Addigra talán meglesz a saját kocsim is... Egyébként a Ms-Bp távot ic-vel ideje lenne jóval 2óra alá vinni (nem a jelenlegi 2-5 perccel), mert nem lesz nyerő alternativa az autópályával szemben. :-(
Amúgy azt csiripelik a verebek, hogy a jövő évi menetrendben valamivel lazább lesz a kör IC-k menetrendje, a 80-ason óra 30-kor indulnak majd, a gyorsok teljes órakor.
Egyébként ettől félek én is. Az ütemes fórumon volt ez téma. A 80-ason csak a Keleti fele lehet mozdulni. Tehát a gyorsok órakor indulnak, az IC-k 30-kor.
Fa-ból meg mondjuk óra 2 helyett óra 7-kor indul a körIC papíron Bp-re, és 5 perccel később ér a Keletibe. De legyen inkább óra 10, az a biztos. Így mondjuk az 5516 Egerbe ha lesz Poprád megint, akkor óra 15-kor indul a mostani óra 7 helyett papíron. Beérne mondjuk 32-re. Így az elkerülés mindig a rendezőn valósul meg.
Egerből meg lehet korábban indulni, mondjuk 33-kor, hogy a körIC-re meglegyen a ráhordás. Meg a 7 perc különbség, ami után visszaadják az IC pótjegy árát, így nőne az utazási kedv.
Így Bp-ről Egerbe 2:32 körül lesz a menetideje a gyorsnak. Abonyba kb. 22 percet állna, vagy többet. Visszafele Abonyból a szegedi gyors miatt, ami vasárnap jár, mondjuk 15-kor elindul. Bár most is akkor indul :-))). Így a Keletibe 2:30-2:35 alatt érne fel.
így összességében menetidő növekedés lesz ismét :S
Akkor egy utassal kevesebb lesz jövőre a 80-86-on :-( Ha megint kapunk egy 10-est még, akkor a 2:30 + az esetleges késések már sok lesz nekem is. +1040-et meg sajnálok egy hétvégén. Pláne, hogy az IC menetidő is 2 óra fölé kúszik lassan :-( De majd 2013-ban ha elkezdik felújítani a 80-ast, talán 2015-re kész lesz. Már csak 8 évet kell várni :-D
Háát, szerencsére azért a Füzesabony-Miskolc részen is volt már kapirgálás, úgyhogy talán itt is várható javulás.
Amúgy azt csiripelik a verebek, hogy a jövő évi menetrendben valamivel lazább lesz a kör IC-k menetrendje, a 80-ason óra 30-kor indulnak majd, a gyorsok teljes órakor. A 86-87-es menetrendje azonban valószínűleg megegyezik majd a jelenlegivel, így összességében menetidő növekedés lesz ismét :S
Múlt héten észrevettem, hogy Maklár és Fa között a két végén mintha nem mindenhol rázna úgy, mint régebben, de a középső szakasz még hullámos volt. Ezek szerint végre rendberakták. Most már csak a fa-i váltókörzettel, meg az 5-6 vágánnyal kéne valamit csinálni, és tök jó lenne minden. Persze már ez is jó, hogy legalább a nyár eleji állapot visszaáll.
A "berva vágány" növényzettel benőtt kapuja ha kinyílna, akkor hova jutnánk?
Még nem jártam a kapun túl, de jelenleg is folyik ott a termelés, azonban a vasúti kapcsolatot sajnos régóta nem használják már. A gyár területe egyébként jó nagy, a műszakos buszok menetrend szerint betérnek/tek/ ide... de ez OFF.
Mi volt az régen és mi most; kinek a tulajdonában/kezelésében van?
Régen Finomszerelvénygyárnak hívták, anno hadipari eszközöket is gyártottak itt, ezért védett létesítmény volt, 92 körül privatizálták. Termelés ma is folyik, de jóval kisebb már, mint fénykorában. Főleg gépipari termékek, valamint hűtőgép kompresszorok gyártásával foglakoznak.
Ezt a nosztalgiás dolgot ne felejtsük el egyenlőre tavaly is híre ment akkor, hogy elmarad, aztán megjelent az M61-es Egerben. Mindenesetre szilis nosztalgiavonat is ritka Egerben.
Más: Ma éjjelre végig aláverték a 86-os vonalat, remélem hamarason a lassújelek kigyomlálása következik. Egerben az első vágányt is újraszabályozták. Péntekre virradó éjjel pedig Eger és Felnémet között lesz a gépsor, gondolom az 1/2-es lassújel lesz kiírtva. Képek ma hajnalról /köszönet alex86-nak az állványért/:
Akkor marad az ugrálás :-) Legalább nem kényelmesedünk el. Persze az extra brutál az volt, amikor a debreceni sebest a 4-re vitték. Ott már tényleg mászni kellett.
A nosztalgia menet most elmarad 87-sen és aki nohabot vár Egerbe a se lesz hanem ma tudakoltam meg hogy majd egy szili jön Egerbe német kocsikkal vagy a royal hungarian express kocsiaival jön Kb érk Egerbe 3.30 és vissza ind.12.30.Egész nap a 2.-dik vágányon lesz tárolva.:)(
Alex! Köszönöm neked is az infóket és neharagudj, de kérdezek még: A "berva vágány" növényzettel benőtt kapuja ha kinyílna, akkor hova jutnánk? Mi volt az régen és mi most; kinek a tulajdonában/kezelésében van? Van ott még élet vagy már teljesen felhagyták? És milyen hosszú ez az iparvágány?
A Cargo szolgáltatási színvonalát, sajnos közel 100 %-ban alvállalkozója és jelenlegi tulajdonosa a MÁV determinálja. A pályaállapotok ugyan mindenki számára egyformák, de a gépek száma, teljesítménye, hadrafoghatósága, a tisztelt alvállalkozó morálja (vezér urak és társaik) - még rövid ideig - csak a Cargo nyűge és kötelezettsége.
A magánvasutak miért dolgoznak saját (vagy külföldi bérelt) géppel és személyzettel? Elárulom, nem azért, hogy a vasútmániások fotózhassák őket. Még lehetne elemezni a pontatlanság és gyorsaság okait és benne a Cargo szerepét.
A túlszámlázás, az érdekes. Gondolom megalapozott az állítás, de bízom benne, hogy ez nem abból az alapgondolatból indul ki, hogy a vasúti árufuvarozás közszolgáltatás, kötelező ellátási feladat, és nem piaci kategória. (azok a boldog 50-es évek)
A személyszállítás, az közszolgáltatás, de lám ott sem képes az állam az adófizetők pénzéből játékvasutakat fenntartani.
A szilvási tolatós valóban csoda, hetente háromszor felmenni, még egy ha egy dácsiával is, a világ végére egy-két kocsiért.
Mi van a centeri kocsikkal?
Elnézést, ha külsősként zavartam köreiteket, de bízom benne, hogy gondolatébresztő voltam