Akkor kissé megkésve, de jövön a beszámoló, kárpótlásul teszek képet bőven :) Pontosan 27 darab, úgyhogy VIGYÁZAT! Ezek csaknem másfél évvel ezelőtt készültek (még 2006. májusában) szóval nemtudom mennyire tükrözik a jelenlegi állapotokat...
----
A gyártelep főberjárata, a vasút a gyárkaputól jobbra tér be a telep területére, egy lépcső vezet fel hozzá...
A gyár kapuja, és a vágányzáró sorompó...
Ezek után egy balos ív következik, a vasútvonal felső része rendkívül eldugott, erdős (egyébként gyönyörű) részen vezet, nem hiába, annak idején kiemelt katonai ojjektumnak :) számított...
Egykoron személyforgalom is volt erre, a munkásokat vonattal hozák fel a Berva völgybe! Ez a peron-szerűség is erről árulkodik.
Próbáltuk megfejteni az ehhez vezető feljáró helyét, valószínűleg itt lehetett...
A pálya végig betonaljas, cirill betűs diósgyőri sínmezők vannak benne, nyíltlemezes leerősítéssel.
További képek a felső részről...
...amely eléggé eldugott helyen vezet, így a gyűjtögetők sajnos már akcióba léptek :S Itt még csak a rögzítő csavarok hiányoznak...
.... de beljebb már a sínmezőknek is nyoma veszett :(Tavaly körülbelül 250-300 méternyi sín hiányzott, hogy jelenleg mi a helyzet, azt nem tudom :(
A völgybe leérve már erősen csökken a vonalat körülvevő növényzet, itt már a kisebbség is abbahagyta "áldásos" tevékenységét.
A híd alatt az egykori felnémeti kisvasút vonala vezetett.
Pillantás az OMYA vágányra
Balra az OMYA (2000 körül épült, jelenleg is aktív) iparvágány, jobbra a bervavölgyi.
A kiágazás, a védőcsonkával.
Felnémet felé közeledve még található egy kiágazás, az egykori Ásványbánya rakodóé.
Felnémet bejárati előjelzője...
.. ez pedig a bejárati jelző. A háttérben érkezik a piroska Szilvásvárad felől.
Ez pedig az egykori felnémeti kisvasút felvételi épülete, nem tartozik a témához, de mindenképpen érdemes megemlíteni :)
---
Még1x elnézést a hosszúságért!