A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
nyaron tesztvezethettem nehany BMW-t, jojjon az en beszamolom, remelem hasznos lesz valakinek!
3 motort teszteltem ebben a sorrendben:
R1200GS a BMW turaenduroja az uj 1200 ccm-es boxer blokkal 100 Le
R1200RT ugyanezzel a blokkal szerelt , de kis megpiszkalas utan 110 Le
K1200S Sportgép, aktív felfüggesztéssel és 160-170 Le soros motorral
ELSO TESZT
R1200GS
Középsztenderről le. Nem kell birkózni, de jól jön, h ottvan az oldalsztender. 199 kg üresen, plusz a 20 liter benya (tele volt tankolva).
Beindít. Ráz alapjáraton, hidegen. Gázadásra elcsavarja magát, mert boxer, de nem zavaró...
Váltás: kicsit hangos a váltó és kemény, igaz féltávnál jöttem rá, hogy kuplung nélkül váltok, ahogy megszoktam. Kuplunggal sem sokkal jobb, de szerintem ez csak a tesztgép mivolta miatt volt.
Váltó: 6 fokozat, és 6.-ban is kellemesen vezethető. 6-ban, kb 70-től lehet menni vele...
Motor: körülbelül 2500-tól használható, de itt és alatta rendesen rázza magát, pedig van benne kiegyenlítő tengely immár...100 Le-t lehet érezni a gyorsuláson, de mivel hihetetlen stabil a gép és egyenletes a nyomaték nem érezni a brutalitását...
Motorfék:brutális, el lehet felejteni a fékek használatát, szépen motorfékkel, esetleg visszakapcsolgatva egész úton el lehet vele poroszkálni...
Csak egyesbe visszaváltva csúszott meg a kerék...
Kardán: én nem éreztem semmilyen kardánhatást vagy egyebet
Szélvédelem: nem tudom hova volt állítva az 5 fokozatban állítható szélvédő, így 120-ig egész jó a szélvédelem.
Pilótafülke: jól áttekinthető, szép műszerek, fokozatkijelző stb (nemigen néztem még mit mutat, talán 2 db trip számláló,benzin és olajfőfok kijelző, maradék benzin kijelző talán).
Eléggé remegnek a műszerek és a szélvédő, ha leejtjük a fordulatot...
Ülés: marha nagy kényelem, hatalmas hely -- LC4 után :-) Az utasülés kellemesen megtámasztja az ember hátát. Nem túl széles az ülés ahhoz, hogy jól tudja az ember akár a lábával szorítani kiállva a nyeregből. Úgy éreztem ezzel a motorral csak tankolni kell megállni...
Futómű: hihetetetlen. Bár ültem már a világ egyik legjobb futóművével szerelet motorokon KTM LC4 LC8, de a telelever és palalever egy más kategória a közúton...Atomstabil, nem bólint, nem mászkál csak megy megy bármely útviszonyok között...
Valami nagyon borzasztó útminőségű utakra vittek bennünket a Siófok környékén és a túravezető nagyon nagy sebességet diktált. 80 km-t mentünk 1 óra alatt mellékutakon, falvakon át...úgy gondolom ezt a tempót nem kamikázeként kevés motorral tudtuk volna megcsinálni.
Stabilitás: elképesztő, olyan 140-es tempónál nyeregből kiállva mintha sinen menne...
Fékek: ABS...első fék fékezi a hátsó kereket is, hátsó csak a hátsót. Nagyon jó ötlet, ugye Honda CBS??? Hihetetlen élmény, bólintás nélkül megállni. Mintha betonfal vagy inkább egy horgony fékezné az embert, bármikor bármilyen helyzetben, kanyar közepén is fülig döntve...
Fogyasztás: eme út alatt meg sem mozdult a kijelző...így gondolom elég kevés volt a fogyasztás..
Össz benyomás: meglepő zabolázatlanság, csábítás a rosszalkodásra. Én nyugisabb öregurasabb gépre számítottam. Kimondottan hasonlít az LC8-ra a vezetési élmény...egyszóval nagyon nagyon jó...
Ja és az első gumin jól látszik, hogy esőgumival megy természetesen és az lehet, hogy ott épp jobban tapadmint, mint nekem tapadna ott a túra bakelitem;)
(na jó egy picit túloztam, de az is látszik a "döntésből", hogy direkt csúsztatta meg, az első kerék szinte függőlegesen van, hogy dobná már így át?;)
Én ezt fejjel lefelé csavaroznám fel és a gyusztustalan (magánvélemény;) lábtartó helyére egy szolíd kis bukógombát csavaroznék fel, úgy esetleg még a blokk is védve lenne, de így...
TOM! Ne feledd GS es GS kozott mekkora a kulonbozoseg!! pl mikor meglested az enyemet elszornyedtel mekkora... a tied mint egy "bicaj"..... szoval terepre a tehenet en nem szivesen viszem egyenlore... 1, mint irtad pattogasra hajlamos 2, ahol az africaval + butyukos gumi siman elmentem (sar) ott szenvedtem rendesen a tehennel. 3, !^$!#^$%!#@ nehez
ergo: terepre (mint Nagygomboson bizonyitottuk) 1 henger, kis tank, 4 utem, max 130 kg.... ja es onindito !!
ennek vagy baromi ngy perec lett a vége, mert elfektette a bal oldalára, vagy lebökött a gumi, átvágta az embert a motoron és szintén perec, vagy megfogta és akkor valentino rossi még tanulhat egy keveset.
Héé várjunk már neked 1200GS-ed van, Te szenya!;)) Amúgy véleményed elfogadva, csak annyit írnék még hozzá hogy az előbb nem pontosan említettem a köveket, szóval mi a múltkor olyan köves részen is mentünk, ahol ha odatettem volna egy GS-t hiába lett volna rajta akármilyen bukócső, annak vége lett volna, egyébként halottam már ilyen eseteket is, sajnos, és mondom csak ez a problémám vele, amúgy teljesen rendbe van! A HP2 videókat meg már láttam régebben, nagyon állatok, amikor megjelent teljesen beleestem, ezután jött a valóság, mégpedig az ára, meghogy limitált modell, de már valahol erről is leírtam a véleményem, szóval amennyiért fogják ezt a vasat árulni, vagy már árulják is, nem tudom ezt pontosan, annyiért már elis várja az ember hogy jó legyen, úgy futóművileg mint motorikusan és természetesen súlyarányilag! Amúgy szerintem semmi különös nincs benne, egy lecsupaszított R1200GS, más futóművel, stb...., szerintem csak pénz kérdése az egész, még az a furcsa eleje is tetszik, nem tudom miért, de jó, egyébként ha full tele lennék pénzel még akkor sem vennék ilyet, mert nem, vennék inkább egy széria R1200GS-t! Terepre meg valóban a 130kg-os gépek valóak igazán, lásd pl. a két BIGes srác akik most jönnek hazafelé már Afrikából ha minden igaz, tavaly még BIGekkel voltak az idén meg már két vadiúj Yamaha WR450F-el mentek, és vajon miért is, hát pont azért amiről mi is beszélünk itt, 25 lityis extra tankokkal, kiváncsi vagyok nagyon hogyan vizsgáztak a gépek! Ice
ui.:Ha már HP2 ;) /A képen Én vagyok látható amint éppen szétszakítom a murvát!:) Álmodik a nyomor!;)/
Murvas, koves uton siman el lehet vele poroszkalni/hasitani.... Ott (is)a gumi szamit igazan. Nincs hatalmas kulonbseg LC8 es GS kozott terepen...sot szemelyes tapasztalat -- plusz MR-ben atvett nemet teszt szerint is-- van ahol GS a jobb terepen!
Pld:alacsonyabb sulypont miatt kezesebb (tapasztaltam vizes fuvon, GS-t meg birtam fogni, ott LC8-cal vsz zako lett volna). Kormany sokkal jobban fordul, konnyebb megfordulni...
Termeszetesen a futomuve nem versenyezhet terepen az LC8 futomuvevel...
Pld:rumplisra felgyurodott foldutat nem birja --elpattog-, a nagy tomegu futomu miatt...nagyon furcsa erzes...
Nezted a HP2 videokat? Sala is nyilatkozik HP2-rol...
Szoval szerintem terepre egy 130 kg 40 Le koruli gep kell :)))
Szasz Jirzsij! Ha nem sokat járnál vele murvás, köves mellékutakon ami ugye leginkább Erdélyben van és mondjuk nem verseny tempót diktálsz, szerintem teli találat az R1200GS, nekem is volt szerencsém kipróbálni, én egy fél órát mentem vele, x km-t, de hibátlan volt, az LC8-at is többször kipróbáltam már, teljesen egy kategória a kettő, de én ha választhatnék szerintem az LC8-ra neveznék be, mivel nekem csak az nem szimpi hogy oldalra állnak a hengerek és ha murván, nagyköves úton perecelnék vele lehet hogy ott is maradnék, és akkor még azt nem is említem hogy mivan ha pont odaszorítja lábomat a henger a murvára, ott valószínű a csontom engedne és nem a henger! De ha ezt nem nézzük, akkor aszfalton szerintem egy kicsivel a Bömös jobb az LC8-nál, nekem aszfaton egyértelműen fillingesebb, és tényleg nem találta benne hibát, szakadó esőben próbáltam 160-nál is atomstabil volt viharos oldalszéllökések közepette, szóval mit mondjak aszfalton tényleg hibátlan, de én mivel terepre is használnám így sajnos ő nem jöhetne szóba, sajnos nem vagyok olyan profi hogy megbízzak a tudásomba és így induljak neki Erdély murvás, köves mellékútjainak! Na Ciao! Ice
ui.:Ha jól látom Varaderód van, szerintem aszfalton az is tökéletes, igaz kicsit nehézkes, ill. nehéz ;), de aszfalton az nem gáz, legalább van leszorító erő!;)
Na szasztok! Örülök én is hogy van ilyen is! Én azok közé az őrültek közé tartozom, akiket már régóta megfertőzött a kék-fehér propelleres érzés, de mutánsként befigyelt a kétkerekes szabadság szelétől megbódult elmebaj is! Szóval 4 vagy 2 keréken is BMW! ;o) Nekem egy R1100R sonder modellem van! Szigorúan fekete, kézzel festett fehér csíkokkal! Oldalkocsi projet ködösödik, mert a kisfiamat lassan vihetnénk magunkal! Túrázgatunk egy nagyobb baráti társasággal, ahol ugyan nem kötelező a propeller, de 90%-a ferőzött. Viszont jártunk már erre arra. Idén is megfordultunk Garmischban az 5. nemzetközi BMW motoros kiállításon. Na ott láthattok csodákat. Leszögezem, hogy ott olyan nem gyári megoldásokat láttam ami érdekes módon nem üti a gyári stílust, vagy nem veri agyon a tipust, de tud szép, érdekes sőt izgalmasabb is némelyik.
Koszi:) valszeg inkabb kintrol hozok be egyet, mint kereskedoi bemutatomotort:) igazabol csak a markolatfutes fontos, mert fajnak az ujjaim mar hidegben...
van rá többféle kialakítású keret, van amelyik egész lapos és öntvény, van amelyik meg krómozott csőből van hegesztve. r1100r-re láttam olyant is, amelyiken kihajtogatható lábtartó is volt, a mókus majdnem úgy ült rajta mint valami chopperen.
Tényleg jó kis motor az 1200GS, bár állítólag sérülékeny a magnézium szelepfedél :))) Egyszer szívesen kipróbálnék egy ilyet hosszabb távon is, mert a múltkor Orfűn csak egy kis kanyar fért bele. Érdekes a futóműve és kardán is. A kinézete pedig egyenesen nagyon érdekes :))
Valaki írta, hogy elfér rajta. Ez a vélemény egybehangzik Siorac-éval is (GMC-s). A Varaderon pl nem fért el a tank kialakítása miatt.