Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cápaFeri Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4964

Amikor ott dolgoztam még büszke is voltam rá....ma már elsüllyednék a szégyentől, ha a főnökeim így adnának vissza egy autót és így bánnának bármelyik ügyféllel.

Jópár éve, hogy nem vagyok ott, de így is majd lesült a képemről a bőr a sógorom előtt, hogy valamikor közöm volt hozzájuk.

Előzmény: ivb (4963)
ivb Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4963
Nem vagy Te szervizes??:-))) Igen!Szerintük 1liter/1000km-ig nincs semmi probléma a motorral (még szerencse(?),hogy ennyit nem eszik):-)))
Előzmény: cápaFeri (4962)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4962

1. mondat: hát ez az!!! :-)))

2. mondat: gondolom én túlzott olajfogyaztást értettek ez alatt..:-))

Előzmény: ivb (4960)
Sarkany Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4961
Nem tenném, ha a helyedben lennék...
Előzmény: 1.4 Elite (4952)
ivb Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4960
Az olaj fogyásra a saját betöltött olajuk után is csak a karjukat tudják széttárni.:-(((
A másik "szakszerű" válasz az, hogy nincs leírva sehol,hogy nem szabad fogyasztania az olajat!!!!
Előzmény: cápaFeri (4946)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4959

Azt had tegyem hozzá, hogy szerintem a hajtásláncnak nem része a motor.

A motor az motor, a hajtáslánc pedig: tengelykapcsoló, nyomatékváltó, gardántengely, gardánkereszt, diferenciálmű, féltengelyek. Jelen esetben a gardántengely, és a kereszt nincs benne. Szállitottom már huzamosabb ideig BMW, PSA(Peugeot&Citroen), és Suzuki alkatrászeket is. Egyik márkánál sem ritka dolog egy egy új hengerfej, de a ládás új moci sem. 6 hengeres benzin, négyes diesel, HDI, vittem már mindet. Szerintem a teljes autót nem tudnád kicseréltetni, esetleg jelenlegi tax áron beszámolja egy újba. Enyém is heson korú, 2.1M az ára a Tax szerint. A piaci ára felszereltség, és szerencse kérdése, kb 2-2.4M.

Előzmény: cápaFeri (4956)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4958

No ezeket az infókat utóbb olvastam. Azért azt ne hangoztasd, hogy milyen olajat raktál bele, mert ez nekik kapaszkodó, mivel nem ilyen az előírás, no meg nem ők rakhatták bele. (olvass vissza, éppen ma voltam a kereskedésben, érdekes infókat kaptam erről)

A shell üzemanyagnak felénk nincs jó híre, sajnos pár ember kapzsi haszonszerzési szándéka miatt, itt nem lehetne dicsekedni vele, hogy mindig azt kapta.:-))

A sportos vezetést sem reklámoznám, helyette inkább azt hangoztatnám, hogy átlagos használatban volt az autó!:-))

Előzmény: Oltcit Cabrió (4955)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4957

Én még emlékszem rád  és nagyon sajnálom, hogy elhagyod a márkát!

Azért egy 10 éves dízelt gondolj át! Hiába óudi!:-)

Előzmény: 1.4 Elite (4952)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4956

Mindenképpen ütném az asztalt, hisz te egy hibátlan autó árát fizetted ki az elején, amihez meghatározott garanciális feltételek tartoztak. Nem használtad rendeltetésellenesen, nincs kitéve a km alapján fokozott igénybevételnek, valamint nem versenyzel vele, amik módosítanák a garanciális feltételeket!

Garancia (2 év teljeskörű+1év a hajtásláncra) és/vagy 100000 km. Legalábbis az enyémhez ez van. Nos. A motor a hajtáslánc kezdő eleme.

Mondjuk semmi csodaanyagot nem hagytam volna beletölteni, de ez más kérdés. A hibakód egyértelmű.

Én ezt tenném: irány a szervíz, mivel továbbra sem működik rendeltetésszerűen a gép-felkiáltással! Az autó a munkámhoz kell, ezért biztosítsanak számomra egy hasonló értékű autót a javítás idejére! (Mindjárt sürgősebb lesz a javítás!) Az eljárásról ezzel párhuzamosan értesíteném a központot. Az esetet rögtön leírnám egy jogásznak emilben, aki pár nap alatt megmondja a helyes irányt a továbblépés ügyében.

A végeredménynek mindenképpen annak kell lennie, hogy addig nem hoznám el az autót, amíg a problémát produkálja. Ha nem tudják orvosolni bizonyos időn belül, kötelesek értékegyeztetéssel egy másik autót felajánlani, amely értéket a hivatalos eurotax listából kell kikeresni, nem pedig a kereskedő böki ki! Minél feljebb nyúlsz, minél jobban megbolygatod ezt az ügyet, annál többet elérsz! Több irányba dolgozz, ne bízz vakon senkiben! Ha a jogi szakember sikert ígér, próbálj peren kívül egyezkedni a kereskedővel, mert egyikőtöknek sem érdeke 5 évig morogni egymással. Költségek, autó nélkül, stb.

(Hogy motorcsere, vagy autócsere, ezt nem tudom. Szerintem komplett autócsere szokott lenni ilyen esetben.)

Nos ha mindez megvan, az említett szervízt elkerülni a bosszú lehetősége miatt.

A végén az esetnek, -ha szerinted kicsit is jogszerűtlenül járna el a chevrolet hungary- nyilvánosságot adni, hogy más tanuljon belőle és ne tehessék meg ezt másik ügyféllel!

Előzmény: Oltcit Cabrió (4951)
Oltcit Cabrió Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4955

Szevasz!

 

Én sportosan vezetek. A swift-el 1-es 50, 2-es száz. Az asszony nem, a problémám az, hogy ez nem egy sport autó. Tökéletesen kell müködnie max 3-4 ezres fordulaton is, normál 95-össel is. Egyébkénkt Shell párti vagyok, tehát csak Shell benzint (95-ös) és shell olajat (5W-40) kapot eddig.

Előzmény: 1.4 Elite (4953)
t-bird Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4954
Az Audi szervizelése és alkatrészei nem lesz egy olcsó mulatság.
Előzmény: 1.4 Elite (4952)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4953
Szia! Hogy jársz az autóval? Milyen fordulaton. Szerintem 3000 alatt. Nem? Én ha neked lennék, jó kis V-Power-ral megkenném 4.-ben 140-150-el huzamosabb ideig, had égjen ki a lelkem. Ha pedig megadja magát, akkor legalább megalapozott a garanciális igényed! :)
Előzmény: Oltcit Cabrió (4951)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4952

Üdv mindenkinek a topicon!

Talán vannak még cartársak, akik emlékeznek a nick-emre. Elég régen irtam nektek. Rengeteget melóztam az év 2. felében, nem maradt időm a netre. Lacsika jól van, közel 2 év, 23.000km egy kerékcsapágy cserével. Szerintem nem rossz arány. Egy kis zörely jön a futóműből, de még kezdeti stádiumban van nagyon. Ha betámasztom egy kanyarba úgy rendesen, és akkor a külső iven futó kerék (amely a terhet viseli) enyhe gödörbe fut, vmi bekoppan. Szerintem toronycsapágy, vagy vmi függőleges irányba lóni tudó alkatrész lesz.

Valószinűleg nállam már nem derül ki. Holnap meghirdetem az autót. Kicsit fájó szivvel, de megteszem. Szerintem hatalmas bukó egy új autót lizingelni. Ha most eladom, kb 550-700 között bukok. Ha hitelátvállalással elvinnék, akkor kb 550. Ha le kell záratnom a hitelt, és megvenni majd úgy eladni, akkor 650-700. Ha becserélném másikba, kb 1 guriga! Szerintem minél később teszem ezt meg, annál nagyobbat bukok. Figyelembe véve az értékvesztést, az árfolyamingadozást, a kamatokat, és a fogyasztást.

Egy 10 éves A6 2.5TDI lenne az utód kb 1.5M az ára.

Kiváncsi volnék a véleményetekre, sziasztok!

Oltcit Cabrió Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4951

Szevasztok!

 

 

Elöször is kellemes karácsonyt és boldog új évet kivánok mindenkinek.

 

Tanácsot illetve ötleteket szertné kérni.

 

2005 július elején vettünk egy 1.6 SW-t. Idén tavasszal zárlatos lett az önindítő és megfőzte magát. Csere garanciában. Júliusban elvittem a kötelező szervízre, annak ellenére, hogy csak 6500 km-t sikerült belegyömöszölni 1 év alatt. Már ekkor is volt a sokak által is ismert P300-as hibakód. Azóta többször is, de kiderült, hogy papírforma szerint ebben az autóban már a módosított szelepek vannak. Miután az elöző szervízben nem nagyon eröltették magukat szervíz csere következett. Itt mértek kompressziót is, és kiderült, hogy az ideális 15 helyett 12 és 13,5 között van az érték. Öntöttek valami "dzsuvát" (ami állítólag olyan mint egy szelep csiszolás) a motorba és kicserélték a gyertyákat másik fajtára. Halkan megjegyzem, hogy generáloztam már motort sajátkezüleg, de a szelep csiszoláshoz nem nagyon kell "dzsuva", viszont szétszedés és türelem az igen. Ez volt 8500 km-nél. Azóta sikerült még cirka 600-at belerakni (most 1,5 évesen 9100 km-nél tartunk), a motor lámpa stabilan világít, a fogyasztás 10 helyett 12, és ha eléri az autó az üzemi hőmérsékletet még büdös is van benne. Olyan mintha a kipufogón lenne valami és az próbálna leégni.

 

A problémám az, hogy ha ki is cserélik a szelepeket akkor is csak az eredeti állapotot állítjuk be, csak másik gyertyával, hiszen "papírforma" szerint ebbe már a módosított szelep van. Arról nem is beszélve, hogy van nekünk egy Swift-ünk is 220 ezer km-rel és 9100 km-enként még olajat sem cserélek, nemhogy szelepeket.

 

Kérdéseim:

Szerintetek a dzsuva még dolgozik, várjak egy kicsit többet hátha "megjavítja" a motort?

Szerintetek elégedjek meg ennyivel és várjam ki a garancia másik felét hátha az új szelepeket szeretni fogja?

Vagy üssem az asztalt és kérjek motorcserét?

 

Az autót nem nagyon alkarom eladni, mert a motoron kivül nics vele bajom, nem akarok bukni rajta egy csomó pénzt, és szeretnék megtartani legalább 10 évig. Nálunk a jelenlegi átlag szerint ez cirka 60-65 ezer km.

 

Várom a hozzászólásokat és a véleményeket.

 

KeZo

cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4950

Normális, persze...én tegnap reggel másodszorra hallottam, amióta megvan a lacsim. Először még a nyáron, mivel kíváncsi voltam rá. Nem volt még előtte ABS-es autóm, így nem akartam az első éles helyzetig hagyni a próbát. Jó is volt, mert nem gondoltam volna, hogy ezt majd a padlóig kell taposni! Persze tegnap reggel nem kellett addig, hamar elkezdett kerregni a lelkem, így nyugtáztam, hogy tényleg csúszik az út. Még a havas próba visszavan. Remélem egy néptelen parkolóban azt is kipróbálhatom akkor, hogy mennyire irányítható működő ABS mellett a gép, no meg a fékerőelosztó hogy funkcionál?

Balesetmentes további telet mindenkinek!

Előzmény: subi (4948)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4949
Hello! Normálisan golgozik az ABS-ed. Attól függően változik a jelenség erőssége, hogy milyen erősen nyomod a féket, és hogy mennyire tapad még az út. Ezt úgy értem, hogy az ABS-es féket taposni kell, ha meg akarsz állni. Nem szabad visszaengedni belőle, sem finoman nyomni, mint a hagyományost, mondván meg ne csússzon! A hang eredete az, hogy a lábaddal felépitesz egy nyomást a fékrendszerben, amelyet elenged, majd újra épit az ABS.
Előzmény: subi (4948)
subi Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4948
Sziasztok!

Ma volt az első viszonylag csúszós nap. Azt vettem észre, hogy fékezésnél, gondolom, amikor az autó meg akart csúszni és az ABS működésbe lépett, kattoggó hang hallatszik. Eléggé hangos és zavaró. Ez normális, vagy teljesen csendben kellene működnie az ABS-nek.

B.U.É.K.
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4947

Lehet, hogy a lacsimnak is kell egy másik szervízt keresnem?.:-)))

Más téma. Aki még mindig azon töri a fejét, hogy a bal első ajtón a kárpit tetejénél lévő nyitó-záró gomb melletti kis piros led-et működtetné, annak egy jó hír: Megkérdeztem egy régi kollégámat, aki villanyos a kereskedésben. A biztosítáktáblától az ajtóig (ha jól értettem) be van vezetékelve, csak egy ellenállás kell hozzá, no meg egy kis vezeték csatlakozóval és máris működik a gyujtás levétele után. Aki nem akar riasztót rákötni és gyárilag sincs benne, az utólag így tudja álcázni a lacsit.:-))

Ami a patentokat illeti. Kíváncsi voltam, hogy ha leszedetem a kárpitot, vajon zörögni fog-e utána? Azt mondta a srác, hogy a patentok nem gagyik, relatív jó minőségűek, szépen vissza lehet építeni. Azért arra figyelni kell, hogy elég meleg legyen a szelelésnél, mert ilyen hidegben minden műanyag könnyen pattan. Biztos ami biztos. Tanácsos egy jól fűtött műhely, garázs, vagy ha ez nincs, akkor várni tavaszig, nyárig.  

cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4946

Ma voltam a szervízben, ahol rákérdeztem az olaj-témára. Pontosan arra voltam kíváncsi, hogy ha viszem az olajat, a régit meg egy kannában elviszem, akkor ugye nem kell fizetnem az ártalmatlanítási díjat? Erre konkrét választ nem kaptam, viszont utalást a kereskedés olajára erőset! :-)

Azt a választ kaptam, hogy ha viszem az olajat és nem az ő általuk garantált minőségű és általuk beletöltött olaj kerül bele, akkor esetleges későbbi problémánál (olajfogyasztás) csupán a karjukat tudják széttárni, vita lehet a garival, mivel ők azt nem tudják bevizsgáltatni. Az meg nem biztosíték semmire, hogy mi áll az olaj flakonján. Még egyszer rákérdeztem, mert azt hittem rosszul hallok. Ha pontosan azt az API SL előírású A1/B1 minőségi szintű 5W30-as olajat viszem, amit a könyve ír, akkor is ez van? (Castrol A1 Performance-t vennék) Azt mondták, hogy ez. Hmmm...

Pedig az hétszentség, hogy nem fogom a kereskedésben lévő olajat hagyni beletölteni, ugyanis ott dolgoztam (akkor még csak opel volt), tudom mi kerül a hordókból a trutyis kannákba kiadásra, utána meg a kocsikba. No comment..

 

Valaki tudna esetleg segíteni abban, hogy hova lenne érdemes opelt vinni  Veszprém, Somogy megyékben? Sógorom astra-h-járól lenne szó. Zalában egy kézben vannak a kereskedések, nincs a sógorom  megelégedve a munkájukkal. Amit feliratott (pl.:csomagtér nehezen zár) meg se nézték, az autót nem adták át, csak fizetés után visszanyomták kezébe a kulcsot, no meg egy 60000-es szervízbe, ami forintban is ennyi volt még egy mosás sem fért bele, trutyisan hozták ki a szervízből, úgy hozta el. Amikor még ott voltam ez nem így ment...mindig lemosva került a kocsi átadásra. Mondom átadásra, ugyanis a műhelyfőnök tételesen atadta az elvégzett munkát, ha meg valami kimaradt, akkor elnézéskérések közepette visszavitte a műhelybe a kocsit. Hmm... 

cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4945
Na...vajon mik is lehetnek a számok? :-)))
mixi2007 Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4944
Szia R,R!

Köszi a válaszod, de őszintén megmondom a számokból egy mukkot sem értek.:)))
Kösz Mixi!
Előzmény: R*R (4941)
R*R Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4943

Szia!

Le kellett bontani a kárpitot, lemezcsavarra váltottam amit csak lehetett.

A zörgő elemek alá egy löket szilikon segíthet, ha szükség van rá.

Üdv

Előzmény: nagyharcos (4942)
nagyharcos Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4942
A másik fórum is volt aki osztotta a TE véleményedet, tehát leszedik a kárpitot fóliázáskor. Ezek szerint ki így, ki úgy csinálja. Az én szakim leszedi.
R*R: Amikor az elemeket cserélted az ajtón lebontottad a kárpitot? Műanyag lósz@ar patentok tartják a helyén?

A kérdésem továbbra is az (mert erre nem kaptam választ), hogy van valaki, akinél szintén jelentkezett már ilyen kárpit zörgés, nyikergés, nyiszogás??? (Ez egy szép újmagyar szó.... levédessem?) Van rá egyedi, házi megoldás, vagy várni kell a fantasztikus szervízek profi megoldásaira?
Előzmény: R*R (4928)
R*R Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4941

Szia!

<matolcsi@gmail.hu>:
Sorry, no mailbox here by that name. vpopmail (#5.1.1)

A legegyszerűbb és nem kerül semmibe:

-3507; 3508; 3545; 3558;

Direkt sportlégszűrő: 

-3728; 3742

-3285; 3300; 3673; 3674

-2939; 3638; 3645

Előtét chipek, lambda szondák, stb.:

nem ajánlom, a chiptunuing ugyan drágább, de hasonlíthatatlanúl többet ad, és nem romlik el

Sportdob:

-3673; 3728; 3742

Sportkatalizátor: nincs adat

Chiptuning, optimalizálás:

-3580; 3610; 3611; 3653; 2988; 2993;

Üdv

Előzmény: mixi2007 (4929)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.27 0 0 4940
Olyan, olyan! :-) Mondjuk még az ajtó csak ideiglenes rajta, de körbe védett, családi házas, jó kis állandó klímájú lesz, ha az is rákerül! :-)) De így is kell ez az eljárás, hiába nincs csillaggarázsban. Kis város ez, nincsenek távolságok. Keresztbe kasul is csak 10 km.:-))
Előzmény: R*R (4939)
R*R Creative Commons License 2006.12.27 0 0 4939

Szia!

A télen fűtött, nyáron hűvös szuteringarázsnál kevés jobb van, ami nem igényel előzetes kondicionálást! A motornak hidegindításnál kiváltképp nem mindegy telente.

Üdv

Előzmény: cápaFeri (4938)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.27 0 0 4938

Amióta hideg van, leállásnál mindig hidegre állítom a szabályzót, ventit lekapcsolom, hogy el ne felejtsem majd indulásnál. Amikor indulás után elhagyja az 50-et a mutató egy-két mutató-vastagsággal, akkor adom csak rá a fűtést.

Persze, hogy hamarabb melegszik így, ha nem kell a radiátorban lévő közeget is melegítenie először! No meg kevesebbet is eszik, hisz hamarabb eléri az üzemi hőfokot a motor. Hiába: áldozni kell a kényelem oltárán néha.:-))

Előzmény: Picuj (4936)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.27 0 0 4937

Szia mixi2007!

 

Megmondom őszintén, hogy egyben akartam eladni. Azért írom, hogy akartam, mert asszem átrágom még ezt alaposan. Tudniillik váltani akartam 16"-ra.

A vásárlásnál félig kényszer volt ez a felnigarnitúra, nem ilyet akartam, ezeket csak elfogadtam helyette ("alessio montecarlo" volt a kiszemelt, de a startgumisok megszivattak). Gondoltam a gyári lemezfelnijeim, amiket megkaptam az autóhoz maradnak a jó kis UG7-es téligumiknak, nyári garnitúrát meg veszek 16"-ban a hőn áhított felnikkel, vagy esetleg még "oz supertourismo", vagy "aez xylo". Elkezdtem számolni és oda jutottam, hogy 180-200 eFt lenne az új szett, ezekért meg jó, ha kapok egy százast. Így asszem maradok a seggemen egyelőre. Főleg, hogy tél után megszaporodnak a kátyuk, a /45-ös gumiknak és a szép nagy 16"-os felniknek jobban betennének, mint a meglévő papucsoknak.

Azt a százast inkább nyaralásra fogom költeni. (Néha az asszony felé is nyitni kell, mert a végén teljesen féltékeny lesz a lacsimra! Már így is megkaptam a nyáron egy komplett külső-belső takarítás alkalmával, hogy lassan többet símogatom a lacsit, mint őt!:-)))))

Üdv!

Előzmény: mixi2007 (4935)
Picuj Creative Commons License 2006.12.27 0 0 4936
Az enyém 1.6-os, de akár én is irhattam volna, nekem is meleget fúj már kb. 5 km után. Egyébként az a módszer hogy elzárod a fűtést (ventilátor kikapcs., levegő hidegre állít) az indulás után egy kis ideig, nem hülyeség a motor is hamarabb melegszik ha nem vonjuk el tőle rögtön a hőt ugyebár.:) Üdv!
Előzmény: kl68 (4932)
mixi2007 Creative Commons License 2006.12.27 0 0 4935
Szia Cápa Feri!!

Köszi a jótanácsokat, a vezetéstechnikai dolgok menni fognak hiszen öreg vagyok mint
az országút:)) /33 éve vezetek/ teljes mértékben így járok. A soronkívüli olajcsere nem jutott eszembe, de teljesen jogos, úgy hogy egy elöző leveledből el is mentettem a performance A1-et.
Kérdésem eladó e még a négy felnid érdekelne gumi nélkül. Az igazság, hogy vettem 4 Nokian téli gumit és a gumis haverom beszámította a gyáriakat. Szerintem azok semmire se jók, tavasszal veszek 4 jó minőségűt.
A fogyicsökkenéssel kapcsolatban átnéztem az internetet az alábbiakat találtam:
-Burn-R
-Super-Tech
-Petrol/turbo booster
-Magnum Twist léggyorsító spirál/direkt sportlégszűrő

Véleményem és az olvasott hozzászólások alapján talán a Magnum használható, de ezzel még úgy is várok, mig be nem áll a fogyasztásom.

Kösz Szia Mixi!!
Előzmény: cápaFeri (4934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!