A VoX continental egy más szervezésü orgona ott hangonként egy oszcillátor áramkör /majd hogy modul rendszerű/
A Yamahánál az öt panel /a sok szines dróttal/ egy egy oktáv azon belül keresd szerintem a kh-t
más
Luxemburg rádión , Komjátin , és FMH magnós klubján nevelkedtem , és öreg koromra kellett rájönnöm hogy mennyi zenei élmény maradt ki az életemből. A high endet nem akarom misztifikálni , de Zeppelin , Uria Heep Deep purple, és egy csomó nem lett igazán sikeres hanglemezt meghallgatva rájősz hogy ezeket a nem is ismered , csak hallottad már. Olyan mennyiségű "zeneiséget" nem lehet hallani az mp3 , rádió adásokban /tisztelet a kivételeknek/ hogy híetetlen. A HIT meg nagydolog hogy valaki unikumos üvegből érzi a zenét hát hagyni kell , bár én konyakra esküszöm ....
A színes kábelek kicsit megfogtak... Túl sok van belőlük :) Hihetetlen mennyire bonyolult ez a hangszer mondjuk egy Continentalhoz képest... Mindenesetre keresgélek tovább.
Mondjuk valóban elég érdekes hangokat lehet belőle kihozni, az Osmond-ék is rájöttek annak idején :)
A szoba négy sarkába helyezett, negyedig töltött (vízzel) gömb unikumos üvegekkel nem állt elő véletlen? Állítólag az úgy energetizálja a teret ami kedvez az elektronok áramlásának a vezetékekben! :DDD
Nem mondom hogy nincsenek jó hangú high end cuccok, de a babona amit köré kerítenek eléggé klinikai eset néha.
Egy szakadt Hammond meg úgy bír szólni az összes elektronikai hibájával hogy könnybe lábad az ember szeme.
Amúgy nem értem a hifisták még nem hallottak nagy teljesítményű ipari aksikról? A fele csodavezetékük árát megspórolhatnák amit csak a torz hálózati fesz kezelésére alkalmaznak. ;)
Magad uram ha szolgád nincs! Mint írod más oktávokon müxik a hang normálisan akor megkéne nézni ahol az a rengeteg szines kábel bemegy osztó áramkörbe nem e az hunos /hun megy hun meg nem/ A képen egy yc45 be turkászom , de azt hiszem ugyan az a felépitése egypár uri huncutsággal kiegészitve
Speciális orgona hangokat lehet kifacsarni belöle , kivéve Hammondot
Más
CRUMAR T2 hangszerem volt és tetszett is és most volt módomba
kiprobálni az uj digitálisat , nagyon kis használahatónak tünik , mondjuk nehéz mint az ÉLET ...
Kicsit OFF a téma, de a Yamaha YC30-am kicsit gyengélkedik, és nem találtam itt a közelben olyan szakembert, akihez el tudnám vinni, szóval nekem kell valahogy rendbe hoznom. Arra gondoltam talán itt lenne valakinek ötlete a megoldásra.
A probléma tulajdonképpen egy kiakadt hang, csak az egyik stop esetén (8") jelentkezik és csak egyetlenegy billentyűnél, a többi oktávon jól működik. Csináltam egy rövid videót a probléma demonstrálására:
Mióta ezt felvettem, azóta változott kicsit a dolog, a hang folyamatosan szól, halkabban mint a többi, és a billentyű leütésére már egyáltalán nem reagál.
Idáig ellenőriztem a key contact-okat, azokkal semmi gond, valamint az attack-panelen levő diódákra gyanakodtam, de azokat is lecsekkoltam multiméterrel és rendben vannak. Az oszcillátorok után van egy panel tele IC-kkel, ami leosztja a hangokat, de gondolom az is rendben van, mert különben minden oktávon jelentkezne a probléma, nem csak egy billentyűnél. Kicsit olyan érzésem van, hogy valószínűleg nem látom a fától az erdőt...
Előre is nagyon köszönök minden ötletet/segítséget, és bocs az OFF-ért!
Ezért (is) használom az A33-at. Annak nagyon hasonló a mozgása. A waterfalloké a megtévesztő látvány ellenére meglehetősen kemény.
Ezért is alakítottam ki a saját összeállításomat. 1956 árulja a KBR-3D lezlijét. NAGYON javaslom fellépésekre! kompromisszum, de a legjobb. És egyben szinti/zongora billentyűalap is, meg gyárilag kimikrofonozott lezlitölcsér.
Viszont néha még ezt sem akaródzik vinni. Ezért vettem a 3kg-os Korg Micrsostationt. Igaz, nagyon fárasztó összeszorított kézfejjel játszani a kis billentyűk miatt.
De egész tűrhető lezlieffektje és orgonái vannak. Én segédbillentyűs hangmodulként fogom fel. :-) Összekötöm az A33-al vagy az SL161-el és kész.
Valószínűleg a Korg Kross egy jó megoldás ha mindenes, de szintén pillekönnyű fellépőcuccra lenne igény.
Urak, köszönöm a véleményeket, sokat tanultam. Trambi azt gondolom igazad van, hogy amikor otthon a motyonkon azt halljuk amit szeretünk, ami miatt ezt az egészet összebotoltuk, kitaláltuk az az igazi ugyanakkor a kitelepült szinpadokon érő meglepetések ( valami egészen más hangközeg) elgondolkodtatnak. Zsolt valószínüleg ki tudja küszöbölni ami néhányunknak nem sikerül, akik pedig vállalják a cipekedést még közelebb kerülnek ahhoz amire a fülük ráállt. A közönség pedig, hát igen, amikor mindegy hogy Rhodes vagy orgona, nincs mit mondani. És akkor még itt van a helyzet a billentyűzettel? Ez a mihez szokott a kezem fejezet? Ha otthon a Hammondon nyomom, a hét végén pedig egy clónon?
Lakótelep, panel 3. emelet, 40 éves bárház 100xösszegányolt villanyszereléssel. + 80 000 ft-os 1m-es 220V-os hálózati kábel..... Szerinte jobban szól. Ha én fizettem volna ennyit érte, nekem is jobban szólna, különben kénytelen lennék a kardomba dőlni....
Nem szeretnék hangtechnikai "szakmázás" felé elmenni, mert az már nagyon OFF volna. DE: Nem is ott van baj amikor az emberfia saját technikával, esetleg saját technikussal esetleg idegen technikával de hozzáértő személyzettel találkozik. Ilyenkor minden úgy működik általában ahogy kell. De tapasztalataim szerint ez az esetek kisebb hányada. Sok esetben - akár a sokmilliós - színpadtechnikát kezelő emberek nagy része már nem az "igazi" hangszerek világába szocializálódott. Az hogy egy Hammond Falacival hogyan szól, nekünk a fejükben és/vagy fülünkben van. (És még itt is kinek-kinek az a hang, amit favorizál... de ez már nagyon messzire vezetne...). Nekik többségében erről - sajnos - elképzelésük sincs. (Vonatkozik ez a gitár - basszusgitár - dob esetére is.) A legjobb szándékuk ellenére sem úgy szólnak a hangszerek ahogyan mi, a színpadon állók, szeretnénk. Sajnos ezt nem tudod kompenzálni azzal, hogy te a színpadon mindent rendbe raksz. Azzal sem, hogy valaki a beálláskor a keverősember mellé áll, mert úgy is a saját "szájízére" fogja állítani (egy idő után).
Mindemellett, hogy ne csak szegény technikusokat ekézzem, megjegyezném, a zenészek nem kis hányada legalább ennyire "tufa" még a saját rendszerét illetően is! Valószínűleg mindannyian hallottunk már "herélt szúnyog" hangú gitárt, amin már már füstölt a gitáros keze, mégsem lehetett csak valami értelmetlen "ZSIZSÁT"hallani. Erre viszont a világ legjobb hangmérnöke sem tud olyan varázsigét / ráolvasást, hogy ne vesszen bele a zenébe.
Én is azt vallom, hogy lehetőség szerint minél jobb legyen az alap, mert azon kevesebbet lehet "rontani". Nyilván egy C3 (A100, B3, M3....) + Falaci lényegesen jobb kiindulásnak mint bármilyen klón, bármilyen szimulációval. De nem minden esetben éri meg... különösen akkor, ha előre nem ismertek a feltételek.
Van a youtube-on jazztrió is nápolyival. Hallgatható, de csak ha jó a játék, hangzásban pár perc múlva nagyon fárasztó lesz.
Én nagyon hallom, gyakran bántó számomra. Legtöbbször a klónok nagyon dinamikátlanok. Ez úgy jön ki hogy vagy nem elég jól hallhatók a zenében (és erről nemcsak a technikus tehet) vagy ha felnyomja, akkor meg leordít a színpadról. Főleg ha a laci is mű.
Nem kunszt egy lezlit kihangosítani. Szerintem mindig jól sikerül ha:... a zenész ott van, elmondja hova tegye a színpadi ember az SM58-at pl. Meg beállítja saját maga és kész. Mivel az orgonista 99,99%-ban ott van beálláson is, nem látom általában akadályát.
Régi emlékek amikor pl. Roland VK7/Alssound LA2700 lezlivel nyomtam.
Most a saját bankomnál más a helyzet, mert a Motion Sound eleve kimikrofonozott. Két XLR kábel hátra és kész. Nem lehet elrontani, továbbá jobban szól kihangosítva mint magában.
Azért nagyon hallani hogy mint pl. Kedélyes Urak/Dénes és Cry Free/Norbi igazi ABC/nagylacival derekasan jobban szól mint szimulációval. Hiába, dinamika.
Ezért is választottam a köztes megoldást a samplerrel/bankommal, előfokcsöves KBR3D-vel. Gyakran odajövögetnek szünetben érdeklődni hogy miből jön ez a nagyon hammondos hang? Azért érzik hogy mégsem drawbaros szintetizátor szól, még ha nincs is faburkolata oldalt. Persze valamelyest biztos szerepet játszik a játékmód is. Közismert hogy nem célszerű orgonán zongorázni :-)
Viszont ott a cipekedés. Trambi, Kehas de már én is úgy érzem, nem nekünk találták ki a +100 kilók cipelését :-)
Egyébként ilyen hifistákat én is megkérdeztem mikor arról vitatkoztak hogy a 200 vagy a 300 ezres hangfalkábellel szól jobban a lemez, hogy az nem izgatja őket ha a lemezen gitározó buzgó pista épp a villanyoszlopról leszakadt ingyen kábellel dugta be a gitárját mikor felvették? Vagy hogy az erősítőn belül tuti nem 6 kilences tisztaságú irányított fonatú elektrongyorsító 300 ezres vezetékek meg forrasztások vannak? Erre azt válaszolták, a meglévőt úgy kell tökéletesnektekinteni ahogy van, de a hifi-elemekkel ez javítható, változtatható ha mégse tetszik annyira. Mondom az EQ-val is még jobban. Erre majdnem kitértek a hitükből mint ha szitok szót szólta volna. ;)
Én nem vagyok fellépő csak közönség alkalom adtán, de ez szerintem erősen hallgatóságfüggő is!
Van aki azt se hallja mi a különbség a zongora meg az orgona közt. Na az ilyeneknek tök mindegy.
A másik a hangosítás, teremadottságok kérdése meg hogy mennyire igényes a zenekar a hangzásra (saját hangtechnikus stb.). Jó hangszert a rossz rendszer vagy az olyan helység is megöl ahol főként cseng, bong és társaik lakoznak. Aztán hogyan van keverve és min. Monoba PA rendszeren? Szóval ezek a megelőző alap kérdések. Ezen felül hogy milyen Hammond klón, effekt stb, kb. a 8 vagy 9 kérdés kategóriája ha 10-es skálán mérünk.
A hangositás az egy külön történet , általában a koncertek nagyrészén gyerünk gyorsan , legyük túl rajta, mikor markolhatjuk fel a lóvét ideológia a jellemző, tisztelet a kivételnek.
más
Nekem is volt már olyan élményem hogy a Hammond c3 játszva , kértek hogy állitsam már be a drawbarokon hogy olyan jó Hammondosan szóljon , hogy mire gondoltak ???
más
A High End mágusok is egy külön fejezet , én a mai napig Csöves erösitöt Dual lemezjátszót, shure v15 el használok , és Angol Usa nyomásu lemezeket hallgatok /közel 2 ezer darabot/ Ezek a felvételek egy más megközelitésű studió technikáról árulkodnak. A ZENÉRŐL most nem is beszélek. Na de az öskövületek már csak ilyenek, és csak morogni tudnak.....
Mindamellett hogy egyetértek az előttem szólóval, tisztelettel megjegyezném, hogy ezen a kis körön kívül akik itt véleményeket szoktunk cserélni, nem igazán izgat szerintem senkit a különbség klón - nem klón hangja között. Ezt alátámasztandó szeretnék megosztani veletek egy tapasztalatomat:
Egy Hifi - High end rajongó ismerősöm új (milliós) dobozait hallgatgattuk, miközben megjegyeztem, hogy szerintem sem a Hammond sem a zongora nem úgy szól ahogy szerintem kellene. A válasza az volt, hogy mivel ő nem zenész hanem zenerajongó, nem is nagyon érdekli hogy kellene szólnia valójában. Neki pl a térélmény és az összhangzás sokkal többet nyom a latban , mintsem egy konkrét hangszer mennyire "élethű".
Mondjuk erre nem igazán tudtam mit mondani...
Másik nagy gond, hogy sok esetben a hangosítóembereknek sincs sok fogalma, hogy egy falacinak hogy kellne szólnia. Többször futottam bele én is a "Hátezmegmi?" kérdésbe.... Akkor inkább egy jó beállított szimuláció vonalból és "HAGYJ MINDENT NULLÁN!!!" üzenet a technikának....
Magán véleményem amit billentyűsként nem nem tudsz a zenédben megvalósitani egy Hammonddal, egy Rhodessal, egy Mooggal azt lehet hogy nem is kell .
más
A cipekedés valamikor öröm volt hogy mehettünk jöhettünk vihettük és csinálhattuk ... Most divat lett a nem érek rá, hüjje vagy? mennyit adsz? És valóban egyedül nehéz ügy a cipekedés / a 80as években hüjjén néztem a a pink floyd fal lemezére , az elidegenedésről, a falakat épitünk magunk körül stb dumákra , most már kezdem érteni/
más
A szobádba, a studiodba hogy szól egy hangszer az egy történet , de egy koncerten ha a hallgatoság /a zsüri/ avval kezd foglakozni hogy a perka kicsit kevés akkor ott baj van , mert nem a zenéd köt le öket ....
A koromnál fogva a computer féle megoldások távol állnak tőlem. Nem megszólalásban, mechanikai használatban, hanem a hiányaimból eredő felkészültségem okán. Inkább az 5 emberes Hammond, leslie, Rhodes stb. .Tudom az egyik gond pont ebben rejlik, cipekedni egyikünk sem szeret. Miután próbálkoztam mindkét megoldással, egy dolgot visszakérdeznék. Elsősorban a Hammondok kategóriában. Mi a véleményetek a leslie és Hammond clónok zenekari hangzásban hallható különbségéről? Elsősorban a szinpadi hangosítások okán vannak kételyeim, vajon a tisztelt zsűri érzi-e azt a különbséget amiről beszélgetünk?.
S abban még fémpálcás kapcsolásérzékelők voltak, nem gumiharangok + vmi elektroszenzoros szkenner bekapcsoláskor mindig belőtte a 0 szintet a billentyűkre nézve, azaz ha strapált lett az idők folyamán vagy kopott a játéktól, automatikusan kalibrálva lett boot alatt, ergó semmi hibát, meglepetést nem okozhatott ilyen téren belül a zenésznek! Ezt váltotta ma fel a gagyi meg a polietilén...
Cpthubb Gyuri jóvoltából van egy Roland VR-09-em, én szeretem, mert rengeteg mindenben praktikus a használata, nem kell elrévedni a számok világában, ha hangszínt kell váltani, de kb az a kategória, hogy otthonra sok, színpadra kevés, a Roland visszanyúlt a múltba, beletette néhány favorit hangkészletét. Én el is vagyok vele, a billentyűzete felejtős. Tegnap szert tettem igy "igazi" Ipad 1-re, amin még éppen fut a Roland szoftvere, amivel még extra beállításokat lehet eszközölni (természetesen csak IOS változat létezik) nehogy androiddal, vagy pc-vel lehessen használni.
Egyszóval, ha valaki be akarja vonni a teszt mezőnybe, szívesen a rendelkezésére bocsátom.
Régen tényleg szenzációs midibillentyűzetek voltak. Kiemelném a kevésbé ismert Ensoniq TS10-VFX billentyűzetét.
Még csak meg sem közelíti a többi ezt. Esztet? :-)
Azon akarva, akaratlanul, csak pontosan lehetett játszani. Könnyű, volt, gyors, határozott és mégis volt egy kellő erőigénye, meg átment egy startponton.
Hogy ON legyen, szerintem orgonához is tökéletes volna.
Márpedig az a mondás tartja, "a káposzta annál jobb minél többször van felmelegítve!" :)
Én nagyon kíváncsi leszek egyébként hogy az újáélesztett analóg divat most mit fog okozni a zenei változást tekintve. Egyrészt régen a méregdrága Moogok stb csak sztárok relikviái lehettek, ma ezekhez mindenki hozzájuthat a "new age" szintivilágban. És az külön érdekes hogy a Nord, Studio Electronics, Waldorf, Access 10-15 éve stabilan jelen vannak, ellenben most mégis a többi gyár (Korg, Dave Smith stb.) reakcióira éled a piac, most látják felvevőképesnek igazán a terepet, eddig szunyóka volt. Talán a Hammondot is meg lehetne reformálni analóg alapokon súlydeficitre nézve különösképp.
Ami a zenét illeti, anno 90-től nem sok meghatározó történt Dr Alban óta, csak lealpáriasodott leginkább. Vajon lesz még a jazz korszakához hasonló új, értékteremtő zeneirányzat ezekkel a hangszer újraélesztésekkel, lesz egy Jimmy Handrixhez hasonló meghatározó stílusikon vagy tovább szürkül minden futószalagon, tiszavirág élettel. Ugyanis mondhatni amennyi hangszert ma vehetsz, a zenei minőség nem tart vele lépést, sőt!
A Hifi technikába a Hig End dolgokra a puritánság a jellemző , A ROLAND RT 20 hogy nem HighEnd az biztos , na de ők tudják , nekik van marketingjük vagy mijük...
Csak halkan jegyzem meg a sajátos véleményemetKönnyűzenét,jól csak nehéz hangszerekkel lehet jól játszani. A szintetizátoroknál is nekem nagyon sokat számit a mechanika, a billentyű/ezért irtam hogy a NORD zongora a legjobb e a piacon kaphatok között?, erről nem nyitnék vitát/ Nekem legjobban tetsző szinti billentyűzeteket a Yamaha /dx7, M1, triton/ gyártotta kalapácsos zongora billentyűt ugyancsak a Yamaha s90, de roland Fp sorozatában levők is jók voltak. Ezeket mind nehéz , nagy vastartalmu hangszerekbe szerelték amin élvezet a billentyűzés.
Nagyon könnyű műanyag hangszerek , hát??? A Nord 88 as piano pl nehéz viszonylag , mégis a billentyűzete ???
Más
Várjuk a nagy áttörést a hangszerek tekintetébe , a hangszereket gyártó cégek meg várják a zenében való megujjulást . Az utolsó zenei áttörés a Rockot felváltó diszkó korszakot követő szinti pop illetve a grove zene volt és igazándiból mindenki visszafelé nézeget
A nagy hangszer gyárak a régi hangszereiket próbálják újra éleszteni Roland juno,korg m20 stb de ez olyan mint a melegitett káposzta. Az uj fejlesztések, va szintik elég koncepciótlanok szerintem . A zenekarok nagy része is "tribute", pedig inkább a saját zenéjüket és gondolataikat közölnékszerintem ....
Más
A régebbi leslie szimuláciok inkább phaserek voltak, és nem sok közük volt a leslie-hez , a saját tapasztalatom szerint 90es években gyártódott Dynacord, KORG G4 használható, nekem jelenleg a "ventillátor" a legmeggyözőbb.
A Hifi technikába a Hig End dolgokra a puritánság a jellemző hogy nem HighEnd az biztos , na de ők tudják , nekik van marketingjük vagy mijük...