Nyári gumi még a garázsban pihen, leginkább a gazda lustasága miatt, klíma rendben, hetenként legalább egyszer bekapcsoltam, már amikor használtam a gépet. Két hónapig rá sem néztem, mert az öreg 4x4-es Panda követelte magának a használati jogot a télre hivatkozva. Pár napja viszont elővettem a "Szép autót", a családban ez a fedőneve, és a következőt tapasztaltam: az első ablakemelők elvesztették a memóriájukat, azaz csak akkor működnek ha nyomva tartom a gombot. Erősítsétek meg: ugye akkor is kellene működnie az ablaknak ha elengedem a gombot? Én legalábbis úgy emlékszem. Persze lehet, hogy keverem valami mással. A pihenés alatt az akku saruk le voltak véve.
Ma viszont egy kellemetlen meglepetés ért: hazafelé tartva a Boráros térnél egy szerencsétlen, lyukas kipufogóval haladt mellettem, még gondoltam is, hogy milyen idióta amiért nem hallja. Elég sokáig jött mellettem vagy mögöttem, legalább is így gondoltam, de azután rá kellett ébrednem a szomorú valóságra, nevezetesen, hogy az én autóm adja a hangot, úgyhogy a mai napot a kipufogósnál fejeztem be.
Hát akkor lövésem sincs, hogy mi lehet a rádiód baja. Most már csak vaktában lövöldözök: egy pillanatra sem szakadt meg az áramellátás? Az "expert" gombot elég hosszan nyomtad? Ne botránkozz meg a kérdéseimen, csak segíteni szeretnék.
Ma felraktam a nyári gumikat, és kipróbáltam a klímát szerencsére még működik. Viszont úgy látom a következő kötelező szervíz a féktárcsák cseréje lesz...
Szevasztok! Tavaly oktoberben vettem egy lybrát 1.9 jtd-t. Volt már vele sok gond de nem mesélem el viszont ami tegnap történt: elindultam itthonrol mentem 50 métert és megszünt minden világitásom az oracsoport sem müködik de a motor az jár ja és ezt irja a kijelzö: " Check" signal and trip computer missing. Ha van valakinek valami jo ötlete annak nagyon örülnék mert ma igy kellett vele mennem és se index se féklámpa (elég gázos volt). Elöre is köszi mindenkinek üdv Mózes
Szia kiprobáltam,amit írtál,de nem reagál az Expert gombra.Csak RADIO OFF-ot mutat.Nem a kóddal van a hiba,ki se lett véve az akumulátor,hogy kérje.Volt már hogy kérte,a kód meg is van,beütöttük,működött is.Először az állomások mentek el a kijelzőn,de tudtam válltani,mert tudtam,hogy melyik számozott gomb alatt,melyik adó volt.Azután az eggyik napról a másikra,már be sem lehetet kapcsolni.Kuka.Azért köszönöm a tippet.
Ha kódólva van a rádiód, értelemszerűen nem tudod bekapcsolni, tehát nem ott kell aktiválni a kódot. A menűben keresd meg az "expert" funkciót és az előre ill. hátramutató nyillal keresd meg a "code" feliratot. A 2. gombot nyomd le röviden. A képernyőn ez jelenik meg: ---- A 2 és 5 közötti gombokkal írod be a kódot. A 2 az első számjegy a 3 a második és így tovább. Ha pl. a kódod 3574, akkor a 2 gombot nyomd le 3x, a 3-ast 5x, a 4-est 7x, az 5-öst 4x. Ha 0 szerepel a számok között akkor az adott gombot 10x kell lenyomni. A kód megerősítéséhez nyomd le röviden az "exp" gombot alul középen a jobb szélsőt. Ha a képernyőn megjelenik a "safe" felirat akkor nyertél. Ha többször elrontod a, a próbálkozások között egyre többet kell várni. A 8. alkalom után pl. 24 órát. Sok sikert. Ha elakadsz, hívj fel: 06 30 335 0864.
Nem a kódal van a hiba,az megvan.Egyszerűen nem lehet bekapcsolni a rádiót.Álló helyzetben,nem érzékel semmit,gyujtáson kijelző müködik,folyamatos RÁDIO OFF-ot mutat.Tehát még a kódot sem tudom beírni,mert nem jön be.Nem reagál a bekapcsolásra.
Hát ma megint megjártam! Munkából készültem haza beültem a kocsiba és hallottam egy nagy puhanást, vagy inkább olyat mind amikor elsütnek az ember mellett egy vadászpuskát. Kiderült hogy mikor beültem a kocsiba a vezető oldali részen ketté törött a spirálrúgó. Hát totál kiakadtam. Igaz szerencse hogy holnap után utaztunk volna autópályán, hát inkább most mint akkor. Ez is normális? Kezd kicsit sok lenni...
Amikor megvettem az autók megkaptam mindkét kulcsot hozzá. De távirányítóval nem működött csak kulccsal tudtam lezárni. Az volt a gond, hogy a belső biztosíték tábla felet mechanikusan ki volt kapcsolva. Amihez persze nem kaptam kulcsot.
Oda, rendeltem a neten egy kulcsos kapcsolót 1400Ft-ért, beépítettem és tökéltessen, működik az egyik kulccsal.
A másik kulcsot nem tudtam életre kelteni.
Szerettem volna azt is megjavítatni, de senkit nem találtam, aki megjavítaná.
A legjobb, aki segíteni tudott, az mondta, hogy venni kell a bontóban ugyanolyan kulcsot, és össze tudják hozni a kulcsot az autó agyával. Ha megvan a kódkártya hozzá. Ami persze nincs. Az szervizben megrendelhető 15-20e-ért.
De ha szerencsém van, akkor ki lehet olvasni belőle valahogy, ami persze csak 70% biztos.
A kód olvasásának 5000e a díja, amit akkor is ki kell fizetnem, ha nem sikerül. A kulcs megtanítása 10e.
Így arra jutottam, hogy veszek egy bicskakulcsos riasztót 10e beleszerelem én, a kulcsot lemásolják 2-3e-ért az immot meg át lehet pattintani a bicskakulcs házába.
Az az igazság ,hogy én nem értem a Fiat üzletpolitikáját - biztos én vagyok a hülye. Már 20 éve vergődnek ,nincs olyan típusuk ami a piacon is átütő siker lett volna mondjuk a németekkel ,japánokkal szemben. A karakteres márkáik (Lancia ,Alfa) halottak ,vagy haldokolnak. Erre még rátesz egy lapáttal a vevőszolgálatuk ,szervízük. Pedíg egy jó és árban is versenyképes szervízzel is lehet piacot nyerni.
Nekem Lybra 1.9 jtd van. Hát mióta megvan nem ment a kulccsal a riasztó, kód 2db megvolt hozzá, annyi hogy az egyiknek a felét nem lehetett látni lekopott. Fiat szervízben újrakódolták a kulcsot. Nekem megvolt mindkettő kulcs de nem lehetett nyitni a távirányítással. Közölték hogy 70.000/db és csinálnak újat. Mondtam köszi akkor nem, 35.000 ezerért tetettem bele riasztót és kaptam 2távirányítót. Még mindig olcsóbb így mint 140.000-ért 2db új kulcs.
Értem, de ha egy kulcsom van egy csippel ha átrakják attól még egy kulcsom lesz csak bicska. Nekem simán működika távirányitó de nem használom csak néha, de akkor is elfelejtem h riasztóval zártam le.
"Esetleg még az tűnik megoldásnak h szétszedni a kulcsot a csippet feltapasztani az kulcslyuk mellé és igy érzékelné(?) hogy ott az eredet kulcsai. Az autót pedig a sarki másolónál lemásolt csipnélküli kulccsal lehet inditani. Persze ezzel gyakorlatilag kiiktattnánk a védelmet."
Neten hirdetnek bicskakulcsokat mindenféle típushoz. Abba bele lehet építteni a chiprt és kész.
Kulcsot már én is próbáltam másoltatni sehol nem vállaták. Esetleg még az tűnik megoldásnak h szétszedni a kulcsot a csippet feltapasztani az kulcslyuk mellé és igy érzékelné(?) hogy ott az eredet kulcsai. Az autót pedig a sarki másolónál lemásolt csipnélküli kulccsal lehet inditani. Persze ezzel gyakorlatilag kiiktattnánk a védelmet. De nem hiszem h az autótolvajok fő célpontja lenne egy Lybra....
Ha már a kódokról van szó, tudjátok, hogy két kódkártya jár a Lybrához? Az egyik az alább tárgyalt rádióé, a másik pedig az indításgátló meghibásodása esetén szükséges, a motor életre keltéséhez.
A kódok nekem megvannak, kulcsom sajnos nekem is csak egy van.Próbáltam már pár helyen másoltatni, de mindehonnan elhajtottak.A gyári kulcsa meg 80KHUf ért nem kell.
Lacee már megválaszolta a kérdést. Pontosan úgy van ahogy írta. Sokan kikapcsolják mert kényelmes megoldásnak tűnik. Aki pedig nem tudja, hogy kódólva van a rádiója és a kártyát elveszti az ráfarag. Ha veszel egy Lybrát és az eladó nem tájékoztat a kódról az pofátlanság. Én azért nem vettem meg egy autót pontosan ilyen probléma miatt mert az eladó mellébeszélt. Ekkor kérdeztem meg a szervízt a megoldásról.
Nekem sem kérte szerencsére, ez azért van mert a beállításoknál ki lehet kapcsolni a védelmet, persze csak ha beirod a kódot és beállitod OFF-ra utána már nem kéri. A kereskedő sem adott kódot és kulcsból is csak egy van.