Most jövök a tévé elől egy fél órán belül két különböző adásba is bekerült a 87-es sorsa. A Hír Tv-ben a 87-es felső vonaláról volt riport, amelyen egy anya a két gyerekével nyilatkozott arról, hogy így nehezebb nekik orvoshoz menniük. Bézé IP volt a filmen talán a 406. A retkesen /Ertéel Klub/ meg a Híradóban a Szilvásváradi polgármester nyilatkozott arról, hogy értelmetlen dolog bezárni a 87-es alsó szakaszát. Valami sunyi módon tartott utasszámlálást emlegetett.
...igen, a Győr - Veszprém és ez Magyarország legmagasabban fekvő és - tegyük hozzá - legszebb nagyvasútja. A Győr - Veszprém legmagasabb pontja 419 m (az Eplényi alagútnál), a 400 m-es szintvonlat az egykori Olaszfalu mh. előtt kb 1 km-rel "metszi át" ismét a vasútvonal. :-) Remélem, mindkettőn még nagyon sokáig utazhatunk...
Egyébként a fővonalak közül a 20-as, Szfv - Szombathely "fut" a legmagasabban, Szentgál állomás után, tszf. 375 m magasságban van a legmagasabb pontja...
Tudtátok-e, hogy ez Magyarország legmagasabban futó vasútvonala?
A jelenleg is használt normál nyomközű hálózat legmagasabb pontja tudtommal a dudarbányai iparvágány vége, kb 420m, közforgalmú pályánál ugyanezen a vasúton (11) az eplényi alagút északi kijárata (401m). A Szilvás és Bélapátfalva közti vízválasztó ennél tíz méterrel alacsonyabb, viszont a legszebb:)
Nocsak már megint itt ragadt egy kocsi Egerben. Mivel vörös bárcás nagy baja lehet. Ha holnap délelőtt arra jásrz, lődd már le a pályaszámát, illetve a vöröd bárcáját.
Hát a pálya elvileg 40/50-es, Bélapátig fel lett újítva anno, végig betonaljas, 48 kilós sínek, D55, stb...
Most Egervárnál van egy 10-es, Felnémet és Mónosbél között egy jódarab 40-es, Bélapátfalva-Szilvásvárad többnyire 30-as, és Szalajka-Szilvás között szintén van egy 10-es. Nagyjából ennyi rémlik.
Többféle pletyka terjeng, az egyik szerint a TECSKÓ anyagilag be is szállt volna, de a vasút mindenféle szemenszedett okra hivatkozva (jegypénztár hiánya, stb..) nem sürgette a beruházást.
A másik, hogy ugye a helyijárati végállomást a TESCO építette az Agria Volán számára, és a szerződésben szerepelt olyan kikötés is, hogy x évig nem létesülhet vasúti megálló a bevásárlóközpont közelében.
Persze ezek csak feltételezések, de ha a Királyi Államvasutak igazán ragaszkodott volna hozzá, már rég' lenne megálló valahol a Felsőváros közelében.