Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Sajnos nagyon sok fiatal sofőr rally autónak képzeli a buszt, és így is vezet.
Na, az sajnos igaz. Aztán 7-10 perccel hamarabb érünk a Jégcsarnokhoz. Valahol természetes, hogy az ember szeretné meghajtani az alatta lévő járművet (én is azért akartam vagy 15 évig trolivezető lenni :D ), de "sajnos" ezt már a menetrend nem engedi.
Viszont ezeket a hajlamokat ki lehetne élni levonulás közben is.
Én 19-esen kaptam ki az eddigi - talán - lagjobb fej sofőrt.
Zuhogott az eső, és a tömbjegyem pár másodperc alatt olyan nedves lett, hogy nem bírtam begyömöszölni az eljő ajtónál lévő jegykezelőbe. A sofőr viccesen utalt rá, hogy a 2 méteremmel talán könnyebb lesz a középső ajtónál :)
Meg próbált elküldeni a [CENSORED]-be, de nem sikerült neki. :)
Én régebben hetente küldtem a leveleket az ügyfélszolgálatra a különböző hiányosságok miatt, természetesen a sablondumát kaptam. (Konkrét adatok miatt... bla bla bla - minden esetben ott volt a dátum, járatszám, időpont, rendszám). Így meguntam a velük való értelmetlen levelezést, megpróbálok magasabb szinteket támadni.
Volt olyan, hogy az egyik CIVIS18 "kakasülő"-jénél levő kapaszkodóból hiányoztak a csavarok, gyakorlatilag fél méteres lengései voltak. 3 vagy 4 levelet küldtem az ügyfélszolgálatra, természetesen válaszra sem méltattak. Ekkor szóltam a járművezetőnek, aki megköszönte, hátrajött velem ellenőrízni, majd másnapra ki volt javítva.
Természetes, hogy nem mindegyik DKV sofőr gonosz, és HV-s angyal! Nekem is volt több kellemes emlékem a DKV-s sofőrökkel kapcsolatban. De egyre több a negatív érzésem. Nem korfüggő, hogy melyik sofőr "kedves" az utasokkal, és melyik nem. Én például a középkorú korosztályból tudok példát mondani "rendes" sofőrre. De emlékeimben még erősen él Antal Laci bácsi, akit amíg vezetett mindenki szeretett, és megbecsül még most is.
Sajnos nagyon sok fiatal sofőr rally autónak képzeli a buszt, és így is vezet. Pár volt HV-s sofőr tudja igazán jól kezelni ezeket a buszokat, náluk tapasztaltam a legkevesebb rángatást, fék "pumpálást". Én nem szórakozni kívánok a DKV alkalmazottjaival (ahogy a HV-sekkel sem), hanem azt szeretném, hogy a pénzemért A pontból B pontba a lehető leggyorsabban, és legbiztonságosabban vigyenek el.
Ha valaki nem bírja elviselni azt, hogy emberekkel kell dolgoznia, akkor menjen állatidomárnak, vagy kamionsofőrnek!
Szóló alfának a kapaszkodói már nem csak festékhiányosak. Volt olyan is, amely "kirohadt" a helyéről... 3 év alatt???
Fulladjon meg az Index, egy félórán át írt válaszomat nem küldte el...
Erre kaptam tőle egy kioktatást, hogy „ezzel én mit kezdjek”, amire a válaszom sem késlelkedett, hogy „talán jelezni kellene a szerviznek, hogy el tudják hárítani a hibát”, mire egy elmormogott „köszönöm, hogy észrevette” következett válaszul.
Nos, az is valami, hogy megköszönte, és nem hajtott el a [CENSORED]. Én egy éve jeleztem kb, hogy néhány szóló Alfa kapaszkodója rozsdás, és hámlik róla a festék. Idén először láttam olyat, hogy valamelyik újra van festve - a maga módján.
A két szolgáltató közötti különbség számomra ezen a napon Grand Canyon-i mértékeket öltött köszönhetően a járművezetőik hozzáállásának.
Itt speciel nem a szolgáltató a ludas. Amikor a Volán vitte a halyi buszközlekedést, ugyanígy voltak balhék még nekem is; egyszer az edző felszerelésemben maradt a bérletem, és jegyet akartam vásárolni. A Nagyállomáson történt, szintén 31-esen, a DUD-996-on. A sofőr - aki a barátnőjével trécselt - elvette a jegy árát, majd elindult. Félénken megkérdeztem a Centrum körül, hogy nem kapok-e jegyet. A sofőr nekiállt ordítani, egészen a Doberdóig az anyámat emlegette. Pedig nem hiszem, hogy én hibáztam volna.
Ellenben a fiatalabb sofőröknél azt látom, hogy sokkal emberbarátabbak, nem veszik tehernek a munkát, és kijönnek az utasokkal.
Ez nem a kor hibája; aki korábban kezdte a munkát (a rendszerváltás környékén), más szempontok szerint tanult, nem adtak annyit az ember-sofőr kapcsolatra.
Ugyanezt látom a saját szakmámban (eü-szociális). A tapasztalt dolgozók engem néznek hülyének, mert barátságos vagyok a kliensekkel, nem nézek át rajtuk, mint "kéne".
Természetesen ez nem általánosítás, idősebb DKV-sofőrrel is szórakoztam már nagyon jól. Másokon viszont nagyon látszik a fásultság. A fórumon belül is megfigyelhetőek a különbségek.
Egy „érdekes” történetet szeretnék Veletek megosztani, mert tudom, hogy a „mélyen” tisztelt DKV-tól is olvassák a fórumot, meg csak úgy okulásképp mindenki számára.
2012.07.05-én délután az egyik 31-es járattal utaztam a belváros irányából a Doberdó utca felé. Sajnos „sasszem őrs” befigyelt nálam, így észleltem, hogy a 2. ajtó előtti üléseken a kartámaszról „lehámlott” a műanyag burkolat, így a sorjás, éles vas cső csupaszon lóg előre kb. lábszár, térd magasságban. A Doberdó utcai végállomáson odabattyogtam a járművezetőhöz (nem akartam menet közben ezzel az aprósággal zavarni), és jeleztem neki, hogy a kartámaszok balesetveszélyesek. Erre kaptam tőle egy kioktatást, hogy „ezzel én mit kezdjek”, amire a válaszom sem késlelkedett, hogy „talán jelezni kellene a szerviznek, hogy el tudják hárítani a hibát”, mire egy elmormogott „köszönöm, hogy észrevette” következett válaszul. Innen már tudtam, hogy sajnos ez a hiba sem lesz elhárítva az elkövetkező évezredben… (Ne legyen igazam!)
Tovább folytattam utamat, amikor is észrevettem, hogy Böszörmény felé egy Hajdú Volános Ikarus C56 közlekedik, meggyorsítottam lépteimet, így még pont elcsíptem.
A buszra fellépve, a járművezető „Jó napot kívánok” felkiáltással üdvözölt, majd miután lefolytattuk a cserekereskedelmet (megfelelő mennyiségű fémtárgy ellenében kaptam egy papír fecnit), egy „Nagyon szépen köszönöm.” mondattal búcsúzott tőlem. A buszban kellemes környezet fogadott - se nem túl meleg, se nem túl hideg – amelyet egy működő, a külső hőmérséklethez megfelelően beállított légkondicionáló biztosított. Külön meglepő volt, hogy azon az útszakaszon, amelyeken a Cívis-ek darabokra kívánnak hullani, az Ikarus C56 halk, alig hallható hanggal, zörgéssel siklott át.
A két szolgáltató közötti különbség számomra ezen a napon Grand Canyon-i mértékeket öltött köszönhetően a járművezetőik hozzáállásának. Nem kívánok általánosítani, hisz a Hajdú Volánnal a szolgáltató váltás óta kb. 10 alkalommal volt lehetőségem utazni, de minden egyes alkalommal udvarias kiszolgálást tapasztaltam, míg a DKV oldalán is vannak rendes, udvarias sofőrök, remélem még többségben.
Másik szívfájdalmam, hogy a trolibuszvezetők a „hogyan szívassuk az utasokat a lehető legjobban” című játékukat újabb szintre emelték. Másra nem tudok gondolni, hisz mi másért szórakoznának az első ajtós felszállással (csak ők, sem a busz-, sem a villamosvezetők körében nem tapasztaltam) reggel 7 és 8 óra között, amikor az ember rohan a munkahelyére? A mai napon is annyira koncentrált a járművezető az első ajtós felszállás betartására, hogy a hátsó ajtókat az utasok többszöri kérése ellenére is csak második megállás során tudta kinyitni.) Az ember meg mérgelődik, hogy a „tökölődés” miatt elmegy a csatlakozás, mert a pontos közlekedés sem erőssége ennek a cégnek. Talán nem olvasták a DKV szabályzatát az első ajtós felszállásról? (7 és 8 közt bármely ajtó igénybe vehető) Vagy nekik ezt nem kell betartani? Külön jutalmat kapnak, ha betartanak a fizetős utasoknak?
Remélem, amennyiben a DKV emberei olvassák a hozzászólásomat, tesznek róla, hogy legalább az ülések kartámaszait átvizsgálják, és a balesetveszélyt elhárítják!
Elnézést, amiért a hozzászólásom hosszúra sikeredett!
Talán a Hétvezér utcai lámpában tévedek, de a Hunyadi utcai ámokfutás óta semmi sem történt, márpedig én személyautóval sem jutok át 2 fázison belül.
Ráadásul azt is észrevettem, hogy amikor szemből halad a forgalom, két busz nem fér el egymás mellett, az egyiknek várni kell. Ez is plusz időt vesz el a menetidőből, a Széna térre képtelenség időben odaérni, ezáltal pontosan visszaérni is.
A 15/15Y viszonylatokat át kellene szervezni. Vagy mindkettő menjen a Széna térre, vagy mindkettő a Lahner utcára, de ez így nem jó. Pontatlan a követés a Sipos utcától. A betarthatatlan menetrendért az átlag utas nyilván a járművezetőt fogja letolni, mert nincs más ott.
Na igen, de ha mégis utasként vesszük igénybe, akkor leülnünk tilos, mert ő piszok drágán veszi a bérletet. Irja a homlokára a nick nevét, Isten bizony átadom a helyem, bár igencsak idősebb vagyok.
Legközelebb azt is megakarják tíltani, hogy utasként használjuk a buszt! Ez már azért a pofátlanság teteje, hogy egyik-másik agyament mivel nem foglalkozik! Szerintem valahol főnök lehet ez a kis mitugrálsz. Csakis erre tudok következtetni ahogy beszél a munkájukat végzőkről. Tojik a melósokra. Adja neki az isten, hogy vele is így bánjanak! Az ilyen féreg még a vizet sem érdemli meg!
" Ezt a 37+34=71 perc menetidőt akkor szabták meg, amikor a Hunyadi utcán 6 sávon lehet közlekedni, nem kettőn. Meg amikor a Dózsa György utcán négyen. Meg amikor a Diószegi - Hétvezér utca sarkán nem volt lámpa.
És azóta nem módosították? Gratulálok. A Dózsa Györgyön már tuti, hogy több mint egy éve fel van túrva az út és ránézésre még ennyi ideig ilyen lesz. Azért ez már korántsem "ideiglenes" helyzet, igazán újramérhették volna. Ill. mindig minden járat újraméri, ami arra jár azóta, szóval adat van bőven. Vagy ezt nem rögzíti semmi, hogy melyik busz mikor merre jár?
Nem is azt mondtam,hogy egyik se végzi jól a dolgát mert szoktam figyelgetni és van aki pontosan írja de tapasztaltam már olyat is,hogy hasra ütés szerűen megy és ennek mi isszuk meg a levét.Ma még 19-esen is ment a számolgatás.Kiváncsi vagyok holnap melyik járat lesz a soros.
Amikor anno diákmunkába volt kiadva, volt olyan DKV-s, aki azt mondta, hogy "írjatok valamit, aztán menjetek haza".
Szerencsére nem nálam, én a HV-nál voltam, 41Y-n, majd 18/18Y-n. Végeztem is a dolgomat rendesen, és többnyire mások is.
Remélhetőleg a DKV-n belül nem a sumákolás megy. Szvsz a beszélgetés nem zárja ki, hogy jól végezze a dolgát, bár ha az utasoktól szigorúan követelik a szabályokat, nekik is illene betartani.
Én sem vagyok valami nagy DKV párti, de azért néha már annyira nagy marhaságokat lehet itt olvasni. Nem látunk bele a cég működésébe, hogy hogyan vnanak kiadva a buszok, melyik mennyire működik, nem lehet előre megjósolni az utasok létszámát sem, erre fel jön egy olyan böfögés, hogy szarásig volt a busz és nem tudtál leülni, bezzeg a számláló ült. Hány ember volt ott még aki állt és egy szót sem szólt? Én is szinte mindig állok, mégsincs egy szavam sem. A tömegközlekedés már csak ilyen. Van akinek jut hely és van akinek nem. Nem lehet mindenkinek helyet biztosítani.
Akárhogy is nézem, 6:15-kor induló busz, papíron (!) 34 perces menetidő, 6:52-es érkezés = 3 perc késés.
Messze nem akkora tragédia, mint amilyennek a levélben van beállítva. Egy közbenső megállónál bosszantó, ha 3 percet siet egy busz, és a sietést nem is lehet mivel magyarázni. A késést lehet.
A Széna térről 6:15-kor induló járat ugyanis 05:35-kor indul a Doberdóról, és papíron (!) a Széna tér fele 37 perc a menetideje. Azaz összesen 3 perc "pihenőidő" van a végállomáson, ami tulajdonképpen nem is végállomás, mivel a 15-ös egy bazinagy hurokkal végződik.
Ezt a 37+34=71 perc menetidőt akkor szabták meg, amikor a Hunyadi utcán 6 sávon lehet közlekedni, nem kettőn. Meg amikor a Dózsa György utcán négyen. Meg amikor a Diószegi - Hétvezér utca sarkán nem volt lámpa.
Az a baj, hogy a DKV nem rugalmas. Pesten beüzemelnek egy új lámpát, vagy feltúrnak egy utcát, már jön is az ideiglenes menetrend. Itt akkor sem változtattak a trolik menetrendjén, amikor egyszerre vagy 5 lámpát telepítettek. Sajnos az utas ennek szenvedő alanya, de a sofőr is ugyanúgy. A cég lehetetlent kér tőle; az utas meg elvárja, hogy betartsa a papíron ígérteket. Hiszen elvileg ezért fizetett.
A 15Y megint más kategória, a jelen hálózat egyik legelcseszettebb viszonylata. Olyannyira spórolni akartak a 41Y-n, hogy azzal a 15-ösnek ártottak. A Borzán Gáspár utcáig hiába 28 perc mindkét viszonylat menetideje, a két busznak teljesen más távot kell megtenni. A 15Y tesz két megállót két perc alatt, és a "végállomáson" is van. Utána végig robog a szinte üres Lahner utcán, időt max a Létai úti lámpa vehet el. A Hétvezér utcán megint nem nagy művészet végigmenni. Ez össz-vissz 7 perc, míg a 15-ösnek jóval nagyobb távot kell megtenni 15 perc alatt.
Azért nem lehet minden időst sem leültetni. Az, hogy épp nem csuklós ment annak lehet több oka is. Mi van ha épp nem tudnak kiadni rá csuklóst, vagy egyébként sem az van beírva az adott járatra. És mi az, hogy nem ment a klíma? Ezer oka lehet, Lehet épp rossz volt. Akkor hogyan is mehetne? Elég összetett dolog a klíma és ezer oka lehet, hogy épp miért nem működik. Sok-sok járaton van tömegnyomor, akár csuklóson is, oda mit adjanak akkor ki? Duplacsuklóst, vagy utánfutós csuklósbuszt?
Ha csuklóst küldtek volna akkor biztos nem nyomorgok előtte.
Egyébként volt ott több idős néni is aki jobban megérdemelte volna az ülést ebben a katlanban (ja, s hogy nem volt bekapcsolva a klíma? Hogy is van ez? kinek a hibája? talán az enyém, az utasé??), de a mostmár nagybetűvel írom: BAROMÁLLAT rá se hederített. Remélem 10-20 év múlva ő is nyomorogni fog egy ilyen miatt.
Arról is meg van a véleményem, aki az ilyeneket védi. Egy szinten van vele, mind IQ-ilag, mint mentálisan.
A témát részemről befejeztem.
No komment.
Holnap azért is autóval megyek dolgozni. Ott nem ütögetnek arréb, mert nem látnak a tömegtől.
Esetleg nem. Nem várhatod el hogy leülj, akármennyit is fizetsz. Mindenki nem ülhet le, ha sokan vannak. El kéne ezt már felejteni, hogy az űlőhely az jár. Amugy az első ülésen nem lehet a sofőrrel jót beszélgetni, pláne ha sokan vannak. Akkor már inkább odaállt volna. De mindegy, mert a legtöbb hozzászólásodból süt a gyülölet, ugyhogy a fene sem akar téged bármiről is meggyőzni. Ja, és milyen jogon baromállatozol le bárkit is, aki végzi a munkáját, csak azért mert nem ugy teszi, ahogy te szeretnéd. Semmilyen megkötés sincs, hogy a számláló hol üljön. A lényeg hogy számoljon akkor is, ha neked nem tetszik. Most mondhatnám én is, hogy te vagy a baromállat, mert biztos eléálltál. Na, hogy tetszik?
A "pár" megálló: az egész vonalhossz. Azért az ember elvárja, hogy ha már fizet s nem keveset, akkor leülhessen.
Engem az zavart, hogy a baromállat az első ülésen ült, hogy jót beszélgessen a söfőrrel, s utána a fel- és leszállók számlálása miatt forgolódott, úgy, hogy szinte arrébb lökte az ott állót, hogy ő nyugodtan számolhasson. Ha középen ült volna, akkor kényelmesen látott volna mindent s tudott volna számolni.
"A számlálóbiztos úr pöffeszkedett az ülésen, én meg ronggyá fáradva álltam...."
Na és miért nem ültél le. Ja hogy egy ülés sem volt üres? Akkor még hányan pöffeszkedtek az üléseken? De téged csak a számláló zavart. (Lehet én voltam :) ) Persze biztos vagyok benne, hogy elvárnád tőlle, hogy 8-9 órán keresztül állva irogassa azt amit kell, csak hogy te leülhess arra a pár megállóra. Téged nem érdekel, hogy esetleg a számlálóbiztos is fáradt, minket meg az nem érdekel, hogy te fáradt vagy. Ja, és mielőtt megjegyeznéd mitől fáradt, talán előtte próbálj egy múszakot végig ülni azokon az üléseken, vagy állni. Ha okasat nem tudsz irni, akkor inkább csak olvass.