ez azert nem rossz otlet, es igy teljesen tiszta a dolog. bar olvastam en mar itt negativ velemenyeket a nemet piacrol, hogy bizony ott is vege a kanaannak, es sok a szutyi buheralt peldany...
de meg mindig jobb a helyzet mint itthon.
sott, szerintem akar egy ilyen kis kirandulas kereteben, par szakival, ha valaki segitene nekem...esetleg fel is lehetne kerekedni. es akkor meglepni a dolgot.
csak kellene valami tuti info, hogy ne talalomra mozogjon az ember a nagyvilagban...
Szállításhoz kérhetsz itthon előre Z-rendszámot, kb. 17000 Ft. Hívd Major Károlyt, 06 20 9 330058, hivatkozz Pintér Zoltánra (ez én vagyok). Ezzel jöhetsz lábon. A német ideiglenes rendszám kb. 200 euró, ez is lehet. Január 1-től eltörölték a regadót a 30 év feletti veteránokra, így egy állólámpás itthoni legalizálása kb. 120-150 eFt, motornagyságtól függően. Ez összeáll a vagyonszerzési illetékből, törzskönyv, forgalmi, műszaki vizsga, zöldkártya, rendszám, MÚZEÁLIS MINŐSÍTŐ VIZSGA (MAVAMSZ), eredetiségvizsgálat, biztosítás költségeiből. Lehet, hogy jobban megéri így egy szépet Németo-ból, mint egyet itthonról.
igaz platom nincs, es olyant vennek ami a laban jon haza...szal csak kell az a rendszam:))
na de a lenyeg, hogy ha a haver 25ot hozott be belole, csak tudtok valami pofas peldanyt eladot.
engem erdekelne egy napi hasznaltra uzemkepes darab dizel.
bar a kecskemetitol meg nem kaptam valaszt hogy mennyit enged el az eros 1misibol, mert nekem felso hangon is csak 600 volna erre a celra...tovabba januarban a nemlackoet is meg akarom nezni, mert ha tenyleg annyi, tenyleg olyan az nem volna rossz.
na hat lassuk hogy lesz ebbol tuzokado allolanykasarkany:)
nincs jelentősége, hogy mit "vágnak" a határon nincs VÁM!!!! nem kérdezi senki mit honnét és miért hozol!!! Lassan megszokhatnánk, hogy az unio tagja vagyunk!!!
Nekem haverom kb 25 ilyen autót hozott már, ő a platós merci teherautója platóján hordja. A harctéri döglött kutyát nem érdekli, mi van a platón. A határőr nem azért van.
Ha ilyenen gondolkodsz, én előbb behoznám a feketét, aztán itthon keresnék olyan kocsit aminek van papírja. Ha a motorszám és az alvázszám úgysem stimmel, nehogy már a színe legyen a probléma kijavíttatni :)) (gondolom német papírokkal is bejöhet, nem kell tudniuk hogy itt is marad)
A kormánycsere meg egyszerű, anyát lecsavarod- kormány le- újkormány fel- anya vissza és már kész is. (Asszem nincs különbség a 2 között) :)
jo lesz nekem a 200D, csak talalnam mar meg a nagy O-t, nem kell a szaguldas, az a szolid gurulas, az a gyengem nemtagadom. amikor az ember mar nem is varja uticeljat, csak menne es menne. jujjdejo
kosz a reakciot, ismerem a 123as kormanyat, megis az 1es jobban bejon.
na, ha lesz egyszer egy allolampasom, akor tuti ujjitok bele egy olyan 1es szerias csontot...bar gondolom nem olcso mulatsag. beszerelese megoldhato? vagy az is procedura?
Az 1. szériához a kormány fehér vagy fekete csontkormány volt közepén csillaggal, körülötte krómkerettel, ami a duda volt. A 2. gen-ban olyan a kormány mint a '76-os W123-ban, de legalábbis nagyon hasonló, ha tudod hogy az milyen...
A 200D taxismercinek készült, a reptér meg a városközpont közé. Meg tegyük hozzá, a hetvenes évek elején bőven elég volt az a "dinamika" a korabeli forgalomban.
jaj igen, csak gondolom az olajvalsag miatt aztan a nemetek is inkabb az 55 lovas, 200Ds megoldast talaltak, azert olyan kis lomha...:)
ami meg a papirozast illeti, burokrata ismerosok azt magyarazzak, hogy ah nem akarod eladni, a muszakit meg meg lehet oldani nem stimmelo motorszammal is...szoval egyelore szerintem ez a szitu.
Nem tudom pontosan, melyik mzöld 300D W1158-ről beszéltek, de ha a hasznaltauto.hu-n fent volt 8-900ezer Ft körüliről, akkor arról tudok pár dolgot. Enzsöl Lászlóé volt, aki nagy állólámpás gyűjtő és akin keresztül intéztük a klubunk veterán-nosztalgia biztosításait. Eléggé egyben van a kocsi, a motorháztetőn volt néhány pici festékhiba egy csillagtúrás matricától. Egyébként egészen véletlenül egyik rokonom vette meg az autót, amióta beszélni tud, ilyenre vágyik, eddig egy Trabija volt, asszem egy ideig nem fogja eladni :)
A motorvariációkról: A hajtáslánc tuti elbír abban a típusban valaha szereplő bármilyen erejű +20-30% teljesítményű motort, max. rugókat kell hozzá cserélni az esetleges súlytöbblet miatt. Pl. az én M110-es motorom is van vagy 200 kiló, iszonyat monstrum. Esetlegesen jobban elhasználódnak a szilentek, a difinek jobban nő a holtjátéka stb, a gumi jobban kopik :)) A konkrét W123 piros kombi a W124 250D motorjával és ötös váltójával ott lesz a keddi találkozónkon a Felvonulásin, egyik klubtársunk vette meg vasárnap az autót. Viszont nem tudom jelenleg a papírozási lehetőségeket, hogy át lehet-e ültetni idegen szívet. Úgy tudom, hogy sem a kasznicsere, sem a nem azonos típusszámú motor cseréje nem megengedett egy ideje.
Bocs, hogy mi volt 115-ös tulaj beleszólok, de az állólámpásokat alapvetően a legnagyobb motorhoz, a 280 DOHC 185 Le-jéhez (később 280E 195 Le) tervezték.
ezek szerint állólámpába is bele lehet aplikálni ha a 123-asba befért
vagy akár még a 300D vagy TD is elférne váltóval együt
(speciel az én kormányváltósommal nem hiszem hogy össze lehet hozni)
kérdés: mennyibe fáj egy komplett jó állapotú motor váltóstól szereléssel együt?
nem mintha az én 300D állólámpásommal nem lehetne buzukit büntetni-meg is teszem rendre amikor csak megelőzik az öreg vasat hacsak nincs a fenekén az1.6
bocs hogy bepofazok, de ugytudom a kerekeket mar elvittek. az visoznt erdekelne, hogy honnan lehet ha ugyan nincs vele, valamifele disztarcsat (esetleg pirosat) beszervalni. mert akkor az megis jobban mutat.
ja meg a 1es 2es w114 w115 kozott mi volt a kormanykerek kulonbsege? nem ilyen hatalmas hurka kormany jart alapbol a gepekhez, nem ejobban bejon mint a fa.
jo, hogy tobb velemenyt lahat az ember, es ez talan segit a jo dontes, es a tovabbi uzemeltetes, alkatreszellatas, szaktanacsadas ugyben...
ami a ketszinu masinat illeti, ott van egy olyan hogy a jobb elso elem picit korrodalt, nem tudom, hogy javithato e, vagy cserelni kell majd, es akkor a fenyezes is necces. de ezek megoldhatoak.
ami visoznt zavar, hogy nem tudom hol tudnek tobb elado peldanyt talalni.
a neten irto keves van fent, a veteranok nagyon dragak...ujsagokban is elvetve hirdetnek.
na, de hat meg egy darabig turelmesen nezelodok, lattam 1et a fovarosban tegnap, az szep darab volt, de nem elado.
de valszeg ez a fehertetos betyar lesz a befuto.
tudtok valami szakibb szervizest Fehervar kornyeken?
Érdeklődnék ,hogy elvitték-e a kerekeket? Az alkatrészekkel kapcsolatban pedig azt válaszolnám,hogy van minden.De ha spéci cuccokra vágysz annak sajnos kinnt is komoly ára van.Küldj egy listát,hogy miket szeretnél és mennyít óhajtasz áldozni rájuk. Üdv: Sensej
Maga az ültetés nem hiszem, hogy ártana, legfeljebb a magyar utak. Mivel látszik, hogy a piros alapvetően hobbiautó, így valszeg ebben az állapotában nagyon ütve sem volt. Nem tudom mi a papírgond, ha nem túl problémás, akkor jó vétel lehet. Nekem alapvetően tetszik is ez a kétszínűség + kerék + ültetés, csak a többszínű belső és a tetőablak zavar valamennyire.
Ha valaki nem veteránozni akar az autóval, hanem a Merci fílinget élvezni és autókázni, szvsz arra a célra tökéletesen megfelelő.
Ráadásul a 114/115 az utolsó Merci, aminek feltétel nélkül tetszik a műszerfala (az első a 108-as széria), nem utolsó szempont, mivel ezt látja a soför legtöbbet az autójából.
Ezt meg kell venni büntetni és mellé egy 300SEL 6.3-at nyári autónak :)
Keresgélni kell és ha van drágább azt is fel kell hívni. Ha beszélsz az illetővel kiderül, hogy tudsz-e alkudni vagy nem. Októberben beszéltem egy Pécsen lévő autóssal 1968 200D nemtudom meg van-e még neki az 600e Ft volt még részletre is oda atta volna.
Amit én vettem az 400e Ft ért árulták /ennyit is adtam volna érte/ 250e Ft ra lealkudtam hagytam 100e foglalót elhoztam az autót amikor egy hétre rá visszamentünk az autóért még alkudtam és a végén elhoztam 210e Ft ért.
Néztem neten is sokat elötte 2-őt néztem személyesen abból leszürtem kb mik lehetnek a hibái. Megvettem ezt az autót tudom h nem lehet veterán minősítésű pedig még az eredeti papírjai is meg vannak de a kasznija szerintem jó állapotban van. Nagyon beleszerettem és egyre jobban szeretem.
hat igen, nem csunya a masina, de sajna 1misim nincs erre a dologra, vagy szerinted feltetlenul kell legyen ennyi a zsebben? ha komolyan akarom gondolni? aztan elegge panghat a piac ha 1 eve nem tudjak eladni.
en jelenleg, mivel talan ez volna a legmegfelelobb ar ertek aranyos muvelet, a papirmunkaval is,de azt a szeged melloli, piros fehertetejuset nezegetem. most vannak rola uj kepek is es amit kernek erte azt meg kell hogy erje.
na erre mondj velemenyt, igaz nem egy tipikus eredeti veteran verzio, es kicsit zavar az ultetes is, mert nem tudom mennyire karos az oreg futomure...mitszolsz?
A panoráma tetőablak egy 123 -asé lehetett, a színe nem dízelé (és talán gen2 -es szín?), a motor is késői, ha 65 ló. Viszont az MB tex ülések, fejtámlával igen jók. Több mint egy éve hirdetik egyébként, képről jól néz ki.
"csak ugy tapasztaltam, hogy egy csaladi auto kent hasznalt, valami idos tulajtol jobb venni mint egy fiatal titantol, aki nem annyira tiszteli az ilyen masinakat."
Erre mondanám, hogy az öreg fószer már csak "jó lesz az úgy is", meg "engem már kiszógál" típusú hozzáállása nem mindig a legjobb. Meg a sok "megoldjuk okosba'", meg mindenféle tévhitek az egyszerű emberek között ("ebbe, kérem olajat sem kell cserélni, olyan jó autó"). Ilyen öreg Mercit meg a legritkább esetben birtokolnak lehasználós típusú "titánok".
(PS.: múlt héten megkukkantottam az utcán egy Karmann Ghia typ 34 -et (Nagykarmann, Bajszoskarmann, nem az, amit a totalcaron teszteltek). Éppen akkor jött a tulaj, olyan 60 -as öreg, meg a mama. Bepattantak, beindít, kitolat, két hatalmas gázfröccs, padló! Elsőtulaj, öregúr... khm.) (A másik persze az, amikor percekig melegíti álló helyben, ami legalább ennyit árt, főleg egy régi (automata) szívatós öreg gépnek). Szóval óvatosan! :)