Ralph Miller patented his Miller-cycle engine in the 1940s, and for the last several years Mazda has been using this type of engine in some of its cars.
A Miller-cycle engine is very similar to an Otto-cycle engine. The Miller-cycle uses pistons, valves, a spark plug, etc. just like an Otto-cycle engine does. There are two big differences. First, a Miller-cycle engine depends on a supercharger. Second, a Miller-cycle engine leaves the intake valve open during part of the compression stroke, so that the engine is compressing against the pressure of the supercharger rather than the pressure of the cylinder walls. The effect is increased efficiency, at a level of about 15%.
A Miller-motor a Xedosban csak próba volt, soha nem dobták piacra. Pontosan nem tudom, hogy milyen elven működik, hülyeséget meg nem akarok írni, megnézem valahol.
A Mazda Xedos 6 1992-ben került forgalomba. Akkor igen meglepő formája volt, semmi máshoz nem hasonlított. Ellenben hamarosan minden autógyár, még a Mercedes is elkezdte másolni a Xedoson megjelent stíluselemeket. Az autó formája még ma is időtálló - már annak, aki nem utálja, hiszen pölö az eretedi gömbölyű 121-es is tök ellentétes érzelmeket váltott ki. Az eredeti Xedos széria ülései hihetetlenül kényelmesek voltak, az autó olyan viselet volt, mint egy nagyon elegáns, nagyon méretre szabott öltöny. Az autó fényezése is forradalmi újításnak számított, szerintem a Xedos egy - méltatlanul el nem ismert - etalon az autógyártásban.
Eleinte a Mazda tanítgatta a Fordot, hogy kell autót gyártani (Probe). Később részvényeket vettek egymásból és a szkanderben a Ford maradt felül. Átvette az irányítást a Mazda felett és sikeresen lezüllesztette a Mazdát saját szintjére.
Korábban a Mazda csak nagyon jó autókat készített hihetetlen választékban, de profitot nem sokat csinált, éppen eltartotta magát. A Ford szerint ez tarthatatlan volt, csökkenteni kellett a választékot és csökkenteni a minőséget, a kidolgozás finomságát is.
Ami a motorokat illeti, Mazdáék olyat tudtak, amihez európaiak hozzá se' szagoltak. Olvasom - évekkel ezelőtt - a fanyalgó újságcikket, miszerint a Mazda a 270 lóerős nemtudommilyen autóját ezentúl már csak 250 lóerővel szállítja :-(. Azt meg sem említi a cikk, hogy az az autó még jobb lett, sokkal kevesebbet fogyasztott és kisebb lett az emissziója, azt meg a hazaiak fel sem fogták, hogy ez egy Wankel motoros autó volt.
Szóval a Mazda egy nagyon jó technológiai és design cég volt. Béke poraira.
Pár éve beültem egy új Xedos 6-osba. Az már a Ford által ésszerűsített :-( változat volt.
110e Ft ket kodlampaert az nem semmi! Tudom hogy sokba kerulnek a japan autok, de 700e Ft a hutoert kicsit tulzas... Hol van az a szerviz ahol ennyit kertek?
NAGYON DRAGA hozza minden alkatresz. Egy ismerosomnek Xedos 6-ja van. Leloptak a kodlampajat :110e Ft. KET KODLAMPA!!!
Beleszaladt egyszer egy vonohorgos autoba. Meserullt a huto, ami egyben a legkondi hutoje is volt. A markaszerviz szerint, a Mazda legkondit csak kompletten szallit(700e Ft), hutot kulon nem. Igy a kar millio folott volt. Persze lehet hogy a szerviz csak a biztositot akarta lenyulni, de ez azert akkor is sok, egy kis koccanasert.
En kb. 185cm vagyok ami eleg hosszu -az en standardamhez kepest:))- nekem nagyon kenyelmes az auto, noha meg eddig csak vezettem s nem volt szerencsem hatul ulni. Ja, es tobbnyire egyedul vezetem ugyanis ez lett a "csajozos" autom. A szurke hetkoznapokra meg vettem egy dizel Golfot,
nehogymaaXedoskopjon!
Jómagam egyidoben fontolgattam Xedos vásárlását, de végül letettem róla. Az autó kívülrol nekem nagyon tetszik, belülrol is korrekt, viszont jajj: hihetetlenül pici! A hátsó ülésen a fejem a plafont verdeste, de még elol sem nagyon nyújtózkodhattam. Hátol, ha három embernek kell utaznia, akkor az szerintem eléggé szorongásos élmény lehet. Én végül a 626-os mellett döntöttem, ami azért méreteiben sokkal inkább megfelel az én elvárásaimnak. Ha az ember nem túl magas, és általában egyedül használja az autót, akkor szerintem tökéletes választás a Xedos. Múltkor vezettem ilyenbol egy 2 literes fabetétes, borös full extrás darabot, nagyon kellemes volt. Csakhát kicsike. Te hány centi vagy ehhez a kocsihoz (ha lehetek ennyire indiszkrét)?
Egyik haveromnak van egy, a 2 literes, 6 hengeres motorral, automata valtoval.
Asszem most 5-6 eves, keves kilometerrel, de semmi nem lehet meselni a kocsirol, ugyanis meg semmi baja nem v0lt. Megbizhato, de nekem talan picit szurke kocsinak tunik. Hatul orult alacsony a kocsi, en alig fertem el benne.
Immar 2 eve hogy xedos tulaj vagyok.Nagyon szeretem a kis automat es kivancsi vagyok hogy masoknak mi a velemenye errol a tipusrol. nekem ugy tunik hogy nem sok van belle Magyarorszagon.