Egyébként a nem előrelátásra meg a pazarlásra is lehetne...
Ha egy-egy nagyobb szervezetet valamiféle szétfőtt sárgaborsófőzelékként képzelsz el (elég gusztustalan, de viszonylag egynemű), akkor persze hogy csodálkozol az előrelátás hiányán. De sárgaborsófőzelék helyett az a szervezet inkább húsleves: különféle méretű, színű, formájú és állagú izék úszkálnak benne össze-vissza. Az egyes izék közül senki sem a király, senki sem rendelkezik annyi lehetőséggel, hogy semmitől sem zavartatva előrelásson. Nem, energiáinak 90%-a elmegy a többi izével szembeni védekezésre (mert minden izé szeretne egy kicsivel nagyobb izévé válni), és csak 10%-ot tud bármiféle koncentrált cselekvéssorra fordítani. Arról nem beszélve, hogy kivétel nélkül mindenki görbe kézzel születik (értsd: maga felé hajlik).
Ebből adódik az a számtalan példán igazolható jelenség, hogy ha a szuper-előrelátott, 10.0. verzióval szeretnél kijönni elsőre, akkor a projekted valahol a Nap kihűlése utáni hárommilliárdodik évben ér célba. Közben pedig összességében akkora támadási felületet nyújtasz, hogy az egy rozsdás lavórból készült radarral is bemérhető. Az egyetlen megoldás ilyenkor: valahogy életre izzadni egy soványka 0.1. változatot. Aztán ha megszületett, és még mindig nem kaszálták el, akkor el lehet indulni az 1.0. állapot felé, begyűjtve természetesen a pálya széléről elhangzó, előrelátás hiányáról szóló bekiabálásokat.
Szerintem meg akkor is felesleges ilyen hülyeségekre költeni. Persze ha eredetileg így volt betervezve, és a változtatás csúszást eredményezne akkor csinálják így. A csúszás is pénzbe kerül... De csak azért kivakargatni jelentéktelen már szüneteltetett fogalmú vonalakat, hogy mert mivan, ha egyszer 20 év múlva kelleni fog (hát komolyan mondom nem látom, hogy épeszű ember ezt néhány vonalra rá tudná fogni...), elég nagy böszmeség, főleg annak a függvényében, hogy erre a pénzre, vagy fejlesztésre esetleg más olyan helyeken is szükség lenne, és még jár is vonat.
"Hány eset volt mikor egyik évben felújítottak kompletten egy állomást majd pár év múlva felszedték? Sőt pl. az AEGV esetén egy modernizált folyamatosan fejlesztett pályát bontottak el fél év alatt. Évekig ment a fejlesztés, majd egyszer csak jött az üzenet, h megszűnik és szinte azonnal bontották is el."
Hát ez meg inkább a nagyvárosi legenda kategória. Azért a gazdasági vasutak sem voltak túl jó állapotban. Az hogy 20-30-40 km/h-val zötykölődik a vonat egyáltalán nem nevezhető jónak és folyamatos fejlesztésnek....
A Combinós részre meg inkább nem reagálnék, mert sületlenségetől bővelkedik a bekezdés. Talán nem az urban legendeknek kéne hinni....
Meg, h most nem működik az nem jelenti azt, h máskor sem működhet még. Ha pedig mégis kell akkor akár azonnal lehet megint üzembe helyezni, hiszen a háttér készen lesz rá.
Egyébként a nem előrelátásra meg a pazarlásra is lehetne bőven példákat hoznia MÁV háza tájáról, meg a hülyeségre is a gurítsuk ami szögletes és vigyük ami kerek stílusú hülyeségekre szintén.
Hány eset volt mikor egyik évben felújítottak kompletten egy állomást majd pár év múlva felszedték? Sőt pl. az AEGV esetén egy modernizált folyamatosan fejlesztett pályát bontottak el fél év alatt. Évekig ment a fejlesztés, majd egyszer csak jött az üzenet, h megszűnik és szinte azonnal bontották is el.
Avagy offtopik, de a pl. a Combino beszerzés a hülyeség iskolapéldája. Megvesszük, mert olcsó és spórolunk vele pár fillért ( mármint az új vili beszerzésre félretett pénzhez viszonyítva). Persze minek is megnézni mit veszünk, olcsó és kész, nekünk ez kell. Megjön az új vili, csudaszép meg jó, de kiderül, h bizony hosszabb min az átlag és nem fér be a megállókba. Át kell építeni az egész megállót. Majd újabb probléma, nagyobb áramfelvétel meg strapabíróbb rögzítés kell, mert lecibálja az áramszedő a felsővezetéket. Azt is át kell építeni. Mikor már élesben működik kiderül, h dunsztosüveg effektus és dögmeleg, mert nincs benne nyitható ablak, mert senki sem gondolt arra, h ezt vki légkondi nélkül akarja használni, de megint csak spórolás miatt nem kértük a légkondit. Utólag mégis muszáj volt megrendelni emiatt pedig drágább volt mintha eleve beépítik. Ezeket összeadva pedig kiderül, h az az olcsó villamos nem is volt olyan olcsó és ha lett volna ott vkinek annyi agya, h gyerekek azért nézzük már meg komolyabban mégis mit veszünk meg, akkor erre rájöhettek volna.
Asszem vmi ilyesmi kavarás volt a Desiroknál vagy a Taurusoknál is, h vmit spórolás jegyében kihagytak belőle, ami elhanyagolható tétel volt egy ekkora beszerzésnél később rájöttek, h mégis kéne és külön pénzért mégis megrendelték.
Nem tudom ebben mi előrelátás. Inkább pazarlás, de sebaj...
Annyira azért nem értek én a bizberekhez, de ha valaki ért jobban hozzá megírhatja. Mondjuk a foglaltségérzékelés nem azért kell Zalaszentgróti kiágazásra, mert az átépítéssel jön az új állomási bitber, meg ETSC majd, és kell a foglaltságérzékelés, hogy oda is vágányutat meg hasonlókat tudjanak állítani? Mert elvileg mikor megtervezték, akor a Zalaszentgróti szakasz is működött talán...
Azt a rohadt oszlopot én sehová sem tenném.... A sorompószekrény üres, gondolom az egész úgy ahogy van lámpafejestől mindenestől egy naaaagy darázsfészek. Megjegyzem, ez a legnagyobb tétel az egészben, szvsz nem fog az sehová sem kelleni. Ja: tavaly nyáron lecserélték a szentendrei Hév Batthyány téri, Aquincum elágazási és békásmegyeri biztosítóberendezését: az összes váltóhajtóművet, kisiklasztósarut, árbocos és törpe jelzőt lecserélték. Ahogy Győrben is. De ha valaki kidönti a jelenlegit, bizonyára egy zsír új fog a helyére kerülni, fedezendő a szellemvasutat. :))
Abban már csak a fehér tud villogni, semmi másra nem képes. Sem három vonatot beszámolni, sem pirosra váltani, sem zavarba menni. És pusztán a fénysorompó optikák két-két lencséjének (a fehér és a Fresnel) tisztításáról van szó, meg az esetleges izzócseréről, a 800-1000 üzemóra végén. :-) Azért ez belefér a délis csapat munkájába. :))
Egyről én is, de ott csak pár méteren. A Totalcar is foglalkozott a szellemvasúttal. Régi iparvágány, felszedték, de az útban benne hagyták a síneket, sőt a fénysorompót is otthagyták. Azóta is rendületlenül villogja a fehéret sőt még javítják is ha elromlik. Leszerelni? Minek azt? Ellenben rendszeresen kijárnak a fénysorompót karbantartani.
Avagy ha már úgyis nekiesnek az állomásnak beépítik oda is a dolgokat elvégre ki tudja mit hoz a jövő, újra is indulhat a vasút arrafelé és akkor nem kell megint szétbarmolni mindent ezért.
Ha nem is mindig de néha azért örvendetes dolog ,h van hosszú távú gondolkodás is az a baj, h nem ez az általános. Pl. mikor felüljáró épült egy mellékvonal fölé az elkerülő útnak akkor úgy épült, h legyen hely a felsővezetéknek ha netán vmikor később villamosítani akarnák. Volt is belőle félreértés. Avagy pl. Kiskunfélegyházánál meg Kecskemétnél mikor az elkerülő út épült akkor a vasút fölött úgy épült, h két vágánynak is legyen hely, ha egyszer megépül oda a hiányzó második vágány akkor el fog férni gond nélkül ( biztosan nem azért épült szélesre a felüljáró, h a második vágány helyén lévő földút beférjen alá, h pár tanyát könnyebb legyen megközelíteni).
Igazad van. Én valami olyasmire gondoltam, hogy Zalabér-Batyki állomás esetleges új biztbere miatt van szükség a foglaltságérzékelésre, az esetleges csúszásra nem gondoltam:)
Gondolom, amikor a 25-ös vonali rehabot/korszerűsítést tervezték és engedélyezttették az Eu-val, akkor még működött, a módosítás pedig csúszást jelentene az engedélyeztetési eljárás miatt, így ha már van rá pénz...
Mielőtt még személyiségrajzot próbálnál rólam készíteni, elárulom, hogy ezt egy kissé cinikus hangvételű általánosításnak szántam. (Csak, hogy segítsek a megértésben, me' önmagadtól nehezen megy ahogy látom...)
Most kivételesen igazat tudok adni Chabeenak. Tudtok olyan vonalról amin nincs semmi forgalom és mégis hozzányúltak? Pláne olyat, ami 2007-ben zárt be.
A 24-es vonal nem veszett teljesen el, Zalabértől Zalaszentgrótig új vonalkábel épült, Zalaszentgróton új állomásköz-fedező jelzőt állítottak Az állomásköz foglaltságérzékelésére Zalaszentgróton tengelyszámlálókat telepítettek.
Most jutott eszembe még valami: a bátyám Miskolcon volt dízelszerelő inas 1993-ban. Akkor mindenki Brekencs-nek hívta a Csörgőket ott. Ózdon még sokan mindig így emlegetik őket.