Köszi srácok, megnyugodtam :) , de ma beszéltem az értékesítő hölggyel is, aki megnézte mit rendeltünk :) és benne van a CD. Megpróbálom a szolgáltatások frissítését amit Maszi javasolt.
Na basszus, az gáz lenne. A CD -n regisztrálás után az autó hozzáadásánál felismeri az autót, és el is küldi neki a kódot. Ez jelent valamit? Vagy elküldené a kódot egy olyan autnak is, amiben nincs CD?
Szia. Connected drive menü és ikon van, de nincs semmi, amit ki lehetne jelölni az oldalsó menüben , csak az Assistance. A megrendelésben és a szerződésben benne van - mint az alapfelszereltség része (6AK) - szóval nem aggódom. Hétfőn megyek be hogy lecsekkolják mi a helyzet.
Amennyiben meg volt rendelve és él a szolgáltatás akkor a beállításokban kell bejelőlnöd, hogy mi jelenjen meg a csempén. Amennyiben a beállításokban (a ConnectedDrive menüpontban) nincs kipipálva semmi, akkor van ez a jelenség...
Akos: mit jelent, hogy nincs időjárás az autódban? Ott van az üres "Connected Drive" panel, de nem mutat semmit (rácsos földgömb) vagy nincs is ilyen ikonod? Sajnos a Connected Drive nem alapfelszereltség, amikor én rendeltem autót, a kereskedő kipipálta a "Connected drive szolgáltatások elhagyása" opciót, és külön kellett szólnom, hogy tegye bele.
Érdeklődni szeretnék, hogy van -e tapasztalatotok védelmi rendszerek terén Blue16 -al kapcsolatban. Szeretnék beszereltetni az autóba, kérdésem az lenne hogy nem okoz gondot a működése a meglévő riasztóval, vagy épp állófűtéssel mikor az bekapcsol, vagy az autó más rendszerével? Van esetleg valakinek már ilyen beszerelve? Köszi előre is a válaszokat.
"Na pont a 2030-as dátummal kapcsolaban írták, hogy kizárt annak életbevaló bevezetése. Egyszerűen sem az elektromos hálózat nem fogja bírni sem pedig a töltő állomások kiépítése gyakorlatilag lehetetlen... Itt ügye arra kell gondolni, hogy erre a dátumra CSAK a szigorúbb normáknak megfelelő ÚJ gépkocsi hozható forgalomba, ami gyakorlatilag CSAK A TISZTÁN ELEKTROMOS KOCSIK TUDNAK MEGFELELNI, a Plugin Hibridek NEM! A régiek még maradhatnak hosszú évekig. " - csoport szintű megfelelés van. Minden autó forgalomba hozható majd, a V12-es Ferrari is csak kell majd vele szemben 5-8 olyan autó ami nagyon kevés CO2-t bocsát ki. Itt fognak majd bejönni a tölthető autók mert azok a mérési ciklus szerint phev esetén 35-55 grammot bocsátanak ki per 100 km vagy a teljesen villanyosok amik nulla (nyilván ez is csúsztatás mert az erőmű fogyaszt). A lényeg, hogy emiatt nyomniuk kell majd a gyártóknak a villany autókat különben jön a bazi nagy bírság. Ebből kifolyólag szerintem emelkedni fognak a nem tölthető autók árai. Jelenleg pl. úgy van, hogy a zöld autók (phev elektromos) többszörösen számít bele kvótákba. Lehet ezért van, hogy az 530e-et is tolják itthon (https://www.bmw.hu/hu/topics/details/aktualis-ajanlatok.html#530e). Az árak amit láttál listaárak, de azért írtam a mostani akcióval (14.9M az 530e kb 1M extrával). A Tesla elég sok pénzt keres azzal, hogy értékesíti az eladott autói után a kvótákat más gyártóknak.
Nyilván rengeteg probléma van amit meg kell oldani de nincs mese meg kell oldaniuk különben nem fognak tudni autókat értékesíteni.
"Gépkocsit (főleg nem ilyen drágát) az ember nem csak a városi használatra vesz..." - az átlag ember 40-50 km-et megy naponta az autójával meg párszor hosszabb távokat. Nekik jelenleg a phev ideális, később ha lesznek rendesen töltők akkor esetleg full elektromos bár abban kételkedek, hogy akkor is kijön a matek a villanyautóknál ha az autópályán 150 forintért kap valaki egy kwh-t.
"Ha jól értem, akkor a 12-13 kw-os modelleket úgy lehet feltőlteni, hogy 12-13 kw/h-t fogyaszt az áramból, jól értem?" - nem teljesen. Egy 5-ös méretű autó olyan 20 kwh között fogyaszt a városban, autópályán meg nyilván a sebességtől függ általában több. Tehát ameddig el nem fogy a 12 kwh addig nem használsz benzint. Ez kb. 40-50 km (mert csak az akksi 80%-át engedi használni a rendszer), időjárástól meg egy csomó dologtól függően. Tehát inkább úgy számold, hogy 20x37x1.1 (1.1 a töltési veszteség) azaz durván 800 forint 100 km. Azért írtam mellé az 1.x literes fogyasztást mert ha kifogy az áramod akkor ott a robbanó motor. Akkor az hasonlóan fogyaszt mint egy dízel a visszatermelés miatt. A hátrány, hogy 110 liter csomagtartót fel kell áldozni. De ez tényleg személyes preferencia ki mennyit jár a városban.
Egyenlore semmi hiba ezzel, szoftverfrissites volt csak hogy menjen a savtarto savvalto funkcioja, ettol eltekintve semmi (530xd). Nagyon megy. :)
A valtoolajat viszont fogom csereltetni benne 100ezrenkent szerintem, mert nem akarok ugy jarni vele mint az E60al, ahol 238ezer km utan meghalt a valto es kiderult rola, hogy az "elettartam-garancias" automata valto igazabol 150ezer km-t jelent es mivel a kutya nem nezte meg a szervizben erre hivatkozva (hiaba kertem), ezert egyszeruen elfogyott belole az olaj, aztan tonkrement... Az en hibam is mondjuk, hogy hittem a markaszerviznek, de gondoltam tudjak...
Na pont a 2030-as dátummal kapcsolaban írták, hogy kizárt annak életbevaló bevezetése. Egyszerűen sem az elektromos hálózat nem fogja bírni sem pedig a töltő állomások kiépítése gyakorlatilag lehetetlen... Itt ügye arra kell gondolni, hogy erre a dátumra CSAK a szigorúbb normáknak megfelelő ÚJ gépkocsi hozható forgalomba, ami gyakorlatilag CSAK A TISZTÁN ELEKTROMOS KOCSIK TUDNAK MEGFELELNI, a Plugin Hibridek NEM! A régiek még maradhatnak hosszú évekig.
Gépkocsit (főleg nem ilyen drágát) az ember nem csak a városi használatra vesz...
Az meg abszurd, hogy az autopályán csak 50-60 km tudsz megtenni elektromosan, utánna meg az Euro6-os fogyasztással mész tovább.... Ergo parasztvakítás ugyanis a rendeletet ilyen fogyasztással már nem lehet betartani, ezért mondom, hogy biztos lesz valami módosítás ezen a téren, mert életszerültlen...
Ha jól értem, akkor a 12-13 kw-os modelleket úgy lehet feltőlteni, hogy 12-13 kw/h-t fogyaszt az áramból, jól értem? Ha igen, akkor az kb. 500 FT max. 50 km-re, azaz az én kocsim (520D) 3-4 litert fogyaszt ugyanezen a távon, azaz kb. 1500 FT-ot, ehhez akkor hozzáadod az 1-2 literes benzines fogyasztást, akkor az 500 Ft + 750 Ft (kb. 2 liter benzin), azaz 1350.- Ft, tehát majdnem ugyanott vagyok, mintha nem hibridet vennék... Akkor még ott van a para az aksikkal, ki tudja mikor kell cserélni 1,5-2 millióért...
Tévedés ne essék: én is látom ezen a törekvések pozitivumait de azt is látni kell, hogy a mostani technológiávan az ésszerű használat NEM valósítható meg szerintem.
Na az új Tesla, az már kezdi kapargatni a lényeget: tpustól függően 600-900 km lesz a hatótávolság és a tőltés is állítólag sokkal gyorsabb lesz...
"Biztos nem az eletromosság a jövő, ez már rég eldőlt, több okból sem (olvass utána). Egyszerű parasztvakítás" - nyilván ezért jönnek ki sorban az elektromos modellekkel a gyártók :), köztük a BMW is.
Az van, hogy ha vannak is akadályok akkor is muszáj lesz legyőzni őket mert ott van, hogy 2030-ra mennyire kell levinniük a csoport szintű kibocsátás és az csak elektromos modellekkel fog működni.
Nézd meg mennyibe kerül most egy 530e, 530i meg egy 530d. Az e verziónak a mostani kedvezménnyel 2-3 millió árelőnye van egy tisztán robbanó motorossal szemben. Kell a kvótákba, szerintem ezért is engedik le az árát és ezért fogja az összes tisztán robbanó motornak meg emelni.
Szerintem városba dízelt venni a legnagyobb butaság, mert veszel egy hibridet olcsóbban és 1-2 literes fogyasztással (+5-10e forint villany) tudsz járni ha minden este töltesz, de vannak olyan helyzetek amikor gyakorlatilag nullával (lásd maszi bejegyzését).
A zöld rendszámról meg annyit, hogy kibocsátáshoz akarják majd kötni (amibe jó eséllyel a mostani 530e is bele fog férni) illetve dízel hibrid nem kaphat, de addig is a kedvezmények még megvannak.
Abban igazad van, hogy a töltés főleg az autópályákon problémás ezért szerintem könnyen lehet, hogy a tömegek nem a tisztán elektromos irányba fognak mozdulni hanem a phev-ek irányába. Az újabb modellek már 12-13 kwh-s akksikkal jönnek ami 40-50 valós km-et ad. Városban tökéletes.
Ahogy írtam, nekem 7500 km van benne, eddig szó szerint semmi, de nagyon negatívan meg lennék lepődve ha lenne valami baja. Amúgy korábban vettem szalonban egy C180-as Mercit, 2-3 hónap múlva valami tőmítés kicserélésre hívták vissza, utánna nemsokára a bal hátsó ajtón kellett állítani mert nem lehetett becsukni... Magyarul minden gyártmánynál lehetnek problémák, remélem én megúszom :)...
Köszi! Viszont nincs időjárás sem az autóban.....kezdek aggódni :) Ha most hétvégén nem indul el, akkor hétfőn benézek a kereskedésbe és rákérdezek. A CD szolgáltatás benne volt a rendelésben - pontosabban alapfelszereltség része. Az egyszerűbb business navi van a kocsiban.
A CD oldalon kell indítani a regisztrálást. Ezután a központ leküld egy kódot az autóba és azt a kódot megadva újra a CD oldalon lesz összerendelve a CD fiókoddal az autó. A SIM kártya aktív az autódban különben nem lenne időjárás ami valószínűleg működik.