Sziasztok kocka sárvédős duna oldalkocsihoz keresek felfogatást bilincseket az alváz az megvan!! Esetleg T1-es alvázat tudok adni és persze rá is fizetek! Előre is köszönöm
Vettem tegnap egy oldalkocsis pannóniát, ma egész nap a netet néztem és ráakadtam a te oldalkocsis topic-odra és nagyon tetszett végig is olvastam és egy kis segítséget szeretnék kérni:
Vettem egy oldalkocsis pannóniát szürke forgalmi engedéllyel minden szám eggyezik az oldalkocsi be van jegyezve a forgalmiba.Rendszámmom nincs hozzá. Ja és még a régi rendszámos!
Kérdés: Hogyan tudnám a nevemre íratni,ill. ilyenkor mit kell tenni hova kell menni milyen hivatalhoz?
Annyi a baj hogy nem a forgalmiban szereplő tulajtól vettem. hogy akkor most keressem meg és próbáljak meg írni vele egy adásvételit vagy olvastam a topic-ban olyat írsz egy motorkuliról hogy "közjegyző előtt ki kell jelenteni hogy már 1000 éve az enyém és elveszett az adásvételi" hogy ez itt is működne vagy esélytelen ilyennel próbálkozni.
A lényeg az átírás lenne és ebben kérném a segítséged hogy ha tudsz irj valami kiindulási pontot vagy hogy hogyan kezdjem mit tehetnék ebben az esetben (vagy te mit tennél?)
Motoros börze! 2009 november 15-én Helyszín: Budapest. XXIII.ker. / Soroksár / Haraszti út 2533. A és M Vámügynöség területén. További információ: Bézi Lajos. 06-70-374-2948 és 06-20-2917828.
Évekkel ezelőtt barátaimmal azt tapasztaltuk, hogy a sokunk által kedvelt motorkerékpár utánfutóról, a Motorkuliról szinte semmilyen szakirodalom nem maradt fenn.
Ez a kecses kis jármű szépségével és praktikumával nem csak a múlt, hanem a jelen közlekedésének is pótolhatatlan kiegészítője. Ezt a kijelentést mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a több, mint 40 éve készült járműveket nem csak veterán motorkerékpárok vontatják az utakon. Az országban közlekedve többször láthatjuk, hogy különféle „mai” motorkerékpárok vontatmánya is a Motorkuli.
Hogy az eredet és a típus jellemzők tisztázhatóak legyenek, egy lelkes Pannoniás barátommal 2006-ban Motorkuli adatbázis készítéséhez kezdtünk.
Az első lépés az volt, hogy különböző internetes oldalakon, illetve a veterán szaksajtóban közzétettük hirdetésünket, miszerint keressük a Motorkuli tulajdonosokat és megkérjük őket, küldjenek adatokat járműveikről. Örömmel számolhatok be arról, hogy a kezdeményezés sikeres volt. A mai napig 136 Motorkuli került be a „nyilvántartásba”. Ez köszönhető a lelkes tulajdonosoknak illetve a sok kedves ismerősnek, akik börzéken, találkozókon, parkolókban és ki tudja még hol fotózták a kis utánfutókat és juttatták el hozzám a képeket.
Ma már tudjuk, melyik években gyártottak Motorkulit. Tisztázódott, hogy két típusban készítették, a típusok sajátosságai is egyre inkább körvonalazódnak. Nem is gondolná a felületes szemlélő, milyen sok apró eltérés tapasztalható a gumi torziós és a teleszkóp rugózású Motorkulik között.
A tapasztalat szerint a gyártás során emelkedő sorrendben látták el alvázszámmal az elkészült példányokat. Az adatbázis szerint már majdnem pontosan tudjuk (8 db-on belül), hogy melyik alvázszámú volt az utolsó gumi torziós és melyik az első teleszkópos Motorkuli. Megközelítőleg kiderült, mikor váltottak a gyártók az osztott prizmáról az egy darabos háromszög prizmára.
Sajnos még mindig sok a talány, nem minden alkatrész azonosítható be tökéletesen. Ahhoz, hogy az adatbázis még pontosabb, alaposabb lehessen, ismételten megkérek minden Motorkuli tulajdonost (azokat is, akik már küldtek adatot vagy fotót), hogy küldjön járművéről minél alaposabb illetve minél aprólékosabb, részletesebb fényképeket (több irányból, alulról, felülről, belülről és az adattábláról) ! Természetesen az adatbázisból semmiféle olyan információ nem kerül nyilvánosságra, amelyik felfedné a tulajdonosok kilétét.
Sokan megkerestek már olyanok, akik segítséget kértek járművük restaurálásához. Természetesen legjobb tudásom szerint mindenkinek segítettem illetve segítek a jövőben is. A cél az, hogy minél több Motorkulit mentsünk meg a jövő számára.
Elérhetőségeim a www.ringistvan.hu weblapon megtalálhatóak.
Köszi!ezt a jegyzéket én is megtaláltam, de azt gondoltam nem teljesen jó. igazából az eredeti festés, fényezés, csíkozás, meg ilyenek izgatnak.. De nagyon köszi!!