A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ez a dokumentum film néha a Viasat Explorer-en megy de nem tudom milyen cím alatt én több részletben láttam a naggyát hát elég cool volt, de azt hiszem meséltem a Petyának. Valaki nem vette fel véletlen??
Látom igen leült a topic, úgy mind az akksim, próbáltam beindítani egy picit a motort, az után hogy az akku töltő jelezte hogy nem vesz fel töltést, hát nem sikerült, csak most azt nem tudom hogy várjak-e az akku cserével tavaszig vagy most kapjam szét a mocit..
Köszi az infót,nagyon érdekes,hogy egy kis motorvezérlés módosítással milyen nagy teljesítménynövekedést elérni,még ennél a nem pályára termett gépnél is.
Az ára viszon elég húúúzós ahhoz képest,hogy csak egy sima EPROM,ami könnyen lemásolható,ha már van belőle egy.Gondolom itt a szellemi termék árát kell megfizetni,ami maga a gyujtás és befecskendezés térkép kifejlesztése.
WUNDERLICH termék, plus komplett nagyobb levegő beömlők, szépen le van írva hogyan kell kicserélni a chipet( ez nem egyszerű dolog mivel le kell venni a tankot ), ezért nem sűrűn cserélem, és még ki kell venni a Motronik codierstecker-t
A komplett chip tuning 3-400Eur körül volt mikor az elöző tulaj megvette.
"hirtelen gáz viszaengedéskor nagyokat duran a kipuf., ez ha kiveszem a chipet nem jelentkezik, ezért inkább chip nélkül használom.Szervizben azt mondták hosszú távon a szelepeknek sem tesz jót, mert beéghetnek."
Ez szvsz nem igaz. Az SC kipufogójából néha lángok jönnek (állítólag - magam mögött még nem sikerült menjek:), mikor visszaengedem a gázt, azt' semmi baja a szelepeknek! Mondjuk ez karburátoros...
A szonda bent van a helyén a REMUS csőben, a motor hangja azért szerintem lényegesen hangosabb, vadabb lett, főleg magasabb fordulaton , lóerőben ez kb 5 LE tesz rá a gyári adatokra.
De nekem még ezen kivül van hozzá egy gyári chip tuningom(első tulaj rakta bele), na az azért dolgozik rá egy 15 LE-t, és érdekes módon ha bent van a chip akkor megáll a fogyasztásom 6-7 l-böl amúgy mindig szinte 7 felett van.
Egy hátrány azért van a chipnek a motor lényegesen idegesebb lesz még az egy kerékre ágaskodás sem jelentene ilyenkor problémát, viszont hirtelen gáz viszaengedéskor nagyokat duran a kipuf., ez ha kiveszem a chipet nem jelentkezik, ezért inkább chip nélkül használom.Szervizben azt mondták hosszú távon a szelepeknek sem tesz jót, mert beéghetnek.
nekem ugyan nincs bmwmotorom, de egy pict belevau, ha engeditek.
ugye abban egyetértünk, hogy minegyik szabályozott katalizátoros befecskendezős blokk ugyanazokat a paramétereket veszi figyelembe stb...
a motorvezérlés elve tehát ugyanaz.
én az autókkal egy kicsit többet foglalkozok, mint egészséges lenne.
tapasztalatból mondom, hogy ha simén csak nem dugják rá az oxigénszondát, akkor is elmegy egy vész programon a gép, a következő stratégiéval:
a lambda értéket nem szegényíti, nem dúsítja, csak szimpla állandó keveréket nyomat a motorba.
ez a keverék jó a hidegibóndításhoz, jó a meleg üzemeltetéshez.
egy dologban jelentkezik: kicsit többet fog fogyasztani.
szóval azért én a helyedben mennék egy kört a helyedben széthúzott stekkerrel, mielőtt nagyon belelovalod magad.
próbáld ki, hogy hogyan viselkedik a motor, mert azért egy autónál a más teljesítményarány és a más tömegek miatt nem biztos, hogy ugyanúgy jönnek elő a dolgok. elég hamar ki fog derülni szerintem.