A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Na igen, ahol van motoremelő meg szerszámok, illetve szaktudás, ott nem gond. Mivel nekem nincs sok zseton, ezért amit tudok azt itthon csinálok meg. A VFR-emen tök egyszerű volt kupplunglamellákat cserélni, sajnos egy Bömösnél kupplungot csinálni már idehaza nem tudnék. Gondolom nem lehet olcsóság egy ilyen művelet, ráadásul nem hinném hogy sok helyen foglalkoznak BMW-vel. Mivel én ha legközelebb veszek mocit, azt hosszú évekre tervezem. Sajna valószínűleg ezért nem veszek BMW-t, akármennyire is tetszene egy ilyen paripa, mert ha egyszer majd hozzá kell nyúlni, a gatyám rá fog menni. :-((( Majd talán egyszer ha jól fogok keresni, akkor lesz Bömösöm.
Hja! Csak a blokkot nem! Modjuk egy szerelőnek nem egy nagy durranás! Persze aki a sor négyeshez hasonlítja, ahhoz képest legózós mutatvány! De ezt is csak emberek rakják össze! :o)
Nemtudom mennyire aktualis MO-szagra a SK-bol valo vetel, de tudatom a listaval is hatha valakinek lessz ra kedve. Kulonbozo csaladi inveszticios menetek okabol eladom 1998as BMW R1100GS-es. Full felszerelt-FID,futot markolatok, kezvedok,ABS,magas GIVI plexi,3 koffer, alarm, imob, stb. Original fenyezes, nemkarambolozott, szervizkonyv, valos 54ezer km futott. Tovabbi info, foto maganban a gabop@vk.datex.sk Gabor/Szlovakia
Tapasztalatom, és az ismeretségi körömben lévő BMW boxer motorok mindegyike "eszi" az olajat, de ez normális ha 10.000km alatt 1 litert öntesz csak hozzá.
Motorolajban nekem ami bevált az a Castrol 10-W40, de egyébként maga a boxer motor nem annyira igényes az olajra, mint mondjuk egy soros négyes, mivel nincs akkora fordulatszám, ezért szerintem egy normál középszintű olaj jó bele..
1, nem tapasztalt, de mivel beleptem az olajzabalok tarsasagaba vegeztem egy kutatast, hogy az altalam fellelheto szervizek/emberek miket raknak bele...
2, a kep elegge vegyes: -az egyik markaszerviz: asvanyi 10-W20 -a masik (tole kb 8 kmre): full synt.. -tapasztalt roka1: asvanyi 20-W50 -tapasztalt roka2: asvanyi 10-W40 -tapasztalt roka3: asvanyi kozonseges autoolaj. indoklas: az R motor nem motor (!), a valto kulon olajzason van, a teng.kap. meg szaraz, tehat ergo a motor bar motorkerekparba van epitve automotornak is felfoghato.
ha meglesed a konyvet abban is szinte a diaggrambol az derul ki szinte mindegy.
mivel eszi az olajat, es lazaillesztesu leghutesrol van szo, mindenkeppen asvanyit javasolom.
Köszi az infót. Egész jól hangzik ez a kupplungcsere 100.000-nél, azért az elég jó teljesítmény. Csak gondolom ezt kevesen tudják otthon kicserélni. Amit tudok azt szeretek megcsinálni saját magam a mocin. A VFR kupplungját itthon is ki lehet cserélni, de ha jól gondolom akkor a Bömösnél ehhez ki szokták venni a blokkot. Még egy régebbi típusnál ez nem olyan vészes, de egy modernebb járgánynál már ez otthon nem éppen kivitelezhető, legalábbis nekem már ez meghaladja a szaktudásomat.
Arról van valami infód hogy a vezérműlánc mennyit bír ki? Mert itt van 3 is, tuti nem olcsó mulatság kicserélni. (Ezért szeretem a 2001 előtt gyártott VFR-eket, a fogaskerékhajtású vezérműtengellyel nincs gond.) Kíváncsi vagyok minden tapasztalatra, mert ha legközelebb veszek mocit, akkor azt hosszú évekre akarom venni. Már kikristályosodott bennem ha BMW-t vennék, akkor vagy R1100R, vagy R1100S lenne a választásom, ez a 2 típus még elérhető lenne a számomra.
Nagyon örülök hogy megtaláltam ezt a topicot, mert én is gazdája vagyok egy R1150R mocinak amit két éve használok, és nem bántam meg hogy annak idején VFR helyett ezt választottam. Bár most a szívem nagyon húz az új K1200R-K1200S felé, mióta kipróbáltam az R-t.
Csatolom egy képet róla, ha valakit érdekelne egy megbízható, megkimélt, sérülésmentes moci, csak írjon és megbeszéljük..