Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ivb Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4975
Nem lacsi!Daewoo NUBIRA III. :-)))). Volt ez ennél durvább is.OLaj lehúzó gyürüket cseréltek (állítólag volt közöttük két gyári hibás (nem rossz arány:-(((() És most erre állt be.Ezt is megreklamáltam,de erre volt a hivatalos képviselet válasza,hogy ez rendben van ez "belefér".A doldognak az az érdekessége,hogy 8000-ig nem volt semmi fogyás.Akkor volt egy olasz nyaralás,és utána lett rövid a "nívópálca".Annak ellenére,hogy pont nyaralás alkalmával nem rohan az ember,és autópályán sem használtam csak 110-130 között!A dolog másik érdekessége,hogy pont egy hasonló esetet olvastam a TOTALCAR-on !Ott is 8000 körül egy hosszabb autópálya,és elkezdte vedelni az olajat.Csak az vígasztal,hogy a fogyasztásom viszont baromi jó a csúcs 6,5/100l (1,6-os)így belefér az olaj is:-))).Egyébként valóban 2-3 dl/1000 km (castrol magnatec 10-40) ,és ha valaki én nagyon vigyázok az autóra!!!!!
Előzmény: georgbob (4972)
georgbob Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4974

 "Szerintem egyszerűen konstrukciós hiba"

Ez a vélemény természetesen nem a G astra hibátlanságára vonatkozik.

Előzmény: georgbob (4973)
georgbob Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4973
Kedves bzsazsa! Én nem hiszek ennek a meg kell hajtani dumának!!! Nekem is p300 hibakódok tömkelege volt. A legdurvább az volt, mikor előzés közben leállt a motor. Nekem is néha csak 3 henger ment, rángatott stb. Érdekes, szelepcsere után (1 éve) még hasonló probléma sem merült fel. Adaléknak annyit, hogy apósom G astrája 5 éves, 12ezer kilométerrel!!!, szinte csak pincemenetre használja, szigorúan kímélő üzemmódban (2000- nél váltás). Akkor a butító dumák alapján ki sem tudna már állni a garázsból!!! Teljesen hibamentes az autója és ez biztos nem a pörgetéstől, meghajtástól, "városban ne menjünk ötösben.." és "szar a tescós benzin.." tanácsoktól van. Szerintem egyszerűen konstrukciós hiba. És amit már egyszer írtam: Van olyan szervíz, ahol visszahívják a lacsikat szelepcserére!!!
Előzmény: bzsazsa (4971)
georgbob Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4972
Mármint a lacsi eszik ennyi olajat!? Elírtad, vagy tényleg 1000 Km-re írtad ezt a fogyit? Ha ez igaz, nem is kell olajcserére menni, mert periódus végén komplett kicseréled az olajat. Nekem pálcaközépre állították be 14 ezernél, most van 17 ezer és pálcaközép és a kadettem is ilyet tud produkálni.
Előzmény: ivb (4969)
bzsazsa Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4971

Sziasztok!

 

Nem tudom hogy emlékeztek-e a legutóbbi esetemmel a Bajai Opel Chevi szervíznél,de az eset után elmentem egy független autóvillamosság szerelőhöz aki kiolvastatta a hibakódot ,nála azt írta ki hogy: p300 hibakód-gyújtásvezérlés probléma még azt is kiírta a komputer hogy a kiolvasás előtt 16kmrel történt a hibajelzés és 34 celsius fokos volt a motor hőfoka.Ezután csak annyit tudott tenni a szerelő hogy kinullázta és kész.Őt is kérdeztem hogy mi okozhatja ezt a hibát de ő sem tudott rá válaszolni.Per pillanat amikor néztük a komputerrrel minden érték jó volt lambda szonda stb.

Monjuk azt vettem észre hogy általában akkor jön ki ez a hiba ha nem a elég meleg a motor és leállítom,majd utána később ismét megyek vele de szintén nem üzemmelegen van leállítva,és kb,ezek után jön elő a hiba.Először szaggatottan jár a motor mintha nem menne egy henger.erre a lámpa villogni kezd, majd elkezd korrigálni a komputer,aztán már "normálisan " jár a motor ,de a lámpa folyamatosan világít.Annyit tudok csinálni hogy kimegyek a városból kicsit kb.6-8km-ert meghajtom ,utána leállítom a motort .Beindítom és már nem is világít.:-))))

 

Mostanában "így" oldottam meg az ilyen jellegű gondokat.....

 

Előre is Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!!!

 

Üdv bzsazsa

cápaFeri Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4970

Ez az olajfogyi érdekes, mert a corsám könyvében (ami még a kadettből származtatott 1,2-es nyolc szelepes motor volt tul. képpen, csak kissé átmodernizálva) csereperiódusonként (15000 km) 1-2 dl-es normális olajfogyasztás volt írva. (konkrétan 1000 km-enként meg volt adva, hány ml)

Nem gond, hogy van olajfogyi, ez természetes......csak nem az 1000 km-enkénti 1 liter!.:-)))))

Előzmény: ivb (4969)
ivb Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4969
Nekem sem ette sem a lada,sem a 105-ös skoda (no jó a trabi meg a wartburg ette :-))))
Nos ahogy számolgatom (pontosan nem megy) olyan 2-3 dl /1000km mivel más gond nincs vele (leszámítva a 10.000km-s tompított cserét) és nem emelkedik,próbálok vele élni:-((((
Előzmény: georgbob (4965)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4968
Úgy látszik a Fulda jellemző hibája a nagy menetzaj. Nekem is volt egy tütü, amit lefutott Fulda papucsokkal vettem. Őrirő búgás volt benne. Gumisnál láttam extrém méretű Fulda sport gumikat, erős 60-70%-os állapotban. Állitólag egy M3-as BMW-ről dobták le a nagy zaj miatt. Pedig egy akkora gumi nem 20.000Ft!!!
Előzmény: Kulimász (4966)
Kóma mester Creative Commons License 2006.12.30 0 0 4967

Sziasztok Márkatársak

 

Kicsit megkésve bár ,de "törve" nem kivánok , mindenkinek boldog ünnepeket és örömteli újévet!!!!

 

 

--Kóma lacettije--

Kulimász Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4966

Szia!

Azért mielőtt vernéd az asztalt a szervizben, próbálj szerezni cseregumikat és kipróbálni, hogy azokkal is jön-e a hang. Nekem a Fulda nyári gumik adtak olyan búgó hangot, ami kerékcsapágy hibára utalt. Pedig nem sokat futott gumikról van szó. Aztán lecseréltem a Bridgestone téli gumikra és totál elmúlt a hang...

K.

Előzmény: psr640 (4921)
georgbob Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4965
Az olajfogyihoz annyit, hogy a 25 éves kadettem 120000 Km-es generálozott motorja 8-9000 Km után nem eszik meg csak 1-2 dl olajat. Ebből kiindulva engem ne etessenek egy 21.-ik századi technológiánál ilyesmivel. A P300 hibakód nemcsak a szelepekre utalhat, legalább 8-10 féle hibát jelezhet, de a szoftver kiolvasásakor kiderül a dolog. A motorproblémához annyit fűznék hozzá, hogy az autónál is (mint bármely megvásárolt terméknél) fenn kell állnia annak a kitételnek, hogy ugyanazon hiba javítását 3 alkakomnál többször nem ismételhetik. Ekkor jön a csere (motor vagy autó, nem tudom), de valószínű csak motor, de ez szerintem így lenne korrekt.
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4964

Amikor ott dolgoztam még büszke is voltam rá....ma már elsüllyednék a szégyentől, ha a főnökeim így adnának vissza egy autót és így bánnának bármelyik ügyféllel.

Jópár éve, hogy nem vagyok ott, de így is majd lesült a képemről a bőr a sógorom előtt, hogy valamikor közöm volt hozzájuk.

Előzmény: ivb (4963)
ivb Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4963
Nem vagy Te szervizes??:-))) Igen!Szerintük 1liter/1000km-ig nincs semmi probléma a motorral (még szerencse(?),hogy ennyit nem eszik):-)))
Előzmény: cápaFeri (4962)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4962

1. mondat: hát ez az!!! :-)))

2. mondat: gondolom én túlzott olajfogyaztást értettek ez alatt..:-))

Előzmény: ivb (4960)
Sarkany Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4961
Nem tenném, ha a helyedben lennék...
Előzmény: 1.4 Elite (4952)
ivb Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4960
Az olaj fogyásra a saját betöltött olajuk után is csak a karjukat tudják széttárni.:-(((
A másik "szakszerű" válasz az, hogy nincs leírva sehol,hogy nem szabad fogyasztania az olajat!!!!
Előzmény: cápaFeri (4946)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.29 0 0 4959

Azt had tegyem hozzá, hogy szerintem a hajtásláncnak nem része a motor.

A motor az motor, a hajtáslánc pedig: tengelykapcsoló, nyomatékváltó, gardántengely, gardánkereszt, diferenciálmű, féltengelyek. Jelen esetben a gardántengely, és a kereszt nincs benne. Szállitottom már huzamosabb ideig BMW, PSA(Peugeot&Citroen), és Suzuki alkatrászeket is. Egyik márkánál sem ritka dolog egy egy új hengerfej, de a ládás új moci sem. 6 hengeres benzin, négyes diesel, HDI, vittem már mindet. Szerintem a teljes autót nem tudnád kicseréltetni, esetleg jelenlegi tax áron beszámolja egy újba. Enyém is heson korú, 2.1M az ára a Tax szerint. A piaci ára felszereltség, és szerencse kérdése, kb 2-2.4M.

Előzmény: cápaFeri (4956)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4958

No ezeket az infókat utóbb olvastam. Azért azt ne hangoztasd, hogy milyen olajat raktál bele, mert ez nekik kapaszkodó, mivel nem ilyen az előírás, no meg nem ők rakhatták bele. (olvass vissza, éppen ma voltam a kereskedésben, érdekes infókat kaptam erről)

A shell üzemanyagnak felénk nincs jó híre, sajnos pár ember kapzsi haszonszerzési szándéka miatt, itt nem lehetne dicsekedni vele, hogy mindig azt kapta.:-))

A sportos vezetést sem reklámoznám, helyette inkább azt hangoztatnám, hogy átlagos használatban volt az autó!:-))

Előzmény: Oltcit Cabrió (4955)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4957

Én még emlékszem rád  és nagyon sajnálom, hogy elhagyod a márkát!

Azért egy 10 éves dízelt gondolj át! Hiába óudi!:-)

Előzmény: 1.4 Elite (4952)
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4956

Mindenképpen ütném az asztalt, hisz te egy hibátlan autó árát fizetted ki az elején, amihez meghatározott garanciális feltételek tartoztak. Nem használtad rendeltetésellenesen, nincs kitéve a km alapján fokozott igénybevételnek, valamint nem versenyzel vele, amik módosítanák a garanciális feltételeket!

Garancia (2 év teljeskörű+1év a hajtásláncra) és/vagy 100000 km. Legalábbis az enyémhez ez van. Nos. A motor a hajtáslánc kezdő eleme.

Mondjuk semmi csodaanyagot nem hagytam volna beletölteni, de ez más kérdés. A hibakód egyértelmű.

Én ezt tenném: irány a szervíz, mivel továbbra sem működik rendeltetésszerűen a gép-felkiáltással! Az autó a munkámhoz kell, ezért biztosítsanak számomra egy hasonló értékű autót a javítás idejére! (Mindjárt sürgősebb lesz a javítás!) Az eljárásról ezzel párhuzamosan értesíteném a központot. Az esetet rögtön leírnám egy jogásznak emilben, aki pár nap alatt megmondja a helyes irányt a továbblépés ügyében.

A végeredménynek mindenképpen annak kell lennie, hogy addig nem hoznám el az autót, amíg a problémát produkálja. Ha nem tudják orvosolni bizonyos időn belül, kötelesek értékegyeztetéssel egy másik autót felajánlani, amely értéket a hivatalos eurotax listából kell kikeresni, nem pedig a kereskedő böki ki! Minél feljebb nyúlsz, minél jobban megbolygatod ezt az ügyet, annál többet elérsz! Több irányba dolgozz, ne bízz vakon senkiben! Ha a jogi szakember sikert ígér, próbálj peren kívül egyezkedni a kereskedővel, mert egyikőtöknek sem érdeke 5 évig morogni egymással. Költségek, autó nélkül, stb.

(Hogy motorcsere, vagy autócsere, ezt nem tudom. Szerintem komplett autócsere szokott lenni ilyen esetben.)

Nos ha mindez megvan, az említett szervízt elkerülni a bosszú lehetősége miatt.

A végén az esetnek, -ha szerinted kicsit is jogszerűtlenül járna el a chevrolet hungary- nyilvánosságot adni, hogy más tanuljon belőle és ne tehessék meg ezt másik ügyféllel!

Előzmény: Oltcit Cabrió (4951)
Oltcit Cabrió Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4955

Szevasz!

 

Én sportosan vezetek. A swift-el 1-es 50, 2-es száz. Az asszony nem, a problémám az, hogy ez nem egy sport autó. Tökéletesen kell müködnie max 3-4 ezres fordulaton is, normál 95-össel is. Egyébkénkt Shell párti vagyok, tehát csak Shell benzint (95-ös) és shell olajat (5W-40) kapot eddig.

Előzmény: 1.4 Elite (4953)
t-bird Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4954
Az Audi szervizelése és alkatrészei nem lesz egy olcsó mulatság.
Előzmény: 1.4 Elite (4952)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4953
Szia! Hogy jársz az autóval? Milyen fordulaton. Szerintem 3000 alatt. Nem? Én ha neked lennék, jó kis V-Power-ral megkenném 4.-ben 140-150-el huzamosabb ideig, had égjen ki a lelkem. Ha pedig megadja magát, akkor legalább megalapozott a garanciális igényed! :)
Előzmény: Oltcit Cabrió (4951)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4952

Üdv mindenkinek a topicon!

Talán vannak még cartársak, akik emlékeznek a nick-emre. Elég régen irtam nektek. Rengeteget melóztam az év 2. felében, nem maradt időm a netre. Lacsika jól van, közel 2 év, 23.000km egy kerékcsapágy cserével. Szerintem nem rossz arány. Egy kis zörely jön a futóműből, de még kezdeti stádiumban van nagyon. Ha betámasztom egy kanyarba úgy rendesen, és akkor a külső iven futó kerék (amely a terhet viseli) enyhe gödörbe fut, vmi bekoppan. Szerintem toronycsapágy, vagy vmi függőleges irányba lóni tudó alkatrész lesz.

Valószinűleg nállam már nem derül ki. Holnap meghirdetem az autót. Kicsit fájó szivvel, de megteszem. Szerintem hatalmas bukó egy új autót lizingelni. Ha most eladom, kb 550-700 között bukok. Ha hitelátvállalással elvinnék, akkor kb 550. Ha le kell záratnom a hitelt, és megvenni majd úgy eladni, akkor 650-700. Ha becserélném másikba, kb 1 guriga! Szerintem minél később teszem ezt meg, annál nagyobbat bukok. Figyelembe véve az értékvesztést, az árfolyamingadozást, a kamatokat, és a fogyasztást.

Egy 10 éves A6 2.5TDI lenne az utód kb 1.5M az ára.

Kiváncsi volnék a véleményetekre, sziasztok!

Oltcit Cabrió Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4951

Szevasztok!

 

 

Elöször is kellemes karácsonyt és boldog új évet kivánok mindenkinek.

 

Tanácsot illetve ötleteket szertné kérni.

 

2005 július elején vettünk egy 1.6 SW-t. Idén tavasszal zárlatos lett az önindítő és megfőzte magát. Csere garanciában. Júliusban elvittem a kötelező szervízre, annak ellenére, hogy csak 6500 km-t sikerült belegyömöszölni 1 év alatt. Már ekkor is volt a sokak által is ismert P300-as hibakód. Azóta többször is, de kiderült, hogy papírforma szerint ebben az autóban már a módosított szelepek vannak. Miután az elöző szervízben nem nagyon eröltették magukat szervíz csere következett. Itt mértek kompressziót is, és kiderült, hogy az ideális 15 helyett 12 és 13,5 között van az érték. Öntöttek valami "dzsuvát" (ami állítólag olyan mint egy szelep csiszolás) a motorba és kicserélték a gyertyákat másik fajtára. Halkan megjegyzem, hogy generáloztam már motort sajátkezüleg, de a szelep csiszoláshoz nem nagyon kell "dzsuva", viszont szétszedés és türelem az igen. Ez volt 8500 km-nél. Azóta sikerült még cirka 600-at belerakni (most 1,5 évesen 9100 km-nél tartunk), a motor lámpa stabilan világít, a fogyasztás 10 helyett 12, és ha eléri az autó az üzemi hőmérsékletet még büdös is van benne. Olyan mintha a kipufogón lenne valami és az próbálna leégni.

 

A problémám az, hogy ha ki is cserélik a szelepeket akkor is csak az eredeti állapotot állítjuk be, csak másik gyertyával, hiszen "papírforma" szerint ebbe már a módosított szelep van. Arról nem is beszélve, hogy van nekünk egy Swift-ünk is 220 ezer km-rel és 9100 km-enként még olajat sem cserélek, nemhogy szelepeket.

 

Kérdéseim:

Szerintetek a dzsuva még dolgozik, várjak egy kicsit többet hátha "megjavítja" a motort?

Szerintetek elégedjek meg ennyivel és várjam ki a garancia másik felét hátha az új szelepeket szeretni fogja?

Vagy üssem az asztalt és kérjek motorcserét?

 

Az autót nem nagyon alkarom eladni, mert a motoron kivül nics vele bajom, nem akarok bukni rajta egy csomó pénzt, és szeretnék megtartani legalább 10 évig. Nálunk a jelenlegi átlag szerint ez cirka 60-65 ezer km.

 

Várom a hozzászólásokat és a véleményeket.

 

KeZo

cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4950

Normális, persze...én tegnap reggel másodszorra hallottam, amióta megvan a lacsim. Először még a nyáron, mivel kíváncsi voltam rá. Nem volt még előtte ABS-es autóm, így nem akartam az első éles helyzetig hagyni a próbát. Jó is volt, mert nem gondoltam volna, hogy ezt majd a padlóig kell taposni! Persze tegnap reggel nem kellett addig, hamar elkezdett kerregni a lelkem, így nyugtáztam, hogy tényleg csúszik az út. Még a havas próba visszavan. Remélem egy néptelen parkolóban azt is kipróbálhatom akkor, hogy mennyire irányítható működő ABS mellett a gép, no meg a fékerőelosztó hogy funkcionál?

Balesetmentes további telet mindenkinek!

Előzmény: subi (4948)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4949
Hello! Normálisan golgozik az ABS-ed. Attól függően változik a jelenség erőssége, hogy milyen erősen nyomod a féket, és hogy mennyire tapad még az út. Ezt úgy értem, hogy az ABS-es féket taposni kell, ha meg akarsz állni. Nem szabad visszaengedni belőle, sem finoman nyomni, mint a hagyományost, mondván meg ne csússzon! A hang eredete az, hogy a lábaddal felépitesz egy nyomást a fékrendszerben, amelyet elenged, majd újra épit az ABS.
Előzmény: subi (4948)
subi Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4948
Sziasztok!

Ma volt az első viszonylag csúszós nap. Azt vettem észre, hogy fékezésnél, gondolom, amikor az autó meg akart csúszni és az ABS működésbe lépett, kattoggó hang hallatszik. Eléggé hangos és zavaró. Ez normális, vagy teljesen csendben kellene működnie az ABS-nek.

B.U.É.K.
cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4947

Lehet, hogy a lacsimnak is kell egy másik szervízt keresnem?.:-)))

Más téma. Aki még mindig azon töri a fejét, hogy a bal első ajtón a kárpit tetejénél lévő nyitó-záró gomb melletti kis piros led-et működtetné, annak egy jó hír: Megkérdeztem egy régi kollégámat, aki villanyos a kereskedésben. A biztosítáktáblától az ajtóig (ha jól értettem) be van vezetékelve, csak egy ellenállás kell hozzá, no meg egy kis vezeték csatlakozóval és máris működik a gyujtás levétele után. Aki nem akar riasztót rákötni és gyárilag sincs benne, az utólag így tudja álcázni a lacsit.:-))

Ami a patentokat illeti. Kíváncsi voltam, hogy ha leszedetem a kárpitot, vajon zörögni fog-e utána? Azt mondta a srác, hogy a patentok nem gagyik, relatív jó minőségűek, szépen vissza lehet építeni. Azért arra figyelni kell, hogy elég meleg legyen a szelelésnél, mert ilyen hidegben minden műanyag könnyen pattan. Biztos ami biztos. Tanácsos egy jól fűtött műhely, garázs, vagy ha ez nincs, akkor várni tavaszig, nyárig.  

cápaFeri Creative Commons License 2006.12.28 0 0 4946

Ma voltam a szervízben, ahol rákérdeztem az olaj-témára. Pontosan arra voltam kíváncsi, hogy ha viszem az olajat, a régit meg egy kannában elviszem, akkor ugye nem kell fizetnem az ártalmatlanítási díjat? Erre konkrét választ nem kaptam, viszont utalást a kereskedés olajára erőset! :-)

Azt a választ kaptam, hogy ha viszem az olajat és nem az ő általuk garantált minőségű és általuk beletöltött olaj kerül bele, akkor esetleges későbbi problémánál (olajfogyasztás) csupán a karjukat tudják széttárni, vita lehet a garival, mivel ők azt nem tudják bevizsgáltatni. Az meg nem biztosíték semmire, hogy mi áll az olaj flakonján. Még egyszer rákérdeztem, mert azt hittem rosszul hallok. Ha pontosan azt az API SL előírású A1/B1 minőségi szintű 5W30-as olajat viszem, amit a könyve ír, akkor is ez van? (Castrol A1 Performance-t vennék) Azt mondták, hogy ez. Hmmm...

Pedig az hétszentség, hogy nem fogom a kereskedésben lévő olajat hagyni beletölteni, ugyanis ott dolgoztam (akkor még csak opel volt), tudom mi kerül a hordókból a trutyis kannákba kiadásra, utána meg a kocsikba. No comment..

 

Valaki tudna esetleg segíteni abban, hogy hova lenne érdemes opelt vinni  Veszprém, Somogy megyékben? Sógorom astra-h-járól lenne szó. Zalában egy kézben vannak a kereskedések, nincs a sógorom  megelégedve a munkájukkal. Amit feliratott (pl.:csomagtér nehezen zár) meg se nézték, az autót nem adták át, csak fizetés után visszanyomták kezébe a kulcsot, no meg egy 60000-es szervízbe, ami forintban is ennyi volt még egy mosás sem fért bele, trutyisan hozták ki a szervízből, úgy hozta el. Amikor még ott voltam ez nem így ment...mindig lemosva került a kocsi átadásra. Mondom átadásra, ugyanis a műhelyfőnök tételesen atadta az elvégzett munkát, ha meg valami kimaradt, akkor elnézéskérések közepette visszavitte a műhelybe a kocsit. Hmm... 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!