Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Mindenesetre egy érdekes szerkezet. A csavar melletti tartó-csúszó szerkezet akadhat, ha a jármű súlyából eredő "zsámolyt" feszítő erő a jármű belsejében - mondjuk rugóval - nincs kompenzálva.
Az utómunkán is van hangsúly, ugyanis kissé maszatosan kaptam vissza a modelleket (két vagon).
Ettől lett kicsit szomorú az ember szíve. Mivel nem értek hozzá, én simán elhiszem, hogy nyomott volt (külsős vagyok). A modellkészítő árulta el hogy matricás lett a munka (utólag). Ekkor ilyedtem meg, hogyan fogom ezt a jól látható maszatot eltváolítani, plusz még nem is festett (egy világ omlott bennem össze, mert annyira vágytam egy egyedileg festett vagonra).
Ez az utómunka részemről, számomra tökéletes lett. A biciklik fenn maradtak, és a maszatok eltűntek, hála egy kis kémiai ismeretnek :) Így most tulképp boldog vagyok, mert a pucolás közben nem jött le a matrica, de a maszatok körülötte eltűntek.
A matrica is lehet strapabíró, ha szakszerű feltevése után rendesen le van fedve, jó minőségű lakkal.
Én azért szeretem jobban a vizes matricát, mert vékony, hártyaszerű réteget alkot. Elhanyagolható a kiállása, ha azt úgy fedjük le ahogy kell, akár a tamponnyomással is versenybe szállhat és még vizzel is moshatjuk, nem fog lejönni.
Csak a vicc, megbeszéltük, hogy azért legyen festéses (tamponyomott), mert az erősebb strapabíróbb. Mivel vannak nálunk gyerkőcök, akik tuti összetapperolják. Egyébként egy fehér sima bicikli szinbólumról van szó :)