszeg többe kerül a kocsi áránál... A tervezés, engedélyezés akár több száz ezer forint is lehet. Plusz a szett és munkadíj..
Sajna már vissza raktam a sárvédőt de a nyáron még leveszem mert cserés. De mi is az a canister , ahogy én néztem talán a a benzin körhöz van köze? Mi a szerepe?
Sziasztok. Erre az alkatrészre lenne szükségem.A bal első ajtón van,de szerintem a jobbos is ilyen. A fehér karikáról lenne szó.Abba van bekattintva a két csati. Ha lenne valakinek eladó azt megvenném.Köszi.
Sziasztok. Valaki esetleg nem bont S1 es szedán KMPD színkódu autot? Szép állapotú sárvédők és motorháztetőre lenne szükségem. Plusz egy hátso lökhárító.
1. Az alufelniből a felnikupakot hogyan lehet kiszedni? Ugyanis meg sem mozdul, és mellette nincs semekkora rés sem, egy tű sem fér ott be. Ha az ember egy árral, vagy egy kés hegyével elkezdi feszegetni, akkor megsérül az alufelni is, és a kupak is - és továbbra sem mozdul meg a kupak. Lehetséges, hogy le kell szedni a kereket, és belülről kell kiütni? Ha nem úgy, hogyan?
2. Az emelési pontok hol vannak a kocsin? Pontosan hol vannak, ill. milyenek, miről ismerszenek meg? Tudom, az elmélet az, hogy a küszöbön (pontosan hol is? oldalt, alul?), van egy háromszög, ami ezt jelzi. Na ezen sehol nincs háromszög, bárhogy keresem. A küszöb elejétől, és végétől milyen távolságra vannak az emelési pontok?
3. Sajnos van rajta nyitható napfénytető is, és természetesen az nagy esőnél beázik. És természetesen ez a víz belekerül a küszöbbe, és nem nagyon akar lefolyni. A kérdés: elöl és hátul, pontosan hol (hol van?) kellene kifolynia a küszöbből ennek a víznek? Milyen az a kifolyó, hogyan néz ki?
Remélem, valaki már találkozott ezekkel a problémákkal, és tudja a megoldásokat.
A 406-osom evaporator sensor/elpárologtató szenzora diszkalkuliássá vált, ezért kérdezem, van-e valamelyikőtöknek fölösleges darab pl. bontásban lévő autóban?
Sziasztok. Olyan problémám akadt, hogy szeretném kicserélni az első spirálrugókat. Szét is szedtem. A rugótányérom szét van rohadva és nem találok hozzá sehol. A boltba azt mondják megszünt a cikkszám. Talán csak gyáriba lehet rendelni de az se biztos. Van valakinek ötlete,hogy mi jó hozzá? Vagy esetleg bontott valakinél?
Köszönöm a gyors és értelmes választ. Valószínű, hogy a gyújtás kapcsoló lesz a gond mert mostanában szorult, akadt. Hétvégén megnézem. Az a helyzet, a biztijét megtaláltam az jó de már ott sincs áram. Még egyszer köszönöm. Szép napot.
Ez sajnos nem megoldás. Azért nem, mert az új kulcs transponder chipje rá van forrasztva a kulcs alaplapjára. Vagyis nem olyan megoldású, mint a régi kulcs, ahol külön volt a transzponder-chip. Emiatt nem fér el egy tokban a kettő egyszerre. Vagyis az új chipet valahogyan le kellene forrasztani, vágni az alaplapról. Csak ugye akkor meg kérdéses, hogy a távirányító funkció működőképes lenne-e. Az pedig kell, amiatt lett véve az új kulcs - a régi kulcsban nem volt távirányító, csak transzponder.
A kulcsmásolós vállalkozások sajnos nem járható út. Mint korábban írtam, mind "fiatal, és kell nekik a pénz". Egy sima transzponder-klónozásért, ami egy Zed Bull-szerű kütyűvel max. 1 perc, 20000 ft-ot kérnének - és ahhoz még az autó ottléte sem kell. Csak nem kapnak, legalábbis tőlem nem. Maga a Zed Bull, tehát a kód-olvasó, és másoló gépezet kb. 10000 ft-ba kerül (Kínából), persze egyetlen egy kulcs másolásáért nem érdemes megvenni.
Ezért, felhívás: ha valakinek, aki nem kulcsmásoló-vállalkozó (de ettől még lehet fiatal), van ilyen, vagy bármilyen kulcs-kódmásoló herkentyűje, nem sajnálná rá azt az egy percet, és szívességből, tiszta, és önzetlen emberi jóságból lemásolná nekem a kulcsot, az jelezze itt, vagy az e-mail címemem.
Ha csak a háza van szétszakadva lehet kapni itthon is kulcsházat.
Ha a kulcs alaplapján a mikrokapcsolók leszakadtak, az is pótolható.
Lehet kapni csak külön házat, de lehet rendelni házat plusz mikrokapcsolót is a kulcs paneljára, csak végig kell nyálazni az E-bayt, és türelmesen várni kb.3-4 hetet mire az óccó kisz kínai megérkezik. Vagy sosem érkezik meg... Pl "valahogyan" eltűnik a postán.
Vagy autokulcs.hu oldalról megrendelni. Kicsit drágább lesz, de legalább megjön. Esztergomban vannak.
Ha nem itt laksz a közelben, akkor is felhívhatod őket. Talán még el is postázhatod nekik javításra. Így ha javítható megmarad a régi kulcsod a régi chippel. Nem kell tanítani, kulcsot vágni. Esetleg kap új nyomógombot új kulcsházzal.
Visszaolvasva a problémát szerintem egyszerű a megoldás ha jól értelmezem.
A régi kulcsból át kell tenni a chipet az új kulcsba. Az új kulcs chipje kuka. Ugyan olyannak kell lennie a két chipnek, tehát csereszabatosak.
A nagyfrekis táv tanítása a következő(miután az új kulccsal a chip áthelyezése után indul az autó.)
gyújtás1 ráadás(gyújtáskapcsoló 1-es pozíció amikor csak a töltésjelző világít) a távirányító záró gombját több, mint 3-4 s időre folyamatosan nyomni. majd gyújtáskulcs ki, és csukott ajtónál zárni-nyitni vele.
ha a művelet nem sikerül, ismételd meg párszor. ha nem működik, annak oka lehet:
Ésszerű magyarázat miért kell kulcs programozáskor minden kulcsot újra tanítani:
Tegyük fel ellopják, elhagyod a kulcsot. illetéktelen megtalálja, és elviszi az autód.
Ha ilyenkor a maradék egy (vagy ahány pótkulcsod van) kulcsot újra programozzák, a régi kulcsot kizárja a rendszerből. Emiatt azzal már nem fog indulni az autó. Kinyitni ki lehet vele az autót, de az indításgátló nem fogja engedélyezni az indítást a kizárt kulccsal.(pontosabban az önindító fog működni, de a motor nem indul)
A chip egy több márka által is használt immo chip. A felprogramozása menni fog. A kérdés az, hogy az utángyártott kulcs nagyfrekvenciás távirányítója vajon szinkronizálható lesz-e. Előfordulhat,hogy nem.
307 full can rendszertől felfelé (ha jól emlékszem....)már bonyolultabb...Egy felprogramozott kulcsot más autóhoz már nem lehet tanítani, szinkronizálni.
Még a 406-nál akár egy bontóból vett kulcs is felprogramozható, ha nem hibás a kulcs.
Legolcsóbb megoldás ha nem akarsz áldozni rá:E-bay. Univezális kp.zár modul peugeot kulccsal. Nyit-zár, indexet villogtat, sőt kereső funkcióval is ellátott.
Ha a gyári megoldáshoz ragaszkodsz: kulcs(ok) kódkártya,(vagy csak egyszerűen a kód lekérve egy félbehajtott papíron) gyári program. És mehet...
"De ez esetben, állítólag, a régi transponder chipet is újra kell kódolni - amit, bevallom, nem egészen értem, hogy miért kell."
Mert csak. Mert a program így működik. Amúgy feltehetően azért, mert egészen új kódsorozatot állít elő a feltanítás során, amit ha nem másolsz bele a régibe is, akkor nyilván nem fog indulni vele.
"És talán van egy olyan lehetőség is - de ezt inkább kérdezem -, hogy egy kulcsmásoló/programozó eszközzel, mint amilyen pl. a Zed Bull (az egy piros kis masina, úgy néz ki, mint valamin gagyi gyerekjáték - azért ezt említem, mert ez a legolcsóbb herkentyű) átmásoljuk a kódot az új chipre."
Ezt konkrétan leírtam neked korábban:
"Az immo chip-et önmagában amúgy szinte bármelyik értelmesebb kulcsmásoló tudja klónozni."
Nyilván nem kell hozzá az autó. És nyilván nincsenek autóspecifikus eszközeik, hanem valamilyen univerzális olvasó - író eszközzel intézik, mint pl. ami a te általad leírt is lehet akár.
A gyári chip azonban nem írható ezekkel a cuccokkal, ahhoz ilyen általános írható chip kell, ami van a kulcsmásolóknak. Hogy melyikhez mi, annak utána kell olvasni. Az ily módon leklónozott kulcs (illetve chip) természetesen indítani fogja az autót és a régi kulcs is. Persze hibák előfordulhatnak, ezért mindig ki kell próbálni klónozás után.
Azzal kapcsolatban még nekem sincsenek tapasztalataim, hogy ha egy gyári és egy klónozott kulcsot szeretnénk újratanítani az autóval, Lexia-val (vagy akár más diaggal), akkor mi történik, nem dob-e ki a program amiatt, hogy az egyik chip nem gyári fajta, hanem univerzális.