A másik fórum is volt aki osztotta a TE véleményedet, tehát leszedik a kárpitot fóliázáskor. Ezek szerint ki így, ki úgy csinálja. Az én szakim leszedi. R*R: Amikor az elemeket cserélted az ajtón lebontottad a kárpitot? Műanyag lósz@ar patentok tartják a helyén?
A kérdésem továbbra is az (mert erre nem kaptam választ), hogy van valaki, akinél szintén jelentkezett már ilyen kárpit zörgés, nyikergés, nyiszogás??? (Ez egy szép újmagyar szó.... levédessem?) Van rá egyedi, házi megoldás, vagy várni kell a fantasztikus szervízek profi megoldásaira?
<matolcsi@gmail.hu>: Sorry, no mailbox here by that name. vpopmail (#5.1.1)
A legegyszerűbb és nem kerül semmibe:
-3507; 3508; 3545; 3558;
Direkt sportlégszűrő:
-3728; 3742
-3285; 3300; 3673; 3674
-2939; 3638; 3645
Előtét chipek, lambda szondák, stb.:
nem ajánlom, a chiptunuing ugyan drágább, de hasonlíthatatlanúl többet ad, és nem romlik el
Sportdob:
-3673; 3728; 3742
Sportkatalizátor: nincs adat
Chiptuning, optimalizálás:
-3580; 3610; 3611; 3653; 2988; 2993;
Olyan, olyan! :-) Mondjuk még az ajtó csak ideiglenes rajta, de körbe védett, családi házas, jó kis állandó klímájú lesz, ha az is rákerül! :-)) De így is kell ez az eljárás, hiába nincs csillaggarázsban. Kis város ez, nincsenek távolságok. Keresztbe kasul is csak 10 km.:-))
A télen fűtött, nyáron hűvös szuteringarázsnál kevés jobb van, ami nem igényel előzetes kondicionálást! A motornak hidegindításnál kiváltképp nem mindegy telente.
Amióta hideg van, leállásnál mindig hidegre állítom a szabályzót, ventit lekapcsolom, hogy el ne felejtsem majd indulásnál. Amikor indulás után elhagyja az 50-et a mutató egy-két mutató-vastagsággal, akkor adom csak rá a fűtést.
Persze, hogy hamarabb melegszik így, ha nem kell a radiátorban lévő közeget is melegítenie először! No meg kevesebbet is eszik, hisz hamarabb eléri az üzemi hőfokot a motor. Hiába: áldozni kell a kényelem oltárán néha.:-))
Megmondom őszintén, hogy egyben akartam eladni. Azért írom, hogy akartam, mert asszem átrágom még ezt alaposan. Tudniillik váltani akartam 16"-ra.
A vásárlásnál félig kényszer volt ez a felnigarnitúra, nem ilyet akartam, ezeket csak elfogadtam helyette ("alessio montecarlo" volt a kiszemelt, de a startgumisok megszivattak). Gondoltam a gyári lemezfelnijeim, amiket megkaptam az autóhoz maradnak a jó kis UG7-es téligumiknak, nyári garnitúrát meg veszek 16"-ban a hőn áhított felnikkel, vagy esetleg még "oz supertourismo", vagy "aez xylo". Elkezdtem számolni és oda jutottam, hogy 180-200 eFt lenne az új szett, ezekért meg jó, ha kapok egy százast. Így asszem maradok a seggemen egyelőre. Főleg, hogy tél után megszaporodnak a kátyuk, a /45-ös gumiknak és a szép nagy 16"-os felniknek jobban betennének, mint a meglévő papucsoknak.
Azt a százast inkább nyaralásra fogom költeni. (Néha az asszony felé is nyitni kell, mert a végén teljesen féltékeny lesz a lacsimra! Már így is megkaptam a nyáron egy komplett külső-belső takarítás alkalmával, hogy lassan többet símogatom a lacsit, mint őt!:-)))))
Az enyém 1.6-os, de akár én is irhattam volna, nekem is meleget fúj már kb. 5 km után. Egyébként az a módszer hogy elzárod a fűtést (ventilátor kikapcs., levegő hidegre állít) az indulás után egy kis ideig, nem hülyeség a motor is hamarabb melegszik ha nem vonjuk el tőle rögtön a hőt ugyebár.:) Üdv!
Köszi a jótanácsokat, a vezetéstechnikai dolgok menni fognak hiszen öreg vagyok mint az országút:)) /33 éve vezetek/ teljes mértékben így járok. A soronkívüli olajcsere nem jutott eszembe, de teljesen jogos, úgy hogy egy elöző leveledből el is mentettem a performance A1-et. Kérdésem eladó e még a négy felnid érdekelne gumi nélkül. Az igazság, hogy vettem 4 Nokian téli gumit és a gumis haverom beszámította a gyáriakat. Szerintem azok semmire se jók, tavasszal veszek 4 jó minőségűt. A fogyicsökkenéssel kapcsolatban átnéztem az internetet az alábbiakat találtam: -Burn-R -Super-Tech -Petrol/turbo booster -Magnum Twist léggyorsító spirál/direkt sportlégszűrő
Véleményem és az olvasott hozzászólások alapján talán a Magnum használható, de ezzel még úgy is várok, mig be nem áll a fogyasztásom.
Nos...sajnálom, hogy nem szolgálhatok világmegváltó, fosszilis üzemanyagot nélkülöző csodával, tanácsokkal. :-)
A fogyasztásod -hogy mi az oka nem tudom- be fog állni normális értékre. Ezt én még csak részben tapasztalom, mivel még csak 6000-nél járok és nálam tapasztaltabbak elmondásai alapján 15000 környékére állandósul. Nekem is 9 liter körül volt az elején, mostanra lement 7,5-8 literre.
Annyit tanácsként ha megengedsz: 3000 km-ig kis gázzal, hoszasan, lassan gyorsítva kíméletesen 2000/min felett használd a gépet. Ne erőltesd alacsony fordulaton nagy fokozatban, kerüld a félgáznál nagyobb használatot, inkább válts vissza egyet. 3000 felett ha nem muszály ne hajtsd. 3000 km után mehetsz 3000/min fölé 4-4500-ig szépen huzathatod, de azért kerüld még a teli gázas gyorsításokat. 5000 km után viszont lehet huzatni szépen, addigra megtapasztalod, hogy ha előzni akarsz, 3800 felett meg is indul! S láss csodát: szépen huzatva pörgősen használva kisebb fogyit fogsz ekkor már tapasztalni, mint az elején! :-)) Ha nem így lenne nálam, magam sem hinném.:-)) Mondjuk a tied 1,6-os, annak kisebb fordulaton van a nyomatékgörbe (4400 helyett 4000) és teljesítménygörbe (6300 helyett 5800) csúcsa is, azt nem kell annyira hajszolni. No meg állítólag az 1,6-os is csak annyira éhes, mint az én 1,4-esem.
Az iménti amolyan "bejáratós" tanács csak az én rögeszmém, senki nem mondta, nem írta, egyéni bánásmód. Eddigi új autóimmal így jártam el, nem bántam meg később a kíméletes összeismerkedést.
Egy első, soron kívüli olajcserére 5000 km körül vidd el, ne sajnáld a pénzt rá! Nem árt a gyári "kitudjamilyenésmikori" olajat egy olyanra lecserélned, amit a későbbiekben használni fogsz, no meg a nyers motorból összeszedett trutyit a szűrővel együtt tanácsos leengedni. Én most vagyok előtte, nekem már nagyon sötétbarna az olaj, jan. elején megy cserére, idén már nem fért bele.
Javaslom olvasgass vissza, sok hasznos dolgot lehet innen összeszedni, én már a vásárlás előtt bepofátlankodtam ide! :-)) Hasznos volt, mert szalonban-autóátvételi listával is tudtak szolgálni itt, tudtam mire figyeljek!
1.4-esemben van kb 4700 km, 3 hónapos. Én is 15 km-t autózok melóba, minden nap, de kb 4-5 km után már 60 felett van a hőfok és löki a meleget... Úgyhogy szerintem ott más lehet a gond... Nézesd meg.
2006. 12. 20-óta vagyok boldog tulajdonosa egy 1.6 16v sw-nek. Olvastam a topikon szeptemberi leveledet, engem is érdekelne, hogy milyen fogyasztás csökkentő megoldások születtek. Amennyiben van információd kérlek válaszolj, vagy a fórumon, vagy e-mailban (matolcsi@gmail.hu).
Én még nem láttam olyan fóliázást, ahol leszedték volna a kárpitot.
Persze ha egy féle fóliázásról beszélünk. Én a hő (napsütés melege) és UV védelem-féle sötétítő fóliára gondoltam. Még a hátsó szélvédőt sem (pedig ott eléggé sokat kellett nyújtani és zsugorítani a fóliát) szedték ki, valamire való fóliázó nem bontja szét a kocsit! Még jóformán nedves sem lett a kárpit, mert amennyire lehet letakargatták.
Először is Boldog Karácsonyt Mindenkinek, és előre is BUÉK!
Azokhoz lenne kérdésem, akik fóliáztattak. Fóliázáskor az ajtókárpitot leszerelték és utána vissza (az üveg kiszerelése miatt, gondolom). Utána nem jelentkezett rezonancia, zörgés a kárpitnál?
Én most akarom megcsináltatni. Az autóban lassan 35e km lesz, és sajnos bal1 és jobb2 ajtónál is hallom a zörgést. Ha megnyomom a kárpitot egy bizonyos ponton, akkor abbahagyja. Talán a kárpit le-fel mozzanatnál kiderül valami. Esetleg egy müa. patent törhetett-lazulhatott???
Nos...sok szaloncukrot ne aggassatok a lacsi tükreire, kapjon egy alapos mindenre kiterjedő mosást, törölgetést, belső takarítást, teletankolást és valami aprósággal lepjétek meg karácsonyra! Mondjuk egy új légfrissítővel! :-))
Mindenkinek békés, szeretetteljes karácsonyt, valamint eredményekben gazdag boldog új évet kívánok! Sok-sok probléma- és balesetmentes kilométert!
Szasztok, rég írtam ide,bár figyelemmel kísérem a topicot.Most 8000 km-nél vagyok,és semmi hiba nem jött elő.Az eddig mért 7,5-8 literes fogyi lement 6,9!-7,5-re (1.6elite).Némi kis cicergés előjött a bal B-oszlopnál,de alig hallani.Arra sajnos rájöttem hogy rakhatok én bármilyen gumit a felnire,a futóműzaj szerintem magas.A motorzaj is erősen hallatszik...Ahogy tájékozodtam, ez más mostanában nagy felniméretet használó koreai gyártónál előfordul.A hangszigetelésre még gyúrniuk kell:)) Egyébként ezen kívül nagyon elégedett vagyok a géppel,nagyon jól megy,keveset fogyaszt és megbízható.
Minden Lacsi tulajdonosnak Kívánok Nagyon Boldog Új Esztendőt!
Először is kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek. Lenne egy kérdésem: másnak kellett cseréltetnie a kerékagy csapágyakat? Az utóbbi időben mintha megnövekedett volna a gördülési zaj. És inkább hátulról hallom. 50000 km. van az autóban.
Múlt hét péntek reggel 8 óra, főváros, Petőfi híd belső sáv, Pestről Budára, araszolgatunk úgy 30 métereket, amikor egy araszolásnál a mögöttem lévő 4 ütemű Trabant full gázzal a 30 méterről az 5000 km-t futott Lacsim hátuljába rontott. Azt mondta oldalra nézett. A Trabant totálkár, a Lacsim hátsó lökhárító müa. burkolat eltört, lökhárító tartó bakk elhajlott és lehet hogy a hátsó homlokfal is elhajlott (lebontáskor derül ki). Elvittem Érdre a Di-Ferhez. Január közepére vállalják. Szerintük 4 nap és cserekocsit kapok. Segítséget kérnék ha van valakinek ilyen jellegű tapasztalata illetve van e info az érdi karosszériásokról.
Ennek csak két "lemerülése" volt:-)))),mind a kettő nyitva felejtett csomagtartó:-))) A második a napokban az új tulajnál.Azt mondta fél óra töltés után "pöccre" indult!