Ha jól értem a kérdésedet, igen, vagy MES-el, vagy gyújtásráadás után meg kell nyomni a két tekerő közepén lévő (most még nem mondom, talán auto és mono) gombot.
Ezekben az a jó érzés, hogy költséghatékonyan gyári minőségben megoldottam egy problémát. Belerakhattam volna az utólagos potikat is, de ez így azért mégiscsak más, nem valami gányolás, ami sajna elindítja ezeket az autókat a lejtőn.
Na meg hát az sem utolsó dolog, hogy most már nem kell tekergetni össze vissza a fütésvezérlést, tegnap beállítottam 22 fokra, ma jöttem és mentem, hozzá sem kellett nyúlnom, jó volt egész nap.
Na de most már tényleg neki kell esnem a motornak 1-2 hét múlva átmegyek egy cimborámhoz., és nekiesünk ketten annak a nyavalyás főtengely anyának, illetve megmérjük furatintoval, milyen is ezt a blokk, ez legyen az alap vagy keressek egy másikat.
Aha, ilyenre bizony. Nem a csíkozódásra, mert a szögletes szíjprofil következménye, hanem a felületi egyenetlenségre. És a hozzá tartozó görgőről is vakartam le a szíj "gumijából".
Kíváncsi leszek én is a motorok javítására. Siker esetén lehet is persze vállalni külsősnek. :D
Még a 146-nál én is eljátszottam, és nem igazán volt magyarázat a történtekre. Hogy milyen szíj volt, arra sajnos már nem emlékszem.
Holnap jön a futár a potikkal a fűtés állító motorokhoz, kíváncsi vagyok az eredményre.
Főleg, hogy kiderült még azóta pár dolog, pl hogy ezek a potik +-20% tűrésűek, ennek megfelelően 4,4-tól 5,3kOhmig terjed a mért értéke a régi potiknak, ergo tök mindegy, hogy 4,4 vagy 5KOhm-os. Másrészt nem igazán látok a 120 és 150 fokos motorok között fizikai különbséget, illetve azt, hogy hány fokot mozog, azt a fütésbox mechanikája adja meg.
Sikerül néhány 20V specifikus alkatrészt kb. féláron felhajtani. De ez egyben azt is jelenti, hogy a nem mozgó készleteket kiárulják, egyre kevésbé lesznek elérhetők létfontosságú dolgok akár.
A Dayco szíjak meg külön említést érdemelnek. Ez még egy 2020-as gyártású, olyan amilyennek lennie kell. De a Bravában már 5000 km után le kellett cserélnem kettőt, mert a lapos felükön szétmálnak egyszerűen. Ami egyedül a vezetőgörgővel érintkezik, ami ugye nem hajtott elem és ellenállás nélkül fut.
Rendeltem Bosch-t (made in India ugyebár...), de azok még talán annyit sem fognak bírni, még puhább a felületük. És vezérműszíjnál is találkoztunk már olyannal legutóbb, hogy a műnyag vezetőgörgőre elkezdett felkenődni az anyaga és foltokban látszik a szíjon is. Talán nem marad más, mint Gates-re váltani...
Sajnos a drágábbik motorból, ami azt vezérli, hová fújjon, nem létezik kínai verzió. Ha lett volna abból is 10 körül, megvettem volna, de így... Legalább a környezet terhelésem is kisebb lesz :) Addig meg beforgattam, hogy minden menjen a szélvédőre és az is hideg legyen.
A kínaiak meg tudják, mit érdemes nagy tömegben gyártani. :D Pont a napokban gondolkodtam el, mikor megláttam hogy már a Giuliettához is keresett valaki. Nem olyan régen meg egy Musa tulaj keresett meg, hogy segítsek neki ebben. Ő utángyártottakat vett, jó lett.
Ma végre kiszereltem a klímaállító motorokat, szerencsére egyáltalán nem volt vészes. A külső-belső keringetés motorja lehet macerásabb, de nekem az szerencsére működik. A többi négyből viszont kettőnél el van törve a közdarab, az potméter pedig mind a négyben gatya. A gyári 18 illetve 25e, utángyártott csak az olcsóbbikból van értelmezhető áron, 10e. Körbenéztem, találtam bele potit az Alin, rendeltem is belőle egy marékkal. Elvileg két hét, és itt van.
Egyébként azt hittem, hogy ez a problémás fütésbox állítgató motor a Stilo sajátja, hát a fenéket, az összes francia, német, akármilyen autó ugyanilyen, és egyébként ugyanez a poti van benne.
Ez tök érdekes, mert végül 190-est kapott, és bár befért, de tulontúl passzentos... Az akksitartó fedél is hozzáér a pozitiv terminál blokkhoz, illetve az akksi lefogató lemez is elég hülyén illeszkedik. Megfogja, de a 175-ös valahogy jobb volt.
Most egy Varta van benne, körbenéztem, van még ugyanilyen. Bár ami benne van, 175mm magas, a katalogusok pedig 190mm-t hoznak hozzá. Ha rákeresek az eperben lévő cikkszámra, akkpor meg látok vegyesen 175 és 190mm-t. Nézegettem, fene sem tudja, elfér e, mert akkor lehet kap egy Yuasat.
Na jól bevonzottuk...jó idő a 6 év amúgy. Exide Premiumot használtam régóta, de már nem bírja felét se nagyon a hírek szerint. Baren-t vettem már legutóbb, mikor kellett.
Kellett nekünk az akkumulátorokról beszélni, ma reggel indítanék, aztán csak szolid -nyekk majd néma csönd. Mondjuk megértem, 6 éves, jól bírta. Nézhetek akkumulátort.
A146-ban amikor megvettem szakadt vezérműszíjjal, 100k volt csere óta. Tehát minimum annyit futott az a módosító, utána is belement emlékeim szerint 60k, és még akkor sem volt hangja. Szóval a fene sem érti ezt.