Hát igen! Én is a kifutó szériából akartam csípni egy III-as tipust. Csak kiderült, hogy a Lacetti olcsóbb a bevezetés miatt és nem a kifutót osztják olcsó pénzért. Az előzőm is Daewoo volt, nekem már akkor is jó tapasztalataim voltak, vannak.
2004-ben a GM vezérképviselet a névváltás mellé hozta a Lacetti nevet és az 5 ajtós formát. Addig csak a 4 ajtós és rövid ideig az kombi került a magyar szalonokba még Nubira III-ként. Utána még több, mint egy évig lehetett találkozni bentmaradt Nubirákkal, amit "megegyezünk" áron adtak el a kereskedők. Voltak átnevezések, de ezek közül csak az szabályos, amire még a gyárban került fel a ragtapasz és a Lacetti felirat. A magyar törvények értelmében ugyanis a gépjármű gyári jelzéseit tilos megváltoztatni, mert megtévesztésre lehet alkalmas.
Nemrég olvastam a totálcar-ban a következőket és ez sajnos némi magyarázatot ad a gyakori fényszoró izzó cseréjére. "megkérdeztem, tudnak-e olyan H7-es halogénizzót adni, ami sokáig nem ég ki. Az eladó fájdalmasan rám emelte tekintetét és így fakadt ki: "Nem uram, nem. Ez ugyanis egy elcseszett konstrukció, mindig kiég. Próbáltuk már a legjobb márkákat, azok sem bírták tovább, mint az olcsóbbak. Bezzeg a H4-es annak idején! Azt csak akkor cseréltük, ha már untuk."
Bocsika,de a megjelenéskor csak daewoo nubira volt (ez "csak" a 4 ajtós vátozat),sőt ezek utolsó darabjain lecserélték az emblémát:-))),majd az újabb szállítmányoknál a hűtőrácsot is :-))).Egyébként meg a daewoo (samsung,LG,KIA,Hunday) egyre jobban csengő név.Sőt én kimondottan örülök,hogy az én autómat,nem lacettinek hívják (a hűtőrács cserével meg sikerült GM szabványosítani :-(((). Már ha itt lehet egy "daewoosnak" bekotyogni" .
Tegnapi m1 txt hír röviden. Szekszárd cserbenhagyásos gázolás, keresik az elkövetőt. Egy fehér Daewoo Lacetti-t, jobb tükör törve.
Szerintetek került Daewoo márkanév alatt Lacetti forgalomba? Én úgy tudom csak Chevy cimkés volt Magyarországi forgalomba helyezéskor. Esetleg olyan öszvér amiről Sárkány tett fel képet Göröghonból? Vagy a kocsink pedigréje még mindig a Daewoo-hoz köthető leginkább?
Gumija, ill. használat válogatja, mennyi a jó érték szerintem. Hiába mondják azt, hogy ugyanannyit kell bele fújni! Nekem a téli 185/60-as gumikban (5 ajtós 1-2 személlyel használt lacsi) előre 2,4-et, hátra 1,8-et kell fújnom, de még így is kissé pattog a hátulja, az eleje meg ha olyan szögből nézem, mintha lapos lenne.:-))
Szóval az első-hátsó között (bár magam sem akartam hinni) 0,5 bar eltérés kell, de ha többet mennék 3-4 személlyel, vagy csomagokkal, nyilván ez nem lenne jó!
Amúgy a nyári gumikban (Hankook) 2,3-2,1 volt az elsők javára, azokkal úgy tűnt helyes értéknek, bár ezt tavasszal felülvizsgálom, mert mintha az is egy kicsit pattogott volna. Persze nem elég csak kívülről megnézni a gumit, mert a természetes kerékdőlés miatt hátul a belseje jobban lapul, elöl viszont pont fordítva néz ki.
Talán érthető volt amit írtam, kissé összekutyultam. :-))
Amikor mi átvettük az autót 3 - 3,1 bar volt a gumikban. Le is engedtül 2.2-re, bár 2.0 körül a hivatalos (lásd kesztyűtartó). 3 bar-on tud pattogni :) A gumisok jól fújják. Annyira amennyire kell. SZVSZ ez is számít.
Anno nekem meg az elozo automon (Matiz) ugyszinten leesett 1 honapon belul 3 fem alkatresz a pedalok folul. Kiderult ures biztositekrato lemezek. Neztem is nagyokat.
Amugy szerviztapasztalathoz hozzaszolva. Tavaly voltam sopronban es a varoshatarnal van egy Chevi markaszerviz. Epp ki volt egve a lampam ezert voltm idom beugrottam mondom csereljek mar ki ne en legyek tokig koszos. A srac kijott en adtam neki egy potegot es utanna az 500 forintot sem fogadta el amit adni akartam. azt mondta a vendeguk voltam egy cserere jojjek maskor is. :) Szimpatikus volt a hozzaallas, bar a sracnak rutinbol ment mert kb 2 perc alatt megcsinalta.
Vettem teligumit is a Lacsira Kleber markajut. Erdekes hogy ezzel a gumival pedig teli sokkal puhabb a kocsi futasa mint a gyari Hankkokal vagy hogy a nyavajaban irjak :)
Ez miert van amugy? A teli gumi mindig hangosabb volt eddig. A gumiszervizben valami hullamoztatasrol beszeltek ami a gyari nyari gumi oldalan van kikepezve. Valami rezonanciacsokkento elem ami lehet hangos. Furan neztem ki a fejembol :)
9000 km-nel tartok es be kell vallanom en nagyon megszerettem ezt az autot. Mondjon barki barmit ez egy jo kis auto.
de azért a 2000 és a 100 között elég nagy a különbség. A jobbos sajna a 30000 ezres szervíz után ment ki kb egy héttel, akkor kaptam az akciós szervízről a szórólapot is, oda mentem, ott szóltak, hogy nem világít. Azon azért nem akadtam fel, hogy ezért kértek valami jelképes összeget, a takaró elég normális kinézetű és anyagú. A Penthét merem ajánlani.
Amúgy az árat a Sánticsnál elég jól le lehetett alkudni, és mivel ismerős srác csinálta a hitelt, kedvezményes dolgozói hitelt kaptam. Háromezeer forint havonta a kedvezmény. Ezzel máshol nem versengtek
He-he...annak idején majdnem a Sánticsnál vettem meg a lacsit, mert ők adták az egyik legjobb árat a környéken.
De... Amikor azt mondtam neki, hogy kellene pár extra a kocsira, úgysmint a hátsó spoiler, no akkor ment al a kedvem. Mégpedig a választól. Azt mondták, hogy nem igazán javasolják azt a spoilert, mert idővel az úgyis lerázkódik a sok ajtócsukogatástól, meg etc, etc.....
Hmmm...Igazából azt vettem ki a magyarázkódásból, hogy nem fűllik a foguk hozzá. Ergo nem értenek hozzá, ilyet még nem csináltak. Pedig tökéletesen fel lehet rakni egy spoilert, főleg ha gyári. Így aztán hiába volt kedvező az ajánlat, inkább maradtam a másik kereskedő kissé drágább (pár tízezer ft) ajánlatánál, de a légterelő gyönyörű fényezéssel, szakszerűen rögzítve (ragasztva és csavarozva a gyári tartozékaival) ott virít az átvételtől számítva a lacsin.
Ami az égőcserét illeti: mi anno az égő árát szoktuk kifizettetni a tulajjal, egy 30000-es szervízbe bele kell férnie a csere munkadíjának. (Amíg a beletöltött olaj lecsorog rendesen, vagy a frissbetöltött olaj miatt megforgatott motornál az olajszűrő megtellése után szivárgás-utánellenőrzésénél (szűrő, leeresztőcsavar) jut erre két perc).
Régen meg azt szokták mondani, hogy "aki nem ért hozzá, ne babrálja!".:-)) Lehet, hogy egy szakszervízben is ide jutunk?.:-)))))
Úgy tűnik nem csak nekem van bajom a szervízháttérrel...
A bal oldali fényszóró kiégett, lusta voltam cserélni, irány a szakkereskedés, szervíz.
Szegény srác nekiesett, és ki akarta rángatni az izzót, úgy, hogy a lámpa a helyén volt. Mikor szóltam neki, hogy ez így nem fog menni, akkor elkezdte volna leszedni a hűtőrácsot, merthogy a lámpa csavarjához nem fér hozzá. Mivel siettem, mondtam, hogy hagyja a fenébe, másnap visszamentem. Addigra valaki elmondhatta neki a menetet, sikeresen ki is cserélte, menet közben pedig sűrűn elnézést kért, mert ő nem ért ehhez az autóhoz, ő motorszerelő!!!
És mindezek után volt pofájuk azt mondani, hogy ez 2000Ft!!!
Mivel a harmincezres szervíz is aktuális volt, rákérdeztem az árra: kis híján 50000.
Na ezen bepöccentem, irány a másik szervíz, ott ugyanez 30000.
Az akciós téli átvizsgálásra is már oda mentem, a jobb fényszóróizzót is cserélték.
A számlán ez 100Ft-os tétel volt...
No comment
A "szakszervíz", amit elfelejtettem, a Sántics féle üzlet...
Hírdetem ezerrel a honlapot, (még sötétben is látszik szépen a rendszámvilágítás miatt) erre pont ilyenkor tűnik el az oldal..:-((
Vagy semmi remény? Még a végén kénytelen leszek átragasztani egy másik matricával amíg a nyári nap rá nem húzza a fényezésre teljesen....mondjuk átköltözéssel együtt egy www.chevyklub.hu matricával.:-))
A dacia után jött a corsa-b, aztán a BX. Még a BX-ből (pedig nagyon véres volt a torka szegénynek) is visszafejlődés lett volna a logan! Én meg végre egy jó kocsit szerettem volna, nem egy sok szabadidővel rendelkező barkácsolgató apukának való dacia-származékot megen!..:-)) Bár ismeretlenül nem tisztességes leszólni a renault-hibridet, de aki már megégette magát francia autóval és nem feledtette a kényelem a sok elektronyos bakit és "se kép se hang" indulni akarást, annak nem fekszik a logan. Mindamellett kívánom a loganosoknak, hogy legyen sok örömük a gépükben, és kellő távolságból nézegessük egymás vasát, de én inkább fizetem évekig a részleteket erre a gépre! Azért döntöttem a lacsi mellett, mert nekem szegény embernek nincs pénzem megfizetni a márkát (VW, Mazda, Toyota, stb.), viszont egy jópár évig megbízható járgányra volt szükségem. No persze meg nagyon megtetszett kívül-belül! :-)) Olyan apróságnak tűnő imádnivaló részek vannak benne, amit kb. 5 millás alatt egy autóban sem leltem meg együtt!
A kocsiból minap kiesett egy kis fém alkatrész.Úgy néz ki letört:
Be is mentem a szervizbe,hogy nézzék meg mi ez ,ill. honnan is tört le.De nem tudták megmondani.Azt mondták minden a helyén van és nem mozog semmi.De hát akkor is hiányzik valahonnan. Arra gondoltam megkérdezem itt, hátha felismeri valaki és esetleg tudja mi ez ,vagy honnan való.
Szerintem nagyon túllihegjük ezt a hőfok-témát! :-))
Még adott típuson belül sem áll egyformán a mutató minden autóban. Ki mondta, hogy középen kell állnia? Van egy skála, ami normális üzemi körülmények között (negatív és pozitív irányba túlméretezve) meg tudja jeleníteni az értékeket. Meg kell figyelni az elejétől, hogy hol kell állnia, ha meg ettől eltérő értéket mutat huzamosabb használat mellett (túl lent van=termosztát gyanú, túl fent=keringetési, kényszerhűtési probléma) akkor irány a szervíz. Ezek az autók már nem olyanok, mint megboldogult daciám is volt, ahol én is szorgalmasan takargattam kartonlappal a hűtő jórészét. Nyáron meg "lehelt" állandóan, mert annak elbaszott volt a hűtési rendszere. Mint annyi minden mással, azzal is azt csinálták a románok, hogy különösebb tervezés nélkül belebasztak valamit, aminek hűtő kinézete volt. Spec. az enyémben gyárilag olyan jobb alsó lengőkar volt, ami 4 (!) mm-rel volt rövidebb a kelleténél. (!!!) Naná, hogy senkinek nem sikerült a futóművet nrendesen beállítani! :-)) Szerencsére csak a gyári victoria gumit fogyasztotta el kívül, mire másikat raktam rá, sikerült beszereznem a fél országot befutva egy +4-es lengőkart. No a rugókról nemis beszélve! Hasonló módon, mint a hűtőnél, gondoltak egyet és beleraktak előre 50 mm-rel hoszabb rugókat, merthogy szarok kelet európában az utak, de máson nem változtattak az R12-ből. Az, hogy ettől kivétel nélkül minden féltengely gömcsukló kikészül párezer km alatt, egyik nagytudású román mérnöknek sem jutott eszébe. :-))
Mellesleg extekergo "kézrátétes" módszere a legegyszerűbb, legkönnyebben kivitelezhető a hibás termosztát kiszűrésére. Ma én is ezt cselekedtem, hogy megnyugtassam magamat. Nos a második vonalnál (az első az ötvenet mutatja) állt a mutató, ami kb 60-65 fokot jelenthet (ezt a szervizes elektromos kütyü, amit opeléknél Tech-I és Tech-II néven szoktak említeni pontosan megmondja bárkinek, ha kíváncsi az értékre) és a hűtő még jéghideg volt. Ergo: a termosztát jól végzi dolgát, tehát valóban ennyi idő alatt melegszik fel a motor. :-))
Ma voltam akcios téli átvizsgáláson a maxabonál , bár végül is csak a polár takaróért mentem.
Kellemes csalódás volt számomra a maxabo kiszolgálása, mert nagyon kedvesek voltak a Kajtár urat tudom mindenkinek ajánlani és még 3% kedvezményt is kaptam a 990 forintból amely igy lett 960! :)
A kocsival minden ok volt és a takaró sem gagyi két méter X egy méteres.
A váróban kényelmes bőrfotelek tv és internet fogadott ugyhogy addig megnéztem az iméleket , mint "valaki" :))
Mellesleg a vizhőfok nem értem miért nem áll be középig csak valamivel alá, pedig ugy lenne normális és lassan is melegszik bár a fűtése nem rossz nekem már az utca végén meleget fuj, igaz hogy belsőkeringetésre állitom. Az az érdekes hogy aposom octaviájában kb 2 perc alatt beáll középre a vizhőfok és onnan el sem mozdul akármi történik .
Véleményem szerint is a thermosztát "nyitva halt meg". A legegyszerübben úgy ellenőrizheted, hogy hideg motorral indulsz, s 2 km után tapintással érzékeled a hűtődet, -fent a becsatlakozásnál- meleg-e? Esetleg további pár kilométer után ismét. Elméletileg a hőfokmérő "üzemi hőmérséklet" elérésekor még nem lenne szabad a hűtőnek langyosodni sem. Főleg nem az alig kimozdult mutatónál. Fogyasztásban is meg fog mutatkozni ez a hiba, de "kézrátéttel" hamarább diagnosztizálható. Ha hibás, a thermosztát, persze hogy a fűtőradiátorod nem fog átmelegedni rövid távon.
Én 21 km-re járok vele dolgozni, de már 4-5 után normális hőmérséklet van odabent, pedig még a klíma is dolgozik párátlanítás miatt. Nem tartom normálisnak, hogy takargatni kelljen, ott vmi más is van.
Hőfok ügyben ha jól vezetem le a képletet, akkor ha normális menetben kb. 15 km-es távon használom a gk.-t akkor érdemes a hűtő kb. 1/4-1/3-ad részét letakarni a mielőbbi üzemi hőmérséklet illetve a megfázással járó gyógyszer takarékosság érdekében.
Na megtört a jég:Ma felhívtak a GM-től és mégegyszer el kellett mondanom a történetemet ezuttal egy másik hölgynek.Megigérte hogy intézkedik.Kb.1 óra múlva felhívtak a Bajai Opeltől megjött a műszerük Szekszárdról és mikor tudnék kimenni.Mondtam a csákónak hogy a hibakódokat azóta már kitöröltettem,csak a kipufogó lukas ,erre kérte hogy fáradjak ki és mindenképp megnézi egy karosszériás kolléga.Mondtam hogy most nem érek rá de visszatérünk később erre.
Azért ne keverjük az üzemi hőmérsékletet az átlagos üzemi hőmérséklettel. Ahogy a mutató elhagyja a vastag fehér tüskét és a fehér íven van, a motor elérte az üzemi hőmérsékleti tartomány alsó értékét. Innentől károsodás nélkül terhelhető. A mutató függőleges közeli helyzetében nyitó termosztát pont azt teszi lehetővé, hogy a legbiztonságosabban működjön a motor. még extrém terhelések és környezeti hatások ellenére is benne maradjon a fehér tartományban.