Bocsánat, én az Atti vagyok, a 4-es. MG a 001-es. De ezt én is kérdeztem tőle, és azt mondta, annyira csekély lenne a kereslet, hogy nem éri meg felszerszámozni a gépsort hozzá. Bár ezt nem értem: a gyártás jelentős része most is a németekhez megy, nem hinném hogy ott ne lenne nagykerekű kipufogóra kereslet. Persze, nem annyi, mint a Trabantéra, de lenne.
Ha már kipufogó: rutinosabb nagykerekűs társaknak tenném fel a kérdést. Mi fogja a középső dob mögött a csövet az alvázhoz? A kenési táblázaton rajzol a bal hátsó küszöb bakhoz valami csavaros rögzitő cuccot, de képet nem találtam róla. Nekem valami hebrákolt lemezes cucc volt ott fent, ami eltört, és azóta (bár röstellem, de) egy U alakban áthurkolt drót tartja a csövet a bakhoz. Különben lóg a középső dob, és leér néhány helyen. Nem látszik, nem zavar senkit sem, csak engem, mert nem szeretem a drótot a kocsiban, mint alkatrészt.
Szóval, ha valakinek van fogalma vagy képe róla, hogy mi ez a középső felfüggesztés, ossza már meg velem, mert pótolnám.
oké, én most veszítettem fonalat. Megcsináltatod, de akkor nyilván nem adod el... ezt persze megértem. Vagy mégsem és eladó lesz? Szombaton BP-n járok, nem tudom te hol laksz vagy hol tudnánk személyesen találkozni?! Ha tényleg eladnád előtte dobj róla kérlek egy képet, hogy biztosan olyan fajta-e mint amit én keresek.
Aki az én üléseimet csinálja már Pi...-be kíván h nem tudom neki vinni az elsőket :(
Pumpa ügyben annyit haladtam, hogy lett egy új. De köszönöm, hogy megnézted, mert ez is Barkasé, illetve elég szoros, lehet rögtön újíthatom is fel.
Amúgy a Barkas önmagában nem gond, mert a Wartburg talpra rá lehet tenni az elejét és akkor nincs gond a kanyarcsonkkal.
Ülés fronton: Beszéltem kárpitossal, aki túl azon, hogy jövő októberre bírt bevállalni azt mondta, hogy szakadásmentes kárpitot lenyúzni barbárság. A másik nehézség, hogy a szövet alatti szivacsok állapotát lehetetlen lebontás nélkül megmondani. Magyarul hiába viszem el neki, hogy megnézze. Az ülések áthúzásának költségét nagyon meg tudja dobni, ha az alapszivacsozás kuka. A nagyságrend kedvéért 250.000 Ft körüli munkadíjat mondott(tehát minden anyag nélkül), ez a teteje, azzal számolva, ha a szivacsozást is cserélni kell. (Tető,ajtó,ülések)
Azt ígérte, hogy ha van kieső munkája akkor szól és az üléseket bevállalja helykitöltő munkának. Szóval akkor tudok majd többet mondani, hogy mi legyen velük. Tök őszintén fogalmam sincs, hogy mennyit ér egy ülésszett vagy mennyiért érdemes elcserélni.
A zsírzóberendezés sajtó- vagy fordítási hiba. Pontosan arról van szó, hogy a kiskerekűnél már csak a pedáltengelyt és a kézifékkötelet lehet/kell zsírzógombon át zsírozni, az autó többi része 'gondozásmentes'.
Akkor lehet, hogy vannak azért itt elírások... Eddig én úgy tudtam, hogy nem volt bennük öv gyárilag, csak max. a helye, ez az első (ezek szerint nem biztos, hogy teljesen hiteles) forrás, ami ezt cáfolja...
Más.Ha esetleg volna valakinek jó állapotú elfekvő fűtéscsapja vevő lennék rá.
A cikkhez: " 1965. szeptember 1-jén jelent meg a jelentősen átdolgozott, modernizált Wartburg, a 312-es. Ez amolyan átmeneti modell volt az igazi utód, a Wartburg 353 érkezéséig. Az alvázat teljesen áttervezték: elöl-hátul független felfüggesztést alkalmaztak, a laprugókat pedig csavarrugókra cserélték. Ennek köszönhetően a rugózási komfort jelentősen nőtt, az addig kiváló úttartás viszont romlott, a kocsik hajlamosak voltak rossz úton imbolyogni, pedig hátulra még keresztstabilizátort is szereltek. Új, három darabból álló kipufogót vezettek be, valamint megjelent a központi zsírzóberendezés, mely egy feltöltéssel 50 ezer km-t bírt ki."
No, az enyém ilyen, de ezt a központi zsírzóberendezést még nem láttam...
Helló, még a kapcsolóról: az enyém 65 decemberi kiskerekű és gyárilag ilyen. Volt 64-es nagykerekűm is, azon is így volt megoldva. A későbbiekről nem tudok.
A mostaniba én raktam biztonsági övet, a B oszlopon a burkolat alatt ott volt a rögzítési pont. A padlólemezen a két ülés között ha jól emlékszem, van egy megerősítés és talán volt rajta egy furat is, rég szereltem...Üdv,
1965. májusi nagy kerekű. Akkor még az is lehet,hogy ennek így kéne működni gyárilag? Van valami szakirodalom, ahol ennek utána lehetne nézni?
S ha már az eredetiséget boncolgatjuk...Lehetett benne biztonsági öv gyárilag, vagy max. csak a helye volt meg a B oszlopban? (A padlólemezen meg még a helye sincs, ha minden igaz.) Én eddig úgy tudtam, hogy sosem volt bennük öv, aztán az alábbi cikkben a következőt olvastam:
"1965 januárjában szériafelszerelés lett a biztonsági öv az első üléseknél."
Köszi a választ. Ezek szerint az enyém valahol el van kötve, mert ha feloltom a harmadik kapcsolót, akkor a tompított mellett a helyzetjelzők is világítanak mindenhol...A bizti táblánál meg a kapcsolósornál nem találtam átkötést. Most vagy benéztem valamit, vagy még valahol máshol van benne a furfang...
Helló, az első témához: igen, jól gondolod, a harmadik kapcsoló csak a tompítottat kapcsolja (vagy a fényszórót a lábkapcsoló állásától függően). A 13. számú alkatrész a fénykürt reléje lesz, a két fényszóró áramát nem illene az index kapcsolón átkergetni...Üdv,
jól gondolom-e, hogy a gyári kábelezés szerint a lámpa kapcsolók bekötése a következő (balról jobra haladva a kapcsolókon):1: parkoló fény; csak a bal oldalon világít a helyzetjelző elöl és hátul, 2. helyzetjelző; elöl és hátul világít jobb és bal oldalon egyaránt,3. kapcsoló: csak elöl a tompítottat kapcsolja
Az én gondom az,hogy nekem most a 3. kapcsoló kapcsolja a tompítotton kívül a hátsó helyzetjelzőket is, de ha jól sejtem a gyári bekötés szerint azt nem kéne neki. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy a kapcsolási rajzon pirossal bekarikázott 13. számú relének mi a funkciója???
Másik kérdésem/kérésem az volna,hogy akinek megvan a gyári éteres vízhőfok mérője, ha megoldható tegyen már fel 1-2képet a motortérről, hogy hogyan volt elvezetve a csővezeték a hengerfejtől az óráig, illetve érdekelne még a hossza is. Szeretném újragyártatni, elméletileg Haudek az Alig utcában meg tudja csinálni, csak pontos méretet kell adni Neki, hogy milyen hosszú csővezeték kell.
Ez a kárpit dolog érdekelne. Hol lehet megnézni az ülést? Nekem szürke-fehér deLuxe-om van, amin bútorszövettel lett vagy 20 éve az ülés áthúzva. Nyáron megfogta az egyik pólómat a piros festék ... asszonykám nem örült ... Szóval, privátban kérnék egy helyet, ahol megnézhetem. Mélem publikus. Vas nem kell, csak a szövet, az EQ kolléga elviheti, ha kell Neki.
Megvételre keresek Wartburg 311es (900as) hengerfejet, eltolt égésterű vagy ha jobban tetszik gyárilag feltöltött égésterű hengerfejet. Vízpumpa tengely nem lényeg, csak h ne legyen törött vagy repedt... Remélem van valakinek elfekvőben eladó.
Bocs, félreérthető voltam. Szóval a bal első, illetve a szett azt jelenti, hogy egy komplett szett ülésem van, amiből a b1 műbőrhibás.
A gondom, hogy eredileg szürke volt az autó, így a kárpitok pirosak.
Most viszont piros fényezésűre "restaurálom", magyarul szürke belső kell. Poros a kárpit, de nem nagyon látok rajta hibát, szakadást, nincs kiülve sehol. Annyira bűnnek érezném a gyárit szövetet és bőrt lenyúzni róla... Készítek képeket a hétvégén.
Azt elég sansztalannak látom, hogy valaki ugyanilyen állapotú szürkét szeretne elcserélni, amikor az összes verzióban szürke szövet volt, kivéve a szürke fényezésű autót.
Van egy egérrágta bal elsőm, illetve kompletten egy szett. Annyira zavar amúgy, mert hibátlan szövetkárpit, nincs kiülve-kiszakadva, piros színű, csak azt a rohadt műbőrt kizabálták.
A nem csere ár mennyi lenne? Új vagy bontott? Újat találtam németben jelképes 20.000 Ft környékén.
Na itt vajon mire gondolhatott a költő? A blokk felőli, talp rész stimmel, de az eleje valami más és ahogy látszik a furatai sem egyeztek. Korai Barkas lenne? Mintha azt hallottam volna, hogy azonokon még volt ilyen különálló, nem csak a 353-asok "csigája".
Mindenesetre keresek vízpumpát, akinél esetleg lenne elfekvő jelezze légyszi.