Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.18 0 0 212
Miért is? A 4-es nem egy mezei főút? Vagy van tábla, ami tiltja a bringázást?
Előzmény: Gracioso (211)
Gracioso Creative Commons License 2006.12.18 0 0 211
Elvileg sajnos(?) a 4-esen nem bringázhatsz. Nekünk is muszáj volt más útvonalat keresni, amikor arrafelé jártunk...
Előzmény: Törölt nick (210)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.16 0 0 209

Nekem nincsenek külöünösebb rossz tapasztalataim: sokszor figyelmetlenek az autósok, ráhajtanak a kerékpársávra, nem figyelnek kanyarodáskor. De direkt szivatással nem találkoztam, pedig napi kerekes vagyok.

 

Ami most felizélte az agyamat, az a láthatósági mellény-ügy. A következő szavazás folyik a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapján:

 

Egyetért-e azzal, hogy lakott területen kívül, éjszaka és rossz látási viszonyok mellett az úttesten közlekedő vagy az úttesten tartózkodó gyalogosok és kerékpárosok számára kötelező legyen a fényvisszaverő mellény használata?

 

Tipikus idióta jogszabály: szkafandert nem kellene viselni, hátha támadnak az UFÓk? Nem lenne-e elegendő valamilyen felcsatolható fényvisszaverő eszköz? Ki eszelte ki azt, hogy az ország neki áll okádék mellényeket vásárolni?

 

Annyi kerékpáros közlekedik lámpa és bármilyen aktív vagy passzív helyzetjelző eszköz használata nélkül, nem azt kellene végre kötelezővé tenni és betartatni a használatát? Akár belterületen belül is...?

 

 

Előzmény: nagyad (207)
nagyad Creative Commons License 2005.07.01 0 0 207

Azért nem szeretik, ha a bicajos előremegy, mert akkor újra meg kell előzni. Aztán következő lámpánál megint előremegy, megint meg kell előzni... Amikor már sokadszorra előznek vissza, gondosan ügyelnek arra, hogy a lehető legkevesebb oldaltávolságot hagyják, nehogy megint kedvünk legyen előremenni. De olyannal is találkoztam már jópárszor, hogy úgy álltak meg az autók, hogy helyet hagytak nekem jobboldalon.

 

Az a baj, hogy tényleg túlságosan elterjedt az a nézet, hogy az autósok csak szívatják a bicikliseket. Pedig nekem is az a tapasztalatom, hogy többször előzékenyek, mint bunkók. A gond azokkal a bicajosokkal van, akik hetente egyszer felülnek a bringára és egyből offenzíven kezdenek el közlekedni, mert azt hallották, hogy az autósok szívatják a bringásokat... Nem vagyok egy beszólogatós, de volt már olyan akinek kénytelen voltam felhívni a figyelmét arra, hogy egy kicsit körültekintőbben közlekedjen.

Előzmény: M.I. (205)
trek1 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 206
Az egyedi tapasztalatok különbsége adja a vélemények eltérését, pld. az hogy ki mikor biciklizik, autózik, más-más képét láthatja a közlekedőknek, ill. hogy éppen a legrosszabb fajtával fut-e össze, legyen autós/kamionos vagy kerékpáros. Persze, hogy a többségben a normális, vagy legalábis közömbös autósok(/kerékpárosok) vannak (különben már kihaltak volna a kerékpárosok), de elég az a 10-20% ellenséges/agresszív, vagy figyelmetlen, ha veszélyeztet, elüt/megöl stb. Szerintem azért mégis a kerékpáros figyel, vigyáz jobban, mert ő a gyengébbik fél.
Egy érdekes tapasztalat: Amikor a kerékpársávban hajtok, mindig el akarnak ütni oldalról a mellékutcákba/-ból kanyarodva! HA rendes úton megyek ez alig fordul elő!
Még egy dolog: meg kellene különböztetni a sportoló és a közlekedő kerékpárosokat, előbbiek biztosan jobban figyelnek, tapasztaltabbak, és talán többet meg kellene engedni (mehesenek főúton is, hiszen a kerékpársávban sportolni végképp nem lehet).
Előzmény: Benedetto (204)
M.I. Creative Commons License 2005.07.01 0 0 205
Hová jut ez a világ! Már a bringásokkal sem lehet egy jót anyázni! A végén még ti fogtok megvígasztalni engem? :-)

Ha valaki a pirosnál előrecsorog bringával az miért lenne feltartás?

A kerékpárúton való parkolás tudomásom szerint az egyike azon kevés szituációknak, amikor külön figyelmeztetés vagy tábla nélkül elszállítható lenne az autó. Lenne , de az már a rendőrségről szóló topic témája. :-)
Benedetto Creative Commons License 2005.07.01 0 0 204
Kövezzetek meg, lehe hogy bennem van a hiba, de eddig az autósokkal inkább pozitív tapasztalatom volt. Kb. 1.5 éve bringázom Pesten (naponta), de csak kétszer üvöltötték h a qrva anyád. Viszont többször engedett már el taxis, sőt egyszer egy bkv busz is. (hogy egyszer egy trolival kölcsönösen szívattuk egymást az nem számít ő kezdte). Komoly vészhelyzetben autós miatt még nem voltam (kopp kopp), egy idő után eléggé jól kiszámítható reakcióik vannak. Amitől igazán félek az a szerencsétlenkedő biciklis, annak abszolút megjósolhatatlan a mozgása (mint az elektronnak). Ha elkezdem megelőzni akkor gyorsít, esetleg nekem jön, ha meg nincs kedvem 15 - tel mögötte menni akkor meg utál, mert meg mertem előzni. Tehát nem tudom mit kellene vele tenni.
Ami viszont dühít, és panaszt fogok tenni miatta az új VI. kerületi rendőrkapitányságon (két hete avatta Lampert Móni), a rengeteg fekete BNW és terepjáró ami a Liszt Ferenc tér és az Oktogon között parkol a biciklisávon. Ezt mindennap kénytelen vagyok használni, és mikor ezek miatt a barmok miatt ki kell mennem az Andrássyra, úgy érzem mintha a életemre törnének. Eddig beértem annyival h a visszapillantójukat behajtottam (jó erősen), ha vkinek van radikálisabb ötlete van (pl matrica) azt is elfogadnám. Nekem ezek ellen a legéletképesebb ötletnek a színezett paraffin olaj szélvédőre tűnik. Nem okoz kárt, le lehet törölni, némi bosszúság árán, de figyelembe véve h ezek az életemet veszélyeztetik, talán még nem is annyira durva a visszavágás.
Előzmény: gyuri62 (203)
gyuri62 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 203

Egyszer egy öreg kerékpáros társam jegyezte meg, hogy a hülye autósnál csak a hülye kerékpáros a rosszabb, Számtalanszor jönnek szembe a keskeny kerékpár úton leszegett fejjel, elengedett kormánnyal, ketten egymás mellett, és még sorolhatnám, tényleg néha nagyon nehéz nem anyázni......... 

Egymásra sem tudunk vigyázni, miért pont az autósok vigyáznának ránk ?

Előzmény: M.I. (201)
Mr. Fuji Creative Commons License 2005.06.30 0 0 202

Kezd az lenni a véleményem, hogy túl van dimenzionálva az a kérdés, hogy mennyire bunkók az autósok. Számtalanszor lehet találkozni normális hozzáállással, vagy legalábbis olyanokkal, akik nem dudálnak le, ha pl. a sok kátyú miatt a sáv közepén megyek. Persze ilyenkor igyekszem nem tízzel menni:-) Ezzel természetesen nem azt állítom, hogy ne lenne így is túlságosan sok a bunkó, de talán nem ennyire rossz a helyzet.

Szerintem nem egymás anyuciját kellene szidnunk, hanem a pocsék infra miatt a Demszky-ét. Persze én is az autósoknak szólok be adott esetben.

A feltartásról: Én abból szoktam kiindulni, hogy ez a város lassan csak az autókról, és így a környezetszennyezésről szól. Ezért nem állok be a sor végére a piros lámpánál, hanem előre megyek, úgy érzem nekünk bicikliseknek ehhez jogunk van (legalább annyi, mint mások egészségét veszélyeztetni)...

 

Azt hiszem egy kicsit össze-vissza írtam, de most mennem kell:-)

Előzmény: M.I. (201)
M.I. Creative Commons License 2005.06.30 0 0 201
Andrássy út este 10 esik az eső.
Bajcsi felől jövök, kanyarodnék jobbra a Nagymezőre. Nekem piros velem párhuzamosan a bringás lámpa zöld. Bringás vált pirosra enyém zöldre, indulok. Esős ablakon keresztül szemem sarkából látom egy bringás ezerrel a kerékpárúton ki a kocsik takarásából.
Megállok, fickó lelassít, anyámat említve tanácsokat ad majd mielőtt elmagyarázhatnám neki, hogy talán az életét mentettem meg elhúz előttem.
Lehet, hogy azóta is meséli mindenkinek, hogy egy paraszt autós majdnem elütötte! :-)
Jó ezt elnézte a marha.

Kétfajta ember van. Az egyik hibázni szokotta másik hazudni!
Ha hibáztál nekem elég ha fölemeled a kezed, hogy : Bocs!

A probléma nem az elnézésekkel van, hanem azzal, ha valaki szarik a többire! A közlekedés egy társasjáték amiben úgy korrekt, hogy a lehetőségekhez képest segítjük vagy legalábis nem akadályozzuk indokolatlanul egymást.
Ez az egész arról kéne szóljon, hogy el szeretnénk jutni A-ból B-be! De nem csak én, hanem a többiek is!
Én nem akarom lenyomni a bringást vagy a másik autóst. Csak haladjunk ahogyan lehet!

De én is ismerek olyat aki mondta a barátnőjének amikor elmentek bringázni az Andrássy sétálóútján: Ne szarozz a gyalogosokkal majd lecsöngetjük őket az útról!
Ha meg egy autós rádudál mert feltartja akkor ugye rohan az ombudsmanhoz!

Előzmény: raycoon (200)
raycoon Creative Commons License 2005.06.29 0 0 200
Ebben igazad van.. :-))

De én legalább elismerem, hogy hibáztam, és szívesen bocsánatot is kértem volna, de háát tépett tovább.. :-) Szóval azért talán mégsem voltam akkora bunkó.. :-) Egyébként a bicikli-autós összezörrenéseim száma közel 50-60 körül van és ez volt a második eset, hogy nem volt igazam..

Persze, olyan is volt, hogy mikor autóban ültem ledudáltak az útról és lazán megfenyegettek, mert kanyarodás közben elengedtem egy biciklist, akinek elsőbsége volt.. Szerencsés a biciklis, hogy ott voltam, mert nem lassított semmit..

rc
Előzmény: nagyad (199)
nagyad Creative Commons License 2005.06.29 0 0 199
Akkor lettél volna "csak" figyelmetlen, ha nem szólsz be ;-)
Előzmény: raycoon (198)
raycoon Creative Commons License 2005.06.29 0 0 198
Sziasztok!

Nem vitatkozom azon, hogy van-e vagy nincs, vagy ki a nagyobb bunkó, meg van -e kivétel... Még a kvázi normális embernek is lehet rossz napja, vagy elnéz valamit..

Velem pont tegnap esett meg és bár úgysem olvassa, de ezúton kérek elnézést az illetp autóstól, ha egyáltalán fölfogta mi történt, mert nem úgy nézett ki..

Egy kereszteződésben futottunk össze, és már "messziről" látszott, hogy nem fog körbe nézni, elém is kanyarodott, be is szóltam neki, és csak nézett rám bambán.. Persze gyorsan észrevettem, hogy néé, nincs is elsőbségem.. :-| Mentségemre legyen mondva a környéken szinte mindenhol jelzik az egyenrangú kereszteződéseket ezen a szakaszon nem tették és mivel pont a főúttal párhuzamos útról van szó, az maradt meg bennem, hogy nekem szabad "mindent".. :-) Életem második tévesztése volt, mea culpa..

Mindenesetre szép példája, hogy a bicikliutat az autóútból csinálják, keresztbe szinte végig ott a tábla, hogy vigyázz biciklis, csak senkit nem érdekel..

Még az a szerencse, hogy mivel az autósok többsége (csökkenő tendencia) nem veszi észre a biciklist, így én mindig úgy megyek, mintha nem lenne elsőbségem, így könnyebb elkerülni a balesetet..

Szóval, bocs, tegnap én (is) "bunkó" voltam, bár maradjunk inkább a figyelmetlennél..

üdv, rc
trek1 Creative Commons License 2005.06.29 0 0 197
Ne idegesítsd magad! Mert 1. a kerékpárosok között is van figyelmetlen, sőt nemnormális, ugyanúgy mint az autósok között is szép számmal. 2. hidd el, hogy ha nem a járdán mennek és saját magukat veszélyeztetik, nagy oka is lehet (persze nem mindig)! Mert pl.: ha nincs nagy gyalogos forgalom, akkor rajta parkolnak az autósok (pont az általad is említett szakaszon is van ilyen), tele van szórva üveggel, szeméttel, össze-vissza kanyarog. Rengeteg utca fut rá ki, amiben folyton el akarják ütni őket. Engem pl. már számtalanszor az ún. kerékpárosúton akartak elütni, míg a széles többsávosokon kevesebbszer veszélyeztettek (és csak 2-szer saját hibámból). ÉS ne felejtsd el hoogy ebben az országban a járdára festett sáv számít kerékpárosútnak nagyrészt. mindezek mellett láttam már én is idióta, veszélyesen közlekedő kerékpárost...
Előzmény: M.I. (196)
M.I. Creative Commons License 2005.06.29 0 0 196
Ma megint felb****tt egy bringás!!
Bp Dózsa Gy u. Állatkerti út és Szabolcs utca között. A forgalmi sávok elég keskenyek reggeli csúcsforgalom. Kerékpárút ugyan a járdára festve, de ott gyalogosforgalom gyakorlatilag nulla. Mint mindig azon a szakaszon.
Kerékpárosok mögött sasszézok már a Hősök tere óta de nem szóltam nekik, mert a múzeum mellett sok a gyalogos a buszmegállóban és ott valóban nem nagyon tudnak közlekedni a kerékpárúton.
Az állatkerti út után viszont nincs akadály az útjukon. Egy kivételével az összes át is vált oda.
A maradék nemhogy nem megy a kerékpárútra de ordít be az ablakon, hogy ne dudáljak mert ő nem megy föl a kerékpárútra ott sok a gyalogos! Ha nem tetszik akkor szálljak ki és megbeszéljük!

Azt kérditek miért dudáltam rá? Azért mert indokolatlanul feltartott ami szerintem bunkóság. Nagyobb mint egy ilyenre rádudálni.
Ha látom, hogy oka van feltartani egy büdös szót nem szólok!

Tehát kerékpáros kultúra:
1. Szerintem ott kezdődne, hogy nem csak a többieknek kell betartaniuk a KRESZ szabályokból azokat amelyek előnyösek a kerékpárosok számára. (Amit ugye nagyon következetesen el is várnak mindenkitől!)
De a kerékpárosoknak is be kéne tartaniuk a szabályokat, azokat is melyek hátrányosak a számukra!
2. Nem csak a kerákpárosoknak kellene elvárni minden más közlekedőtől, hogy segítsék őket az előrehaladásban , nekik is hasonlóan kéne tenni!


Azt szokták mondani: Mutasd meg hogy közlekedsz, megmondom ki vagy! Magyarul, ha paraszt vagy meglátszik a közlekedéseden is! Ez nem csak a kerékpárosokra de az autósokra és a gyalogosokra is érvényes.

A baj az az, hogy akár gyalogosan, akár autóval közlekedem, a kerékpárosokkal számarányukhoz képest aránytalanul gyakran kerülök konfliktusba! (Szerencsére legtöbbször csak morgok a gyökér miatt!)
Nyilván nem az az oka, hogy jellemzően átlag alatti IQ-juk van! Ezt még akkor sem gondolom általánosságban róluk amikor nagyon mérges vagyok rájuk.
Ez valami kissebrendűségi komplexus lehet.
Csak azt nem tudom mi közöm az agybajukhoz?

Tisztelet a kivételnek!
lonney Creative Commons License 2005.02.10 0 0 195
Na igen a tájékoztató jellegűt arra értettem, hogy az ember csak a saját szemének higgyen,mert utána már hiába mondom hogy zöld volt vagy hogy nekem volt elsőbbségem.persze az autóban más, egy 1 tonnás szerkezetben megnövekedik a túlélési esély,de az én kecóm 9 kiló!
trek1 Creative Commons License 2005.02.10 0 0 194
ionney: hát pont ez a baj, hogy tájékoztató jellegű, amikor a KResz-táblákban nemcsak tájékoztató táblák (kékek), hanem tiltóak is vannak. De ezt egyszerűen figyelmenkívül hagyják. ld. a Városligeti behajtani tilos táblák....
Előzmény: lonney (193)
lonney Creative Commons License 2005.02.10 0 0 193
helo.nekem is van kerékpáros ars poetikám:
Nos a lámpa használata nagyon fontos,bár engem főuton háturról, 90nel ütöttek el.
nem én voltam a hibás és du. 3 óra volt,egy csigolyám törött.
Szerintem a legfontosabb, hogy minden tábla és lámpa tájékoztató jellegű,mert ha nekem van is kultúrám attól még elvágnak, ezután persze az illetőnek is kialakul majd a kultúrája, de az már nekem késő.szerintem
trek1 Creative Commons License 2004.12.13 0 0 192
Ez tényleg így van, csak az a baj, hogy Mo-on egyre több a nem normális közlekedő, legyen az bármely járművön.
NAgyad: a 30-as út sztráda a fótihoz képest, így becsüld!
Előzmény: M.I. (191)
M.I. Creative Commons License 2004.12.10 0 0 191
Szerintem abban egyetértünk, hogy az autósoknak nem a szabályosan és ésszel közlekedő bringásokkal van baja, és a bringásoknak nem a szabályosan és ésszel közlekedő autósokkal!

Én pl. igen jól éreztem magamat mindig amikor a németeknél közlekedtem.
Mindenki szabályosan ment, odafigyelt arra amit csinált és nem jutott eszébe az, hogy ok nélkül feltartsa a másikat. Nyilván ha látod, hogy a másik nem ok nélkül tart fel, hanem mindent megtesz ami tőle tellik akkor egy normális ember nem kezd idegeskedni.

Nem hiszem, hogy mi, akik ezen a topicon vitatkozunk különösebben sok bosszússágot okoznánk egymásnak az úton találkozva. :-)
nagyad Creative Commons License 2004.12.10 0 0 190

Azért én továbbra is bízok. :-)

(Kivéve a 30-as úton közlekedő távolsági autóbuszok vezetőiben, mert azok nemnormálisak... Az út meg kesekeny és forgalmas. Meg hullámvasút.)

Előzmény: trek1 (189)
trek1 Creative Commons License 2004.12.10 0 0 189
Bizony-bizony Fuji úrnak igaza van. Általában bejön nekik az előzés, de elég ha egyszer nem. A 'király üti lovat' szitu Bp. környékén csak idő kérdése. És még egy axioma: ha bármilyen vészhelyzet van a kerékpáros felé hárítanak, tehát nem frontálisan fognak ütközni, inkább a kerékpárost gázolják el, v. sodorják be az árokba! Sötétben pedig még veszélyesebb a dolog, nem ajánlom a hosszabb utakat, főleg településen kívül nem!
Előzmény: Mr. Fuji (188)
Mr. Fuji Creative Commons License 2004.12.09 0 0 188
"bízom bennük: ha előzésbe kezd, nyilván tudja, mit csinál" ez sajnos nagyon nincs így. Szerintem nagyon sok autós "vakon" vezet.
Előzmény: nagyad (187)
nagyad Creative Commons License 2004.12.09 0 0 187

Eddig sose féltem, amikor autósok megelőztek (bízom bennük: ha előzésbe kezd, nyilván tudja, mit csinál), de most, hogy más nézőpontból is ismerem a helyzetet, tutira rettegni fogok, ha motorzúgást hallok hátulról. :-) Lát vagy nemlát? Elég az első lámpa, hátsó villogó, fényvisszaverő cuccok, vagy inkább tekerjek magamra egy 50-es karácsonyfaizzó-szettet? (Most úgyis szezonja van :-))

Amúgy szerintem soxor nem is az emberekkel van baj, hanem ezzel a hülye rohanó világgal, amiben élünk. Idegesít, ha be kell állnod egy bringás mögé 30-cal 10 másodpercre... Tudod, mennyi időt veszítesz ezen? Kiszámoltam (bár nem vagyok egy nagy matekos): 4 mp-et... ha 20 mp-re állsz be, akkor 8-at. És ha még évszázadoknak tetsző fél perc múlva sem jutsz ki mögüle, akkor 12 mp veszteséget könyvelhetsz el magadnak. Most komolyan: érdemes 12 mp miatt valakit leszorítani, rádudálni, megijeszteni, mutogatni, hisztizni? Szerintem nem.

Azt írod, hogy úgy kéne közlekednünk, hogy ne akadályozzuk az autósokat. Képes lennél elvenni tőlem a bringázás örömét, csak azért, hogy te picit gyorsabban érhess oda valahova? Hát van neked szíved? ;-) Indulj el mindenhova 1 perccel korábban. (Ez most nem személy szerint neked szól, hanem minden autóval közlekedőnek.) Én is vesztek néha másodperceket, ha lelassítok a bicikliúton a kutyasétáltatók, meg andalgó szerelmespárok miatt, de nagyon kell sietnem ahhoz, hogy ez az apró késedelem felidegesítsen. Egyszerűen nem éri meg. Pedig nekem plusz energia és fáradság elérni újra az utazósebességet, nem elég a gázpedált nyomkodni.

Lehet, hogy nem is a közlekedési kultúrával van baj, hanem az egymás iránti empátiával meg toleranciával...  Elnézést a moralizálásért.

Előzmény: M.I. (182)
trek1 Creative Commons License 2004.12.09 0 0 186
M.I.: még hülye bringások is vannak, de azért nem jellemző, hogy a 10-es úton 3 bringás egymás mellett megy, sőt hogy egyáltalán bringás rámerészkedik a 10-esre, mert nagyon forgalmas és keskeny. Nekem 60 km/h-nál (a solymári leágazás utáni és téglagyár előtti lejtős rész) dudálgatott egy idióta kamionos, pedig tök szélén hajtottam, de az nem baj ha 20-szal megy egy traktor mögött!
Előzmény: M.I. (182)
trek1 Creative Commons License 2004.12.09 0 0 185
M.I. hülyék bringások is vannak, de azért nem jellemző, hogy a 10-es úton 3 bringás egymás mellett megy, sőt hogy egyáltalán bringás rámerészkedik a 10-esre, mert nagyon forgalmas és keskeny. Nekem 60 km/h-nál (a solymári leágazás utáni és téglagyár előtti lejtős rész) dudálgatott egy idióta kamionos, pedig tök szélén hajtottam, de az nem baj ha 20-szal megy egy traktor mögött!
Előzmény: M.I. (182)
Vintersorg Creative Commons License 2004.12.09 0 0 184
"Azokkal akik hárman egymás mellett tekernek a 10-es főúton."
Jogos a felháborodás, de a probléma nem kanyar-specifikus.

"A szembejövő forgalom miatt kikerülni nem tudom őket..."
Ezzel az a probléma, hogy ha a szembejövő forgalom ellenére centizel a biciklis mellett, akkor a te szavaiddal "olyan szituáció van amikor én tudom, hogy veszélyben volt a hülye bringás." A biciklisnek jár egy méter az út szélén, az autós mellette "biztonságos" oldaltávolságot tartva mehet el - vannak utak, ahol ezen feltételek mellett szembejövő forgalom ellenére előzhetsz, és vannak, ahol nem.
És a párhuzamosan korzózók a legtöbb biciklist ugyanannyira (ha nem jobban) zavarják, mint az autóst.

"Nem szeretnélek megbántani, de:
Úgy tűnik nem sok fogalmad van arról, hogy egy egytonnás vasdarab mozgatása közben milyen lehetőségei vannak a vezetőnek."
Nem bántódok, nyugi. Magam is vezetek, mármint autót - bár ez nem jelent semmit... De amit kértem, azt nem írtad: milyen konkrét eset volt, amikor megmentettél biciklist?

"Megyek az autóval a városban este. Égnek a közvilágítási lámpák, a szembe jövő autók lámpái, a fényreklámok, a házak ablakai. És vegyem észre a bringást!"
Bizony. Számomra ez például nem okoz problémát (autóban ülve), de mindenki másképp érzékel fényt, mozgást, sebességváltozást. Én közvilágítás mellett akkor is simán észreveszem, ha nincs kivilágítva, de megértem, ha ezzel más másképp van - és kutya kötelessége mindenkinek, hogy ki legyen világítva.

"Valszeg nem gondolod át, hogy az egymás után haladó autókból csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni az ut szélén haladó bringást, mert az előttem haladó kocsi eltakarja. Általában 1-2 másodperc van arra, hogy csináljak valamit ha kell. Ha te pont akkor kerülsz ki egy útszéli kátyút amikor odaérek nem biztos, hogy lesz időm és helyem kikerülni téged!"

Kötelező követési távolság. Kötelező oldaltávolság. Mit mondjak még? Van, aki épp ezért megy a sáv közepére biciklivel, hogy ne szorítsák méterszéles kényszerpályára. Persze az sem szabályos.

"Sokkal többször voltál veszélyben mint gondolnád, és a tahó autósok (nem mindig szívesen :-) ) sokkal többször mentették meg az életed mint gondolnád!"
Engem nyugtalanít, hogy többet vélsz tudni az én közlekedésemről, mint amennyit én tudok - de ha te így gondolod, és korlátozott képességű macskáknak nézed az _összes_ biciklist, akkor nem hiszem, hogy van még helye párbeszédnek.

Mindenesetre a lényeget összefoglalnám:
A biciklis nem mindig azért akadályoz a haladásban, néha több másodpercre is, mert ki akar szúrni veled, de biztos van kivétel.
Azért, mert nem gázolsz át valakin, aki az utadba kerül, még nem vagy életmentő - kutya kötelességed mindent megtenni egy baleset elkerülése érdekében, akárcsak a biciklisnek. A bizalmi elv pedig nem azt jelenti, hogy ha mégsem közlekedik (szerinted) szabályos esetleg csak udvarias módon, akkor ki kellene nyírni.

Azzal kezdted a hozzászólásodat, hogy elvetemült autósként a hülye biciklisek ellen szólsz. Ha alapból ez a hozzáállásod, akkor minden negatív biciklis megmozdulás erősíti benned ezt az elképzelést, a többségében lévő pozitívról meg nem is tudsz.
Jól sejtem, hogy azért néha az autóstársak is jól felhúznak?
Szóval csak nyugodtan és türelmesen. Amilyen könnyű beszólni, beinteni, rádudálni, ugyanolyan könnyű legyinteni, hidd el.

Peace :-)
Előzmény: M.I. (182)
kivi Creative Commons License 2004.12.09 0 0 183
Az jár most a fejemben, hogy jó lenne ha legalább ez a topic nem menne el abba az irányba, hogy melyik közlekedő fél szarik jobban a szabályokra, ki tartja be kevésbé a kreszt, stb. Mert akkor abból óhatatlanul személyeskedés lesz...

Most még nem ez a helyzet, és remélem így is marad.
Előzmény: M.I. (182)
M.I. Creative Commons License 2004.12.09 0 0 182
"A kanyar maga az ok arra számítani, hogy utána van valami. Egy lerobbant autóba beleszállsz hátulról, mert a szerencsétlen tulajnak még nem volt ideje kitenni a háromszöget?!"
A lerobbant autó elég ritkán áll a sáv belső felén. Nem azzal a kerékpárossal van gondom aki az út szélére lehúzódva a többi közlekedőt lehetőség szerint segítve megy. Azokkal akik hárman egymás mellett tekernek a 10-es főúton. 200 métert gurulok mögöttük 30-al, hogy legyen idejük libasorba rendezkedni ahogyan a kresz azt a számukra előírja de ők a fülük botját sem mozdítják. A szembejövő forgalom miatt kikerülni nem tudom őket és amikor egy rövidet óvatosan rájukduddantok, akkor az összes középsőujjukat megmutatják.
A közlekedés egyik alapszabálya, hogy fel kell tételeznünk a többi közlekedőről, hogy szabályosan közlekedik!

"Most mi legyen a véleményem arról, aki úgy hajt bele egy kanyarba, hogy fogalma sincs, mi lesz utána, holott a harminccal haladó bicikliseket látnia kellett pár másodperccel korábban eltűnni a kanyarban - vagy igencsak kacskaringós utakon száguldozik."
""Nagyon gyakran mentik meg az autósok a felelőtlen kerékpárosok életét és utána még nekik áll feljebb!"
Kiktől? Önmaguktól? Mesélj már a kerékpárosokról, akiknek mind megmentetted az életét!"
Nem szeretnélek megbántani, de:
Úgy tűnik nem sok fogalmad van arról, hogy egy egytonnás vasdarab mozgatása közben milyen lehetőségei vannak a vezetőnek. (Sajnos nagyon sok autós sincs tisztában vele, de most nem ez a téma)
Nagyon sok olyan szituáció van amikor én tudom, hogy veszélyben volt a hülye bringás, de mivel ő más szempontból nézi a helyzetet, más távolságokban és sebességben gondolkozik, észre sem veszi, hogy veszélyben volt!
Figyelj meg egy macskát: kb 10-20 méter távolságból veszi észre az autót, mert az ő fogalmai szerint ez az a távolság ahonnan támadás érheti, az általa ismert sebességek mellett.
Zsúfolt, belvárosi utakon sokkal veszélyesebb kerékpározni, mint azt te képzeled!
Valszeg nem gondolod át, hogy az egymás után haladó autókból csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni az ut szélén haladó bringást, mert az előttem haladó kocsi eltakarja. Általában 1-2 másodperc van arra, hogy csináljak valamit ha kell. Ha te pont akkor kerülsz ki egy útszéli kátyút amikor odaérek nem biztos, hogy lesz időm és helyem kikerülni téged!

"Az autó veszélyes üzem, az üzemeltető saját vállalásából fokozottan felelős, csak ezt sajnos nem tanítják meg mindenkinek, aki jogosítványt szerez - és bizony nem mindenki érzi magától"
Ez így igaz sajnos!
De! A felelősség valóban túlnyomórészt az enyém, erre jönnek a sokszor hihetetlenül felelőtlen kerékpárosok és igenis felmegy az agyvizem tőlük!
Jön a hülye kivilágítatlan kerékpáros. Vagy semmi nincs rajta ami világítana vagy valami kis szar aminek kissebb a fényereje mint egy a középkorból ittmaradt olajmécsesnek. (az is csak hátul. Általában elöl semmi.)
De persze ő úgy közlekedk, mintha mindenki tökéletesen látná!
Megyek az autóval a városban este. Égnek a közvilágítási lámpák, a szembe jövő autók lámpái, a fényreklámok, a házak ablakai. És vegyem észre a bringást!
Sokszor nyilvánvalóan nem vagytok tisztában azzal, hogy hogyan lehet irányítani egy 50, 60, 80 km/h-val haladó vasat és hogy ha te látsz valakit az nem biztos, hogy lát téged.
Sokkal többször voltál veszélyben mint gondolnád, és a tahó autósok (nem mindig szívesen :-) ) sokkal többször mentették meg az életed mint gondolnád!

"Az eredeti kérdésre pedig - "Van-e kerékpáros kultúra", egyszerűen az a válasz, hogy miért válna pont az ki az általános közlekedési kultúrából?"
Ehhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy a közlekedési kultúra része az általános kultúrának egy országban.
Tehát ha az emberekre magyarországon jellemző a rendkívüli fegyelmezetlenség akkor a közlekedők fegyelmezetlenségén sincs mit csodálkozni.

"Kicsit indulatos volt a hozzászólásod, bocs, hogy az enyém is olyanra sikerült"

Inkább itt legyünk indulatosak mint az utakon!
Előzmény: Vintersorg (179)
kivi Creative Commons License 2004.12.08 0 0 181
Van-e kerékpáros kultúra", egyszerűen az a válasz, hogy miért válna pont az ki az általános közlekedési kultúrából? Ugyanolyan szinten van mindkettő, és bizony van még mit javítani.

10 pontos kijelentés, szerintem axiómaként el is fogadhatjuk.
Előzmény: Vintersorg (179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!