Amit tudtak adni másik boltban mindent onnan rendeltem, lengéscsillapító, fékcső, fékbetét, stabilizátorsilent, de lengőkarsilentet nem tudtak adni ezért mentem a Pappas-hoz.
A többi alkatrész (szélvédőgumi, stb) pedig csak gyárit szabad venni és azt sem tudtak adni egyáltalán, de még jó hogy létezik a forum és meg tudjuk osztani a tapasztalatokat!
Pl. a trabant ablakgumi -val sokat lehet spórolni, ha jó hozzá mert a gyárit azt méterre adják és 12.E Ft/m!!! Az pedig olyan apró részlet ami nem befolyásolhatja az autó értékét. Majd kipróbálom hogy jó lesz-e hozzá. Még mindig szebb lehet mint a kopott.
A kédert ami a kasznin van az ajtónyílásoknál már nem lehet még rendelni sem! Az helyett is ki kell találni valami megoldást, mert csak újnak kell lennie.
Mondjuk te is tudod, hogy mekkora árréssel nyomják a szalonok általában. Nyilván ebben sem olcsóbbak. Miért nem keresel gyári minőséget alkatrészesnél? Sokszor ugyanaz gyártja.
Biztos, hogy több jó autó van kint mint itthon, (nagyobb ország, több volt újan is, volt-van pénz javításra), amit mondtam az csak saját vélemény volt én sem voltam kint ilyen autóért, csak eladásra hoztunk egy két normál autót.
Az viszont biztos, hogy mindegyiken van mit csinálni, hibátlan nincs normális áron hirdetve az eladó autók között...
Ma is voltam a szalonban, árakkal nem fárasztok senkit, a silenteket készletben adták 4db silent, csavarokkal együtt került 28.E-be, máshol 1 db-ot mondtak 5.E-ért.
Viszont akit érdekel részletesen tájékoztatom árakkal kapcsolatban, legalább lesz mihez viszonyítani.
Nemlacko: Ha a fehér /8 -ra gondolsz a hasznauton, az felejtős. Szintén "nepper" árulja :), és hát... nem az igazi. Nem véletlenül hirdeti lassan két éve... (a tehénmintás üléshuzat a jéghegy csúcsa állítólag). Innen is nézték meg régebben többek.
Szerintem sokat lehet spórolni, ha nem minden alkatrészt a merci szalonból vesz az ember fia. Pl: én is kicseréltetem az első futómű összes szilentjét, amibe beletartozik a bölcső négy gumibakja is csavarokkal egyéb kiegészítőkkel együtt
50.000,- huf FEBI BILSTEIN -ezt még korrektnek tartom.
a szalonokban enyhén brutál árakba ütközik aki betéved
nekem egy 240D 3.0 van a születésem évből 1974-es
zárható tanksapka:37.000,-
A oszlopra való légterelő elem (ami sajna 30 év alatt szétrohad belül) 128.000,-
biztos arannyal van kiöntve mert darabonként ennyi!!!!
vízlehúzó gumicsík az oldalablakokhoz 5.000,- /db
ezt muszály volt elvinni, ezek után ez ajándék :)
amikor rákérdeztem az oldalablak megvezető gumicsík árára hanyatt homlok menekültem, azóta a környéket is kerülöm.
ez utóbbit megoldottam TRABANT!!!!! gumicsíkokkal ami 6.000,- huf-ból kijött mind a négy ajtóra, tudom,hogy gányolás meg undorító dolog, de százezer emberből egy
ha az autó ezen részét fogja vizslatni és az sem biztos,hogy észreveszi ezt a turpisságot.
Másfél éve használom a verdát eddig csak gumialkatrészeket kellett cserélni
pl: mikor megvettem a kocsit a bal oldali motortartó bak annyira szétment,hogy
a motor az elejére szerelt szervószivattyúval rajta tehénkedett a stabilizátoron
Vasárnap érkezett meg az Ebay-en 1 azaz egy euroért vásárolt 87 Fiat Unom. Teljesen hibátlan, a két első lámpa hiányzik. Kitünő alkatrész forrás lesz. Ugyhogy lehet ott találni alkalmi vételeket.
szerintem a magyarországi kinálathoz képest nehéz hátrébb lenni kint európában. Ne felejtsük el, hogy elég sok járgány eladó, ehhez képest nem sok ilyen mifajta féleszü van ám odakint sem, akik ezekre ráugranának! Nem mehetnek az árak az egekbe. Sokakat nem is érdekel különösen, csak már ne legyen gond a meghalt nagypapa kocsija, mert a házát más sikerült eladni, stb. Nekem személyes ismerősöm adott el kint egy 64000 km-t futott, teljesen gyári VW bogár kabrioletet (1973) 500 euróért, mert sem ideje, sem kedve nem volt azzal szórakozni, hogy hónapokig árulgassa a megérdemelt 5-6000 euró miatt. Nem tétel, ha valaki havonta annyit keres. Miahmarabb le akarta tudni, neki csak gondot okozott, nagyvárosban nem lehet csak úgy parkolni erre-arra.
hmm, 28e 1 lengőkarszilentért kicsikét sok szerintem. Én lemfördert vettem 9800 ért, szerintem nem roszabb mint a gyári. A febi is hasonló árban van, nem tudom minőségileg az kifogásolható-e...
Láttam, hogy azt számolgattátok, hogy mennyibe kerülne a 3.E Eu-s Mercit hazahozni és vizsgáztatni.
Utiköltséget nem számoltatok, pedig nem elhanyagolható, tegyük fel, hogy nem olyan a verda mint a képen és fölöslegesen mentél ki, stb, stb.
A másik, nem létezik szerintem még a nagy Dojcslandban sem alkalmi áron abszolut hibátlan, kifogástalan gyári veterán, ott sem hülyék, akinek olyan van a birtokában nem fogja el kótya-vetyélni pár rongyos euróért, nekik még kevésbé van szükségük 2-3 E eu-ra mint nekünk és itt is kitart-juk(ják) a vasakat.
Még egy, ha nem hibátlan lehet számolgatni a költségeket, írtam már de röviden elmondom az általam érdeklődött árakat: Szélvédő gumik 50.E /2db Ajtókhoz gumik kb 250.E Lámpa első 70.E (ezek a szegedi szalon árai, lehetnek olcsóbbak is!)
Hogy beindult a topik. Eladtam az állólámpámat sír a szivem, bánom de a muszály nagy úr, de úgy néz ki jó kezekbe került. Az egyenleg -450e :(, de megérte a "fíling" miatt, és tuti lesz még állólámpám:). Maradt egy csillagom emlékbe.
( Ahanyszor megyek vele ,rajovok hogy el sem kene adni mert JOooo! )
Dehat sajnalom hogy ott all evi 1-2 ezer kilometerrel, meg hat kene a penzmag.
Persze lehet a vegen atdizelesitem valami franko felujitott 240d-motorral,
a sargat eladjuk, biztos konnyebb lesz, az dizel eleve, azt mehet a bordo a palyara minden nap...persze mar nem lesz eredeti, dehat akkor mi van? Semmi, vegul is ez nem coupe ami kicsit rohejes atdizelesitve...
Persze kiderul a 120 lovacskabol is hogy 6 hengeres (4 hengeres- 110 LE)
De valahogy szerintem egy masodik szerias 230-nal az az elso amit tulajkent kozolnek, hogy 4 vagy 6 hengeres-e, itt meg valahogy olyan homaly az egesz, mint az auto eleje...ettol azert lehet jo a gep, de hogy van valami bibi az fix.Syerintem az eleje peppe volt torve, az a minimum.
Hali.. Van nekem bizony ketto is...pl a bordo a hasznaltautorol 1.2 mio-ert az egyik, a masik napi hasznalatban egy csibesarga 200d, es 3-at mar elbontottunk az orok vadaszmezokre..
Itt okostojaskodok tehat, de csak azert, hogy senki ne jarjuon ugy mint en..lentebb el lehet olvasni a bordo tortenetet....
a holland 230-as azert gyanus, mert 1973-ban allt ugye a 230.4-es mint uj moci a csatasorba, de a regi hathengerest nem szuntettek be, igy 1973 nyaratol volt a 230.4-es es a 230.6-os, ami igy szerepelt onnantol kezdve a csomagtartofedelen is..
Innen nezve lehetett gyari orig. mindketto motor, de gyanus hogy aki arulja annak ez valahogy mellekesnek tunik, es ha amugy ilyen franko szepentartott geprol van szo, akkor ez valahogy igy santit, hogy azt sem tudjuk mit arulunk?
Ez a kockázat bizony mindig benne van a fényképek utáni vásárlásban! Ez tény. Én úgy tervezem, hogy ha eljön az időm, és kiválasztok párat, akkor az elég hosszas telefonálgatásba, további képek kérésében is meg fog mutatkozni. Eleve nem 120X160-as felbontású képek kellenek, de ez a mai világban már nem gond. Biztos meg lehet kérni a tulajt, hogy pontosan mit fényképezzen le, stb stb.