Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Derék utca: Tegnap volt szerencsém megszemlélni, hogyan változik majd a forgalmi rend. Nos, nem egyszerű.
Elvileg két lámpa elhelyezéséről volt szó, de összeszámolva van az négy is. Ezek után muszáj lesz hozzányúlni a menetidőkhöz, mert katasztrofális lesz a végeredmény.
Ami a fordulót illeti; ahol a jelenlegi felszállóhely van, az a szervízút négyről két sávosra fog szűkűlni, és a Derék utcai lámpák tanulsága szerint kifelé egyirányú lesz.
A behajtó résznél is lesz lámpa. A le/felszállóhely valószínűleg átkerül oda, ahol jelenleg a buszok "pihennek".
Ha jól emlékszem a rendszámra, akkor 064 volt 22-es vonalán most 20:30 fele, állt a lámpánál hallottam nagyon hangos ropogó, kattogó hangot mint amikor ég a fa azt hittem elsőnek egy rossz autó, de hangosodott a zaj mikor elindult a busz. Fordult a Békessy Béla utcára folyt a víz egy kis csövön alul és kék füst jött ki a motortér alól, meglehetősen jó gyorsult, de biztos nagy baj lehetett. Tiszta rosz kedvem lett..sajnálom szegény buszt, gondolom a meleg miatt :S
Tatabánya tömegközlekedése (Vértes Volán) július 1-jétől nagyot fog fejlődni. Bevezetik a napijegyet, a vonalcsoportos és a 60 perces menetjegyet. Ezt pedig egy Klímakör nevű szervezettel csinálják. A menetrend is nagyban fog változni. Debrecen is követhetné a példáját.
Az 5-ös viszonylat 1997. február 1.-től a Vincellér utca - István út - Kishegyesi út - Nyugati utca – Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktár utca - Vámospércsi út - Kondorosi csárda útvonalon közlekedett.
Egyszer láttam egy '96-os térképet, azon mintha az 5-ös már az István úton járt volna.
Más:
Kezd tele lenni a hócipőm. Picit már lenyugodtam, de nem hagyhatom szó nélkül.
A 19-esnek xx:35-re kellett volna a Faraktér utcára érnie, ehelyett xx:30-kor a Vörös templomnál (Kossuth utca - Méliusz tér kereszteződés) ment el az orrom előtt. Senki ne mondja, hogy ez a városi közlekedés sajátossága, vagy hogy a sofőr WC-re sietett! 25-össel elmentem a Derék utcáig, a sofőr a Jégcsarnoknál pihent.
2-3 perc sietést még betudok annak, hogy az ember órája rosszul jár. De én mrá direkt a kijelzőkhöz igazítom az órámat.
Amíg a DKV nem képes biztosítani a pontos közlekedést, és a kiszámítható szolgáltatást, le kell venni a megállóhelyi pontos indulásról hazudó menetrendeket, mert most is féltucat ember maradt a megállóban.
......1992-től megváltozott az útvonala és a Külső vásártérről letérve a Szoboszlói út - Vincellér utca útvonalon közlekedve összeköttetésbe került a Tócóskerttel. 1999. március 1.-vel a Vincellér utcát nem a Szoboszlói úton, hanem a Kishegyesi út – István út útvonalon közelítette meg........
A járat létrehozásának eredeti célja: a városközpont összekötése a Széchenyi kerttel, Postakerttel, Vargakerttel és a Tócóskerttel
1954-ben D vonalként a Rózsa utca - Széchenyi kert, 1959-ben pedig a Városháza - Széchenyi kert között szállította az utasokat körjáratként.
A távolság 4,5 km, a menetidő 15 perc volt. Mindezt naponta 7.25 és 18.15 között végezte. A járat a Széchenyi utca 6-8. - Széchenyi utca - István út - Szoboszlói út - Külső Vásártér - Széchenyi utca útvonalon közlekedett. A buszok a Hal köz - a Simonffy utca - Vörös Hadsereg útja - Széchenyi utca útvonalon fordultak meg. Így volt lehetséges az, hogy 1969-ben a Simonffy utcáról, 1970-ben pedig a Széchenyi utca 6-8. elől indult. 1971-től a belső végállomása a Vörös Hadsereg útja 37. volt (a Kistemplom előtti autóbuszmegálló) s onnan indult a Vörös Hadsereg útja - Dimitrov utca - Szoboszlói út - István út - Széchenyi út - Autóbuszállomás - Széchenyi utca - Vörös Hadsereg útja 37. útvonalon. 1979-től végállomása keletre tolódott s az Attila tér - Kossuth utcán keresztül tette meg szokásos körjáratát. ............ stb.
(részlet a Debreceni autóbuszjáratok története c. dolgozatból)
Csatlakozom az előttem szólóhoz, ha van valakinek régi menetrendje, vagy bármilyen infója Debrecen tömegközlekedéséről a kezdeketől a egészen a szolgáltatóváltásig, az elküldhetné nekem az e-mail címemre, alex0514@freemail.hu Köszönöm!
Valaki betudna-e tenni valami linket, ahol meg lehet azt találni, hogy hogy alakultak városunkban a buszvonalak. Előre is köszönöm. Vagy ha valakinek van esetleg menetrendkönyve, azt elscannelné nekem a vanyi94@freemail.hu címre.
Szvsz ha normális sűrűséggel járnának a járatok, - mint ahogy igények mutatkoznak - akkor talán nem érdekelné az embereket, hogy hamarabb vagy később ment el a busz...
Jó észrevétel, anno nem érdekelt, ha a villamos, vagy a 31-es elmegy. De már azokra is 10 percet kell várni.
A Segner téri végállomást már régen meg kellett volna szüntetni
Ezzel is egyetértek, sokadmagammal.
Trolik esete lenne a legnehezebb áthelyezés a vezeték hiánya miatt, de a Kishegyesi úton 2-2,5 km vezeték kellene Jégcsarnok fordulóig, vagy Tócóvölgy Vá-ig.
Ezzel viszont nem. A Tócóvölgy vasútállomás utasforgalma körülbelül nulla. És ez nem (csak) a csapnivló tömegközlekedésnek köszönhető. Egyszerűen rossz helyen van elhelyezve. Ha már megépült az ipari park, a megállót is át lehetne helyezni valahová a Derék utca és a Határ út közötti területre. Teherforgalom szempontjából sem lenne utolsó.
"Ugyanezt meg lehetne tenni a 13-as két-három Pallagi úti megállójával, és máris nyernének 5 percet a menetidővel. Az pedig elég arra, hogy a Vincellérig járjon."
A Segner téri végállomást már régen meg kellett volna szüntetni, mert elvesztette jelentőségét. Csak hát pénz.
Ennek lehetséges előszele lehetne, ha a 13-as busz előszőr hétvégén, majd utána minden időben átkerülne a Vincellér utcára.
20-as, 33-as járatok pedig átkerülnének MGM-re hétvégén, majd később véglegesen.
Trolik esete lenne a legnehezebb áthelyezés a vezeték hiánya miatt, de a Kishegyesi úton 2-2,5 km vezeték kellene Jégcsarnok fordulóig, vagy Tócóvölgy Vá-ig. Ha mindkettő ág megvalósulna az lenne a legjobb, mert későbbi fejlesztések alapja lehetne...
Szvsz ha normális sűrűséggel járnának a járatok, - mint ahogy igények mutatkoznak - akkor talán nem érdekelné az embereket, hogy hamarabb vagy később ment el a busz... Naná, hogy senki sem szeret 30-40 percet ott várni a következő járatra, ha az elmegy hamarabb egy két perccel vagy késik 5 percet.... Érdekes módon, olyan helyen ahol sűrű egymás után jön a busz szinte (lásd Bp Gyros 7, 173, metró), senkit nem érdekel, hogy időben jött vagy késett stb... jön a másik! Ennyi!
Ahol meg 30-60 percenként jön valami ott jogosan háborodik fel mindenki, mert 30 perc az 30 perc várakozást jelent!!!
"Ennek egy hátránya, hogy még fél órás követésnél sem mondható az, hogy pl. minden óra 13-kor és 43-kor van a Futrinka utcában az 567-es busz. Hanem lesz amikor 11-kor, 12-kor, 14-kor, vagy éppen óra kilenckor holott a végállomási indulási idő mindegyiknél ugynanaz"
Ennyi erővel kiírhatnák hogy +-5 perc eltérés lehet és kész. Vagy közlekedik 8-15 percenként és találd ki most éppen mikor jön:)
"A menetrendi hirdetményen viszont nem tünteted fel az összes menetidő adatot az adott vonalra, hanem csak a legnagyobbat és a legkisebbet."
Gyakorlatilag most is ez van: legnagyobb, közepes és legkisebb menetidő.