Azért a TPV központokban is el tudok képzelni olyan analóg kártyát, ami nem szolgáltat FSK jelet.
TPV-nél a HW poz. nem határozza meg a hívószámot, mint az AR technikában. tehát átköthető a vonal máshova is, anélkül, hogy a szám változna. De lehet, hogy egy ilyen átkötés a többletszolgáltatásokat teszi használhatatlanná. (alacsonyabb verziójú HW esetén) Nem állítom, hogy így van, de a lehetőséget sem zárom ki!
Egyébként a napokban kerültem át ARF-ről EWSD-re, számváltozás nélkül. A minóségjavulást viszont már nem érzékelem, (pedig biztosan van) mert az analóg modemem nyugdíjba került, ADSL okán.
Másik hw pozció?! Analóg az analóg, ISDN meg ISDN előfi. szer., nem?!
Kihelyzett fokozatnál szerinted létezhet nem fsk-s analóg előfiz. szerelvény?! Lehet, hogy ARK-ban vagy ARF-ben an szegény és tényleg Te nyertél?! brrr:-(
Szija!
Kizártnak tartom, hogy visszafejlesztettek volna. Ha van Összhang csomagod, akkor az ügyfélszolgálatnál be kell hogy legyen rendezve. Talán a hibabejelentőnél megkérdezhetnéd mi a baj műszakilag. (143)
Ha nem változott a vonal jellege. illetve nem történt áthelyezés (másik központba) akkor szerintem szerintem most is mennie kellene annak, ami ezelőtt X idóvel ment.
Szerintem a különféle díjcsomagokkal (minimál, kontroll, csevegő, felező, stb.) járó különféle korlátozások valószínűleg üzletpolitikai megfontolások eredményei, nem műszakiak.
Persze lehet, hogy a valamelyik díjcsomag-váltással egyidőben megváltoztatták a müszaki körülményeket is. Pl másik hardver pozicióra került a számod, amely nem képes a hívószámkijelzéshez szükséges FSK jelet szolgáltatni?
Analóg vonal.
Két hete kontrollról váltottam felezőre.
Kontrollom kb. 8hónapig volt, előtte Bázis.
Bázis alatt tökéletesen működött, kontrollhoz nem járt a szolgáltatás. Most meg már nem is tudja a központ.
Érdekes-:)
A segítségeketek, tanácsotokat szeretném kérni:
A mai napon egy bizonyos dolog miatt felhivtam az 1212 ügyfélszolgálatot. A
hölgy rákérdezett, hogy biztos kérem-e az Összhang csomagot, mert a
műszakiak nem tudják lezárni a megrendelést, hisz én kértem a
hivószámkijelzést, de a központ nem tudja. (Igaz a csomagváltáskor (kb. 2
hete)én kértem a szolgáltatást, azóta nem is jelez ki nekem a telefon
számot, de gondoltam kell idő, míg feltelepítik a szolgáltatást nálam.)
Szóval az a probléma, hogy régebben nálam már tökéletesen működött a
hívószámkijelzés, használtam is. (A probléma azért is érint érzékenyen, mert
beszereztem emiatt két db. hivószámkijelző készüléket, ami nem 2 ftba
kerültek.) Akkor tudta a központ. Akkor hogy a frászba tűnhetett el? Talán fejlesztés helyett visszafejlesztenek?
HA a balatonátúszáson ismerted meg, akkor kb. tudod, mikor indult vagy ért be és a balatonátúszás listáján (valahol meg kell legyen a neten!) meg tudod találni, kb. (minimum valami nicket..).
Viszont ha nem, de azt pl. kiderítetted, hogy meliyk kerületben lakik, akkor {a..w}*erika* kereséssel a Matáv netes tudakozóban (ez kb. 40 keresés az első betűk alapján) TALÁN meg tudod találni. (Ha titkos a száma, akkor mindegy!)
Végül: legrosszabb esetben adj fel egy hirdetést valamelyik napilapba, hogy keresed!
Üdv és sok sikert (én 1989-ben az összes Csepeli Tóth lakást (!!!) felhívtam - igaz a munkahelyemről - mire megtaláltam az utolsó 10 között, akit kerestem...)!
Telex ma már gyakorlatilag csak a múzeumban működik. A dolog egy zárt hálózat volt, amelyen írógépbillentyűkkel ellátott és írógépszerűen papírra nyomtató (természetesen kizárólag karaktereket nyomtató) gépek voltak. Minden telexállomás saját hívószámmal rendelkezett, és íly módon a rendszer szöveges üzenetek továbbítására volt alkalmas.
Létezett automata üzemmódja is, ezzel egy lyukszalagra előre rögzített szöveket lehetett elküldeni. dióhéjban enni. Egyébként, ha a google-val rákeresel vagy elmésza telefon múzeumba (Bp. I. ker Vár) akkor többet tudsz meg.
Hello!
Bocsi a láma kérdésért, de meg tudja mondani nekem valaki, hogy mi a különbség a Fax és a Telex között? Egyáltalán mi és milyen az a telex, én még a büdös életben nem láttam olyat! Működik egyáltalán még telex szolgáltatás, ha igen kik használják és ki üzemelteti? Hol lehet esetleg a telexről többet olvasni?
Köszike!
Az e-számla szolgáltatást szvsz. azért használják kevesen mert egy átlagembernek a sok külcstöltögetés, stb. miatt elmegy a kedve az egésztől. Megaztán nagyon hirdetve sem volt az egész sehol.
De szerintem ez az egész - SAJNOS! - meg fog szűnni, mert nagyon kevesen használják.
Az adattörlés azért szvsz picit ellenkezik az üzletszabályzattal, de mivel másfél év után is csak kíséleti üzemben működnek, bármit meg lehet tenniük - különben pedig (egyelőre?!) ingyenes.
Az a szerény megérzésem van, hogy el van bökve a rendszer az alapjainál, mert - én, mint az egyik legősibb felhasználó - alkalmanként olyan lassan jutok hozzá adatokhoz, ami szégyen.
Van újabb durva hiba is, ami indokolja a leállást, ti. az új számlák nem kerülnek be a rendszerbe (a részletezők - épp a lényeg) és a kiszámlázottak között sincsenek. Híváskereséssel meg lehet persze találni, de ahhoz pontiosan kellene tudni, abban a hónapban mikor zárt le az OSS...
Ami viszont elég durva, hogy annak ellenére, hogy ismerik az e-mail címeinket, nem jelentették be JÓELŐRE e-mail-ben ezt az igazán fontos információt!
A kísérleti jelleggel bevezetett Elektronikus számlainformáció szolgáltatás 2003.07.21. 10:00 és 2003.07.28. 12:00 között átmenetileg nem lesz elérhető.
A leállás alatt olyan karbantartási tevékenységeket fogunk végezni, melyek kapcsán a két
hónapnál régebbi adatok törlődni fognak. Amennyiben Ön szeretne ezekhez az adatokhoz a
jövőben is hozzáférni, kérjük töltse le azokat!
A Matáv ajándékoz:
ha kitöltöd a Matáv hirlevélben levő kupont, leadod a Matáv pontjában, ajándékba kapsz 2 méter telefonzsinort!
Láttátok már a Matáv kocsikon az új reklámot?
Körbe van festve a csavaros telefonzsinórral, a felirat:
MATÁV - Az igazán fontos beszélgetések hivatalos szállítója
KIRÁLY!!
Ezek szerint Te nem oosztod azt a véleményem (inkább csak megérzés), hogy ez egy versenytárs akciója lenne?! Hiszen kinek lenne érdeke cégen belülről ilyet kitenni? Viszont akkor miért nem volt "belső biztonsági szolgálati" ellenőrzés (Te: azért ez az elnevezés ugye csak a Te szóhasználatod? Mert nagyon durvának tűnik részemről egy demokratikus jogállamban egy magáncég részéről hallva... Belső ellenőrzésnek még elmenne :-)) ) akkor, amikor vagy két éve kikerült az az ügyfélszolgálati hangfelvétel (üzenetrögzítős)? Vagy az kamu lett volna?
Szerintem amúgy ez a valaki (Figyelitek, azóta máélyen hallgat! Ezért is hiszem én ezt valami szervezett dolognak!) arra a részre gondolt, ahol szerepel, mit "nem mondunk el" vagy valami hasonló, erre a részre értettem én is előző hozzászólásomban, hogy ha ilyenek tényleg léteznek Nállatok, akkor ez nem a legjobb irányváltás. Én - ez asszem egyértelmű - a Matáv pártján vagyok, max. akkor kritizálok, ha szakmailag úgy érzem van okom az ő érdekében is! Sőt: az Ügyfélszolgálatot külön nagyra értékelem. Ezért tartom fontosnak, hogy - ha már kikerült és tényleg igazi, ezt Te áállítod - akkor ezeket a részeket érdemes lenne esetleg egy sajtónyilatkozatban tisztázni. Én ehhez asszem itt minden empátiámmal együtt is kevés vagyok.
Amit te itt közszemlére tettél, az egy ügyfélkapcsolati körlevél, amely a Matáv belső dokumentuma, üzleti titkokat tartalmat, neveket, telefonszámokat, amelyek az egyén személyiségi jogait is sértik! Ezek után ne csodálkozz, ha a belső biztonsági szolgálat feljelentése alapján kéruhások kopogtatnak az ajtódon.
Azonkívül: Senki nem mondja az ügyfélszolgálatosoknak, hogy hazudjanak, nem értem, melyik sorát értelmezted így. Azok, akik ezeket a leveleket megkapják, titoktartási szerződés köti, tehát abszolút nincs jogod a levelet felhasználni.
A dokumentum minősítése pedig nem "szerintem nem titok" alapján történik.
Nekem az a megérzésem, hogy ezt a levelet nem véletlenül tette fel valaki. Azaz: amilyen banki verseny van ma, a távközlésiről nem is beszélve (ma már egyre gátlástalanabban a pr-ok egymással szemben!), és amiylen erőszakosan ez a (ki is ez? mert eddig nem szerepelt itt, de nagyon máshol sem, mindjárt megnézem az adatait) fáncsi újra betette a levelet, nem csodálkoznék, ha egy másik bank sajtómunkása vagy pl. a Vivendié tette volna fel ide.
Arról amit Te mondasz: nekem a levélnek az a része tűnik szomorúnak, hogy miről NEM tájékoztatják az előfizetőket. És - ezt nem győzöm hagoztatni! - a Matáv szerintem a legjobb előfizetőbarátság szempontjából, az ügyfélszolgálatuk is kiváló (hidd el, van tapasztalatom a többieknél is) és eddig ilyeneket nem feltételeztem.
Azaz: szvsz ha ez eddig nem így volt (remélem), akkor a Matáv rosszirányba megy el a pr tekintetében, el fogja veszíteni az előfizetők bizalmát, mert - pláne itthon, kelet-közép európai országban - az ilyen kiszivárogtatások a versen ynövekedésével és a politikából átvett metodika szerint egyre gyakoribb lesz. És nem irigylem a moderátorokat, mert ugyan nincs ezügyekben felelősségük, de mégis kínossá válhat...
Szerintem ha a Matáv nem fog átmenni abba az üzleti kategóriába, mint egyes verenytársai (és a bankok vagy főképp a biztosítók), azaz nem fog kettős kommunikációval élni, akkor nem szolgáltatja ki magát a hasonló hülyéknek, akik azt hiszik, ezzel jót tesznek. Viszont -és ebben biztos vagyok - az ilyen ellentmondások (mint eddig is, pl. itt) informálisan kiszivárognak, és egyre nagyobb mértékben. Emlékezzetek csak vissza a letölthető anyázós csajra, ami az ügyfélszolgálat üzenetrögzítőjnek több perces felvétele alapján szerintem még ma is fent van a neten! (Lehet, hogy nem ebben atopikban volt, de szerintem már 2 év után nem szégyen, ha nem tudom :-) )
De van egy másik hírem, ami előző megszólalásomban foglaltakkal szemben a Vodafone ügyfélszolgálatáról erősen lesúlytó véleményre késztet: tegnap este 10 körül több, mint egy órán át, egyszerűen nem lehetett elérni a 1270-et. Egy-egy híváskor mintegy 15-20 percig vártam, eközben a "jós" 7-6-5-4-3-4-3-4-2-kevesebb, mint 1 perces várakozást ígért, aztán a 3. percben, ami alatt <1 percet jósolt, egyszerűen elbontott!
No ha ez délután kettőkor történik, még talán elfogadom, de este 10 után?!
"Az adatkezelésnél elvileg csak arra kell figyelni (még utánajárok, mert ez nem derül ki szerintem a levélből, már ha ez tényleg igaz), hogy DM célra hozzá nem járuló ef-ők is benne vannak e az 50 ezerben."
Szia Mikimaus! :-)
Nem pont fordított a logika (ti. csak a DM célra hozzájárulóknak mehet)?
Egyébként meg mindegy, mert ez elekéknél deklaráltan nem számít. Az számít, amit a bank mond, nem amit az adatvédelmi tv. ("A Matáv a Budapest Bank szempontjai szerint létrehoz egy ügyféllistát...").
Erről a belső programrészről jut eszembe, hogy múltkor problémáztam, nem rendelek adsl-t, csak idsn-t, mert lehet, hogy hamarosan költözöm, az adsl-t pedig sokért kötik át, vagy visszamenőleg ki kell fizetni minden kedvezményt. Erre mondta ő, hogy ne izguljak, ilyet nem tud kezelni az általuk megírt fatávos számlázóprogram, ha lemondom, nem kapok papírt, hogy fizessem ki a hátralévő időt.
Az Ascom készülékek - sajnos - nem a mo-i viszonyokra készültek:-(
Ti. a wezetékes wap szó szerint nem azonos a vezetékes sms-sel! Mint ahogy a szoftver-frissítéshez is - ha jól nézem - svájci számot hív(na) a drága, a Te költségedre!!!
A WAP esetében is egy meglévő wap-képes dial-up ISP kapcsolatot vagy WAP interfészt feltételez az én olvasatomban, azonban nem tudok róla, hogy Mo-n ilyen működne. (Azaz nem hiszem, hogy ha feltárcsáztatod az Index 06-51-es számát vele és index.hu-t írsz be, akkor az működni fog.. bár lehet, én még nem wapoltam, és ha nem muszály, nem is fogok :-) ) A lényeg, hogy ez nem olyan szolgálat, mint az utcai (vagy közintézményi) net-pultok, ahol ingyen vagy jelképes összegért szörfölhetsz...
A vezetékes SMS előnye szvsz az árában van: ma az átlagos mobilos sms-ek 30-35 forintba kerülnek, míg a Matávnál ez max 29(?) Ft. Westelre meg csak 19,20. Maj d arra vagyok kíváncsi, mikor adja meg végre magát a Vodafone, hiszen ha nem vigyáznak magukra, lassan ők is JPE céggé nőnek ki, és rájuk lőcsölhetiik rosszabb feltételekkel a dolgot :-D
Na most (megint) van valaki, aki azt hiszi magáról, mindent tud:-(
Az ÜFK amúgy Ügyfélszolgálati Központ, ha jól tudom, bár én nem Matáv-os vagyok.
Egyetlen dolog nekem sem tetszik ebben a levélben (ha igaz): hány olyan - az ügyfelek számára esetleg fontos - információt kell elhallgatniuk a CCIS-ben például (ez az 1212, na EZT tudom :-) ), melyeknek fontosságát talán maguknak az előfizetőknek kellene eldönteni (mármint, hogy érdekli őket vagy sem).
És a matáv ma szvsz a legkorrektebb az ügyfélkezelés jegyében: akkor képzelem milyen lehet a többi szolgáltató (mondjuk van egy tapasztalati névsorom: valahol elöl van a W900, majd a Vodafone, a mobilosok végén a PGSM(!); vezetékeseknél a Vivendi az utolsó nálam az "elosztott ügyfélmenedzsmenttel" :-)); a sor abszolút értelemben legvégén a KTV szolgáltatók állnak, azon belül is kedvenc szolgáltatóm, az EMKTV Kft., mely 2 éve, rendszeres figyelmeztetéseim ellenére nem küld számlát, pedig már azt is tudják, hogy az APEH ez ügyben nyomoz ellenük!)
Az adatkezelésnél elvileg csak arra kell figyelni (még utánajárok, mert ez nem derül ki szerintem a levélből, már ha ez tényleg igaz), hogy DM célra hozzá nem járuló ef-ők is benne vannak e az 50 ezerben.
A fizetési fegyelem figyelésére - úgy tudom - már legalább 2 éve működik belső ellenőrzési program(rész), ezzel akadályoz(t/z)ák meg az ugyanarra a lakcímre egymás után telefont igénylő "családokat": 100 ezres nagyságrendű adosságok miatti felmondás után más néven (minden fajta fajra való utalás aljas szándéka nélkül, állítólag ez volt tényleg a jellemző viszont: Lakatos, Kolmpár stb: rokonok:-) ), hogy visszaéljenek a rendszer korábbi hiányosságaival.
Azt gondolom viszont, hogy ha ezt a fajta bonus/malus rendszert megfelelően kodifikálják (ÁSzF!) és publikálják, akkor még előnyt is lehetne kovácsolni, hiszen a pl. évek óta rendszeresen és pontosan fizető ügyfelek esetében lehetne különböző ajándék-sorsolási, vagy akciós vásárlási lehetőséggel méltányolni a korrektséget.
Nem utolsó sorban a verseny fokozódásával ilyenektől lehetne függővé tenni az adandó (adható) egyre nagyobb kedvezmények körét. AKi meg elfelejt fizetni (rendszeresen), az hivatalosan is legyen feketelistán és szigorodjanak meg a reá vonatkozó feltételek! Hiszem, hogy (különös tekintettel a céges ügyfelekre!) aki egy fajta számlát nem fizet ki időben, az a vele szerződésben állókkal is előszeretettel szúr ki...
Mindazonáltal engem soha nem fognak eredménnyel hitel felvételére csábítani, mert elvből nem veszek fel hitelt. Majd ha vissza nem térítendő lesz, talán :-D
Mindenkinek szép nyarat továbbra is.
Maus Róbert Péter
mikimaus
Küldj egy sms-t fülkéből!
Július elsejétől immár nyilvános állomásokról is lehet sms-t küldeni. Igaz, egyelőre csak 200 budapesti Monétel-készüléket tesz alkalmassá a Fornax-interface eszköze, miután ezeken a készülékeken a klaviatúrára gravírozták az ábécé betűit. Egy matrica jelzi majd, hogy a telefonfülke sms-képes. Az üzenet írásához a tárcsahang után meg kell nyomni egy billentyűt, majd beírni a szöveget, amely egyaránt elküldhető megfelelő vezetékes vagy mobilkészülékre. Az árakról egyelőre csak annyit árultak el a Nyilvános szolgáltatások divízió képviselői, hogy versenyképesek lesznek.
Mint ismeretes, a telefonfülkék csökkenő forgalmát más szolgáltatók is próbálták megállítani. Például a Csehországban bevezetett szolgáltatás nyomán a cseh Telecom állomásairól évente 200 ezer sms-t küldenek az ügyfelek, igaz, Csehországban 14 ezer a nyilvános állomások száma. A Matáv is régóta foglalkozott a forgalom visszaeséséből adódó probléma megoldásával, ezért döntött a szolgáltatás bevezetéséről. A Nyilvános szolgáltatások divízió azt tervezi, hogy ha a szolgáltatás sikeres lesz, a beruházási költség, az interface üzembe helyezésének költsége pedig alacsony, újabb háromezer nyilvános állomást tesznek sms-küldésre alkalmassá.
Ma egy korszak lezárult a magyar távközlés történetében. 0:00kor óramű
pontossággal leállt a hálózat, így megszűnt a
Westel Rádiótelefon Kft, azaz a 0660.
A kereskedelmi szolgáltatását 1990-ben elindító, NMT rendszerben működő 0660
Közép-Európában elsőként nyújtott rádiótelefon szolgáltatást és az elmúlt 14
év során meghatározó szerepe volt a vezeték nélküli telefonálás
megismertetésében és elterjesztésében. A GSM szolgáltatók megjelenése, a
korszerűbb digitális technika térhódítása a 0660 számára az első években az
ügyfélszám további növekedését hozta, azonban a 100 ezres, legnagyobb
előfizetői szám 1999-es elérését követően a vállalat folyamatosan vesztett
részesedéséből.
Mától a 0660 készülékek már csak hálózatot fognak keresni, de sajnos soha
többet nem találnak....
Nyugodj békében nagy öreg 60asunk, megtartjuk emlékezetünkben minden
emlékünket veled kapcsolatban, úgy a különleges hívászajaidat, mint a
tökéletes ügyfélszolgálatodat!
Köszönünk mindent 0660!!!
nos vezetékes SMSről már hallottam az tény, de azt férfiasan bevallom, hogy vezetékes WAPról még a büdös életben nem.
Eddig a percig, míg rá nem akadtam erre:
https://www.epont.matav.hu/epont/images/epont/pdf/1111048970.pdf
Nem is lehet: amellett, hogy ADSL-t kérsz (bármely ISP-től, de a fizikai réteget a matáv adja, ha a telefonszolgáltató a Matáv és az érpárat is ő hazsnálja) simán megtarthatod a korábbi elkötelezettséged (pl. a havi 40 órás net a Sokatmondónál) mert az ADSL külön termék és nem váltazs rá. (Nem olyan, mint anno az analóg-ISDN migráció!)
A 9/6/3Ft-ért meg lehet anyázni, de én NEM ezen 'anyáznék', hanem azon fanyalgok, hogy ezt a lehetőséget CSAK a Csevegő esetén követi 50%-os havídíj felhasználás! A Sokatmondó esetében pl. nagyon jól esne, pl. ha épp - nagy ritkán, de előfordulhat - nincs ADSL üzem vagy hibás, akkor kvázi ingyen lenne...
Aki a FreeStart-tal meg az Index-szel jött itt, annak ajánlom figyelmébe az általuk "elért" körzetszámokat, amelyből szerintem jónéhány vidéki körzet hiányzik! Ők "feldughatják" az ingyen ISP-ket :-(