Az az igazság, hogy fogalmam sincs. Akitől vettem a barackot a piacon, az a néni mondta, hogy az ő fája is ilyen (pontosabban igy ültette), 3 éves korára termett, amikor meg a piacon vásároltam tőle, abban az évben meg 15-20 kg közé saccolta a termést. Én teljesen amatőr vagyok, így elhittem neki. Egy biztos, az a nektarin isteni finom, és a tárolást is elég jól tűri. Aug-ban terem, talán a vége felé.
A barack még lehet, hogy ki fog kelni, ha a kertben tartottad. Úgy tudom, kell a hideghatás a csírázáshoz. Várjál még, és tartsd nedvesen továbbra is. Ha a szobában volt, kisebb az esély, de jövőre még lehet, hogy kikel.
Persze kérdés, hogy mennyire fognak a termések hasonlítani az eredetire. De az őszibarack magról is lehet finom.
Azzal a módszerrel is lehet tartósítani, de én a hagyományos szárított módszerrel tettem el. Piros állapotban leszedés után felfűztem, szellős helyen kiszárítottam. Amikor csörgősre száradt kicsumáztam, magot kiszedtem, összetörtem és darálón ledaráltam. Így házi pirospaprika port kaptam, amiből elég fele annyi, mint a boltiból. erről nincs képem, akkor nem volt fényképezőm, csak videó. De majd mentek le képet róla. Az üveges eltevéshez a fűszerpaprikát érdemes pritaminnal, kocsolaival, kapiaval, giganttal (ami van) keverni, húsosabb, ízesebb. Ez főzéskor ételízesítő, zsíroskenyér, vajaskenyér, szendvics, fantázia kérdése.....:))
Ha van lehetőség, akkor lehet locsolni, ha kell. Ha nem kell, nincs szárazlás, akkor nem kell locsolni:)
Azért ugye szárazabb nyarakon az ilyen kertet is illik hetente egyszer megolocsolni?
Először furcsán hangzott, amit a fűszerpaprikáról írtál, de egyre inkább érdekel a dolog. Csak simán ledarálom és sóval keverve üvegekbe töltöm? Ezt mire használod fel?