Királyságokat pötyögsz be, kétség nem fér hozzája, de azért van egy egész kicsike apróság.
az, hogy mi tetszik néked vagy Miss Solariumnak tényleg 100 % szubjektivitás mondjuk. De az nem, hogy a McZenék harmóniavilága, ritmizálása, szövegbeli mondanivalója matematikai objektivitással nézve is (van ilyen?) sokkal primitívebb, sablonosabb, felszinesebb.
És Miss Soly-ék tévedhetetlnem biztonsággal kultiválják az egyszerűt a kidolgozottal, érdekessel (direkt nem "értékes2-t írtam!) szemben. Nnna ezen próbáljunk e még változtatni, vagyez így volt, így van és így kell lenni fog?
Exile légy üdvözülve! Persze, kell csomó szerensce, menedszment, bátorság, jagadeeshmagadie, de ezek asszem nem vízválasztók, úgy értem ez midenkinek ugyanúgy kell babáéknak éppúgy mint lánglelkűéknek. Vagy?
Szerintem ahhoz, hogy egy együttes befusson, és sikeres legyen, messze nem elég az, hogy tehetséges vagy színvonalas legyen. Vagy hogy nagy kiadói hátszele legyen. Nagyon sok minden szerencse kérdése is. A megfelelő időpontban kell lennie a megfelelő helyen, és az előzőekhez képest vmi újat, vmi eredetit kell felmutatnia, egy hiánypótló szerepet is be kell töltenie. Ezt sok nagy együttesnél is hallani lehet, amikor pályájuk kezdetére emlékeznek vissza. Mert mitől lesz vmi "sláger"? Vagy mitől lesz egy együttes "felkapott"? Ha jól tudom, a mai műanyagzenés együttesek között is van/volt olyan, amelyik a gondosan össszeválogatott csapattagok és megtervezett image ellenére sem jött be... Hiába a hatalmas kiadói hátszél, kell persze az is, de az még nem minden...
BahnScorper:
Ez egy úgylácc egy véget nem érő vita lesz köztünk, már ezt is elmondtam másutt:
annyira megszokod, hogy nem is akarsz mást... (igénytelenség)
Ha nem akarsz mást, arról csakis te tehetsz, senki más. Legfőképpen a lejjebb olvashatók miatt:
vagy nem is tudod, hogy van más is (tudatlanság)
Ez is csak rajtad múlik, ugyanis aki akar, megismerkedhet és hozzájuthat az általa kedvelt zenékhez, hiszen mi is hozzájutunk, nemde? Ebben az összeesküvés-elméletben sem hiszek, hogy "nem szeretik, mert nem ismerhetik meg". Lehet, hogy nekünk egy lemez meghallgatásakor pofonegyszerűen érződik, hogy az mennyire kurvajó és mitől az, de ezt nem lehet elmagyarázni annak, akinek az a zene nem tetszik. Az emberek különböznek, többek között a zenei ízlésükben is. Másra van igényük. És ezért érzem rossznak itt az "igénytelenség" szót, mivelhogy nem igénytelenségről, hanem a tiedtől eltérő igényről van szó. A zenét viszont nevezheted igénytelennek, mert az a saját egyéni ízlésed kérdése (bár itt is viszonyítani kell, ami a művészetben nem igazán szerencsés dolog). Ennélfogva viszont nem várhatod el, hogy csak azért, mert te (vagy mondhatjuk azt, hogy a "vájtfülűek") magasabb rendűnek tartod a te zenédet, mindenki azt szeresse - különben a klasszikuszene-rajongók már rég lenyomhattak volna minket, igénytelen könnyűzene-kedvelőket a francba.
Ha csak sulykolással érünk el eredményt, akkor sulykoljuk a jó zenét! + a többi sulykoláshoz:
És mi lenne ezzel a cél? Mi olyan jó abban, ha mások is azt hallgatják, amit te/mi? A vége ugyanaz lenne, amit már korábban írtam - a kisebbség mindig megmarad, a mainstreamtől sokan szeretnének eltérni. Minden zenei irányzat ebből nő ki, nemde? Ha kötelezővé teszik a kakastaréj-frizurát, a punkok keménykalapot fognak hordani (ezt egy sci-fiből loptam).
Még egyszer mondom: nagyon egyszerű mindent a médiára meg a kiadókra kenni. Rosszindulat nélkül mondom, csak asszociációs alapon merült fel: a korábbi rendszerben volt hallható, hogy a bűnözővé válásért a "társadalom" a felelős (mert ugye a "rendszer" hibátlan :-) ). Tehát az a megfoghatatlan valami, ami ellen úgyse tudunk semmit tenni. Valami ilyesmit érzek nálad is, amikor kemény szavakkal ostorozod a médiát meg az általa formált "birkákat". Pedig az általad "birkáknak" nevezett embereknek se tették kötelezővé a popzenét, a Z+-t meg a pénz istenítését, egyszerűen csak (még mindig) különböznek, nemcsak a zenei ízlésükben, hanem a gondolkodásukban is. Aztán hogy az általuk képviselt világnézet mennyire helyes vagy helytelen, azt megítélhetjük, de akkor ez már ValFil topik. Önmagában attól meg senki nem lesz más ember, hogy más zenét "sulykolsz" bele. IMHO.
Hááát, a Unitedről nem sokszor hallottam (de lehet, hogy csak nem jó időben voltam nem jó helyen... :-)), a többiekről igazad van OK, bár pl. a Neo sem a legjobb dalaiból csainálta szvsz a klipjeit, ez szintén szubjektív. A Pink Panther nem nagy durranás, a Ranbo13 talán (a díjat a klip nyerte és nem a dal!), de a legjobbak (1999, It takes no weed) sűlyesztőbe kerültek, sőt utóbbit már koncerten sem játszák. Na mindegy. Az új dal tényleg elég érdekes, volt szerencsém hallani a júni 2.-i HDMFC-beli (Hugarian Depeche Mode Fan Club) Neo koncerten a Pecsában :-)). Vérprofi koncert volt. És eladnak 3500 lemezt (valaki a sz@rjával pedig 60-70ezret...). Pedig stílust váltottak (ex-Populär), Milkáék mondták is a nekünk ezzel kapcsolatban, hogy a "Shape túl jó ahhoz, hogy megrekedjen a DM stílusban..." Voltak Shape koncerten is, beszélgettünk velük néhányszor, stb.
Mindenestre én nem akarok "sírni", tudomásul veszem, hogy mások vagyunk, van akinek más kell.
Na nem baj. Akkoris sulykolni, sulykolni!
:-)))
Oké, bárszerintem az album legjobb dalai kerülnek a rádióba (Pl Roy stb) náluk egyébként 5 azaz öt darad rádiósláger volt az albumról... A csap, Trambulin, Egyetlen hang, Csak egy pillanat, Groove Szív...
És az írtaknál nagyobb média hátszelet nem nagyon kapott zenekar, mindenki imádja őket, minden műsorban 100-szor vendégek. Mégsem igazán
ÉAmit te írtál azse jó. mert a NEO is igenis kaptt szelet, a PinkPanther-t mindenki nyomatta orrba zájba, a másik klip (asszem a Rambo 13) díjat nyert, az undergroudban kultiválják őket és bunkóék nem és nem.
Egyébént volt szerencsém már hallani (a hazai pálya hihi) az új Neo dalt, hát ez akkora istenkirály, hogy ha ez nem jön be akkor itt a világvége. Tényleg, nagyon érdekes lesz, vajon sikerül e ezzel az áttörés.
Paff: említetted Royékat, az Up-ot, stb. Nem jó példa vazzeg :-))... 1. Szerintem azért akkora hátszelük nincs, 2. igényesek és szeretem őket, de semmi extra nincs bennük. OK, mondjuk ez már ízlés kérdése, amiről kár vitatkozni... A másik meg, hogy még az ilyen viszonylag színvonalasabb előadók többségére is rákényszerítenek néhány rádióbarát számot/lemez és naná, hogy a sz@rokból készítenek klipet, pl. Up: Nap (vagy mi). Lehet, hogy e zenekarok lemezeinek többi dala király, de amit látok/hallok tőlük, az alapján nem igazán izgatnak fel annyira, hogy meghallgassam az albumaikat. Amelyek meg mégis, azok anyagaiban csalódnom kellett (pl. Warpigs). Pedig a Monte-Carlora már sűrűn bólogattam...
Az olyanoknak kellene több lehetőséget adni, akik valami extrát is nyújtanak (magyar szinten legalábbis): FreshFabrik, Neo, HS7, stb., ill kiszűrni a kezdő zenekarokból az ezekhez hasonló színtűeket... Én azt mondom, hogy igenis sulykolni kell, hosszútávon csak ez vezethet eredményre, mi más?
Még jövök.
Uff!
Majmoló vónék hát?
MEgmondom őszintén, hogy nagyon tisztelem és szeretem amit Ákos csinál, de nemvagyok igazából fan. Egyetértek azzal amit mond, de hogy úgy beszélnék? Ezt eddig nemtuttam. Anyway, kommentár a topicho Shelley?
Pfaff:
Elolvastam az első egy-két sort, amit írtál, és rögtön az jutott eszembe, hogy ez az emberke Ákostól tanult beszélni. Erre nézem tovább, hát nem igazam volt?! Bocs, hogy nem a témába vág, csak muszáj volt megjegyeznem, hogy aki Ákost hallgat, arra valahogy ráragad a stílusa. Vajon miért? Talán mert van stílusa? :-)
"A hülyék tudják mi a rossz nekik" és azt is vennének. MIÉRT?
Asszem mert könnyen érthető, és mert gondolkozni qrva fárasztó. Ez a gond. Gondolkodni kéne,ammeg nemmegy. "
OFF
Topikot nyitottam a kedvéért a Tasztalon. Egyébként fogalmam sincs, de ha megnézed nálad az elmúlt nap előzményeit nem ő írta? Mert nálam minden utóbbi hozzászólásnál ő van előzményként feltüntetve.
ON
Az általam említettek is multiknál jelentek meg, azokat is ugyanúgy el akarja adni a kiadó, azt is sulykolja, sztárolja, mégis nép hihhhetetlen kifinomult érzékkel cak szart eszik. Vagy bálványt. Merhogy kiváncsi vagyok, a Jazz+Az lemezvásárlók közül hány mondja azt "megvettem, mert baromira bejön a Dés harmóniavezetése, és elájulok a basszus slap-jeitől" és hányan azt, hogy "Hülye vagy, ez a Geszti annyira jópofa". Sajnos Ákos sikere sem nem a jó zenétől vagyon, bár jó lenne hinni, hogy igen.
"A hülyék tudják mi a rossz nekik" és azt is vennének. MIÉRT?
Asszem mert könnyen érthető, és mert gondolkozni qrva fárasztó. Ez a gond. Gondolkodni kéne,ammeg nemmegy.
Miért? a bűvös szó az I G É N Y T E L E N S É G ! ! !
Elhülyül a nép... nem akar gondolkozni, hanem beveszi, hogy az, amit a multik kínálnak neki, az a legjobb! Azok ugyanis sulyok, sulyok, sulyok, hogy ez kell neketek, ettől lesztek szebbek jobbak... és a sok birkának egyszerűbb ezt bevenni, mint gondolkozni... És akkor már nem is emberek, hanem zombik, ahogy én ezt szoktam volt mondogatni... vmi külső hatás, külső hatalom eltompítja, elfásítja őket, hogy ne akarjanak, ne legyen igényük gondolkozni... mert akkor azoknak omlana össze a hatalma, akik az általuk teremtett buta birkákból élnek... ez itt a baj b+!
Na ja a gépezet.
"iszonyatos tőke, kapcsolatok és munkaráfordítás nélkül?
Ez egy gépezet, ami sok év alatt kiépült"
Úgy látom már rég mindenki eljutott odáig, hogy megállapította a gépezet létezését és szerepét, csak azt nem értem miért kell itt megállni és azt szidni? Rengetegen csinálnak zenét, 99,9%-uk soha nem jut el odáig, hogy a közvetlen környezetük+200fővel többnél ismertek legyenek. Ez azért van mert aki zenél azt általában más nem érdekli, nincs már energiája önmaga menedzselésével is foglalkozni. Pedig egyre több lehetőség van erre, itt most főként a pc használatára gondolok: igenis felírhatja az ember a zénéjét otthon cd-re, fölteheti a hálóra mp3ba, hirdetheti magát az interneten, elérhet kiadókat, rádiókat, stb. Tény, hogy ez tőkét, kapcsolatokat és munkaráfordítást igényel de mi nem?
Zenével foglalkozni, nemcsak nálunk, de bárhol a világban rizikós. Sokféle tényező van amit szerintem a legtöbben fel sem mérnek amikor első alkalommal veszik kezükbe a gitárt vagy bármit. A sztárok (nem az mcdonaldsosok, hanem az igaziak) nem azért lettek sztárok, mert ők a legjobbak. Néha ez még pont egybe is esik de általában nem. A sikerhez egész más kell, és ez a más minden ember számára különböző, jól meghatározott célok nélkül nem fog menni.
Úgyhogy az a véleményem, hogy "céltudatlan" előadókkal nem fogunk menni semmire, vagy pedig olyan "kisgépeket" kell szerkeszteni amik átveszik a zenészek válláról a terheket. Számomra ilyen "kisgép", pld. a Cinetrip. Amint ahhoz hasonlóból lesz még száz, sokkal jobbnak fog tűnni a helyzet.
Zed: pontosan így voltam a Jamiroquai-val! Bár szerintem a második lemez után elgagyult zeneileg az induláshoz képest, mégis a népszerűségük volt ami főleg hátratántorított.
Nem is tod mennyire igazad lehet! A rántottscirkében mondjuk tnyleg Mr. Bahn véleményét osztanám, miszerint attól, hogy mindig rántottcsiruszt kapsz nem fogod megutálni, sőt azt hiszed ez az egyetlen embernek való táplálék (lásd: MAgyarok véleménye általában a csigáról moszatról stb mint kaja, pedig eég sokan elég sok pénzt adnak ezekért asz ínyencségekért)
De amásik részben telibetrafáltál. Az a nagy baj, hogy nem zenéket utálnak az emberek, hanem egymást, Ami tetszik ennek a hülyének az nekem ttira nem, meg se kell hallgatnom alapon.
Mindez szerintem zért, mert mindenképpen ideológiákat, műközösségbetartozásokat, "életérzéseket" akarnk szerencsétlen zenék nyakába aggatni, holott csórikám csak zenél.
BahnScorper drága, az a baj, hogy nem tudod sulykolni, vagyis nem hagyja magát. Itt van l a Up!, vagy Roy@Ádám, vagy United hogy csak kishazánkat emlegessük. Mindegyik zenekar komprommisszumokba is belement, mindegyik zenéje mentes mindenféle "polgáritól" eltérő devianciától (mert fogjuk rá, hogy a Metallica "életérzés" nem a nagyátlagnak való, bár természetesen ez is csak aggatott skatulyázás, de mondjuk)és mindegyik kifolyt (folyik)a rádióból, valóban szarrá játszotta (játsza)őket mégsem. A nép ollyan makacs a jó ellenében mint állat. MIÉRT??
Erről a rántottcsirkés hasonlatról annyit, hogy ha mindig csak azt kapsz, akkor:
1. annyira megszokod, hogy nem is akarsz mást... (igénytelenség)
2. vagy nem is tudod, hogy van más is (tudatlanság)
Paff mester, az ötletedről annyit, hogy nem a bandákat kéne megerőszakolni (Scorpions, Metallica változtatott egy kicsit a dolgain, és máris elkezdtek fújolni, noha ugyanazok maradtak, és ráadásul már mindkettő befutott zkr. - nade Publo Hunny-nak az az új száma is nagyon gusztustalan lett, hogy egy kisebb nevet is említsünk) - hanem inkább a közönséget! Ha csak sulykolással érünk el eredményt, akkor sulykoljuk a jó zenét!
Én nem hiszek ebben az összeesküvés-elméletben (ahogy már többször leírtam). A zene nem olyan, mint a mosópor, az ízlést nemigen lehet befolyásolni, és persze könnyű mindent az "agymosó médiára" meg a "szemét, pénzéhes kiadókra" kenni. Mutass nekem egy embert, aki azért szerette meg mondjuk a rántottcsirkét, mert gyerekkorában mindig azt kapott - SZVSZ ettől éppenhogy megutálod, nem? És a zenével is ugyanez a helyzet. A zenei ízlést szerintem sokkal inkább az befolyásolja, hogy mit vársz el a zenétől és a zenehallgatástól - lásd a korábbi teóriámat - illetve hogy mennyire van "füled" hozzá.
Egy másik dolog: emlegettétek itt, hogy az egyik előadó koncertjére kevesebben mennek el, pedig az volt az igényesebb. Ti hány példát láttatok már arra, hogy egy, a kisebbség által ismert és jónak tartott zenekar befutott, népszerűvé vált széles körökben, és - noha a stílusán nem változtatott - ez a bizonyos kisebbség egyből elkezdte utálni? Ugyeugye. Azért csak jólesik fikázni a népszerűeket, a mainstreamet, amire gondolom az az egyetlen ok (a normál gőgön kívül), hogy adott esetben olyan emberek is rajongókká válnak, akikkel nem szívesen tartózkodnánk egy társaságban, vagy nem sokra becsüljük őket. Pedig a rohadt életbe, ez nem erről szól, a zene attól még zene marad.
Na éppen ez itt akérdés! Valóban így van ez? "Az eladhatóság azon múlik, hogy ezt a műanyagot sulykolják alapban az emberek fejébe, és emiatt ezt igénylik... " Mert mindig vannak jó produkciók, és kövektezetesen emgbuknak financiálissan. A szakma vállonveregeti őket, de a nép nem eszi. Csaknem. MIÉRT???? Pusztán a hosszú megszokás miatt? És mit kell tenni. Hagyni tátongni a szkadékot, vagy sőt még jobban elményíteni, hadd maradjon a nép fulladjon meg dáridóstul, és kitaszítottságra, ismeretlenségre, nemutolsósorban szegénységre itélni hegynyi tehetségeket? Vagy próbáljuk őket többé kevésbé megerőszakolva a "nép szájaízére" formálni, szépen csomagolni, festeni a hajukat? Mikortól kurvulás, és meddog kompromisszum egy zenésztől ha "kiszolgálja" a tömegeket?
Az eladhatóság azon múlik, hogy ezt a műanyagot sulykolják alapban az emberek fejébe, és emiatt ezt igénylik... de minden generációt elrontanak... mert anno Kalákán, Halász Juditon meg 100 folck celsiuson nőtt fel a gyerek... manapság meg jobb esetben a tuctucos szarok törpikés verziójával meg papritával mérgezik őket, rosszabb esetben már szoktatják őket az általános szemétre... az idősebbeknél meg a régi tinglitangli slágerekkel, meg Dáridóval ássák a sírt... de mindig is maradnak azok, akik a normális zenét felkarolják...
Sokat szídnak itt az Indexen egy bizonyos zenekart, de annak van igaza, hogy mi is folyik...
Akkor? Megoldásötlet, terv, buzdítás, pozitív vagy negatív utópiák?
Vélemények fikázások a témán belül? Például szerintetek jelenleg hol cseszik el leginkább a kiadók, és miért nem az igazi tehetségek fedeződnek fel, (ha ez így van) leszámítva az eladhatósági parát?
Jaja, szóról szóra egyetértek... :-)) Én aztán tudom, hogy ez milyen kib@..tt nehéz, önerőből csak bizonyos szintig lehet eljutni. Az Internet jó eszköz, pláne véletlenszerű szakmai kapcsolatszerzésre, de ez is lutri, az igazi média még mindig a TV+Rádió.
"így legegyszerűbb ha megteremtjük magunknak ezeket"
Hát azé ez nem magy ollyan könnyen. Hogy ismerteted meg magad a világal, vagy legalább ezzel a kis országgal iszonyatos tőke, kapcsolatok és munkaráfordítás nélkül?
Ez egy gépezet, ami sok év alatt kiépült, és ha a széles tömegekhez akarsz szólni az csak így megy. Vagy ne szóljanak a jó zenék a széles tömegeknek, így a jó zenészek maradjanak ismeretlenek és elismeretlenek, és szegények? A tömeg meg maradjon műveletlen és istenítse a hulló bálványait? Feladni kell? Vagy új médiumot "kisajátítani"? Pl: Internet??
"Egy csomó lehetőségről lemondasz ezáltal amit a nagyok nyújtanának"
Ez lehetséges, viszont épp az a baj hogy a nagy kiadók neked, nekem és másoknak nem nyújtják, így legegyszerűbb ha megteremtjük magunknak ezeket. Ők azzal foglalkoznak amiből PÉNZT lehet csinálni. Mi foglalkozzunk azzal amit szeretünk, higgyétek el még az is megeshet, hogy pénz is lesz belőle. Szerintem igenis kár azon siránkozni, hogy a sok tahó csak a bigmacet hallgatja és Bubblegumot csócsál utána. Nem gond, én nem azt eszem. Lehet hogy szar érzés amikor Herbalizeren vannak kb 200-an a haligali meg tele, de nem gond. Ahogy én látom annyira kullogunk, és semmiféle kultúrája nincs az elektronikus zenéknek egyelőre hogy itt biztosra menni még nem lehet. Gondolok itt arra hogy: herbaliser, hetekkel előbb plakátolva, hirdetve stb=200fő, míg egy hónappal korábban dj Godfather nem olyan sok hirdetéssel, világ végén stb. kb 2000ember. És tutti vagyok hogy sokkal többen hallgatnak időnként otthon maguktól az előbbit mint a másodikat. Na erre tessék gombot varrni mert nekem nem ment!
Úgyhogy az én válaszom, igen válasszuk le és alakítsuk ki kerekre.
Kicsit megijedtem az elején, hogy elkanyarod a topictémát, de a végére pontossan a közepibe találtál! Itt ugyanis pontossan az a kérdés, hogy az igényeset és íg ytermészeéből fakadóan komplikáltabb, nehezebben érthető zenét válasszuk le teljesen, más kultúra más emberek? Azt mondod kis kiadók adják ki angliában is, a nagyok rohadjanak meg a műanyag zenéjükkel, meg a többi ember is? Egy csomó lehetőségről lemondasz ezáltal amit a nagyok nyújtanának. Viszont nem is kell megalkudnod magaddal a kiadó meg minden más miatt. Melyik a jobb, vagy inkább így: Melyik a jövő?
Szubkultúra, beavatottak, meg széles műanyag csürhe tömeg? No culture mission? Tuti kudarc?
Kicsit OFF (szemétség ez a házigizdától, de csak válasz)
A hangulatokhoz zenékkel egyetértek, bár az az igazán jó zenékkel szerintem fordított a helyzet: Ők sugároznak valamilyen hangulat, és belevonnak engem is, felvidulsz, elábrándozol tőlük, attól függően mit sugallnak. Persze ha szarok, és nem érintenek meg, akkor elmennek melletted mint sicc.