Keresés

Részletes keresés

TOM Creative Commons License 2005.11.21 0 0 247

Hello!

Persze tegezdojunk :) Meg sose magazodtam itt:)

A baratodra gondoltam, h o milyen olajathasznal :) (es milyen olajat hasznal)

 

Castrol 10w40 nekem is ez van elokeszitve, de Bpn is megkaphato 2000 Ft/literert...

 

Eletkor: 32 ev 5 honap :)

 

TOM

 

Előzmény: Laslie-R (246)
Laslie-R Creative Commons License 2005.11.21 0 0 246

Szia Tom,

 

Tegezödjünk ha lehet, mert szerintem én vagyok az idősebb,  én 33, és jobban szeretem  ha ilyenformán beszélgetünk, de remélem ez neked sem jelent próblémát :-))

Egyébként már írtam hogy én a Castrol-nál maradtam azon belül is a 10-W40, ezt elég kedvező áron be tudom szerezni 2000,-Ft/ liter, Ausztriából

Előzmény: TOM (244)
Hori R1100S Creative Commons License 2005.11.21 0 0 245

Szasztok!

 

Azt hallotam,hogy itt a motorkonstrukció a hibás az olajeszegetésért,nevezetesen a vizszintesen fekvő hengerekből nembír leállítás után az olaj a teknőbe maradéktalanul lecsorogni,igy indításnál mindig egy kis mennyiség beszivárog az égéstérbe,majd ott elég.(sok kicsi sokra megy)

 

Lehet ebben valami igazság?

Előzmény: TOM (244)
TOM Creative Commons License 2005.11.21 0 0 244

Es milyen parameteru olajat hasznal? Mondjuk gondolom mindenfelet kiprobalt  mar...

T

Előzmény: Laslie-R (243)
Laslie-R Creative Commons License 2005.11.20 0 0 243
Köszi az infot, biztos így lehet mert akiket én ismerek azoknak 1150 van, és az bizony valakinek megeszik 2 ltert is 10.000km-en, és a szervizben sem tudtak rá mit mondani hogy miért lehet ez.
Előzmény: mrt-666 (214)
Hori R1100S Creative Commons License 2005.11.20 0 0 242
Köszi.Már böngészem is!
Csizi V4 Creative Commons License 2005.11.20 0 0 241

No, tanulmányozási célból én is letöltöm az R1150R és az R1100S kézikönyvet. Köszönjük a linket!

TOM Creative Commons License 2005.11.20 0 0 240

Koszi igazan, a muszaki segitseget!

Remelem elobb utobb motorozunk is egyutt!

TOM

Előzmény: mrt-666 (239)
mrt-666 Creative Commons License 2005.11.20 0 0 239
Előzmény: Hori R1100S (238)
Hori R1100S Creative Commons License 2005.11.20 0 0 238
Esetleg link ahol megtaláltad? A mailcimem asszem publikus.
Előzmény: mrt-666 (236)
Hori R1100S Creative Commons License 2005.11.20 0 0 237

Szia!

Hááát,nem is tudom mit mondjak.Te aztán aktív vagy ám!

Nagyon köszi!!!

Talán MSN-en átküldés,vagy más alternatíva?  /  horimisikukachotmailpontcom /

Várom a javaslatodat!

 

Hori

mrt-666 Creative Commons License 2005.11.20 0 0 236

Megvan az R1100S rep man. 25,3MB.

Előzmény: Hori R1100S (233)
mrt-666 Creative Commons License 2005.11.20 0 0 235

Vasárnap (azaz ma) délelőttre lesz R1100S repair manualod.

 

 

Előzmény: Hori R1100S (233)
Petyavara Creative Commons License 2005.11.19 0 0 234
 ügyeskezü  ember alkotta.kár hogy(még) nem igazi..
Hori R1100S Creative Commons License 2005.11.19 0 0 233

Szia!

 

Gratulálok a szép gépkönyvgyüjteményedhez!Ebből nem nehéz kitalálni,hogy sokat foglalkoztál a "témával".Sajna úgylátom,az énfajtámról nincs ilyened.Mint zöldfülű BMW-snek,nagy szükségem lenne rá.Hol érdemes ilyet keresni?

CD formátumban láttam ilyet az ebay-en is,az is jólenne,de nem egyszerű ott vásárolni.Eddig minden motoromhoz sikerült szereznem,remélem ehhez is lesz!

Márcsak az olajcsere is zavarba hozott,mivel a 40000-res szervíznél (lassan itt lesz)úgytutom minden folyadékot cserélni kell,és azt sem tudom,hogy mikell a váltóba,valamint a kardánba,nameg a mennyiség is kérdéses.

 

Nemtalálok alapjáratcsavar sem,estleg ezt külön-külön lehet állítíni hengerenként a pillangószelep határolócsavarjával?

Eddig VFR-em volt,ott gyorsan megtaláltam.

 

Tehát egy kicsit el vagyok veszve,bár ez egy 9. napja birtokolt BMW-tulajdonosától még talán elnézhető!?!?

Előzmény: mrt-666 (230)
mrt-666 Creative Commons License 2005.11.19 0 0 232
Igen
Előzmény: Csizi V4 (231)
Csizi V4 Creative Commons License 2005.11.19 0 0 231

Látom akkor nem ma kezdted a témát. :-D Na meg ha két motorszerelő tanfolyamot is megcsináltál... Tényleg, szerinted melyik a jobb? A MAMI vagy az M-Force? Én is gondolkodtam hogy elvégzem valamelyiket, de nem úgy alakultak a dolgok munkahely ügyileg hogy el tudjak járni iskolába. Most meg volt egy balesetem, a térdem szar, mennék tűzoltónak, de még előbb meg kéne gyógyulnom.

Én is magam szerelek a motoron amit tudok, ritkán járok szerelőhöz. Az évek alatt én is megtanultam ezt-azt. Viszont jó ha az ember elvégez egy ilyen tanfolyamot, ott biztos sok mindent meg lehet tanulni, így már otthon is bele tud kezdeni az ember több mindenbe.

Van nekem is szerelő ismerősöm, azt mondja hogy akkor éri meg ezt főállásban csinálni, ha magadnak csinálod, alkalmazottként nem igazán jó.

Nem gondoltam volna hogy a magyar BMW márkaszervízek ilyen fatökűek, nincs kapacitás, ill. hogy nekik nem érdekük olyan BMW mocit csinálni amit nem ott vásároltál.

Gondolom azok a szervízek, akik többnyire meg japán gépekkel foglalkoznak, azok nem vállalnak BMW-t egyáltalán. Hát ez cumi.

Szóval akkor érdemes ezeket a dolgokat belekalkulálni mielőtt az ember BMW-t akar venni. Vagy veszel egy régebbi Bömöst és magad csinálod, vagy ha sok a felesleges lóvé akkor veszel egy pár éveset és akkor viszed márkaszervízbe.

Előzmény: mrt-666 (230)
mrt-666 Creative Commons License 2005.11.19 0 0 230

Az első BMW-t 1985-ben vettem, egy R69-est oldalkocsival.

Ezzel mentem az idei BMW MTM 24 órás versenyen.

Aki nem ismerné a típust, tele voltak az újságok vele.

 

A szerelést meg annak idején egy a Don kanyarból hazatért bácsival kezdtem, aki Simsont meg Babettákat szerelt hobbiból. Ő meg az apám mutatott trükköket.

Nemrég kijártam a MAMI és az M-Force tanfolyamot is, mert senki nem tudta megmondani, hogy melyik a jobb.

 

A BMW-k közül a következő típusokhoz van gépkönyem:

R69

R80GS, G/S

R100GS

R1100GS

R1150GS

R1150RT

F650GS

K100

K1200LT

Ezen kívül egyes típusokhoz van Climer manualom meg Haynes könyvem.

+ a BMW gyár által kiadott Call back leírások a típushibákról, ami alapján a márkaszervízeknek kötelező valamit kicserélni ingyen.

 

A szerelést, meg azért kellett bevállalnom, mert márkaszervíz nem vállalta senki M.o.-on.

A Wallisnál hallottam, hogy csak a 2001 utáni motorokkal foglalkoznak kapacitás hiány miatt.

 

Idén nyáron is jött egy finn  egy R80G/S motorral akinek a hátsó lehajtásban kellett volna csapágyat meg szimmeringet cserélni, nem vállalták. Az alap probléma az volt, hogy nem érdekük ilyennel foglalkozni, mert az eladások utáni időszakos szervízek, olajcsere, szűrő csere, elviszik a kapacitásaikat.

 

Egy nagyobb mérvű szétszedéshez meg hely kell, ahol szét lehet pakolni, akár több héten kersztül is. Most min 10 nap alatt érkezik meg az alkatrész, de van hogy 2 hónap alatt sem.

Ez a móka, amit a képeken látsz kb 10-12 óra szétszedés, és 12-28 óra összerakás, ami 8000Ft-os rezsióradíjjal 250eFt.

 

Egy jó BMW-t egyébként nem kell szerelni.

Hallottam valakitől, hogy egy HD akkor jó ha nem eredeti, a BMW meg ha eredeti gyári.

 

Előzmény: Csizi V4 (229)
Csizi V4 Creative Commons License 2005.11.19 0 0 229

Köszönöm a hasznos infót! Na most már világosabban látjuk a dolgokat. Azért nem egyszerű ez a kupplungcsere. De hát ez a boxermotor "átka".

Szóval a vezérműlánc az sokat kibír. Igaz, itt nincsenek tizenezer fordulatok. Azt én is néztem, hogy az első vezérműláncot viszonylag egyszerű kicserélni, de ami megy a hengerekhez, az már komplikáltabb. A nyomórudas megoldás meg már kiment a divatból. :-)

Neked mióta van BMW-d? Te is autodidakta módon tanultad a motorszerelést? Szervizkönyvet szoktál használni, vagy csak úgy vaktában hajítottad így szét a mocit?

Azért elég beválallósnak kell lenni, egy Bömöst otthon javítgatni. Sajnos nekem hely sincs ahol javítani tudnám, nem árt ha van egy fasza fűtött műhelyed.

Előzmény: mrt-666 (219)
mrt-666 Creative Commons License 2005.11.19 0 0 228

Nem vagyok BMW szerelő, csak volt egy doboz LEGO-m gyerekkoromban, és megkedveltem.

 

 

Előzmény: TOM (222)
TyuTyu-2 Creative Commons License 2005.11.19 0 0 227
mrt-666:
udv neked itt...
nincs fogalmad rola hogy kiszurtal magaddal....
kerdesek tomeget fogod kapni mint szakember a
laikus felhasznaloktol :-)

igy blokkkot nem sokan lattunk...

TyuTyu
Hori R1100S Creative Commons License 2005.11.19 0 0 226
Sajna ennél a modelnél nem állítható az ülésmagasság!
Előzmény: TOM (223)
BlueFazer Creative Commons License 2005.11.18 0 0 225
Az első képen az egy marionett?:)
Előzmény: mrt-666 (221)
TOM Creative Commons License 2005.11.18 0 0 224

Nem tudok tobb infot a motorrol, de mintha fekete lenne...

T

Előzmény: mrt-666 (218)
TOM Creative Commons License 2005.11.18 0 0 223

Hulye kerdes, de nem allithato 2 pozicioban az ulesmagassagod? Vagy gepkonyv hianyaban errol nem is tudsz? Ules leveletele utan van egy allito az ules aljan, amivel 2 pozicioban allithato a magassag...legalabbis remelem:)

TOM

Előzmény: Hori R1100S (216)
TOM Creative Commons License 2005.11.18 0 0 222

Udv itt!
Ugy latom megerkezett vegre egy tapasztalt BMW szerelo is!
Orulok! Jo hogy idetalaltal! :)))

TOM

Előzmény: mrt-666 (221)
mrt-666 Creative Commons License 2005.11.18 0 0 221

Lemaradtak a képek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mrt-666 (220)
mrt-666 Creative Commons License 2005.11.18 0 0 220

Valaki kérdezte a vezérműláncot.

 

Van itthon egy-két rendőrségnél használt motor ami már túl van egy pár kupplungcserén, és a vezérműláncon nem észlelhető elváltozás.

 

A 3 láncból az elsőt könnyű kicserélni, de ekkor a lánckerekeket is cserélni kell.

 

A másik két lánc cseréjéhez a gyári gépkönyv szerint szét kell szedni a blokkot.

Mondjuk így ahogy a képeken látszik.

 

A motor 6 db csavaron lóg, mert a közép állvány is a blokkon van.

 

A 2. képen látszanak a láncok.

A 4. képen az asztal közepén van a vezérmű tengely a 2 lánccal.

 

Van aki a csak a hengerfejet szedi le a teljesen összeszerelt motorról és szétszegecseli a 2 láncot. Ezután az újat meg össze.

 

 

Üdv

 

 

 

 

mrt-666 Creative Commons License 2005.11.18 0 0 219

A kupplung cseréjéhez nem kell a blokkot kivenni.

A következő a sorrend (nagyjából):

Ülés, tank, hátsó kerék, lengőkar, hátsóváz amit fel kell hajtani és a kormányhoz kötni, váltó.

Persze a vezetékek, meg a többi mütyür.

Ahhoz, hogy a kupplungot le tudd szedni kell 1 közdarab, ami nem engedi elfordulni a főtengelyt.

Összerakáshoz meg kell egy tengely ami középen tartja a tárcsát, különben nem tudod feltenni a váltót.

 

A tárcsát nem lehet kapni külön, csak az egész kupplungszerkezetet.

Nem csak a tárcsával szokott gond lenni, hanem a kupplung ház is elkékül, mindkét oldalon.

Ezen kívül szokott olyan lenni, mintha eldeformálódna a kupplung háza, pedig nem, csak néhány helyen szokott beégni, és ott lesz kék színű.

 

 

Előzmény: Csizi V4 (194)
mrt-666 Creative Commons License 2005.11.18 0 0 218

Milyen színű?

Mert egy BMW az fekete.

Előzmény: TOM (205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!