Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t-bird Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4874
Azért ne keverjük az üzemi hőmérsékletet az átlagos üzemi hőmérséklettel. Ahogy a mutató elhagyja a vastag fehér tüskét és a fehér íven van, a motor elérte az üzemi hőmérsékleti tartomány alsó értékét. Innentől károsodás nélkül terhelhető. A mutató függőleges közeli helyzetében nyitó termosztát pont azt teszi lehetővé, hogy a legbiztonságosabban működjön a motor. még extrém terhelések és környezeti hatások ellenére is benne maradjon a fehér tartományban.
Előzmény: cápaFeri (4873)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4873

Nos...nekem a hőfokmérő mindig ugyanarra az értékre áll be, akár hideg van, akár meleg. Az alábbi képen még nem az igazi üzemi hőfok látható, ennél egy jó mutatóvastagsággal feljebb szokott tanyázni. A termosztáton már én is elgondolkodtam, de még várok vele. Nekem a melóhely úgy 3-3,5 km-re van. Nyáron alig 2 km alatt (reggeli hűs időben) üzemmeleg, de most, hogy 0 fok körül van, az ötvenest csak egy-két mutatónyival kerüli el mire beérek (ez kb. 60fok). Persze ha csak melóba megyek nem is próbálok fűteni, a fűtéskapcsoló tekerőgombját teljesen áthajtom hidegbe, ventilátor is áll, így a radiátorban lévő vizet nem kell neki keringetni, melegíteni, hamarabb melegszik a motor körül! :-)) Amúgy is nagykabát meg sapka a megfelelő viselet télen. :-)) Csodákra egy autó sem képes, pláne a modernebb típusok, amelyeknél egyre kevesebb hőenergia szabadul fel, így kevesebb is jut olyan pazarló helyekre, mint az urtastér-radiátor. Némelyik típusnál már azon agyalnak a mérnökök, hogy fűtsék fel a katalizátort a leghamarabb, mert annyira kicsi a kezdeti hőleadás, viszont ilyenkor nagy a károsanyag kibocsátás. 

Aki persze kényelmesebben szeret utazni, az rögtön elindulás után feltekerheti a fűtést, fújathatja a ventillátorral a langyos levegőt, de 6-8 km múlva sem lesz üzemmeleg a gép, no meg addig megy a dúsító, többet eszik és jobban is kopik a hoszabb ideig félmeleg motor.

Sarkany Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4872

A magas fogyasztásnak talán nem ez lehet az alapvető oka. Az 1,4-esekre még jó termosztét esetén is panaszkodnak fogyasztás terén...

 

A műszerfalon levő kijelző nem kalibrált, hőmérsékletek nincsenek az osztások mellé írva. Valószínűsítem, hogy nem azonos helyre áll be üzemi hőmérsékleten a mutató. Ez kocsinként változó tulajdonság lehet.

 

A motor túlhűtése hengerfal kopást okozhat. Ennek elkerülése miatt (is) érdemes kicserélni a meghibásodott termosztátot.

Előzmény: fbh (4871)
fbh Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4871

Hallva a hűtőfolyadék hőmérsékletével kapcsolatos hozzászólásokat eszembe jutott, hogy nem lehet a magas fogyasztások előidézője az alacsony hőfok.

 Szerintem normális állás a 2/3-ad állásnál lenne az ideális. Vagy a termosztátok nyitnak ki hamar vagy a hűtőrendszer túlméretezett az alacsony köbcentis motorokhoz.  Kiváncsi vagyok a véleményekre.

Komis Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4870

Tallózom a régebbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam meg a keresett információt.

Autóreklám érdekelne - Baja és környékéről.

Pusztazámor egyik hozzászólásában találtam, de nincs cím az érdiekről.

Van még, aki a kocsiján reklámot hord ?

 

HA van címetek az ügyben, akkor köszönettel venném..:-)

 

 

Sarkany Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4869

Idén nyáron, Görögországban, az enyémben felment függőlegesig. Igaz, negyven valahány fok volt árnyékban... :)

Általában kb. egy mutatószéleséggel van középállás alatt.

Előzmény: Bobby_la_cetti (4868)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4868

ÜDW,

 

A vízhőfok-mutató nekem sem megy fel függőlegesig, csak kb. 1/3-ig, és elég lassan.

Viszont elég hamar jön a "jó idő".

Az a normális, ha függőlegesig felmegy?

Komis Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4867

"15 km-ről járok be..... ennek így kell működnie"

 

Hali!

 

Biztos, hogy nem!! Tapasztalatom 2-3km langyos, 4-5km meleg levegő városi tötyörgésnél.. Bizony a helyedbe megkeresném a problémát mielőtt rendesen felfázol..:-))

 

Üdv

 

Előzmény: fbh (4864)
fbh Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4866

Erre gondoltam de nem szívesen vinném szervízbe. Már csak babonából is mert eddig nem kellett mennem.  Igazából arra lettem volna kiváncsi, hogy ez az óra állás természetes e vagy sem. Lehet, hogy kicserélem én a termosztátot.

Sarkany Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4865
Szerintem nyitott helyzetben halt meg a termosztát. Vizsgáltasd meg a szervízzel.
Előzmény: fbh (4864)
fbh Creative Commons License 2006.12.12 0 0 4864

Jó reggelt Mindenkinek!

Már nagyon régen írtam, de ma rászántam magam.

Nekem egy 1.4-es Elitte AC-m van 5.000 km-rel. 15 km-ről járok be pestre dolgozni és ennyi idő alatt nem sikerül a hűtővíznek csak kb. 1/3-ig felmelegedni.

Kérdezném, hogy ennek így kell működnie? Ha igen akkor mint a régi szép időkben a zsigába, jön a kartonpapír a hűtő elé hogy ne fagyoskodjak.

Kinek milyen tapasztalata van?

Vagy vegyek vastagabb kabátot?

t-bird Creative Commons License 2006.12.11 0 0 4863
Holnap megy levél a cruise controlról.
Előzmény: MWM440 (4845)
Apa12345 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 4862
Sziasztok!

A Klub honlapjáról tudtok valamit? Megszünt, vagy csak szünetel?
georgbob Creative Commons License 2006.12.10 0 0 4861

Hát jó, mesélek! A noname lacsi kész lett (összetörte egy némber). A végösszeg (első-hátsó lökös, csomiajtó, hátfal) 650000. Jó kis összeg, mi? A direkt egy ideje kiszerelve, mert tisztítani kéne, de lehet hogy marad a gyári szűrő, kicsit halkabb lett a gép. Igazából chiptuning kéne neki. Az első lököst és a hátsólámpát szó nélkül visszaadták, így van cserelehetőségem. A poén viszont az, hogy a javítás idejére megadtam pár garanciálisban javítandó hibát, ami nem jött össze:

1. a rádió lemez nélkül bekapcsol. Náluk nem, ahogy elhoztam a gépet azonnal jött a probléma

2 magas fogyasztás- azt mondta a nem szimpatikus gyerek, hogy ez így jó, különben sem garis a motor, mert sportkipuff van fenn!!! Na majdnem áthajoltam a pulton, megkérdezni hogy mit szórakozik velem, majd inkább nevetve felvilágosítottam, hogy 16 szelepet cseréltek ki rajta gariban a kollégái, illetve viszem máshová az autót ahol ismerik a szabályokat.

A festés amúgy szép, nincs árnyalatkülönbség. A feliratoknak pedig még keresem a helyét. Üdv

Előzmény: R*R (4860)
R*R Creative Commons License 2006.12.10 0 0 4860

Szia Fecó!

Még nem volt egynapos a lacsim, mikor sportdobot szereltettem, és minden évszakban száraz (igaz felszerelés előtt szabadon át lehetett látni rajta).

Úgyhogy, ha a decibelek nem zavarnak örülni fogsz az új lendületnek, de direkted sincsen még, ha jól tudom.

Georgbob is mesélhetne valamit, ha felénk néz!

Üdv

 

Előzmény: cápaFeri (4859)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.09 0 0 4859

Hát...örökké egy autó sem tart, de ha két éves korától egy jó 10-12 évig szuperál a saválló dob, akkor az kellemes pár év lesz a külleme és a hangja miatt!

Amúgy ha jól emlékszem 25-30000 körül kijön egy saválló dob csatlakozó csővel, szereléssel. Menniy is egy hátsó gyári dob? 20000 és tart 2 évig? Akkor már inkább a saválló nem? :-)) 

Előzmény: t-bird (4857)
Komis Creative Commons License 2006.12.09 0 0 4858

"Lehet nem is fog...."

 

Nem ez a tapasztalatom. A reagálás ideje függ, milyen magasról modják (mondhatják) rá az áment... Egy nagyobb lélegzetnyi idő (plusz hétvége) azért kell, ha komolyan foglalkoznak a dologgal! :-)

 

Üdv

 

Előzmény: bzsazsa (4855)
t-bird Creative Commons License 2006.12.08 0 0 4857
Annyit meg a kocsi nem fog kibírni. : )
Előzmény: cápaFeri (4856)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.08 0 0 4856

Egyébként....ha megengedtek egy javaslatot! Illetve nem is javaslat, csak egy megjegyzés ehhez a kipuff témához. Vegyük alapesetnek, hogy a kipuff garis, cseréltetni kell, merthogy az megjár!

A továbbiakban saját tervemet írom le, ezt akkor döntöttem el, amikor olvastam itt a 3 éven belül lerohadó kipuffokról. Melesleg nem lepett meg a dolog, mert a corsámon is 2 évesen volt cserés, leesett az egész hátsó dob. Csakhogy akkor (90-es évek közepén) még egy év volt a gari az opelekre.

Szóval megvárom, amíg lerohad az eredeti, -merthogy le fog, mivel sokat megyek városban! Amikor csereérett lesz, megrendelek egy saválló dobot helyette a Zeus-tól. Nem messze vannak tőlönk, egyedi gyártást is vállalnak minta alapján. Tuti kis dobokat készítenek, (asszem a forma 3000, vagy forma 3...nem tudom pontosan) hivatalos beszállítói. Szóval saválló dob föl, a garis eredeti meg tarcsiba, ill. eladásra, ezzel is csökkentve a saválló dob költségeit. :-)) Amellett, hogy jól néznek ki a dobjaik, egy kis plusz LE-t is adnak a motornak és gyönyörűen szólnak!

Szóval túl sok energiát és pénzt ne fektessetek a dobok 2-3 évenkénti cseréjébe, mert olcsóbban kijön az ember egy örökös savállóval!

Üdv! 

bzsazsa Creative Commons License 2006.12.08 0 0 4855

Hali

 

Még nem hívott vissza senki............

Lehet nem is fog....

Magyarország...

ÁÁÁÁÁ

 

 

üdv bzsazsa

Előzmény: Komis (4853)
tois Creative Commons License 2006.12.08 0 0 4854
Ezek szerint a zöldkártya is szabadáras? Én 7280-at fizettem a héten, igaz nem márkaszervízben
Komis Creative Commons License 2006.12.08 0 0 4853

"lukas kipufogó NEM garanciális"

 

Perverz okoskodás,ezek szerint a kipuff nem szükséges része az autó működésének, csak disz!!?? Már megint csak ügyvéd emlegetése után fognak gondolkodni..?! Személyi testőr helyett használjon T*SC* gazdaságos ügyvédet mindennapjaiban....:-(((((((( A fogyasztóvédelem véleményét kiváncsian olvasnám az ügyről.!

A zsetont egy kissé sokallom..pláne a kiszolgálásért.

 

üdv

Előzmény: bzsazsa (4847)
t-bird Creative Commons License 2006.12.07 0 0 4852
Biztos, hogy garis a kipufogó is. A rozsdásodás általános, erre mondták szinte mindenhol a szerelők, hogy inkább megvárják, míg át is rohad, mert átrohad a 3 éven belül, és akkor raknak fel újat, amire onnantól megint két év gari van.
Előzmény: cápaFeri (4850)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.07 0 0 4851
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.07 0 0 4850

Sőt!

Amit garanciában felraknak, arra minimum ismételt (legalább egy, de lehet, hogy kettő, ezt nem tudom biztosan) egy év garanciát kell vállalnia a szervíznek, mint minden általuk forgalmazott, általuk beszerelt eredeti chevrolet (GM) alkatrész esetén!!!! Legalábbis ez opeléknél így dívik, szerintem ennél sincs másképp! Menj az igazadért, mert hülyére vesznek! Anno mi rengeteg akksit cseréltünk gariban, mert alapban olyan pöcs akksikat raktak azokba is (36Ah), hogy 10 nap alatt a garázsban leszívta (asszem 11,5V alá), ahol eleve letilt az elektronika, nem enged indítózni. Ezekben már egy csomó elektronyos kütyü megy állandóan, zabálják az akksit, így aki elutazott bő egy hétre nyaralni, annak már csak mi bikáztuk a kocsiját, amikor hazajött. :-))

Előzmény: bzsazsa (4847)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.07 0 0 4849

És itt is legalább annyira elkötelezettek.....nézz utána a dolgoknak!!!! Szerintem a kipuff is az autó része és beletartozik a teljes körű garanciába....vagy csak én értelmezem ezt rosszul?

 

http://www.chevrolet.hu/tartozekok-szolgaltatasok/tartozekok-szolgaltatasok-garancia.html

Előzmény: bzsazsa (4847)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.07 0 0 4848

Elkötelezettek vagyunk.......Hmmmm! Azért én tüzetesen átnézném a papírokat, amit a vásárláskor az autóval kaptál!

 

http://www.di-fer.hu/chevrolet/lacetti/

Előzmény: bzsazsa (4847)
bzsazsa Creative Commons License 2006.12.07 0 0 4847

Hali

 

32000.-ft volt a két éves szervíz + 9800.-ft a zöldkártya.

Egyébként felhívtak a chevitől ,türelmesen meghallgatot  a hölgy,és megigérte hogy intézkedik majd  max.holnap visszahív.Egyébként azt mondta a lukas kipufogó NEM garanciális probléma magyarul csak megcsinálják de nem cserélik garba.

Kíváncsi vagyok mi lessz a vége.

Azért az szomorú hogy addig tart magyarországon a gari amíg nincs semmi gond.

 

 

Üdv mindenkinek bzsazsa

Előzmény: Komis (4844)
t-bird Creative Commons License 2006.12.07 0 0 4846
Előszedem az embert és kifaggatom.
Előzmény: MWM440 (4845)
MWM440 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 4845
Valami közelebbit tudsz róla?
Esetleg Priviben, ha reklám íze van a dolognak-))
Előzmény: t-bird (4843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!