Eddig sosem találtam inaktívnak a honlapot, félek ennek oka van! De remélem csak egy kis átmeneti üzemzavar, mert tegnap még ment. Pláne, hogy pár napja kezdtem el reklámozni az autómon a honlapcímet, reménykedve abban, hogy lakhelyemen mások is kedvet kapnak és tagok lesznek! :-))
Általában minden nap benézek ide is és oda is, de sajnos nagyon kevesen írnak oda!
Még mindig nem találok itt olyan hozzászólást tőletek, amiben leírnátok, hogy miért nem költözünk át, ill. mi a probléma, hogy nem nő a népszerűsége?
Akármilyen rémhírek terjengenek a lacsi fogyasztásáról, -még ha egy kis részük igaz is-, ez akkor sem normális fogyasztás...szerintem. Nekem három személlyel, a sógorom 1,6-os "astra-h"-ját kísérve (sportosan vezet a lelkem) gyakori 5-5500-ig huzatott előzésekkel, 100-140 közötti Pécs-Keszthely telefalvas úton sem ment 8 liter fölé a múltkor!! A fűtéshez véleményem szerint nincs köze ennek a dolognak, bár egy termosztát-bevizsgálást megérne a dolog, hogy hány foknál nyit és hánynál zár? Asszem ezt a rádugott tech- akárhányas ketyerével is meg tudják mondani. Ez okozhat mondjuk olyan hibát, hogy nem állandó a vízhőmérsékleted ami a fűtéskörben is kering. A korom már inkább jel a fogyasztásnövekedésedre. Nálam a corsámon volt olyan probléma, hogy melegen nehezen indultm mert megszívta magát, túl sok benzint nyomott be egy membrán meghibásodása miatt. A korom általában az elégtelen égés terméke, így elképzelhető, hogy túl sok a benzin aránya a hengerbe jutó benzin-levegő keverékben. Mindenképp dugasd rá a műszert egy hozzáértővel!
Kérdésem lenne hozzátok!Volt e valakinek olyan hibája,hogy a fűtés hol meleget,hol hideget fúj,állandóan állitgatni kell.Tegnap voltunk egy hosszú úton (Győr-Mezőkövesd).A végén már hülyét kaptam,a meglepetés ezután jött a tankolásnál.Tartós 130-140-es tempó,három személy,csomagok nélkül,az átlag 9.4L!!!!!!Ma szerviz....közölték,hogy ilyen HIDEGBEN!ez teljesen normális!?Hosszas győzködés után,elvállalták,hogy szerdán megnézik,de szerintük biztos,hogy semmi baja!Egyenlőre nem irom ki a szerviz nevét,de sejthetitek........Még annyi,hogy a kipufogóból dől a korom,ami eddig soha nem volt.Kiváncsi lennék a véleményetekre!
Kérdésem lenne hozzátok!Volt e valakinek olyan hibája,hogy a fűtés hol meleget,hol hideget fúj,állandóan állitgatni kell.Tegnap voltunk egy hosszú úton (Győr-Mezőkövesd).A végén már hülyét kaptam,a meglepetés ezután jött a tankolásnál.Tartós 130-140-es tempó,három személy,csomagok nélkül,az átlag 9.4L!!!!!!Ma szerviz....közölték,hogy ilyen HIDEGBEN!ez teljesen normális!?Hosszas győzködés után,elvállalták,hogy szerdán megnézik,de szerintük biztos,hogy semmi baja!Egyenlőre nem irom ki a szerviz nevét,de sejthetitek........Még annyi,hogy a kipufogóból dől a korom,ami eddig soha nem volt.Kiváncsi lennék a véleményetekre!
Nem csak az éghajlat jellege szabja meg, hanem pl. a használat jellege is. A Castrol az 5W -s olajok előnyeként a jobb indítási tulajdonságokat, a motor gyorsabb átolajozódását, tehát a rövid távu közlekedéseknél mutatkozó előnyöket emeli ki. Magához a Lacettihez (1,6) 0W - 40, 5W - 30 ill. 15W - 40 es olajat is ajánl, ebben a sorrendben, nyilván egy 15W - 40 -nél gyakori rövid idejű használat esetén magasabb fogyasztással kell számolni. Magam 5W - 40 est használok, azért nem 30 -ast, mert nyáron hébe - hóba meghajtom kicsinyég. (http://www.castrol.com)
Ma reggel történt:kocsival kiáll,gyerek beszáll,elindul az iskolába ,kb.200m után motor elkezd rángatni,sárga szervízlámpa villog ,majd folyamatosan világít.
Így kezdődött tavaly is kb.pont egy éve.Szerdán viszem kötelező második szervízbe kíváncsi vagyok mit tesznek vele.Őszintén szólva az ember nem ezt várná el 1 kettő éves 13623kmrel rendelkező autótól.Majd beszámolok a fejleményekről.
Üdv mindenkinek bzsazsa
U.i.:Reggel beszéltem egy emberrel akinek Daewoo Racerje van ,nála lambda szonda probléma volt ez a hiba .csere után minden ok.
"Egy információ azoknak, akiket üléshuzat érdekel.
Ma a Babér utcában sétáltam és mivel tudtam, hogy a Csuka utcában van egy autóüléshuzat készítő, kíváncsiságból bementem érdeklődni. Mikor megemlítettem, hogy Lacettire kellene, a tulaj megkérdezte, hogy taxi? Ugyanis sok taxi Lacettire készítettek mostanában üléshuzatot és ebben nagy gyakorlatuk van. Már ez is egy pozitív információ volt és amikor megtudtam, hogy csak 14000 Ft az egy anyagból készült üléshuzat, mindjárt kértem egy időpontot. Pénteken délután fogják felrakni, a munka kb. 1-1,5 óra (két anyagból készített üléshuzat 16000 Ft).
A műhely a 1131 Bp. Csuka u. 4 szám alatt található (garázs). Autóüléshuzat készítés választott anyagból, steppelt, méretpontos. Tulaj: Szűcs Piroska Nyitvatartás: H-P: 08.00-18.00, Szombat: 08.00-13.00 Telefon: 329-6910"
Ha jól emlékszem, ülés ki- és visszaszereléssel együtt kb. egy óra alatt felrakták a huzatot és nagyon meg vagyok elégedve.
Nalátod! Éppen ezért nem kell túlságosan belemerülni. Az 5W kb -30-ig, a 10W kb -25-ig szivattyúzható, plussz a magnatec elvileg jobban megtapad a felületeken (ami a leggagyibb olajra is jellemző kell legyen) így semmi esetre sem jelenthet az 5W-s olaj nagyságrendekkel jobb kenést. És ott van még az olajcsereperiódus is, ami a lacsiknál rövidebb mint az elvárható!!! Mellesleg nekem van egy 25 éves kadettem, amibe ásványi 10W-40-es castrol ment bele mindig és nem hazudok 120000Km van a motorjában, és olajcserekor (8-9000km) decivel sem lesz kevesebb a régi olaj.
Elnézést a tudatlanságomért,de nemrég találtam rá a fórumra és nem tudta minden hozzászólást elolvasni. Találtam az egyik hozzászólásban egy linket,de az nem működik. Ott ha jól emlékszem a Lacetti klub weblapjára volt feltöltve. Nincs már meg ez az elérhetőség?
Egy régebbi hozzászólásban olvastam,hogy elérhető volt egy magyar nyelvű szervíz Cd a MI AUTÓNK-hoz. Tud valaki segíteni,hogy honnan lehetne megszerezni?
Valójában Zoli59 vagyok, csk a zindex elrontotta regisztrációmat. Az SW-m már 11 hónapos, 26e km van benne, gyakorlatilag panasz nélkül. Ritkán írok ide, de minden nap olvasom a topicot.
Valaki említette, hogy készítenek nagyon tuti üléshuzatot, ha megosztaná velem, megköszönném, mert nem találom a beírást.
Mindenkinek sok örömöt a Lacettijében és sok-sok balesetmentes kilométert kívánok.
Gondoltam írok egy mélt Pusztazámornak, mert nem tudtam beírni a lakhelyemet a honlap taglistájába. Nos ez jött vissza:
asus@vodafone.hu; Action: Failed; Status: 5.2.2 (mailbox full) Remote MTA ESU1.vodafone.hu: SMTP diagnostic: 552 RCPT TO:<asus@vodafone.hu> Mailbox disk quota exceeded
:-)))))))))))))))
Tényleg! Mikor költözködünk át végre?
Ha nincs kedvetek, akkor sorba kellene venni azokat a szempontokat, amik alapján szívesebben írtok ide, beszélgettek itt. Biztos Pusztazámor is rajta lenne a módosításokon, ha tudná a mellőzöttség okát. Spec egyet én is mondok: nehézkesebb oda képet felrakni.
Az 5W-s olaj nem jut el hamarább az olajozandó helyekre mint a 10W-s. Ez csak azt jelenti hogy -30 C-foknál még a minimálisan előírt viszkozitási érték megmarad. Ez a 10W-nél -25-20 C., ami a hazai körülményeket figyelembe véve megfelelő. Adott hőfokon a két olaj viszkozitási és folyási értéke lehet azonos de akár eltérő is,de ez már csak fizika.
Én azért csak beleteszem ezt a Performance A1-et! Egyrészt azért, mert ahogy a bolti árakat néztem, a magnatecet is közel 2000-ért adnák literjét, ez meg 2400/l. Egy cserénél 1600 Ft plusz. A nyugodt tudatomnak ennyit megér. Ha 120000 lenne a lacsiban és 10 éves lenne, nem foglalkoznék vele ennyit, hisz azt a pár évet még egy ratyi MOL 15w40-el is elvánszorogná, pláne ha rövöd időn belül eladnám. De jelen esetben más a helyzet, hisz éppen azért akarom ezt a soron kívüli olajcserét megcsinálni, hogy minden rendben legyen addig a 120000-ig! :-)) Egy fémreszelékkel némileg telítődött kisebb áteresztőképesságű olajszűrő és egy szemmel láthatólag valamilyen mértékben elhasználódott sötétbarna olaj a téli párás, dermedt viszonyok között nem tudná ugyanazt a kenést biztosítani a motornak. Pláne, hogy ki tudja, milyen olaj van gyárilag benne arról nem is beszélve, hogy alig félig van a nívópálcán. Cserélek és 15000-ig rendben kell lennie mindennek, oszt jóvan!..:-))
Egyébként az előző új autómnál (opel corsa-b) is így jártam el. Az sem volt sokkal elavultabb, csupán nem 16 billentyű dolgozott benne. Ott is az első 5000 után volt olyan barna az olaj és olyan fémreszelékes a leeresztőcsavarnál, mint utána a 15000-es szervíznél. Ebben a tekintetben -az első 5000 km-es soronkívüli olaj és olajszűrőcserét illetően- meggyőzhetetlen vagyok! :-)) Sokba kerül egy motorgenerál 80000-nél ám! .......Vagy benzintankonként a lityi olaj utántöltésre! Én már csak tudom, mert a corsa és a lacsi között én is töltögettem a bx-be szorgalmasan!.:-))
Hisz mindenki a saját pénztárcájával játszik ki így, ki úgy..:-)))
Olajügyben kb. egy hete, mikor a szervizben voltam, azt mondták, hogy alapból 10W 40 -est tesznek bele, és csak minden 5. lacettis vesz bele 5W -akármilyent, mert az drágább, de szerintük sokkal jobb, mert hamarabb eljut a kenést igénylő helyekre. Én 5W - 40 el járok, mert ez a kocsi sztem megérdemli a jobb olajat. A fordulatszám ügyben pedig az a véleményem, hogy egy szgép vezérelt motornak a teljes fordulatszám tartományban normálisan kell működnie, - aminthogy úgy is működik - nekem pl. megintcsak a szervizben a 2000 körüli fordulatot ajánlották, márcsak az alacsonyabb fogyasztás miatt is. Nekem még 30 eKm -en hibajelzés nem volt (1,6 SW). A 2 ütemű Wartburgot tényleg ókor - ókor ki kellett kormozni, erre nekem anno a kisbagi völgyhíd utáni emelkedő volt a legjobb, nade azok az idők már elmúltak.
Tökmindegy hány Km van benne. Ha egyszer jött a hiba, akkor jönni is fog újre meg újra. Én négyszer mentem vele a szervízbe, majd elmondtam a netről vett infókat (már leírtam) egy hét múlva kicserélték a billentyűket.
A benzinvezetékre rászerelt két rendkivül erős mágnespár.Az elosztó csőtől 80-100 mm-re kell feltenni.Egyébként különböző fantázianeveken árulják,némelyiket borsos összegért.Én DC motorból szereltem ki és gyorsrögzitő szalaggal rögzitettem a helyére.Nézd meg a fogyasztáscsökkentő.hu weblapot,részletes leirást i találsz róla.