Nem értem, hogy megkérdezed, melyiket érdemes megnézni.
A Cinkotai garázsban egy ideig a biztonsági őrök ellenőrizték ki - illetve beállásnál a teljes FUTÁR felszereltséget a kocsikban, mert sok rongálást véltek felfedezni. Viszont a mikrofonhiba is FUTÁR hiba, talán voltak akik szándékosan rongálták meg a mikrofont, de miért állt volna érdekében, ha automatikus megálló bemondásra képes a szerkezet?
Nem szabad a kezdés-végzés dátumát összerakni, mert sírva fakad az ember. Majdnem 4 év...
Nem erre gondoltam, hanem egyediekre. A túlmelegedésről nem tudok, állítólag megoldották, de azóta nem volt meleg :) Majd jövő nyáron kiderül. Most a túl hibegnek a tesztje következik majd. :)
Mi az az év elején jelentett hiba, ami máig nem került javításra?
Nem tudod megmagyarázni a BKK-snak, hogy nem jó, ha ő feljelent, mert nem mondtad a következő megállót. :-)
Ezen felűl sok okos frissítés is történt az elmúlt hetek alatt (ha megtalálom a papírom, akkor már mondom is), egyre több a megállókban kihelyezett, működő FUTÁR-tábla, de még mindig nem az igazi. 7 milliárdért még pláne... A végleges üzembehelyezés új dátuma 2014. 03. 31. Utána megint lesz egy új időpont, és megint valami hátráltatni fogja ezt az egész projektet, ami nagyon okos lenne, ha...
A tesztüzem már az utazóközönség számára is látható. Pl. már a Harminckettesek terén és a Mechwart ligetnél is mutatják a kültéri kijelzők a következő jármű indulását.
Ha jól láttam, akkor a későn érkező/induló járműnek az időpontját villogva hozza az utas tudomására.
A 11-18-ban már napok óta sötét a FUTÁR-kezelő, kvázi a mikrofon sem működik, a kijelzők lefagyva. Az utazó BKK-sok már vadásznak rá, hogy meglegyen a napi kvóta a feljelentéseket illetően.
A külső kijelzőknél rendeződött ez az állapot, de a belsők esetében még mindig bután áll hozzá. Pl. még a "Hősök tere" megállóhelyet is 2 részletben jeleníti meg.
"A most látható előrehaladás, az már mind a BKK keze munkája." - :) Ez mekkora kampányszöveg.
És mennyire sértő lehet egy BKV-s számára aki segíti a munkát.
Ja és egy apróság. A munkát ugye emberek végzik. A FUTÁRral foglalkozó emberek kik a BKK-nál, hogy ilyen sokkal ügyesebbek mint az elődeik? Kicsit tudathasadásos a dolog annak aki ismeri a választ :)
D. Belloq:"Jelzem, hogy ezek a kijelzők csak hasznosak. A FUTÁR projekt lényege, az azz, hogy a diszpécserközpontból mindig tudják, hogy mi merre jár, merre kell hangolni."
És tudják a diszpécserközpontban, hogy mi merre jár? Mert akkor ugye ez a fontosabb kérdés. Hány járműből hányat lát? Milyen a meghibásodási statisztika?
Ha jó menetrendeket akarnak létrehozni, nem kéne megmásítani az adatokat például azzal, hogy mindent felrúgva tartják a menetrendet. Ha az elsőajtózás lassít, akkor aszerint kell vezetni.
BTW ilyen azért fordulhatott elő, mert a FUTÁR - nagy újításként - rengeteg munkát megspórolva maga generálja le a kijelző méretének megfelelő "táblaképet". Ám eleinte nem voltak megadva a sokféle kijelző adatai (szélesség, magasság képpontokban), így a rendszer nem mindig tudta jól belőni a megfelelő megjelenítést.
Úgy tűnik, a Koszorú utcát a 9-esen ezentúl Muzsikus cigányok parkjának hívják. Legalábbis a buszok ezt írják ki, a megállótáblát nem néztem. Bemondani viszont a régi megállót mondják be, ill. amikor ránéztem a BKK honlapjára, a menetrendben még a régi megállónevet olvashattam. Ez persze több kérdést vet fel:
1. Miért kell egyszerre többféle információval örvendeztetni az utasokat napi üzemben?
2. Hol a park? Remélem, nem arra a valamire gondoltak az U alakú panelház övében.
3. Mennyire ésszerű ezt a megállónevet használni a mai belpolitikai állapotokat tekintve?
Olyan nagyon nem élem magam bele, csak átutazóban vagyok Tatabányán.
Azt már nem figyeltem, hogy esetleg a buszokban is lenne valamilyen kezelő, amin keresztül a kijelző kaphatná az információkat. Nem is hiszem, a Vértes Volánnak szüksége lenne komolyabb forgalomirányítási háttérre, hiszen ott nem kell HÉV-et, metrót, villamost pótolni, de a műszaki okból eredő menetkimaradás is lényegesen kisebb a budapestihez viszonyítva.
Természetesen nem híresztelésnek szántam, csak pusztán megjegyeztem, hogy az ország több pontján erőlködnek az utasok pontos tájékoztatásával.
Első körben elindítottak egy fél tucat kijelzőt a város különböző pontjain, amik kisebb-nagyobb sikerrel működnek is. Jelenleg a visszajelzések alapján finomítják a rendszer működését.
Megjegyzem a FUTÁR nem csak kijelzőkből áll. Komoly forgalomirányítási háttere van. No meg a BKK kicsit több szolgáltatást rendel meg, mint a Nógrád volán skálája. A tatabányai kijelzők meg nagyon cikisek. Kis bisz-baszok, olyan, mintha a menetrendet bogarásznád, szóval ne nagyon híreszteld, hogy ott mi van.
Én mindkettőn nevetek, mert ez borzadály! A FUTÁR-hoz hasonlót terveznek Szegedre is, de ott lényegesen olcsóbban, 400 millióért. Nem mindegy! Illetve ma Tatabányán jártam, mintha ott is lenne a megállókban elhelyezve a FUTÁR-hoz hasonlító kütyű, de azt még nem tudtam jobban szemügyre venni, amit holnaphoz egy hétre be is pótlok.
Okosság volt a tárolt hangok frissitése, de hiányolom az átszállási lehetőségek felsorolását.
Az a baj ezzel, hogy már a sokadik időpont hangzott el a végleges üzembehelyezést illetően.
Ha majd a telefonomról számítógépre tudom rakni a képeket, akkor teszek fel egy FUTÁR központ által küldött üzenetet, amiben kérik a járművezetőktől a menetidő betartását, amit egy új, eddig nem ismert készülékkel fognak (már talán meg van) mérni. Ezt mittől nem tudta alapból a technika?
És egyet is értek azzal, hogy ez fontos info ... csakhogy az azért ugye szinte kizárt, hogy a Rákóczi híd a délutáni csúcsban és a késődélelőtti pangásban is 8 perc legyen a Szerémin :)
Igazából a BKV-n röhögnek. A projektet, mint a múltkor kijavítottatok, a BKV indította, és csak annyit tudtak haladni, hogy kötöttek egy ilyen szar szerződést a Synergonnal.
A most látható előrehaladás, az már mind a BKK keze munkája.
BTW hamarosan indulnak. A buszok és trolik vonalán kezdik, majd mikor végeznek velük, a villamosoknál is elérhető lesz a valósidejű utastájékoztatás.
Jelzem, hogy ezek a kijelzők csak hasznosak. A FUTÁR projekt lényege, az azz, hogy a diszpécserközpontból mindig tudják, hogy mi merre jár, merre kell hangolni.