Ma reggel történt:kocsival kiáll,gyerek beszáll,elindul az iskolába ,kb.200m után motor elkezd rángatni,sárga szervízlámpa villog ,majd folyamatosan világít.
Így kezdődött tavaly is kb.pont egy éve.Szerdán viszem kötelező második szervízbe kíváncsi vagyok mit tesznek vele.Őszintén szólva az ember nem ezt várná el 1 kettő éves 13623kmrel rendelkező autótól.Majd beszámolok a fejleményekről.
Üdv mindenkinek bzsazsa
U.i.:Reggel beszéltem egy emberrel akinek Daewoo Racerje van ,nála lambda szonda probléma volt ez a hiba .csere után minden ok.
"Egy információ azoknak, akiket üléshuzat érdekel.
Ma a Babér utcában sétáltam és mivel tudtam, hogy a Csuka utcában van egy autóüléshuzat készítő, kíváncsiságból bementem érdeklődni. Mikor megemlítettem, hogy Lacettire kellene, a tulaj megkérdezte, hogy taxi? Ugyanis sok taxi Lacettire készítettek mostanában üléshuzatot és ebben nagy gyakorlatuk van. Már ez is egy pozitív információ volt és amikor megtudtam, hogy csak 14000 Ft az egy anyagból készült üléshuzat, mindjárt kértem egy időpontot. Pénteken délután fogják felrakni, a munka kb. 1-1,5 óra (két anyagból készített üléshuzat 16000 Ft).
A műhely a 1131 Bp. Csuka u. 4 szám alatt található (garázs). Autóüléshuzat készítés választott anyagból, steppelt, méretpontos. Tulaj: Szűcs Piroska Nyitvatartás: H-P: 08.00-18.00, Szombat: 08.00-13.00 Telefon: 329-6910"
Ha jól emlékszem, ülés ki- és visszaszereléssel együtt kb. egy óra alatt felrakták a huzatot és nagyon meg vagyok elégedve.
Nalátod! Éppen ezért nem kell túlságosan belemerülni. Az 5W kb -30-ig, a 10W kb -25-ig szivattyúzható, plussz a magnatec elvileg jobban megtapad a felületeken (ami a leggagyibb olajra is jellemző kell legyen) így semmi esetre sem jelenthet az 5W-s olaj nagyságrendekkel jobb kenést. És ott van még az olajcsereperiódus is, ami a lacsiknál rövidebb mint az elvárható!!! Mellesleg nekem van egy 25 éves kadettem, amibe ásványi 10W-40-es castrol ment bele mindig és nem hazudok 120000Km van a motorjában, és olajcserekor (8-9000km) decivel sem lesz kevesebb a régi olaj.
Elnézést a tudatlanságomért,de nemrég találtam rá a fórumra és nem tudta minden hozzászólást elolvasni. Találtam az egyik hozzászólásban egy linket,de az nem működik. Ott ha jól emlékszem a Lacetti klub weblapjára volt feltöltve. Nincs már meg ez az elérhetőség?
Egy régebbi hozzászólásban olvastam,hogy elérhető volt egy magyar nyelvű szervíz Cd a MI AUTÓNK-hoz. Tud valaki segíteni,hogy honnan lehetne megszerezni?
Valójában Zoli59 vagyok, csk a zindex elrontotta regisztrációmat. Az SW-m már 11 hónapos, 26e km van benne, gyakorlatilag panasz nélkül. Ritkán írok ide, de minden nap olvasom a topicot.
Valaki említette, hogy készítenek nagyon tuti üléshuzatot, ha megosztaná velem, megköszönném, mert nem találom a beírást.
Mindenkinek sok örömöt a Lacettijében és sok-sok balesetmentes kilométert kívánok.
Gondoltam írok egy mélt Pusztazámornak, mert nem tudtam beírni a lakhelyemet a honlap taglistájába. Nos ez jött vissza:
asus@vodafone.hu; Action: Failed; Status: 5.2.2 (mailbox full) Remote MTA ESU1.vodafone.hu: SMTP diagnostic: 552 RCPT TO:<asus@vodafone.hu> Mailbox disk quota exceeded
:-)))))))))))))))
Tényleg! Mikor költözködünk át végre?
Ha nincs kedvetek, akkor sorba kellene venni azokat a szempontokat, amik alapján szívesebben írtok ide, beszélgettek itt. Biztos Pusztazámor is rajta lenne a módosításokon, ha tudná a mellőzöttség okát. Spec egyet én is mondok: nehézkesebb oda képet felrakni.
Az 5W-s olaj nem jut el hamarább az olajozandó helyekre mint a 10W-s. Ez csak azt jelenti hogy -30 C-foknál még a minimálisan előírt viszkozitási érték megmarad. Ez a 10W-nél -25-20 C., ami a hazai körülményeket figyelembe véve megfelelő. Adott hőfokon a két olaj viszkozitási és folyási értéke lehet azonos de akár eltérő is,de ez már csak fizika.
Én azért csak beleteszem ezt a Performance A1-et! Egyrészt azért, mert ahogy a bolti árakat néztem, a magnatecet is közel 2000-ért adnák literjét, ez meg 2400/l. Egy cserénél 1600 Ft plusz. A nyugodt tudatomnak ennyit megér. Ha 120000 lenne a lacsiban és 10 éves lenne, nem foglalkoznék vele ennyit, hisz azt a pár évet még egy ratyi MOL 15w40-el is elvánszorogná, pláne ha rövöd időn belül eladnám. De jelen esetben más a helyzet, hisz éppen azért akarom ezt a soron kívüli olajcserét megcsinálni, hogy minden rendben legyen addig a 120000-ig! :-)) Egy fémreszelékkel némileg telítődött kisebb áteresztőképesságű olajszűrő és egy szemmel láthatólag valamilyen mértékben elhasználódott sötétbarna olaj a téli párás, dermedt viszonyok között nem tudná ugyanazt a kenést biztosítani a motornak. Pláne, hogy ki tudja, milyen olaj van gyárilag benne arról nem is beszélve, hogy alig félig van a nívópálcán. Cserélek és 15000-ig rendben kell lennie mindennek, oszt jóvan!..:-))
Egyébként az előző új autómnál (opel corsa-b) is így jártam el. Az sem volt sokkal elavultabb, csupán nem 16 billentyű dolgozott benne. Ott is az első 5000 után volt olyan barna az olaj és olyan fémreszelékes a leeresztőcsavarnál, mint utána a 15000-es szervíznél. Ebben a tekintetben -az első 5000 km-es soronkívüli olaj és olajszűrőcserét illetően- meggyőzhetetlen vagyok! :-)) Sokba kerül egy motorgenerál 80000-nél ám! .......Vagy benzintankonként a lityi olaj utántöltésre! Én már csak tudom, mert a corsa és a lacsi között én is töltögettem a bx-be szorgalmasan!.:-))
Hisz mindenki a saját pénztárcájával játszik ki így, ki úgy..:-)))
Olajügyben kb. egy hete, mikor a szervizben voltam, azt mondták, hogy alapból 10W 40 -est tesznek bele, és csak minden 5. lacettis vesz bele 5W -akármilyent, mert az drágább, de szerintük sokkal jobb, mert hamarabb eljut a kenést igénylő helyekre. Én 5W - 40 el járok, mert ez a kocsi sztem megérdemli a jobb olajat. A fordulatszám ügyben pedig az a véleményem, hogy egy szgép vezérelt motornak a teljes fordulatszám tartományban normálisan kell működnie, - aminthogy úgy is működik - nekem pl. megintcsak a szervizben a 2000 körüli fordulatot ajánlották, márcsak az alacsonyabb fogyasztás miatt is. Nekem még 30 eKm -en hibajelzés nem volt (1,6 SW). A 2 ütemű Wartburgot tényleg ókor - ókor ki kellett kormozni, erre nekem anno a kisbagi völgyhíd utáni emelkedő volt a legjobb, nade azok az idők már elmúltak.
Tökmindegy hány Km van benne. Ha egyszer jött a hiba, akkor jönni is fog újre meg újra. Én négyszer mentem vele a szervízbe, majd elmondtam a netről vett infókat (már leírtam) egy hét múlva kicserélték a billentyűket.
A benzinvezetékre rászerelt két rendkivül erős mágnespár.Az elosztó csőtől 80-100 mm-re kell feltenni.Egyébként különböző fantázianeveken árulják,némelyiket borsos összegért.Én DC motorból szereltem ki és gyorsrögzitő szalaggal rögzitettem a helyére.Nézd meg a fogyasztáscsökkentő.hu weblapot,részletes leirást i találsz róla.
Engem is nagyon érdekelne,hogyan lehetne a fogyasztásmérést előcsalni a kijelzőn,tud e valaki tippet adni....rendkivül hasznos kis kényelmi szerkezet.Nem értem,hogy a jóval olcsóbb alapkat.Matizba beépitették, egy ilyen spéci járgányba miért nem.
Más,a mágneses fogyasztáscsökkentő nálam bevált,eddig kb 1.5 lityit vett le az átlagból,érezhetően kultúráltabban is forog a gép.
Nekem tavaly esett át 16 szelepcserén, emiatt a probléma miatt. Engem is hülyítettek az általad említett dumákkal, de ne fogadd el!!! GM körlevelet kapott minden szervíz, hogy ezzel a problémával (p 300-as hibakód) jelentkező autókban módósított zárásszögű szelepeket kell cserélni. Van olyan szervíz (esztergomi chevi) ahol visszahívták az autókat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zóta az enyém is tünetmentes, és nem kell semmilyen adalékokat beleöntögetni.
Nem tudom mit tudsz tenni "pech"-lámpa ügyben. Nekem még szerencsére nem volt alkalmam látni menet közben a szép sárga fényét. Pedig rólam sem mondható el, hogy nagyon pörgősen járok, de mielőtt megjött a lacsim, már olvasgattam erről a problémáról itt a fórumban. Ma pontosan fél éves az enyém, még csak 5600 km van benne, talán ezért nem produkálja nálam.
Ami a használatot illeti: az első ezerben sosem engedtem 3000 fölé a fordulatot. Úgy 3000 km-ig szolíd használat mellett párszor elengedtem 4-5000 közé, de rendszerint 4000 ig csak előzéseknél. 3000 km óta viszont előzéseknél bátram 5-5500 -ig engedem. Igazából nekem 3800-4000 alatt nem is megy ha dinamikusabb előzést kíván a helyzet.
Az, hogy csak városban használod nem jelenti azt, hogy nem lehet néha megzavarni, hisz nincs mindenhol trafi. Spec én csak rendőrgyanús esetben tartom az ötvenet, egyébként sem a forgalom tempója, sem a lábam nem bírja 60 alatt, pedig csak kisvárosban élek. (Pest meg külön közlekedéstan!) Ha egész héten csak munkábajárós töszörgésen vagyok, akkor hétvégén egy tankolásra menet vagy bevásárlás felé mindig úgy választom az utat, hogy legyen benne egy kis külvárosi pár km-es szakasz, ahol kicsit ki tudom pörgetni a már megfelelően felmelegedett motort! Havonta meg egyszer-kétszer úgyis megy az ember vidékre, ahol legalább van 20-30 km-es olyan szakasz, ahol még ötödikben huzamosabb ideig sem marad a fordulat 3000 alatt. Normális tempónál (nekem 110-140 nyílt terepen országúton) meg ötödikben is laglább 3200-3800-at forog a motor. Ilyenkor tanácsos a légkondidat is bekapcsolni párpercre!
Nem segit a légterelő nekem van rajta és odavág rendesen a kosz, ez nekem is feltűnt a bravónál és más autoimnál sem volt ilyen, de azért vegyél rá mert jol néz ki, és esőben is le lehet huzni az ablakot!
Haználj STP szelep és injektor tisztító folyadékot (sárga). 50-60 liter üzemanyaghoz 1 flakon. 5e km-ként javasolják, én 10e-ként teszek bele. Ára 1000 Ft alatt van.
Segítséget szeretnék kérni. 9 hónapos a Lacettim és ezalatt az idő alatt 5x vittem szervízbe a motorcontroll lámpa hibajelzése miatt.A hiba kiolvasása után azt mondták hogy néhány kimaradt gyújtásimpulzust érzékelt a computer.Minden alkalommal az volt a "magyarázat" hogy mivel kb 75%-ban városban használom az autót (alacsony fordulatszámon) " nem ég ki rendesen a motor ".Egyszer kicserélték a gyertyákat,akkor kb 2 hónapig tünetmentes volt.Azt mondták bátran forgatni kell a motort időnként 4-5000-ig is.Városban másodikban 5000 már kb 75-80 -as tempó.Kinek van erre tartalék jogosítványa? :))) Ha kimegyek lakott területről szoktam forgatni a motort hátha valóban használ,de eddig nem vettem észre javulást.Ezen a héten 2x hibajelzés -> szervíz,magyarázat -> hiba törlése -> az autónak semmi baja. Találkozott már valaki ilyen hibával? Tudtok valami megoldást?