Nos...sajnálom, hogy nem szolgálhatok világmegváltó, fosszilis üzemanyagot nélkülöző csodával, tanácsokkal. :-)
A fogyasztásod -hogy mi az oka nem tudom- be fog állni normális értékre. Ezt én még csak részben tapasztalom, mivel még csak 6000-nél járok és nálam tapasztaltabbak elmondásai alapján 15000 környékére állandósul. Nekem is 9 liter körül volt az elején, mostanra lement 7,5-8 literre.
Annyit tanácsként ha megengedsz: 3000 km-ig kis gázzal, hoszasan, lassan gyorsítva kíméletesen 2000/min felett használd a gépet. Ne erőltesd alacsony fordulaton nagy fokozatban, kerüld a félgáznál nagyobb használatot, inkább válts vissza egyet. 3000 felett ha nem muszály ne hajtsd. 3000 km után mehetsz 3000/min fölé 4-4500-ig szépen huzathatod, de azért kerüld még a teli gázas gyorsításokat. 5000 km után viszont lehet huzatni szépen, addigra megtapasztalod, hogy ha előzni akarsz, 3800 felett meg is indul! S láss csodát: szépen huzatva pörgősen használva kisebb fogyit fogsz ekkor már tapasztalni, mint az elején! :-)) Ha nem így lenne nálam, magam sem hinném.:-)) Mondjuk a tied 1,6-os, annak kisebb fordulaton van a nyomatékgörbe (4400 helyett 4000) és teljesítménygörbe (6300 helyett 5800) csúcsa is, azt nem kell annyira hajszolni. No meg állítólag az 1,6-os is csak annyira éhes, mint az én 1,4-esem.
Az iménti amolyan "bejáratós" tanács csak az én rögeszmém, senki nem mondta, nem írta, egyéni bánásmód. Eddigi új autóimmal így jártam el, nem bántam meg később a kíméletes összeismerkedést.
Egy első, soron kívüli olajcserére 5000 km körül vidd el, ne sajnáld a pénzt rá! Nem árt a gyári "kitudjamilyenésmikori" olajat egy olyanra lecserélned, amit a későbbiekben használni fogsz, no meg a nyers motorból összeszedett trutyit a szűrővel együtt tanácsos leengedni. Én most vagyok előtte, nekem már nagyon sötétbarna az olaj, jan. elején megy cserére, idén már nem fért bele.
Javaslom olvasgass vissza, sok hasznos dolgot lehet innen összeszedni, én már a vásárlás előtt bepofátlankodtam ide! :-)) Hasznos volt, mert szalonban-autóátvételi listával is tudtak szolgálni itt, tudtam mire figyeljek!
1.4-esemben van kb 4700 km, 3 hónapos. Én is 15 km-t autózok melóba, minden nap, de kb 4-5 km után már 60 felett van a hőfok és löki a meleget... Úgyhogy szerintem ott más lehet a gond... Nézesd meg.
2006. 12. 20-óta vagyok boldog tulajdonosa egy 1.6 16v sw-nek. Olvastam a topikon szeptemberi leveledet, engem is érdekelne, hogy milyen fogyasztás csökkentő megoldások születtek. Amennyiben van információd kérlek válaszolj, vagy a fórumon, vagy e-mailban (matolcsi@gmail.hu).
Én még nem láttam olyan fóliázást, ahol leszedték volna a kárpitot.
Persze ha egy féle fóliázásról beszélünk. Én a hő (napsütés melege) és UV védelem-féle sötétítő fóliára gondoltam. Még a hátsó szélvédőt sem (pedig ott eléggé sokat kellett nyújtani és zsugorítani a fóliát) szedték ki, valamire való fóliázó nem bontja szét a kocsit! Még jóformán nedves sem lett a kárpit, mert amennyire lehet letakargatták.
Először is Boldog Karácsonyt Mindenkinek, és előre is BUÉK!
Azokhoz lenne kérdésem, akik fóliáztattak. Fóliázáskor az ajtókárpitot leszerelték és utána vissza (az üveg kiszerelése miatt, gondolom). Utána nem jelentkezett rezonancia, zörgés a kárpitnál?
Én most akarom megcsináltatni. Az autóban lassan 35e km lesz, és sajnos bal1 és jobb2 ajtónál is hallom a zörgést. Ha megnyomom a kárpitot egy bizonyos ponton, akkor abbahagyja. Talán a kárpit le-fel mozzanatnál kiderül valami. Esetleg egy müa. patent törhetett-lazulhatott???
Nos...sok szaloncukrot ne aggassatok a lacsi tükreire, kapjon egy alapos mindenre kiterjedő mosást, törölgetést, belső takarítást, teletankolást és valami aprósággal lepjétek meg karácsonyra! Mondjuk egy új légfrissítővel! :-))
Mindenkinek békés, szeretetteljes karácsonyt, valamint eredményekben gazdag boldog új évet kívánok! Sok-sok probléma- és balesetmentes kilométert!
Szasztok, rég írtam ide,bár figyelemmel kísérem a topicot.Most 8000 km-nél vagyok,és semmi hiba nem jött elő.Az eddig mért 7,5-8 literes fogyi lement 6,9!-7,5-re (1.6elite).Némi kis cicergés előjött a bal B-oszlopnál,de alig hallani.Arra sajnos rájöttem hogy rakhatok én bármilyen gumit a felnire,a futóműzaj szerintem magas.A motorzaj is erősen hallatszik...Ahogy tájékozodtam, ez más mostanában nagy felniméretet használó koreai gyártónál előfordul.A hangszigetelésre még gyúrniuk kell:)) Egyébként ezen kívül nagyon elégedett vagyok a géppel,nagyon jól megy,keveset fogyaszt és megbízható.
Minden Lacsi tulajdonosnak Kívánok Nagyon Boldog Új Esztendőt!
Először is kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek. Lenne egy kérdésem: másnak kellett cseréltetnie a kerékagy csapágyakat? Az utóbbi időben mintha megnövekedett volna a gördülési zaj. És inkább hátulról hallom. 50000 km. van az autóban.
Múlt hét péntek reggel 8 óra, főváros, Petőfi híd belső sáv, Pestről Budára, araszolgatunk úgy 30 métereket, amikor egy araszolásnál a mögöttem lévő 4 ütemű Trabant full gázzal a 30 méterről az 5000 km-t futott Lacsim hátuljába rontott. Azt mondta oldalra nézett. A Trabant totálkár, a Lacsim hátsó lökhárító müa. burkolat eltört, lökhárító tartó bakk elhajlott és lehet hogy a hátsó homlokfal is elhajlott (lebontáskor derül ki). Elvittem Érdre a Di-Ferhez. Január közepére vállalják. Szerintük 4 nap és cserekocsit kapok. Segítséget kérnék ha van valakinek ilyen jellegű tapasztalata illetve van e info az érdi karosszériásokról.
Ennek csak két "lemerülése" volt:-)))),mind a kettő nyitva felejtett csomagtartó:-))) A második a napokban az új tulajnál.Azt mondta fél óra töltés után "pöccre" indult!
Akkor ez nemrég lehetett mert pár éves katalógusom mmég van Panasonic/Technics.
Egyébként a gyár régen is egy volt, Matsusita Electronic. A Technics is mondjuk addig volt nagyon jó, amíg nem kínában kezdték gyártani. Nekem még eredeti "japo" van..:-))
Ha ingyen van, akkor ne dobd ki! Szerintem még elfogadható az eltérés, nekem 185/60R15 van fent, ami szinte teljesen váltómérete a 195/55R15-nek. Azért itt egy link, hogy meg tudd nézni az eltérést: http://www.pasztoy.hu/nyarigumi/valtomeret.php
Annak csak örülhetsz, ha a /65-ös gumi kicsit ballonosabb a /60-nál, főleg ha sokat mész "kátyús-pesten"!! 4,2% eltérés még nem a világ, csak vedd figyelembe a sebbességednél!!
Az meg, hogy mennyire jó gumi, talán egy gumis is meg tudja mondani. Már akkor sokat lehet megtudni a minőségről, ha megpörgeti, mennyire lehet könnyen kicentírozni. A gyatra gumik gyakorlatilag nem, vagy nehezen centírozhatóak!!
Szerintem megfelelő lesz ha csak ennyit használod!
Nem vagyok samsung hívő, nem azért mondom, de a tízből tíz, vagy kilenc annak is tudható be, hogy szigorú minőségi-garanciális előírások vannak.
Pl. a samsung az egyik a kevesek közül, amelyik TFT monitoroknál 0% hibalehetőséget ír elő, magyarul ha veszel egy ilyen monitort és egyetlen pixel is hibás benne, már viheted is vissza, kötelesek cserélni! Más gyártóknál ez nem így van, megadnak egy hibaszázalékot, amin belül a garancia-csere nem érvényesíthető. A vinyókkal sincs rossz tapasztalatom, mennek mint a seagate, vagy quantum, LG.
Általában mindenre igaz, hogy nem márkát kell választani először, hanem a vásárolni kívánt termék környezetében vizsgálódni kicsit. Jó példa erre a whirpool. Mikrót szikte kizárólag ezt érdemes venni, nagyon tuti szerkentyűk, de pl. hűtőt csak az vegyen, aki után dobják tizedáron. Minden 10 hűtőből 8 valóban 3 napon belüli cserés volt. Sonyból lehet TV-t, kamerát, esetleg hifit, de annak ellenére, hogy stúdióberendezésből vezető márka, videót nem ajánlatos, abból Panasonic az elnyűhetetlen!!! Hi-fi-ből Technics elég jó, de hangfalat még anno videotont is érdemesebb volt venni, sokkal szebben szólt. És ha már a sony-nál jártunk (pedig nagyon jók a kameráik)..fényképezőgépet inkább nikon-t, vagy canon-t..:-))
Szóval maradjunk annál, hogy a lacsi majd bizonyít, legalábbis remélem! Ha legalább 10 évig hű társam lesz, akkor már megérte!!! És akkor még nem is beszéltünk a KIA Ceed-ről, ami nagyon slágergyanús kis autó! Ha lehetőségem lett volna várni, talán olyat választottam volna a lacsi helyett! De még egyáltalán nem biztos, hogy majd nem csábulok el abba az irányba pár éven belül...:-))
A lacsiból Merci vagy toyota, mazda sosem lesz, de ha azt veszem, hogy ennyi pénzért ilyen felszereltségben még egy nunukit sem kaptam volna és a daewoo-k már bizonyítottak nemcsak autóiparban, hanem a szerszámgépek, hajógyártás, stb. területén is!
Ismételten szakmai tanácsra lenne szükségem. Egyik barátom autó váltásából kaptam a lacsimra 5 db 185/65 R15 méretű Komfort alig használt téli gumit.
Nem tudom eldönteni, hogy ez a méret még használható e (mintha régebben olvastam volna, hogy ez még elmegy) illetve a "Komfort" márka mennyire megbízható? Inkább városban közlekedem havonta 1-2 vidéki út.
Pedig az autón csak az lehet, ami a forgalmiban vagy semmi. Egy Mazda 6-osra nem rakhatsz Toyota Corolla feliratot, mert ezzel az intézkedő rendőrt megtévesztheted. Az más kérdés, hogy ezt mennyire veszik komolyan.
Az én H7-eseim már másfél éve bírják, igaz a gyárit én rögtön likvidáltam belőle (gyökér filipsz) és hideg fehér fényűt vettem bele amihez 1 év gari járt. Egyébként ez a cikk amelyből idéztél, tartalmaz jónéhány baromságot is, bár igazságokat szintén.
"Voltak átnevezések, de ezek közül csak az szabályos, amire még a gyárban került fel a ragtapasz és a Lacetti felirat. A magyar törvények értelmében ugyanis a gépjármű gyári jelzéseit tilos megváltoztatni, mert megtévesztésre lehet alkalmas."
A gyári (azonosító) jelzéseket megváltoztatni tilos, de ez nem az emblémára, a márka feliratra vagy a típus feliratra vonatkozik hanem a motorszámra és az alvázszámra, mert ezek alapján azonosítják az autót (sőt a szín is számít) és nem az alapján hogy Nubira, Lacetti, Daewoo vagy Chevrolet van ráírva.
Sok autó szaladgál minden féle típusfelirat és/vagy embléma nélkül vagy valamely tuningcég emblémájával és hidd el a legtöbb nem a "gyárban került fel" és nem is szabálytalan. Akár BMW emblémát is tehetsz bármilyen gépre, nem büntetnek meg maximum kiröhögnek.