Opel Astra G 1.4 16 V:
3 év - 70e km
Kb. fele városi - fele országúti
Minden tankolás felirva, ezért ez pontos mérésnek mondható:
Átlagfogyi: 7.1379 liter
Corolla 1,4 ... 4 db 17 kgos hajó a tetőn,...120nál már semmi erő nem volt benne. Valahogy nem ezt vártam egy közel 100 lovas géptől, ezt a tempót még egy 60 lovas astra caravan is felülmúlta 8 liter körül, nem beszélve a 6,5 literes PUG 1,9Dről. Elég szánalmas..
Sajnos a lóerő nem minden. A 100 ló 1.4-es motorból kompromisszum. Pörgetve fickós, de nyomaték az (főleg lent) nincs. Ez emelkedőnél és tetőcsomagtartónál nagyon jelentkezik.
"a zöld színű, asszem a magyar EMV által gyártott kézmosó paszta felvitele az ablakra és vízes szivaccsal, több turnusban történő eltávolítása. A műanyagokat érdemes letakarni, kimarhatja."
Gondolom az Astra légellenállása alapban nagyobb, ezért kisebb a fogyasztási ingadozás. +A Toyota Euro III (IV?) szabványt teljesít, komolyabb fojtás kimenő oldalon.
Az elképzelhető, de mit mondunk akkor a 60 lovas benzines karavánra? Annak se nyomatéka, se nyútonban kifejezhető teljesítménye nincs, mégis ugyanakkora terhelésnél 8 liter alatt abszolválta a 120as utazót. Szóval keresem az okot. Érdekes módon a corolla normálisnak tekinthető fogyasztással bír más esetekben, simán 6 alatt megyek vele városon kívül, 130 körül 7,4 körül iszogat, de ez a csomagtartós dolog döbbenetest lökött a teljessítményt.
Az a tetőre szerelt cucc bizony nagyon komoly légellenállást bír okozni. Ha csak egy tetőcsomagtartó van fenn, már az okoz változást a fogyasztásban. Vagy ha letekert autóval autózol. Egyébként meg érthető a 10L, mert leírásod szerint igy szinte végig full gázzal nyomtad neki. 98 LE ide vagy oda, a nyomaték is kell. A PUG 1.9D nyomatéka gyanitom kb kétszer ekkora...
Corolla 1,4 új fogyasztási rekord, 5 személy, full csomag + 4 db 17 kgos hajó a tetőn, 10.1 l/100 km autópályán.
Érdekes, hogy a légellenállás hogy megnyomta a fogyasztását és 120nál már semmi erő nem volt benne. Valahogy nem ezt vártam egy közel 100 lovas géptől, ezt a tempót még egy 60 lovas astra caravan is felülmúlta 8 liter körül, nem beszélve a 6,5 literes PUG 1,9Dről. Elég szánalmas..
Miért ne szabadna visszahűlnie? Mindegy milyen szabályozás van: hiszen ha nem nyomod a pedált, akkor kis teljesítmény-kevés meleg, viszont menetszél van bőven, tehát lehűl a motor legalábbis a termosztát nyitó (ill. záró) hőméséletére. Az pedig 10-15 fokkal is kevesebb lehet, mint a nyári "üzemi" hőmérséklet. (Egyébként a saját példámat "kimondottan hosszú" 900 km-es utakon mértem.)
Pontosan, 5200-t fordul 180-nál szvsz jól jönne benne egy 6. sebesség is. Mondjuk a Beetlet elsősorban városi használatra tervezték, nem autópályára ezért rakhattak bele ilyen váltót. De sebaj most kiegészül a "flotta" egy Rover 75 V6-al, ennek nem lesz probléma a 200-as utazótempó sem.
"Ez a forgalomtól és a lábadtól is függ, mennyit gyorsítasz és lassítasz (esetleg feleslegesen is!). Én soknak tartom, 1.6 Carinával 7 lityóval el lehet autózni tempósan, kevés várossal. 1.8 Mondeo is beefér simán 7.5 literbe, nyáron országúton még kevesebb."
A mostani Primera (106LE) magasabb fordulaton jár, mint az előző (egyébként csak 100 lovas változat). 100km/h-nál 3000-t pörög ötödikben! Mivel a nyomatékát 3000-en adja le, nagyon jól húz. Nem kell szétpörgetni, 4000-4200-at pörög 140-nél, e fölött nem nagyon hajtom. Nem padlógázzal szoktam indulni, és nem állatkodok vele. Normálisan hajtom. Hallottam olyat is, hogy ennek a motornak csak 10000 km-nél áll be a fogyasztása. És ha akkor sem? Nincs itt egy Primérás, akinek jobb tapasztalatai vannak ezzel az egyébként erős és csendes motorral?
A vízhőfok mutatóját nézd meg. Biztosan nem megy fel addig, mint a nyári használatnál. Télre (hideg időben) takard el a hűtő egy részét (ha a kialakítás lehetővé teszi). Én speciel kartondobozt szoktam szétvagdosni, és azt teszem a hűtő elé. (felét/harmadát érdemes eltakarni)Fogyid, fűtésed javulni fog.
Kimondottan hosszú utakon tapasztalom. A motornak nem lenne szabad visszahűlnie, ez régen rossz lenne, van ott szabályozás, lambda szonda meg egyebek, sose veszem észre, hogy nem húzna rendesen miután bemelegedett (pár km). A különbség tuti hogy megvan. Egyébként farkasszemű 1.8 Mondeo.
Hidegebb a motor, rosszabb a hatásfok. Hosszú úton is rendesen vissza tud hűlni a motor még nagy sebességnél is. Novemberben még plusz egypár fokban mentem a germánokhoz, minden alkalommal amint megtorpant a forgalom (140 alá lassultunk) a motor simán visszahűlt "zárásig" (nem tudom, hogy mondják szépen, hogy zárt a termosztát), és 1-2 percig csak komótosan reagált a gázpedálra. Egyébként nálam nem 5, hanem majd 20% a különbség, de ebben a téli gumi is benne van (kb a felével).
Ezeken én is csak mosolygok, ez a 2. kétezres autóm, de 5 litert még 70-nél 5. sebességben sem figyaszt. Egyszer hazajöttem vele Pécsről szabályosan (50-90) és 7 liter körül evett, de amúgy 10-11 között általában, érdekes nekem városban kevesebb mint autópályán.
Ezt én is észrevettem, szvsz 10-20 fok között fogyaszt a legkevesebbet a kocsi. 2 éve nyáron Portugáliában voltunk, a kocsi hőmérője (valahol az alján van) 42-43 fokot mutatott és a fogyasztás is ekkor volt a legtöbb - 13 liter, mondjuk ez 180-al autópályán. Hétfőn jöttem haza Drezdából 6 óra alatt, szintén hasonló tempóban, szinte végig autópályán és valamivel több mint 11 litert fogyasztott.
Ja, hulye fokszvagen meg mit ossze szenvedett azzal a Lupoval, meg a turbodizzeljeivel, hogy 3 liter kornyekere vigye a fogyasztast...
Rakott volna bele egy nemtomhanyeves ketezres hathengeres benzinmotort, oszt meg termelte is volna a naftat! :-))