Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Amit leírtál nem teljesen értem, de a csigából én úgy szoktam kiütni a tengelyt. hogy veszek egy pár tizeddel kisebb fúrószárat, a csigát a satun, egy kombinált fogó segíségével feltámasztom a hátsó felén, majd egy kiskalapáccsal és a fúrószárral óvatosan kikocogtatom a tengelyt.
Damilra gondoltál? Vagy van valami más használati eszközük is? Én sosem pecáztam még, mert nem érdekel, szóval nem ismerem a felhasznóli hardvereket....:)
Azt hiszem itt volt téma jó régen az m63 építés. Valaki szeretett volna látni az én gépem belsejéről képet. Ma szétszedtem, és nem felejtettem el csinálni képet sem. Ma cserélem ki az eredeti tajvani motorját bühlerre, hátha jobb lesz tőle.
Megvételre keresnék Fleischmann motor-előlapot. A lényeg, hogy mindkét szénkefetartó szigetelt legyen az előlaptól /a képen látható sajnos nem ilyen/. A legjobb a bakelit-lapos lenne, mert azon ha nem is szigeteltek egymástól a kefetartók, utólag egy kis reszeléssel megoldható a dolog. Akinek van esetleg ilyen elfekvőben, kérem mail-ben keressen meg! Köszönöm.
Bizony vigyázni kell ezekkel a palackokkal ugyanis nem az ásványvizzel van a baj, hanem az üveg anyagából kiváló anyagokkal, ami bizony rákkeltő. Jól jöhet még a hagyományos, üveges, borsdodi víz.
Nem akarok beleugatni a beszélgetésbe, csak egy apróság.
A polsztirolnál, mint a legtöbb hôre lágyuló müanyagnál a keménységet a hozzáadott lágyító szabja meg. Lágyító szinte mindig van ezekben az anyagokban (épp most derítették ki a dánok, hogy a PET palackokban lévô lágyító a szervezetben androgén-hormon helyettesítô - ez nem vicc!), a lágyító nélküli polisztirol kemény és nagyon törékeny. Azok a sztirol lapok, amiket én eddig vettem, meglehetôsen lágyak voltak. Teljesen egyetértek azzal, hogy a 0,5mm vastagságúval szinte semmit nem lehet kezdeni, annyira hajlékony. Az 1mm-es már használhatónak látszik.
A gyári vasútmodell kasznikat lényegesen keményebb polisztirolból fröccsöntik. Sajnos olyat még nem láttam táblában.
Azért ezt nem fogod megúszni egy csomag kávéval... XD
Jellegrajz saját firkálmány:
Csukló:
Ívben futással még problémák vannak, lehet hogy kétféle csuklót fogok csinálni hozzá, egy vitrincsuklót, és egy üzembiztosat, ugyanis a váltó visszafordító ívek és a szűk S kanyarok nem tetszenek neki, mindenesetre alaposan ki kell súlyozni.
Készülget a Béziró (6312 001-8), tegnap meg ma elég sokat haladtam vele, rakok fel néhány telefonos képet (minőségért elnézést)
Egyébként két darab Bramos Bzx kocsi a donor, a csukló kihajtogatásának most fogok nekiállni. Teljes utasteret szeretnék bele világítással, valszeg digit vezérlésű lesz Halling hajtással. A csukló felőli tetőrész mindkét kocsinál papírból készült, pillanatragasztóval átitatva, alulról rétegelve és lecsiszolva. Úgy tűnik, hogy beválik az íves felületeknél.
Hi kell találni hogy hol a hiba a gépezetbe mert szerintem jók lettek a kocsijaid. Nem az a baj hogy feltekerve viszed haza a sztirolt? Vagy csak feszül valahol.?
Én ugyan kezdő vagyok kocsiépítés terén, de szerintem nagyon jó. Viszont lenne egy kérdésem: Jól nézem, hogy a kasznik sztirol lapokból vannak kivágva? Ha igen, milyen vastagságú??? Mert én elgé vékonnyal dolgozok itthon, és az hajlik össze vissza, tehát nem a leg előnyösebb. (Hogy milket sikerült alkotnom belőle, itt egy link: http://picasaweb.google.com/gaspar.tamas91/Dn6600PoggyaszkocsiAPrototipus# )
Én a múltkor a Revell/Humbrol olajfestéket lakkbenzinnel mostam le a Fuggerth alapról. De azért ezzel is óvatosan, mert szerintem hosszabb idő alatt ez is megtámadja a műanyagot. Egy rongy segítségével leszedhető a festék.
Ha PIKO kocsiról akarsz leszedni feliratot, akkor alkohollal póróbálkozz óvatosan, fülpucoló segítségével. Az az alapfestéket nem bántja nagyon.