A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Hidegen melegen kigyorsításkor rángat a motor, olyan érzés mintha kihagyna a gyújtás, vagy ahogy szokták mondani darabos lenne a benzin. Terheléskor mintha 20-30 LE hiányozna,erőtlen gyenge motor.
Kerlek szamolj majd be a fejlemenyekrol. Az en octaviamat sep 3 utan vittem be a Derzbachekhoz. Nem volt elerheto frissites. De csereltek vmi E jelu alkatreszt. Csak a szamlazas miatt. Cegauto. Nem ertek az autokhoz. Nem lett jobb, en viszont egesz jol hozzaszoktam. Hamar 2be kell tenni vagy 1ben jol kihuzatni. Amugy a gurgulazas meglenne. Vezettem kolega autojat az is produkalja a karattyolo hangot alapjaraton. Nem tartom elorelepesnek az 1.4hez kepest ezt a motort. Talan jobban reagal. A fogyasztasa nem kevesebb, mert dinamikus vezetesnel nem tud 2hengerezni.
Szia, ismersz olyat akin segitett a firmwire upgrade? Hetfon viszem az octaviamat. Le lehet vhogy kezelni a rangatast de nem jo ez igy. Elozoleg egy korabbi verzio 1.4tsi volt. A tokelezes benzines kombi. Ez az uj 1.5 olyan karattyolasokat produkal...de lehet h szet van hajtva az elozo 34ezer km-en. Ja es csak 34ezernel kapott elso olajcseret. 1ben kihuzatva mint egy regi lemezarugyaras kisauto olyan surlodo hangot ad ki szegeny. Borzalmas. Az elozo generacios 1.4 kiraly volt ez csak kivulrol szep.
Szeptember 3.-án tették közzé az új frissítést.Ezt megmondani sajnos így nem lehet ,ahhoz tudni kell majd a kocsi pontos szoftververzióját amit csak diagnosztikai műszerrel lehet csak kiolvasni.
Nekem szeptember elején gyártották a Seat Tarracot 1,5-Tsi-vel. Még kb 2-3 hét az átvétel. Ennél a verziónál már nem kell tartani ilyen hibától? Köszönöm a választ!
Sziasztok!Akinek gondja van 1.5 tsi kodiaq kenguruzással van szoftverfrissítés a márkaszervizeknek a problémára.Valószínü az összes 1.5 tsi megkapta a frissítést.
Nekem az előző autóban volt MODE gomb. Golf 2015 1.4/125 DSG
Abban volt lehetőség kikapcsolni a vitorlázó módot. Abban nem állt le a motor, csak oldotta a kuplungot és alapjáraton járatta a motort. Észrevehetetlen volt a működése.
Egyszer kipróbáltam de kikapcsolva maradt mert nem tetszett.
A mostaniban nincs MODE gomb. Golf 2019 1.5/130 DSG
Ebben sajnos nem tudom kikapcsolni a vitorlázó módot, ráadásul leállítja a motort is.
Annyira zavar, hogy nem is vettem volna meg ha tudom. (elfelejtették mondani)
Ez egy átgondolatlan, ostoba funkció. Városban csak az önindító hangját lehet hallani. 1-2 méterre 1-2 mp.-re állítja le a motort, naponta rengetegszer.
Szerviz szerint ha lenne MODE gomb akkor sem lehetne kikapcsolni.
Ellenkezőjéről nem tudtam meggyőződni mert nem ismerek olyan tulajdonost akinek 1.5/130 DSG-s autója lenne beépített MODE gombbal. Sajnos.
A motort leállítós vitorlázó funkció tartozéka a vezető ülés alatt jól látható litium akku.
Az új modellévtől sok típus megkapta ezt a buziságot.
Az általam említett mozgás közbeni motorleállítós vitorlázást csak ECO gomb segítségével lehet úgy kilőni, mint a start-stop-ot a saját gombjával. Ha nincs az autóban ilyen, mert nem rendelte meg a tulaj vagy a kereskedő, akkor úgy tudom, lehet utólag beépíteni, mint annak idején az Octavia2-be a TPMS kapcsolóját, lehet kapni ezt is.
Vitorlázás az, amikor gázelvétel hatására bontódik a főtengely és a hajtott kerék közti kapcsolat. (Hogy ez DSG esetén pontosan hol történik, majd a hozzáértők megírják. Valószínűleg a DSG-ben a kuplung(ok) maradnak nyitva.) Ennek ellentéte ugye az, amikor elveszed a gázt, és a rendszer motorfék üzemmódban van.
Aktiválásának 3 módját ismerem (de lehet van egyéb is):
ECO üzemmódban alapból;
ha az Individual üzemmódban úgy paraméterezed, akkor ott is;
illetve ha lassan engeded fel a gázpedált (pl. Normal üzemmmódban).
Amikor vitorlázik, akkor azt a fedcomp ki is jelzi, ha a pillanatnyi fogyasztás van kiválasztva.
Helló! mit értesz esetedben (150LE, DSG) vitorlázás alatt? Nekem is ilyen motorral szerelt autóm van (Karoq) és szerintem ilyen funkció nincs benne....
Barátomnak 1.5 130 LE-s kivitel van DSG váltóval, na ez a konfig tud vitorlázni, azaz 130 km/h-ig ha elveszi az ember a gázt, leállítja a motort (igen, menet közben)
Nekem 1.5 TSI 150 LE /DSG van,, vitorlázik is, amit szeretek is, használok is, viszont a motort SOHA nem állítja le ilyenkor, csak a DSG bontja a fix kapcsolatot (mintha üresben lenne).
Magyaroroszágon még ember nem hallott erről a hibáról, ha kérdezem. Pedig ahogy lentebb is olvasható, volt akinek hetekig volt szervizben ezzel az autója és angol fórumokon egészen konkrét panasz azonosító számok keringenek amivel a VW rendszerében bárhol a világon megkereshető a bejegyzés a hibákról.
Barátomnak 1.5 130 LE-s kivitel van DSG váltóval, na ez a konfig tud vitorlázni, azaz 130 km/h-ig ha elveszi az ember a gázt, leállítja a motort (igen, menet közben). Azzal 4 liter alatti fogyasztásokat is el lehet érni a sebességhatárokat betartva.
Igazából én azután bukkantam erre a fórumra, miután már megrendeltem az autómat. Utána kérdeztem az értékesítő srác véleményét, ő azt mondta, hogy hozzá nem futott be panasz a motorral kapcsolatban, pedig jópárat eladott már belőle. Nem tudom, ez az igazság e, de nem forszíroztam tovább, gondoltam, megvárom a saját tapasztalataimat. Ahogy írtam, szerencsére nekem eddig pozitív, remélem a téli hidegben sem lesz ez másképp.
Sziasztok,
Bő egy hónapja vettem át a Golf 1.5 TSI 130LE kocsimat. Én is tapasztalom induláskor, hogy kicsit ugrál és nem egyenletes a fordulat, de csak pár másodperc, még fel nem váltok 2esbe és utána már teljesen ok, megszűnik ez a jelenség. Összességében bár aggódtam miatta, eddig nem érzem vészesnek, ellenben tényleg király a fogyasztás és csendes a motor. Remélem, a hidegebb időszakban sem lesz rosszabb.. Eddig nekem pozitív.. :)