Azért ne keverjük az üzemi hőmérsékletet az átlagos üzemi hőmérséklettel. Ahogy a mutató elhagyja a vastag fehér tüskét és a fehér íven van, a motor elérte az üzemi hőmérsékleti tartomány alsó értékét. Innentől károsodás nélkül terhelhető. A mutató függőleges közeli helyzetében nyitó termosztát pont azt teszi lehetővé, hogy a legbiztonságosabban működjön a motor. még extrém terhelések és környezeti hatások ellenére is benne maradjon a fehér tartományban.
Nos...nekem a hőfokmérő mindig ugyanarra az értékre áll be, akár hideg van, akár meleg. Az alábbi képen még nem az igazi üzemi hőfok látható, ennél egy jó mutatóvastagsággal feljebb szokott tanyázni. A termosztáton már én is elgondolkodtam, de még várok vele. Nekem a melóhely úgy 3-3,5 km-re van. Nyáron alig 2 km alatt (reggeli hűs időben) üzemmeleg, de most, hogy 0 fok körül van, az ötvenest csak egy-két mutatónyival kerüli el mire beérek (ez kb. 60fok). Persze ha csak melóba megyek nem is próbálok fűteni, a fűtéskapcsoló tekerőgombját teljesen áthajtom hidegbe, ventilátor is áll, így a radiátorban lévő vizet nem kell neki keringetni, melegíteni, hamarabb melegszik a motor körül! :-)) Amúgy is nagykabát meg sapka a megfelelő viselet télen. :-)) Csodákra egy autó sem képes, pláne a modernebb típusok, amelyeknél egyre kevesebb hőenergia szabadul fel, így kevesebb is jut olyan pazarló helyekre, mint az urtastér-radiátor. Némelyik típusnál már azon agyalnak a mérnökök, hogy fűtsék fel a katalizátort a leghamarabb, mert annyira kicsi a kezdeti hőleadás, viszont ilyenkor nagy a károsanyag kibocsátás.
Aki persze kényelmesebben szeret utazni, az rögtön elindulás után feltekerheti a fűtést, fújathatja a ventillátorral a langyos levegőt, de 6-8 km múlva sem lesz üzemmeleg a gép, no meg addig megy a dúsító, többet eszik és jobban is kopik a hoszabb ideig félmeleg motor.
A magas fogyasztásnak talán nem ez lehet az alapvető oka. Az 1,4-esekre még jó termosztét esetén is panaszkodnak fogyasztás terén...
A műszerfalon levő kijelző nem kalibrált, hőmérsékletek nincsenek az osztások mellé írva. Valószínűsítem, hogy nem azonos helyre áll be üzemi hőmérsékleten a mutató. Ez kocsinként változó tulajdonság lehet.
A motor túlhűtése hengerfal kopást okozhat. Ennek elkerülése miatt (is) érdemes kicserélni a meghibásodott termosztátot.
Hallva a hűtőfolyadék hőmérsékletével kapcsolatos hozzászólásokat eszembe jutott, hogy nem lehet a magas fogyasztásokelőidézője az alacsony hőfok.
Szerintem normális állás a 2/3-ad állásnál lenne az ideális. Vagy a termosztátok nyitnak ki hamar vagy a hűtőrendszer túlméretezett az alacsony köbcentis motorokhoz. Kiváncsi vagyok a véleményekre.
Biztos, hogy nem!! Tapasztalatom 2-3km langyos, 4-5km meleg levegő városi tötyörgésnél.. Bizony a helyedbe megkeresném a problémát mielőtt rendesen felfázol..:-))
Erre gondoltam de nem szívesen vinném szervízbe. Már csak babonából is mert eddig nem kellett mennem. Igazából arra lettem volna kiváncsi, hogy ez az óra állás természetes e vagy sem. Lehet, hogy kicserélem én a termosztátot.
Nekem egy 1.4-es Elitte AC-m van 5.000 km-rel. 15 km-ről járok be pestre dolgozni és ennyi idő alatt nem sikerül a hűtővíznek csak kb. 1/3-ig felmelegedni.
Kérdezném, hogy ennek így kell működnie? Ha igen akkor mint a régi szép időkben a zsigába, jön a kartonpapír a hűtő elé hogy ne fagyoskodjak.
Hát jó, mesélek! A noname lacsi kész lett (összetörte egy némber). A végösszeg (első-hátsó lökös, csomiajtó, hátfal) 650000. Jó kis összeg, mi? A direkt egy ideje kiszerelve, mert tisztítani kéne, de lehet hogy marad a gyári szűrő, kicsit halkabb lett a gép. Igazából chiptuning kéne neki. Az első lököst és a hátsólámpát szó nélkül visszaadták, így van cserelehetőségem. A poén viszont az, hogy a javítás idejére megadtam pár garanciálisban javítandó hibát, ami nem jött össze:
1. a rádió lemez nélkül bekapcsol. Náluk nem, ahogy elhoztam a gépet azonnal jött a probléma
2 magas fogyasztás- azt mondta a nem szimpatikus gyerek, hogy ez így jó, különben sem garis a motor, mert sportkipuff van fenn!!! Na majdnem áthajoltam a pulton, megkérdezni hogy mit szórakozik velem, majd inkább nevetve felvilágosítottam, hogy 16 szelepet cseréltek ki rajta gariban a kollégái, illetve viszem máshová az autót ahol ismerik a szabályokat.
A festés amúgy szép, nincs árnyalatkülönbség. A feliratoknak pedig még keresem a helyét. Üdv
Hát...örökké egy autó sem tart, de ha két éves korától egy jó 10-12 évig szuperál a saválló dob, akkor az kellemes pár év lesz a külleme és a hangja miatt!
Amúgy ha jól emlékszem 25-30000 körül kijön egy saválló dob csatlakozó csővel, szereléssel. Menniy is egy hátsó gyári dob? 20000 és tart 2 évig? Akkor már inkább a saválló nem? :-))
Nem ez a tapasztalatom. A reagálás ideje függ, milyen magasról modják (mondhatják) rá az áment... Egy nagyobb lélegzetnyi idő (plusz hétvége) azért kell, ha komolyan foglalkoznak a dologgal! :-)
Egyébként....ha megengedtek egy javaslatot! Illetve nem is javaslat, csak egy megjegyzés ehhez a kipuff témához. Vegyük alapesetnek, hogy a kipuff garis, cseréltetni kell, merthogy az megjár!
A továbbiakban saját tervemet írom le, ezt akkor döntöttem el, amikor olvastam itt a 3 éven belül lerohadó kipuffokról. Melesleg nem lepett meg a dolog, mert a corsámon is 2 évesen volt cserés, leesett az egész hátsó dob. Csakhogy akkor (90-es évek közepén) még egy év volt a gari az opelekre.
Szóval megvárom, amíg lerohad az eredeti, -merthogy le fog, mivel sokat megyek városban! Amikor csereérett lesz, megrendelek egy saválló dobot helyette a Zeus-tól. Nem messze vannak tőlönk, egyedi gyártást is vállalnak minta alapján. Tuti kis dobokat készítenek, (asszem a forma 3000, vagy forma 3...nem tudom pontosan) hivatalos beszállítói. Szóval saválló dob föl, a garis eredeti meg tarcsiba, ill. eladásra, ezzel is csökkentve a saválló dob költségeit. :-)) Amellett, hogy jól néznek ki a dobjaik, egy kis plusz LE-t is adnak a motornak és gyönyörűen szólnak!
Szóval túl sok energiát és pénzt ne fektessetek a dobok 2-3 évenkénti cseréjébe, mert olcsóbban kijön az ember egy örökös savállóval!
Perverz okoskodás,ezek szerint a kipuff nem szükséges része az autó működésének, csak disz!!?? Már megint csak ügyvéd emlegetése után fognak gondolkodni..?! Személyi testőr helyett használjon T*SC* gazdaságos ügyvédet mindennapjaiban....:-(((((((( A fogyasztóvédelem véleményét kiváncsian olvasnám az ügyről.!
A zsetont egy kissé sokallom..pláne a kiszolgálásért.
Biztos, hogy garis a kipufogó is. A rozsdásodás általános, erre mondták szinte mindenhol a szerelők, hogy inkább megvárják, míg át is rohad, mert átrohad a 3 éven belül, és akkor raknak fel újat, amire onnantól megint két év gari van.
Amit garanciában felraknak, arra minimum ismételt (legalább egy, de lehet, hogy kettő, ezt nem tudom biztosan) egy év garanciát kell vállalnia a szervíznek, mint minden általuk forgalmazott, általuk beszerelt eredeti chevrolet (GM) alkatrész esetén!!!! Legalábbis ez opeléknél így dívik, szerintem ennél sincs másképp! Menj az igazadért, mert hülyére vesznek! Anno mi rengeteg akksit cseréltünk gariban, mert alapban olyan pöcs akksikat raktak azokba is (36Ah), hogy 10 nap alatt a garázsban leszívta (asszem 11,5V alá), ahol eleve letilt az elektronika, nem enged indítózni. Ezekben már egy csomó elektronyos kütyü megy állandóan, zabálják az akksit, így aki elutazott bő egy hétre nyaralni, annak már csak mi bikáztuk a kocsiját, amikor hazajött. :-))
És itt is legalább annyira elkötelezettek.....nézz utána a dolgoknak!!!! Szerintem a kipuff is az autó része és beletartozik a teljes körű garanciába....vagy csak én értelmezem ezt rosszul?
32000.-ft volt a két éves szervíz + 9800.-ft a zöldkártya.
Egyébként felhívtak a chevitől ,türelmesen meghallgatot a hölgy,és megigérte hogy intézkedik majd max.holnap visszahív.Egyébként azt mondta a lukas kipufogó NEM garanciális probléma magyarul csak megcsinálják de nem cserélik garba.
Kíváncsi vagyok mi lessz a vége.
Azért az szomorú hogy addig tart magyarországon a gari amíg nincs semmi gond.