Imadom Picasso-t. Es egyaltalan nem tartom magam sznobnak. Nagyon talalo a mondas: "Szep az, ani erdek nelkul tetszik". Milyen igaz. A masik kedvencem a Pieter Bruegel. O pedig ugye messze nem szurrealista. Minden iranyzat erdekes szerintem, s Szindbadhoz hasonloan en sem talalok semmi kivetni valot abban, ha valakinek nem tetszenek az un. modern iranyzatok. Izlesek es pofonok.
Hát egyetlen elso biztos nem. Hanem törzstag a legnagyobbak klubjában, ahol rajta kívül ott van Rembrandttól kezdve Pheidiaszon át Haraszthyig mindenki, akik a maguk korában, mufajában felülmúlhatatlant alkottak.
Nosferatu,
igazad van tényleg nehéz két stilust összevetni, de ha továbbmegyünk akkor stilusok sincsenek csak egyének akik alkotnak. Viszont összevetésre szükség van, és Picasso is csak egy pont az idő számegyenesén és mivel utánna is vannak alkotók igy kevés az esélye arra, hogy az első maradjon.
Ha egyáltalán az. :)))
Géza,
lejebb találsz címeket. Ezek közül a legfontosabb a Wahorn Andrásé.
De, ha igazi kiállításra akarsz menni akkor:
El Kazovszkij kiállítása
XO Galéria
II. Várfok u. 11.
1999. január 9-éig
Az alábbi címen pedig a Magyar Pavilon Nemzeti kúltúrális Szalonjában nézelődhetsz:
http://www.idg.hu/expo/szepmuveszeti/vnsz/mindex.html
Persze ők csak a hazai "nagy művészek". De, hát kis hazánkról szól a topic, vagy mi.
Nos, ha ezeket végignézted és véleményezted, akkor már lesz közös alapunk egy kis eszmecserére.
Hajrá!
Kösz a válaszodat! Nekem sajna tényleg kb. az a véleményem, amit Te mint elborzasztó példát említettél a 2. bekezdésben.
Egyáltalán nem vagyok azonban biztos benne, hogy igazam van, sőt, nagyon örülnék, ha nem lenne, hiszen szerintem a képzőművészet kifulladása nagyon szomorú dolog lenne (egy kis világ vége).
Örülnék, ha mondanál példákat ma élő, nagy, eredeti, valódi művészekre.
Én Picassonál leálltam, de tényleg érdekel a dolog.
Kedves Babe,
Picassonál nincsenek nagyobb muvészek, és nem is lesznek, minthogy P. tökéletes a maga mufajában. Más kategóriákban vannak egyenértéku alkotók, de asszem, túl vad ötlet lenne a különbözo stílusok hasonlítgatása.
A modern muvészetnek van mondanivalója (számomra), és remélhetoleg van jövoje. Itt persze a valóban értékes alkotásokról beszélek. Enyhe túlzás az egészrol azt állítani, hogy mocsok és csak a sznobok tartják el. Természetesen elismerem, hogy az utóbbi dominál, de olyan idoszak nem volt a történelem folyamán, hogy ne lettek volna giccsfestok. Száz év múlva a dédunokáitok fognak ámulni-bámulni a mai alkotásokon, és kétségbe lesznek esve, hogy kortársaik milyen szemeteket kreálnak.
Ja, és a végére jelszavamként kedvenc idézetem: Szép az, ami érdek nélkül tetszik.
Géza,
Ha jól veszem kia szavaidból (remélem nem!), akkor azt akarod mondani, hogy nem mi maradtunk el a művészettől, hanem a művészet tőlünk, tőled?
A modern művészetnek nincs mondanivalója, nincs jövője, nincs célja ezért nincs közönsége. Csak azért tud még valahogy elvegetálni e tábor mert a sznobok eltartják.
Gondolom ilyen válaszokat vársz.
Hát nem! Igenis vannak Picassotól is nagyobb művészek is, és lesznek is. Az pedig, hogy a képzőművész megpróbál túllépni az anyag adta lehetőségeken, szétfeszíti a műfaji korlátokat az maga a fejlődés. Egy kicsit elrugaszkodva a képzőművészettől, az irodalomból vett példával modellezzem a problémát:
Petőfihez képest Kassák nem képvisel fejlődést?
Szerintem nem maradtunk el a művészettől, én voltam pl. a Picasso-kiállításon a Várban és nem voltam egyedül. (És biztos nemcsak én élveztem baromira.) Biztos-e azonban az, hogy ha egyesek nem értenek meg egy művet, akkor az egyesekben van a hiba?
Amit ma egészen modern művészetnek hívnak, az tényleg modern művészet, nem csak polgárpukkasztás?
Picasso óta van igazi művész?
Egyáltalán van még a KÉPZŐművészetnek feladata, mondanivalója?
Szerintem a KÉPZŐ(mert a többivel más a helyzet)művészet fejlődését az adta, hogy egyre újabb és tökéletesebb kifejezőeszközöket talált. Ennek a folyamatnak viszont én nem látom a továbbfejlődési lehetőségét - szerintem ezért jönnek létre olyan "művek", amikor valaki kődarabokat helyez el össze-vissza egy szobában (Beuys, bocs, ha nem így írja), vagy felakszt a falra egy tökéletesen fekete vásznat, stb. Szerintem ez már nem művészet, legföljebb művészetfilozófiai kísérlet, vagy hasonló.
Győzzetek meg az ellenkezőjéről!
Előre is köszi.
Nosferatu!
Sajnálom, ha így érzed, de ez csak szakmai ártalom.
Művelődésszervező levelező szakra járok a JPTE-re, és versszerkesztő vagyok egy pesti irodalmi lapnál. Érdekel minden ami művészet.
(Apám festő, én verselek.)
De hogy stréber lennék, azt bocs, de visszautasítom.
Gabó,
januárban lesz a következő tárlatom, s annak az anyag remélhetőleg felkerül a netre is.
Amilyen egomán vagyok tuti hagyok róla üzenetet itt az Fórumon.
Kedves Babe!
Felcsigáztál. Hol lehetne megtekinteni a képeidet?
Kedves Nosferatu!
Az oldalak, amiket ajánlottál, szuperek.
Köszönet érte! Dali a végére valóban leeresztett kissé...
Fiúk-lányok, azért nem panaszkodhatunk.
A WEB-en tehát újra él a művészet, és talán nem csak mi nézegetjük ezeket a gyűjteményeket, akár itt, akár real képtárakban.
Nincs igazam?
Fenebele, az ott a végén egy :) akart lenni, csak meghülyít ez a magyar billentyuzet. De milyen jól elbeszélgetek magammal. Na, most már tényleg elkezdek inkább dolgozni.
Kedves Gabó! Minthogy Don Salvador az elfolyó ido után még élt 40-50 évet, sajnos alkotott is, mert pénzre volt szüksége, igen sok pénzre... :( Én speciel könyvekbol ismerem a többit. Legjobban azokat a képeit csípem amúgy, amiket kiskorában föstött, amikor még nem tudta eldönteni, hogy most kubista legyen, vagy szürrealista, vagy expresszionista, vagy mi a rosseb.
Gabó,
kösz,hogy megnézted. Végre valaki aki kiváncsi egy Benczúr-díjas kortárs művészre.
A stílus meghatározása egész pofás, talán a saját képeimre is ráhúzható.
Kedves Babe!
Megnéztem Wahorn oldalát.
Érdekes stílusa van.
Eszembe jutott az A.E.Bizottság-korszaka.
Valahogy azt az ultra-neoprimitív-szürrealista stílust sugározza, mint a zenéje is anno.
Tetszik.
De nem hiszem, hogy a napplimba a falra ilyet kitennék, bár ki tudja, talán... (Ha lesz nappalim.)
Donvito, Nosferatu!
Dalitól csak néhány képet ismerek, például az Elfolyó időről szólót. Azok nekem is tetszenek. Eszerint vannak újabb és kevésbé sikeres képei is?
Vajon hol találhatok rájuk?
Donvito,
kötekedés nélkül: a kérdés az, hogy az átlag magyar embernek, aki még ráadásul inteligens is miért nem fekszenek a modern képek. Nem az egyének izléskülönbsége, hanem a társadalom hozzáállása egy stíluskörhöz a probléma.
Kedves Donvito! Amig Dalinak csak a 30-40-es evekben elkovetett kepeit ismertem, addig en is szerettem. Amikor a tobbit is megismertem, megutaltam. A kesobbi kepeirol kilometerekrol leri, hogy csak nyeresegvagybol elkovetett giccsek.
Sorry, ez kisse off volt. Egyebkent ugy vettem eszre, a topik nem arrol szol, amit kerdeztel.
babe!
Elolvastam. nem vicc, tényleg. De továbbra sem értelek! Arról akarsz vitázni (velem, másokkal), hogy én/ő miért nem szeretem/szereti XY-t? Mert hissz erről írsz, nem? Azt hiszem nem kell mondanom, hogy nem érdemes: apámat kétszer vittem el Edinboroughba a Dali kiállításra és akkor is azt mondta, hogy enm tetszik. Pedig nála inteligensebb emberrel csak nagyritkán találkozok. Ennyi.
Elnézést srácok a bárdolatlannak tűnő kirohanásért, csak azt szerettem volna kidomborítani, hogy nem a "felsőbb hatalmak" a hibásak hanem az egyének.
Vagy nem?