A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Gratulálok a szép gépkönyvgyüjteményedhez!Ebből nem nehéz kitalálni,hogy sokat foglalkoztál a "témával".Sajna úgylátom,az énfajtámról nincs ilyened.Mint zöldfülű BMW-snek,nagy szükségem lenne rá.Hol érdemes ilyet keresni?
CD formátumban láttam ilyet az ebay-en is,az is jólenne,de nem egyszerű ott vásárolni.Eddig minden motoromhoz sikerült szereznem,remélem ehhez is lesz!
Márcsak az olajcsere is zavarba hozott,mivel a 40000-res szervíznél (lassan itt lesz)úgytutom minden folyadékot cserélni kell,és azt sem tudom,hogy mikell a váltóba,valamint a kardánba,nameg a mennyiség is kérdéses.
Nemtalálok alapjáratcsavar sem,estleg ezt külön-külön lehet állítíni hengerenként a pillangószelep határolócsavarjával?
Eddig VFR-em volt,ott gyorsan megtaláltam.
Tehát egy kicsit el vagyok veszve,bár ez egy 9. napja birtokolt BMW-tulajdonosától még talán elnézhető!?!?
Látom akkor nem ma kezdted a témát. :-D Na meg ha két motorszerelő tanfolyamot is megcsináltál... Tényleg, szerinted melyik a jobb? A MAMI vagy az M-Force? Én is gondolkodtam hogy elvégzem valamelyiket, de nem úgy alakultak a dolgok munkahely ügyileg hogy el tudjak járni iskolába. Most meg volt egy balesetem, a térdem szar, mennék tűzoltónak, de még előbb meg kéne gyógyulnom.
Én is magam szerelek a motoron amit tudok, ritkán járok szerelőhöz. Az évek alatt én is megtanultam ezt-azt. Viszont jó ha az ember elvégez egy ilyen tanfolyamot, ott biztos sok mindent meg lehet tanulni, így már otthon is bele tud kezdeni az ember több mindenbe.
Van nekem is szerelő ismerősöm, azt mondja hogy akkor éri meg ezt főállásban csinálni, ha magadnak csinálod, alkalmazottként nem igazán jó.
Nem gondoltam volna hogy a magyar BMW márkaszervízek ilyen fatökűek, nincs kapacitás, ill. hogy nekik nem érdekük olyan BMW mocit csinálni amit nem ott vásároltál.
Gondolom azok a szervízek, akik többnyire meg japán gépekkel foglalkoznak, azok nem vállalnak BMW-t egyáltalán. Hát ez cumi.
Szóval akkor érdemes ezeket a dolgokat belekalkulálni mielőtt az ember BMW-t akar venni. Vagy veszel egy régebbi Bömöst és magad csinálod, vagy ha sok a felesleges lóvé akkor veszel egy pár éveset és akkor viszed márkaszervízbe.
Az első BMW-t 1985-ben vettem, egy R69-est oldalkocsival.
Ezzel mentem az idei BMW MTM 24 órás versenyen.
Aki nem ismerné a típust, tele voltak az újságok vele.
A szerelést meg annak idején egy a Don kanyarból hazatért bácsival kezdtem, aki Simsont meg Babettákat szerelt hobbiból. Ő meg az apám mutatott trükköket.
Nemrég kijártam a MAMI és az M-Force tanfolyamot is, mert senki nem tudta megmondani, hogy melyik a jobb.
A BMW-k közül a következő típusokhoz van gépkönyem:
R69
R80GS, G/S
R100GS
R1100GS
R1150GS
R1150RT
F650GS
K100
K1200LT
Ezen kívül egyes típusokhoz van Climer manualom meg Haynes könyvem.
+ a BMW gyár által kiadott Call back leírások a típushibákról, ami alapján a márkaszervízeknek kötelező valamit kicserélni ingyen.
A szerelést, meg azért kellett bevállalnom, mert márkaszervíz nem vállalta senki M.o.-on.
A Wallisnál hallottam, hogy csak a 2001 utáni motorokkal foglalkoznak kapacitás hiány miatt.
Idén nyáron is jött egy finn egy R80G/S motorral akinek a hátsó lehajtásban kellett volna csapágyat meg szimmeringet cserélni, nem vállalták. Az alap probléma az volt, hogy nem érdekük ilyennel foglalkozni, mert az eladások utáni időszakos szervízek, olajcsere, szűrő csere, elviszik a kapacitásaikat.
Egy nagyobb mérvű szétszedéshez meg hely kell, ahol szét lehet pakolni, akár több héten kersztül is. Most min 10 nap alatt érkezik meg az alkatrész, de van hogy 2 hónap alatt sem.
Ez a móka, amit a képeken látsz kb 10-12 óra szétszedés, és 12-28 óra összerakás, ami 8000Ft-os rezsióradíjjal 250eFt.
Egy jó BMW-t egyébként nem kell szerelni.
Hallottam valakitől, hogy egy HD akkor jó ha nem eredeti, a BMW meg ha eredeti gyári.
Köszönöm a hasznos infót! Na most már világosabban látjuk a dolgokat. Azért nem egyszerű ez a kupplungcsere. De hát ez a boxermotor "átka".
Szóval a vezérműlánc az sokat kibír. Igaz, itt nincsenek tizenezer fordulatok. Azt én is néztem, hogy az első vezérműláncot viszonylag egyszerű kicserélni, de ami megy a hengerekhez, az már komplikáltabb. A nyomórudas megoldás meg már kiment a divatból. :-)
Neked mióta van BMW-d? Te is autodidakta módon tanultad a motorszerelést? Szervizkönyvet szoktál használni, vagy csak úgy vaktában hajítottad így szét a mocit?
Azért elég beválallósnak kell lenni, egy Bömöst otthon javítgatni. Sajnos nekem hely sincs ahol javítani tudnám, nem árt ha van egy fasza fűtött műhelyed.
Hulye kerdes, de nem allithato 2 pozicioban az ulesmagassagod? Vagy gepkonyv hianyaban errol nem is tudsz? Ules leveletele utan van egy allito az ules aljan, amivel 2 pozicioban allithato a magassag...legalabbis remelem:)
160 cm alacsony vagyok és kicsit küzdenem kell a gép magasságával. Mindenképpen kicsit "ültetni"a gépet.Van már néhány ötletem,de minden tippet szivesen fogadok!