Senki helyett nem fizettél, annak a pályának a használatáért fizetsz amit használsz. Ha Te mindennap használod logikus, h többet fizess érte mint az aki egy héten egyszer használja. Ilyen szempontból a kapus a legigazságosabb, csak az a Te költségeid nem csökkentené hanem durván emelné.
Amit eddig lehet tudni, az mind egy sajtótájékoztatóan hangzott el, attól, aki december végén a parlamentben a saját szájával mondta, hogy semmi baj nincs az útdíjjal. Néhány nappal később az ellenzék az útdíj miatt rendkívüli ülés összehívását kezdeményezte, ahova a 2/3 azért nem ment el, mert a frakció szóvivője szerint az csak arra volt jó, hogy "az ellenzék hergelje az embereket".
Pár órával később össze tudott jönni a 2/3, amikor visszaküldött törvényekről kellett megint dönteni.
Úgyhogy várjuk meg, amíg írásos változatban megjelenik. Az lesz az irányadó.
Igazad van, öt éve egyetlen ilyen bevezetés nem volt normális. De szerintem azt megelőzően (én nem csak a szocik alatt, mielőtt valamiféle elfogultsággal vádolnál) volt.
Az 5000 et csak példának írtam , legyen 11 000 Ft.
Helyettem ne fizesse senki, hanem én ne fizessek senki helyett, azaz olyan útszakasz fenntartását nem akarom finanszírozni ahol még soha nem jártam,majd kifizetem ha odamegyek.
És még ha szerencséd is volt, ez egész egyszerűen nem érvényteleníti, amit a 7738-ban írtam. Egyszerűen: épeszű ember nem vezet be ilyet így, mint ezek tették. Ezt nem tudod megcáfolni, mert olyan világos, mint a kétszerkettő... :-))
Valószínűleg a saját tapasztalataid nem elegendőek ennek a megítélésére. Nézd vissza a topikban, hány olvtársnak voltak gondjai a beszerzéssel abban a 2-3 napban. Neked mázlid volt, oké, de ne tételezd fel, hogy mindenkinek. A netes rendszer alig volt használható három napig, például.
Én már december elején tudtam mit akarok, és mennyit fogok spórolni az új rendszerrel. Jan 2.án meg is vettem a 2db matricát, ráadásul Bp-n . és nyugodtan autóztam. A saját tapasztalatom azt súgja, hogy a panaszok 80%-a emberi hülyeség ostobaság és figyelmetlenség a többi jogos lehet .
Értem, tehát miután bebizonyítottam Neked, h még a régivel is Te jártál jól, azt mondod, h inkább 10000 helyett 5000ért használnád a pályát.
Nem lenne egyszerűbb azt írni, h más fizesse helyetted a pályát. Ami egyénileg érthető csak akkor ne akarj vitatkozni valaminek az egész országra gyakorolt hatásáról.
Szerintem meg tévedsz. Egészen triviálisan egyszerű kérdései vannak egy ilyesmi bevezetésének, közte olyasmi, hogy nem december 30-án tesszük közzé az egészet, hogy január 1-jétől mi lesz, közben ráadásul úgy, hogy az infrastruktúra messze nem is állt még fel. Ilyet egyszerűen senki nem csinál a világon, aki egy kicsit is ért ahhoz, amivel foglalkozik. Ez nem marketing kérdése.
Ha ezt közhírré teszik októberben, és akkor el lehet kezdeni gondolkodni rajta, vagy ha valamiért tényleg csak decemberre készült el, akkor meg márciustól vezetik be, akkor rögtön másképpen nézett volna ki az egész. Akkor mindenki elmondhatja a véleményét, meg lehet beszélni, kiderülnek a bajok, ki lehet igazítani rendesen, nincs ez a megveszed-visszatérítik baromság, ki lehet tenni előre a táblákat mindenhova letakarva, bevezetéskor csak ki kell csomagolni a fóliából, és így tovább, és így tovább.
Egyszerűen arról van szó, hogy ha van egy kormányzat, amelyik azt állítja magáról, hogy képes elvezetni egy országot, akkor már tegye ezt úgy, ahogy felnőtt, értelmes emberekhez illik.
Én nem akarok arra az útszakaszra fizetni amit nem használok.
A megye rendszernél talán jobb lett volna ha a konkrét autópályára vezetik be pl M7 matrica 5000 évente és így tovább a többire is. De a kapus rendszert (PL HR) elvetném mert lelassítja az utazást .
Ez érdektelen kérdés. Soha, senki nem állította, hogy nem fognak jól is járni vele sokan. Kezdettől fogva tudja mindenki. De ugyanannyian rosszul járnak, ha a pluszbevétel nulla lesz, és még többen fognak rosszul járni, ha a pluszbevétel pozitív szám lesz. Ezt nagyjából az első-második osztályos matematika szintjén már be lehet látni.
Én tehát soha nem állítottam, hogy nem lesz ilyen, sőt, itt is többször elhangzott, tőlem is, mástól is, hogy személy szerint nekünk is jobb lesz, mert éppen olyanok az autópályázási szokásaink. Te állítottál valamit, nem én, nevezetesen hogy a rosszul járáshoz vagy az elégedetlenséghez szükséges feltétel a ballibség. Vagy mögéállsz az állításodnak, vagy pedig elkönyveljük, hogy megint csak a szád járt feleslegesen és értelmetlenül. De ne próbáld meg visszafordítani a saját állításodat másra.
De, valahol itt a topikban sok-sok héttel ezelőtt még a törvényt is beidéztük, van, de ettől még nem sokra jó ma már, az biztos. De formálisan akkor is van.