Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

1zolee1 Creative Commons License 2024.10.02 0 0 119812

Így van, a legaktívabb te vagy de szerintem sokan olvassuk az írásaidat, és irígykedünk:))

Előzmény: downer (119809)
1zolee1 Creative Commons License 2024.10.02 0 0 119811

Ezer éve:))

Hasít a Bmw:)))

Ha nincs rá nagy tolongás akkor én elfogadom a cuccokat

 

Előzmény: -Almos- (119808)
Aty10 Creative Commons License 2024.10.02 0 0 119810

Én még jelen vagyok. Igaz csak olvasásilag.

Előzmény: downer (119809)
downer Creative Commons License 2024.10.02 0 0 119809

De már kihalt, csak én rakok be valamit néha, nem tudom olvassa-e még valaki. :)

 

Végülis leírhatom, hogy 09.18-tól ismét eggyel több, ezernéhányszáz km-ről ideráncigált Marea 20V van forgalomban. Hát ja, dolgoztam is rajta eleget.

Előzmény: -Almos- (119808)
-Almos- Creative Commons License 2024.10.02 0 0 119808

Ejj, de rég jártam erre, jó látni, hogy azért teljesen nem halt ki a fórum, sőt, vannak még ismerős arcok is :)

Ennek örömére gyorsan fel is ajánlok egy doboznyi kacatatot, hátha valaki még tudja használni valamire:

Budaörsről szinte bármikor elvihető.

 

Álmos

downer Creative Commons License 2024.09.13 0 2 119807

Műszaki kész, most már csak papírozás.

 

downer Creative Commons License 2024.08.06 0 0 119806

Az idei szerzemény.

Majdnem itt hullott szét az egész az udvaron, még mielőtt a garázsba beálltam volna. Úgyhogy inkább betoltuk...

 

 

De már alakul.

 

DOGMAN Creative Commons License 2024.07.08 0 0 119805
Adm Creative Commons License 2024.06.18 0 0 119804

Ráadásúl a potik türéshatára is baromi nagy, amiatt is mindenképpen tanulnia kell.

Előzmény: downer (119803)
downer Creative Commons License 2024.06.18 0 0 119803

Igen, mivel nagyobb a tartománya a potméternek, mint a tekerők mozgásának, úgy értettem hogy ismernie kell hogy mi az amit használnia kell belőle.

Előzmény: Adm (119802)
Adm Creative Commons License 2024.06.18 0 0 119802

Ha jól értem a kérdésedet, igen, vagy MES-el, vagy gyújtásráadás után meg kell nyomni a két tekerő közepén lévő (most még nem mondom, talán auto és mono) gombot.

Előzmény: downer (119801)
downer Creative Commons License 2024.06.17 0 0 119801

Ilyen be kell tanulnia a végállásokat? 

Előzmény: Adm (119800)
Adm Creative Commons License 2024.06.15 0 0 119800

Köszönöm!

Ezekben az a jó érzés, hogy költséghatékonyan gyári minőségben megoldottam egy problémát. Belerakhattam volna az utólagos potikat is, de ez így azért mégiscsak más, nem valami gányolás, ami sajna elindítja ezeket az autókat a lejtőn.

Na meg hát az sem utolsó dolog, hogy most már nem kell tekergetni össze vissza a fütésvezérlést, tegnap beállítottam 22 fokra, ma jöttem és mentem, hozzá sem kellett nyúlnom, jó volt egész nap.

 

Na de most már tényleg neki kell esnem a motornak 1-2 hét múlva átmegyek egy cimborámhoz., és nekiesünk ketten annak a nyavalyás főtengely anyának, illetve megmérjük furatintoval, milyen is ezt a blokk, ez legyen az alap vagy keressek egy másikat.

Előzmény: downer (119799)
downer Creative Commons License 2024.06.14 0 0 119799

Hú, ez biztos nagy sikerélmény! Jár a gratuláció. :)

Előzmény: Adm (119798)
Adm Creative Commons License 2024.06.14 0 0 119798

 

:)

Előzmény: downer (119797)
downer Creative Commons License 2024.06.13 0 0 119797

Aha, ilyenre bizony. Nem a csíkozódásra, mert a szögletes szíjprofil következménye, hanem a felületi egyenetlenségre. És a hozzá tartozó görgőről is vakartam le a szíj "gumijából".

Kíváncsi leszek én is a motorok javítására. Siker esetén lehet is persze vállalni külsősnek. :D

Előzmény: Adm (119794)
Adm Creative Commons License 2024.06.13 0 0 119796

Wáááá, szóval 4,7 vagy 5 kOhmos.

Előzmény: Adm (119795)
Adm Creative Commons License 2024.06.13 0 0 119795

4,4 vagy 5 kOhmos.

Előzmény: Adm (119794)
Adm Creative Commons License 2024.06.13 0 0 119794

Ilyenre gondolsz a vezérműszíj kenődése során?

Még a 146-nál én is eljátszottam, és nem igazán volt magyarázat a történtekre. Hogy milyen szíj volt, arra sajnos már nem emlékszem.

Holnap jön a futár a potikkal a fűtés állító motorokhoz, kíváncsi vagyok az eredményre.

Főleg, hogy kiderült még azóta pár dolog, pl hogy ezek a potik +-20% tűrésűek, ennek megfelelően 4,4-tól 5,3kOhmig terjed a mért értéke a régi potiknak, ergo tök mindegy, hogy 4,4 vagy 5KOhm-os.  Másrészt nem igazán látok a 120 és 150 fokos motorok között fizikai különbséget, illetve azt, hogy hány fokot mozog, azt a fütésbox mechanikája adja meg.

Előzmény: downer (119793)
downer Creative Commons License 2024.06.12 0 0 119793

Sikerül néhány 20V specifikus alkatrészt kb. féláron felhajtani. De ez egyben azt is jelenti, hogy a nem mozgó készleteket kiárulják, egyre kevésbé lesznek elérhetők létfontosságú dolgok akár.

 

 

A Dayco szíjak meg külön említést érdemelnek. Ez még egy 2020-as gyártású, olyan amilyennek lennie kell. De a Bravában már 5000 km után le kellett cserélnem kettőt, mert a lapos felükön szétmálnak egyszerűen. Ami egyedül a vezetőgörgővel érintkezik, ami ugye nem hajtott elem és ellenállás nélkül fut. 

Rendeltem Bosch-t (made in India ugyebár...), de azok még talán annyit sem fognak bírni, még puhább a felületük. 
És vezérműszíjnál is találkoztunk már olyannal legutóbb, hogy a műnyag vezetőgörgőre elkezdett felkenődni az anyaga és foltokban látszik a szíjon is. Talán nem marad más, mint Gates-re váltani...

Adm Creative Commons License 2024.06.05 0 0 119792

Majd másodállásban klímaaktuátorokat fogok javítani :)

Ha azt nézem, hogy volt aki sima potikat gányolt bele és még büszke is volt rá...

Előzmény: Adm (119791)
Adm Creative Commons License 2024.06.05 0 0 119791

Sajnos a drágábbik motorból, ami azt vezérli, hová fújjon, nem létezik kínai verzió. Ha lett volna abból is 10 körül, megvettem volna, de így... Legalább a környezet terhelésem is kisebb lesz :) Addig meg beforgattam, hogy minden menjen a szélvédőre és az is hideg legyen.

Előzmény: downer (119790)
downer Creative Commons License 2024.06.05 0 0 119790

A kínaiak meg tudják, mit érdemes nagy tömegben gyártani. :D
Pont a napokban gondolkodtam el, mikor megláttam hogy már a Giuliettához is keresett valaki. Nem olyan régen meg egy Musa tulaj keresett meg, hogy segítsek neki ebben. Ő utángyártottakat vett, jó lett.

Előzmény: Adm (119789)
Adm Creative Commons License 2024.06.05 0 0 119789

Ma végre kiszereltem a klímaállító motorokat, szerencsére egyáltalán nem volt vészes. A külső-belső keringetés motorja lehet macerásabb, de nekem az szerencsére működik. A többi négyből viszont kettőnél el van törve a közdarab, az potméter pedig mind a négyben gatya. A gyári 18 illetve 25e, utángyártott csak az olcsóbbikból van értelmezhető áron, 10e. Körbenéztem, találtam bele potit az Alin, rendeltem is belőle egy marékkal. Elvileg két hét, és itt van.

 

Egyébként azt hittem, hogy ez a problémás fütésbox állítgató motor a Stilo sajátja, hát a fenéket, az összes francia, német, akármilyen autó ugyanilyen, és egyébként ugyanez a poti van benne.

Előzmény: downer (119788)
downer Creative Commons License 2024.06.04 0 0 119788

Hát ez tényleg érdekes, az Abarthban is EA640 volt és tökéletes volt minden azzal a magassággal.

Előzmény: Adm (119787)
Adm Creative Commons License 2024.06.04 0 0 119787

Ez tök érdekes, mert végül 190-est kapott, és bár befért, de tulontúl passzentos... Az akksitartó fedél is hozzáér a pozitiv terminál blokkhoz, illetve az akksi lefogató lemez is elég hülyén illeszkedik. Megfogja, de a 175-ös valahogy jobb volt.

Előzmény: downer (119786)
downer Creative Commons License 2024.06.03 0 0 119786

190 magas kell az összes olaszba.

Előzmény: Adm (119785)
Adm Creative Commons License 2024.06.03 0 0 119785

Most egy Varta van benne, körbenéztem, van még ugyanilyen. Bár ami benne van, 175mm magas, a katalogusok pedig 190mm-t hoznak hozzá. Ha rákeresek az eperben lévő cikkszámra, akkpor meg látok vegyesen 175 és 190mm-t.
Nézegettem, fene sem tudja, elfér e, mert akkor lehet kap egy Yuasat.

Előzmény: downer (119784)
downer Creative Commons License 2024.06.03 0 0 119784

Na jól bevonzottuk...jó idő a 6 év amúgy. Exide Premiumot használtam régóta, de már nem bírja felét se nagyon a hírek szerint. Baren-t vettem már legutóbb, mikor kellett.

Előzmény: Adm (119783)
Adm Creative Commons License 2024.06.03 0 0 119783

Kellett nekünk az akkumulátorokról beszélni, ma reggel indítanék, aztán csak szolid -nyekk majd néma csönd. Mondjuk megértem, 6 éves, jól bírta. Nézhetek akkumulátort.

 

A146-ban amikor megvettem szakadt vezérműszíjjal, 100k volt csere óta. Tehát minimum annyit futott az a módosító, utána is belement emlékeim szerint 60k, és még akkor sem volt hangja. Szóval a fene sem érti ezt.

Előzmény: downer (119782)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!