sziasztok most veszek egy vivarot rövid ,de magasítottat,remélem nem lesz vele sok gondom,nekem kicsit nagy lesz ugyan de ritka alkalmi vétel,és nem lehetett kihagyni.
Hali. Nos szerintem teljesen mindegy hogy francia, német vagy bár mely autó márka. Ha meg nézzük az érzékelők többsége hella, bosch vagy valamely más neves gyártó terméke. És itt van a kutya elásva. Régebben egy életen át működtek ezek az érzékelők, most a jobbik esetben bírnak ki 1-2 évet. Az áruk meg a csillagos eget verik. Különösen a kapcsolók érintkezői, mindenből annyira ki van spórolva az anyag csak pár évet bírjon és vegyed az újat. Szép napos napot mindenkinek.....
spéci szerszám..... fél méteres csavarhúzó + egy vékony pofájú vízcsőfogó. Tökéletesen működik :-))
Egyébként 35 év autókázás után másfél éve van ABS-es autóm, és egyszer röcögtette meg a fékpedált, amikor megálltam az út szélén, és sáros volt az útpadka. Szerintem ha legközelebb baja van, a legolcsóbb megoldást választom: Biztosíték ki.
Az ABS igencsak hasznos eszköz tud lenni. Egyik nap egy jóképességű audis befordult elém, az út csúszott, szemből meg jött a nagy sárga villanyvasaló. Satufék, kormány el, és az autó tökéletesen vezethető maradt úgy, hogy közben fékeztem. ABS nélkül keresztbe állt volna az autó.
köszi a választ, szarakszik az ABS-em hol világit hol nem de tele van vele a t....öm. Az összes jeladó jó, holott bal hátsó kontakthibát állapitott meg a komputer.
A hátsó munkahenger dugattyúját nem nehéz visszanyomni (ha nincs hibája), csak annyi a különbség az elsőhöz képest, hogy nyomás közben csavarni kell jobbra, mert van benne egy menetes utánállító a kézifék miatt. Ha alaphelyzeben van, akkor simán bemennek a fékbetétek. Mondjuk az enyémet már szakszervízben cserélhették, mert az egyik porvédőjét kiszakították. Persze égen-földön nem kapni. Talán meg kéne venni hozzá a komplett munkahengert 70 gurigáért.
Egyébként azon gondolkoztam a hozzászólásokat olvasva, hogy milyen nehéz a kiváló francia mérnökök által tervezett semmire se jó megoldásokat kiiktatni. Pl.: EGR szelep, pirotechnikai övfeszítő, légzsák, és lehet, hogy szerdán nálam az ABS is repül. Szerintem több autót el lehetne adni, ha 1 millával olcsóbb lenne, és nem tennék bele a sok okos találmányukat. Néha eszembe jut, hogy ha lemenne egy Renault szervizbe egy tervező, vajon beleütnék-e a fejét a szerelők a sok hozzáférhetetlen alkatrészbe? /Vizuális típus vagyok :-)) /
Szia Mászóember. Nekem is volt ehhez hasonló gond,de nekem nem aludt el magától a lámpa. A vákumszivattyúnál volt egy kis dugulás. Először nekem is csak néha nem kapcsolt a vákumszelep utánna renszeresen nem dolgozott.E miatt nem volt teljesítmény. Lekötöttük a csöveket a szelepről ée szelep nélkül próbáltuk ki a turbót. Úgy szépen dolgozott. Amióta ki lett takarítva a az összes vákumcső azóta nekem semmi bajom az autóval.
Visszaolvasgattam a régebbi hibákat, és találtam is az általam is észleltet, de megoldást nem igen. A következőt csinálja a gép: (asszem már 1,5 éve észlelem a problémát) menet közben, sebességtől szinte függetlenül kigyullad az izzítás lámpa, ami néhány másodperc múlva el is alszik. ritkán egy két percig tart. az 1,2 es fokozatokban nem érződik, de a többiben igen, hogy hol húz, nem húz, húz, nem húz (elég idegesítő) folyamatosan egyenletesen ez változik2000-3200-es fordulatig a , ezt szinte mindig csinálja izzítólámpa ide vagy oda. A légtömegmérőm és az agr-em biztos nem 100%-os, csak attól félek ha ezeket kicseréltetem akkor sem változik semmi. ja egyébként 2004es trafic 156 000km szokásos 15000 olajcserékkel, 30000es gázolajszűrő cserével, 4-5 gömbfej, meg fékbetéten kívül, nem volt semmi baja, ja meg persze 150 000 nel a szokásos dolgok... Ha van valami ötlet ... Köszi
Garfield!
Bocsi, kicsit rosszul fogalmaztam. A fékhenger dugattyúja nem szorul, de csak akkor megy vissza, ha kinyitom a légtelenítő csavart. Namost: Annyit tudunk, hogy a fékolaj átmegy az ABS vezérlő által vezérelt szelepeken. Tehát arra gondoltam, hogy ha nem tud a fékpedál elengedésekor visszafolyni a fékolaj, és nyomás alatt marad a fékhenger, akkor annak az ABS szelepéhez lehet köze. Nem a vezérlő elektronikát szeretném javítani, hanem azt a részét, amit vezérel az elektronika. Szerintem fékhengert hiába vennék, mert a nyomás azt sem engedné vissza és ugyanúgy szorulna.
Ha szorul a munkahenger, azt esetleg meg kell nézni, hogy miért! De leginkább cserélni.....
Mi köze az ABS szelepnek a fékmunkahengerhez? Amúgy nem javítható az ABS vezérlő, mert nincs hozzá javítókészlet. Otthoni körülmények között nem javítható....
Pálinkás jó estét az uraknak!
Ma elfogyott a fékbetét az egyik hátsó oldalon, a másik felén nem teljesen. Szétszedtük a cseréhez, de a szorulós oldalon nem tudtuk visszatolni a fékhenger dugattyúját, csak úgy, hogy ki lett nyitva a légtelenítő szelep. Új betéttel össze van rakva, a szorulós oldalon melegszik a betét. Nem tudom, volt már valakinek ilyen baja (a sok többi mellett)? Esetleg ABS vezérlő szelepeket szedett már szét valaki?
Ha esetleg valakinek bontott alkatrészre van szüksége Vivarohoz, Traffichoz, Nissan, stb.. akkor látogasson el ide:
http://www.opelrenaultbonto.fw.hu/
Kint vannak a srácok Szentendrén, és tényleg mindig minden van nekik és jó árban!! Egy telefont megér. Jófejek, helyben is szervizelnek, ha valakinek erre van igénye. Én csak ajánlani tudom, évek óta hozzájuk járok, fórumos társaim remélem hasznát veszik.
Remélem tudtam segíteni.
ui.: az opel kormány szerintem is sokkal sokkal szebb, mint a "renaulté":)
Itt jegyezném meg, h. ha vki még nem tudná: Vivaro = Renault Trafic = Nissan Primastar (mind Renault, ugyanott készülnek egy helyen. Renault tervezte tudomásom szerint csak "üzleti fogás" h. 3 féle van)
Tehát a 3 autó egy és ugyanaz, kivéve Pl: Kormány Összes logó (embléma) Eleje (az index és első lámpa mérete,helyzete...
Nekem a Vivaro-n is az összes alkatrészen ott virít a Renault embléma.
Merci: Rozsdatemető az összes sprinter. Rohadnak 3 éves korukra! Vivaro: Az összerakása katasztófa, sok merci szervizes el sem vállalja, mert minden héten van valami baja!
Citroen/fiat: A kaszni olyan kemény, hogy típushibája a megrepedő szélvédő. A hátsó ajtó szerintem simán kólásdobozból készült, olyan könnyű. Hátul dobfék. És ez is rozsásodásra hajlamos.
Ford: A merci nem is rohad ehhez képest. Igénytelen, xarul van összerakva (volt négy évig). Három évesen átrohadt(!!!!), hátul dobfék. A motor korszerű kb 50 éve tervezték alulvezérelt, felülszelepelt motor, rábaxarintva valami elektronikus vezérlésű adagolóval. Rendkívül nagy hatásfokkal alakítja át a gázolajat hanggá.... Mert menni azt nem tud...
A rönyó:
Belül igénytelen, de nem zörög, csörög, jól megy. Nem rohad. HIsztis, mert francia, de eddig ez vált be a legjobban a sok ipari hulladék közül