Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dr.Gibson Creative Commons License 2000.12.10 0 0 6
X Jakab!

Nekem Stratusom van, ha valami konkrétan érdekel róla, kérdezz!

Előzmény: X Jakab (-)
Gilbert Creative Commons License 2000.12.10 0 0 5
Szia sansalvador!

Tokeletesen igazad van a Plymouth Breeze-l kapcsolatban. Valahogy elfelejtkeztem rola, pedig itt is sok szaladgal ebbol a tipusbol:-( Mea culpa!
Lehet kicsit elfogultnak tunnek az irasaim az amerikai autokrol. Ha igy van elore elnezeseteket kerem. En mindossze a sajat tapasztalataimat, erzeseimet probalom leirni. Tulajdonkeppen ilyen " szeret, nem szeret" alapon. Volt szerencsem kiprobalni jo par itteni tipust es termeszetesen nekem is volt olyan amire azt mondtam: "koszonom nem" De mivel ez a topic a Chrysler egy tipusarol szol, igy probalok a keves egyeni tapasztalatommal hozzajarulni.
Idestova 5 eve csak "amcsi" kocsim van. Nem azert , mert elfogult vagyok, hanem egyszeruen a jozan esz es a matematika meggyozott arrol, hogy mind ar, minoseg, megbizhatosag viszonylatban nincs mas valasztasom. Nem fogok kiadni $ 50.000-t egy "fapados" merciert vagy bomosert. Itt semmikepp sem. Nincs tapasztalatom az europai gyartasu amerikai tipusokkal, azt viszont tudom, hogy valoszinu ha Magyarorszagon elnek nem biztos, hogy 300 M.-t vennek. 14.000.000 ft-t semmikepp sem.
Ebben tehat igazad adok neked. Elhiszem, hogy abban a kategoriaban ahol a Stratus mozog - forintalisan atszamolva kb: 5.000.000 ft korul mozog az ara- tutira jobb autot lehet talalni odahaza. En csak arrol irtam, hogy azok kozul az europai gyartasu kocsik kozul amiket ide importalnak ar-minoseg-megbizhatosag kategoriaban keves olyan tipus van amire azt mondanam "ez kell nekem". Gondolom azzal is tisztaban vagy, hogy egy autot nem eleg megvenni azt fenn is kell tartani, szervizelni, stb. Egy olajcsere $ 60 egy mercinel, ugyanaz a 300 M-l $ 30. Miert fizessek ketszer annyit ugyanazert a mennyisegu olajert?Effektive a fenntartasi koltsege - beleertve a biztositast is - dragabba teszi meg az ugyanazon arkategoriaban levo europai autot az "amival" szemben. Nem hiszem ,hogy ennyivel tobbet erne. Mondok egy peldat. A felesegem az iden nyaron szanta ra magat, hogy lecsereli a Mazdajat. Egy kis 323-l jart. VW Golfot akart venni. Szamolgattunk, majd megintcsak a jozan esz dontott egy Mercury Cougar mellett. A ket auto ara hajszalra megegyezett. De ha ranezel a ket kocsira eg es fold. Mind belulrol, mind kivulrol.Fenntartasa pontosan a fele( fogyasztas ugyanaz, biztositas , szervizkoltseg a fele a VW-nek)Azt hiszem azota sem banta meg, hogy ram hallgatott.

Azt irod, hogy a muanyagok kemenyek, elborzasztottak. "Én az európai autókat mindenképp magasabb minőségi és kidolgozási osztályba sorolom."
Megmondom oszinten en a $100.000-os mercibe is talaltam illesztesi hibat , hiaba probaltak a fabetetekkel elrejteni. De ahogy ezt gondolom te is tudod tokeletes auto egyebkent sincs.

Na mar kezdek elterni az eredeti tematol. Remelem nem ertettel felre sansalvador.

Amugy elarulod hogy kerult hozzad New Yorker es a Stratus? Odahaza vetted, vagy innen vitted be?
Miert adtad el a New Yorkert? Mi volt a tapasztalatod vele? Irhatnal par szoban rola ha gondolod.

Bocs ha kicsit hosszura nyultam volna!

Kivanok nektek minden jot!

Sziasztok!

Gilbert

Előzmény: sansalvador (4)
sansalvador Creative Commons License 2000.12.10 0 0 4
Gilbert!

Nem csak két változata van. A Plymouth is gyártja -többek között- ezt a Chrysler tipust is, nem csak a Dodge. A Plymouth-nál Breeze a neve ennek a tipusnak, természetesen ugyanazokkal a motorokkal.

Egyébként sok dologban amit mondtál egyetértek veled. Abban hogy relativ megbizható autók a Chryslerek és abban, hogy biztonságosak is. Nekem volt egy Dodge Stratusom (2.4-es mocival) és egy New Yorker-em (3.5-ös mocival)is. Mindkettő természetesen amerikai változat volt és nem európai. A feleségem pl a Stratussal egyetlen egy(!) karccal kiszállt az autóból, amikor egy motoros 120-szal(!) oldalról egy az egyben belement az autó bal oldalán a vezetőajtó előtti A oszlopba.

Igaz, hogy van egyfajta feelingjük, remekül vezethetőek, főleg a kiváló ergonómiai kialakitásuk miatt. Lehet szeretni a formája miatt is, nagyon eltalált a formatervük is. Egyszóval lehet szeretni őket, van miért.

Viszont egyben nem értünk egyet:
"Aki egyszer megtapasztalja az "amerikai auto adta erzest" nem hiszem, hogy utana visszakivankozna egy fapados kavedaraloba"

Nos ha már a Stratusról beszélünk, akkor ez nem igaz. A Status anyagaiban, kényelmébenm minőségében egyáltalán nem jobb autó, mint sok európai autó. Vannak erényei, amik jók, de ezek semiképp sem. Egyszerű kispolgári autó, kispolgári használatra - igaz, amerikai feelinggel és talán inkább amcsi használatra. Itt Európában csak egy átlagos autónak számit a konkurenciához képest. De még a New Yorkerem a belső anyagai minőségében is messze auluról figyelhették bármelyik francia autóm belső kidolgozását. A műanyagok -sokszor kemények- elborzasztóak voltak, ahhoz képest amit egy ilyen luxuskocsinak adnia kellenne. Talán egyedül a bőr volt benne ami jobb volt mint az átlag. Viszont mindkettőre jellemző, hogy a futóműveikben csalódtam. Gyengék.

Erre még azt mondom, hogy jó kis autók, akinek bizonyos szinten megfelel az általuk átlagszinten nyújtott kényelem és minőség az szeretni fogja őket. Viszont nem nehéz náluk jobb autót találni - ezt nem szabad elfelejteni. Én az európai autókat mindenképp magasabb minőségi és kidolgozási osztályba sorolom.

Előzmény: Gilbert (2)
Aszpirin Creative Commons License 2000.12.08 0 0 3
Hú, de nagyon tetszik nekem ez az autó! Sajnos nincs nekem, nem volt alkalmam kipróbálni se3m, de már többet láttam belőle, és iszonyatosan tetszik!!!
Gilbert Creative Commons License 2000.12.08 0 0 2
Sziasztok!

Roviden hozzaszolnek avantage irasahoz.

Valoban jol remlik ket valtozata van. Az egyik Chrsyler Cirrus neven kerul forgalomba a masik Dodge Stratus-l. Tulajdonkeppen a ket tipus szinte hajszalra megegyezik.
Erdekes, hogy itt Kanadaban csak Chrsyler neven hozza forgalomba a tipusait az autogyar, mig az Egyesult Allamokban Dodge neven. Mondok peldat.
Itt az Intrepid Chrysler neven szerepel , odaat Dodge Intrepid. Ugyanigy a minivanjuk a Caravan.

Egyebkent, hogy oszinte legyek sosem ertettem igazan mi ertelme van osszehasonlitani Europaban egy amerikai autot az ottaniakkal. Millio peldat tudnek felhozni az ellenkezojere itt is. Egy korabbi hozzaszollasomban kifejtettem a velemenyemet pl: a Chrysler es az itteni Mercedes kozott. Eg es fold a Chrysler javara, mind ar es minoseg tekinteteben. Termeszetes, hogy a Chrsyler sem azokat a valtozatokat gyartja az europai tipusra ugyanugy mint a Mercedes, BMW, Audi es tarsai. Ezert higyjetek el teljesen felesleges osszemerni oket. Itt ugyanugy megmosolygom a C 230 Mercit, pedig a ket auto kozott van kozel $ 10.000 arkulombseg. Gondolom nem kell mondanom melyik javara.

Egyebkent ha mar itt tartunk a Chrsyler megbizhato, biztonsagos autokat gyart mar evek ota. Sokkal kedvezobbek az eladasi eredmenyeik mint pl: a Fordnak. Kevesebb is a baj veluk . Akinek kedve van adok egy cimet latogasson el oda es gyozodjen meg a sajat szemevel.
http://www.nhtsa.dot.gov/

Csak keress ra a tipusra es elolvashatod az adott markara, tipusra vonatkozo osszes erdekes infot, visszarendeleseket stb.

Szerintem a baratnodnek igaza volt amikor azt mondta a penzeert mas ilyen kategoriaju autot nem kapott volna. Mas kerdes, hogy Magyarorszagon erdemes e , megeri e mondjuk egy ilyen kocsit fenntartani, mivel megbizhatosag ide , minoseg oda, azert ezek az autok is raszorulnak neha szervizelesre. Bar gondolom ha megvette elotte merlegelte es biztos vagyok benne jol tette!

Azt tudom, hogy en megegyszer nem lennek tulajdonosa egyetlen europai , vagy japan kocsinak sem. Aki egyszer megtapasztalja az "amerikai auto adta erzest" nem hiszem, hogy utana visszakivankozna egy fapados kavedaraloba:-))

Remelem ezzel nem sertettem meg senkit.

Vegul egy kep! Hasonlitsd ossze egy Mercivel vagy BMW-val. Es akkor meg a vezetes adta elmenyrol nem is beszeltunk!

Ime:


Tovabbi balasetmentes vezetest nektek es minden jot:

Gilbert

Előzmény: avantage (1)
avantage Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1
Na, hogy ne legyen 0-s.
Egy volt osztalytarsnom, es egy ismerosom is vett ilyet.
A lany azt mondja, azert az arert ilyen szintu luxust mar markatol nem kapott volna. (uj auto)
A masikban ultem is, hat nem mondom, hogy nem tetszett. Kulonosen a belseje. Akkor lattam eloszor napellenzoben vilagitast, ami akkor kapcsol, ha a tukor elol felrehuzod a takarot. Tudom, ez ma mar eleg kommersz, de nekem ez akkor nagyon tetszett.

Ugy tudom, van olyan valtozata MO-n, amit Amcsibol hoztak, mert ugy olcsobb, de abban ugyebar amcsi csavarok, meg egyebek vannak, mig az europai valtozat allitolag nem nagyon kulonbozik szerelhetosegileg egy atlag eu-s autotol.

Ha jol remlik, az egyik Cirrus (US) a masik meg Stratus (EU) nevre hallgat.
(AFAIK)

X Jakab Creative Commons License 2000.12.04 0 0 0
Ez bizony 0-ás:))
X Jakab Creative Commons License 2000.12.04 0 0 topiknyitó
Sziasztok!

Tudom,nem lesz hosszú életű a topic ,de szeretném ha kifejtenétek a véleményeteket illetve megosztanátok velem a tapasztalataitokat ezzel a tipussal kapcsolatban.Előreis köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!