Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Érdekesség az ebayon, Pannónia mozdony 3 sines rendszerre alakítva. Szépen kivitelezett kisipari megoldásnak tűnik. És egy állomási hangulatkép, ha már rábukkantam. Üdv.: Ádám
Itt is egy általam pénzverdeinek tudott sorompó alján lévő a MEO pecsét Az információ tartalmáról semmit sem tudok. Zsenge ifjú koromban volt egy Előre készletem, ami az idők folyamán amortizálódott. Abban egy ilyen sorompó volt.
"....MEO ügyben. Ez egy Helikon trafó alján lévő pecsét."
A "szocializmusban" a pecsét nyomókat (is) szigorúan nyilvántartották és személyre adták ki. Maga a szám csak egy sorszám amit adott időpontban egyik meósnak adták ki és munkakör váltásig vélhetően nála is volt. Ha meglennének a nyilvántartó kartonok akkor a dátummal (1962 december xx) együtt akár a meós személye is kikereshető lenne. A címet nem tudom, de az akkori neve : Magyar Állami Pénzverő, így a telephelyei talán visszakereshetőek. Az egyik telephelye a külső körúton volt a korábbi Ludovika lovarda helyén. Egy cikk szerint az Állami Pénzverő az Üllői út-Könyves Kálmán körút-Györffy István utca-Bláthy Ottó utca által határolt öthektáros, 38505. helyrajzi számon bejegyzett telken terült el. Az egyik utód cég (nemesfém vizsgáló) még mindig ezen a területen van. A többi részét a szokásos módon privatizálták. https://www.google.com/maps/@47.4770261,19.0969262,17.75z
Osztom az előttem szóló véleményét , azzal a kitétellel, hogy nem szeretném, ha rövid úton leírnátok. Remélem, van még néhány évem a vonatozásra. Az eddigi élettapasztalatom alapján azzal tudlak vigasztalni, hogy minden kiforogja magát. Kellő türelem esetén van meglepő és váratlan dolgokat sodor hat eléd az élet. Minden esetre a jó szem mellett a szerencse faktor a legfontosabb. Így jártam én most egy teljesen véletlen vásárlással. A másik fórumon láthatod a képeket is . Volt fenn a Vaterán egy elemes 0-ás Zeuke mozdony, ami mellé az eladó egy ismeretlen gőzmozdony roncsot adott. Igazán e miatt vettem meg néhány ezer forintért. Természetesen a Zeuke mozdonyt is átalakítom normál üzeműre.
A csomag megérkezése után fényképeztem és a képeket feltettem a másik fórumra. Rövid idő alatt kiderűlt, hogy egyedi készítésű Glaskasten . A kaszni rézlemezből készült és majdnem komplett. a futómű nagyon hiányos, de ez lesz a téli játékom.
Köszi! :) Tény, hogy a fiatalabb érát képviselem; de már így is közelítek a 30-hoz ;) :| (Az én alapkészletem édesapámtól származik, akinek nagyapám vásárolta az 50-es évek végén; pult alól...ahogy illik. Ezt bővítgetem)
Volt egy felső plafon, amit nem léptem volna át szívesen, de igazából a végső hajrában szinte esélyem sem volt. Úgy begyorsult a licit, hogy csak pislogni maradt időm :) Az izgalom megvolt és a pénz is megmaradt...tény...egyELŐRE ;) Üdv!
Ne búsulj Zsombi, az izgalom megvolt, a pénz megmaradt szoktam az ilyen esetekre mondani. Viszont egy dologgal komolyan tudlak vigasztalni, mivel a fiatalabb generációhoz tartozónak gondollak, s ezért az idö neked dolgozik. Most még azok dominálják a piacot, akiknek ezek a vonatok még a közvetlen gyerekkori élményeikhez tartoztak, s ez okozza a jelenlegi magas árakat, de az idö kiméletlenül halad, s elöbb-utóbb mindenki eljut oda, hogy elkezdi a gyüjteményét ilyen vagy olyan okok miatt felszámolni. Öregség, betegség, érdeklödö utódok hiánya, stb. A tinplate gyüjtök pedig egyre kevesebben lesznek, Szóval nyugi, eljön majd a Te idöd is, hamarabb is mint szeretnéd, s szerintem akkor még válogatni is fogsz tudni. Üdv! S.
Kérlek nyugtassatok meg, hogy a vaterán kínált kéttengelyes ÁFOR eredeti és nem replika! :)
Mivel számomra már nagy összegnél tart, de így is licitáltam rá....És ezúton tisztelettel kérnék mindenkit, akinek a harmadik vagy negyedik ÁFOR-ja lenne, egy pillanatra húzza vissza az egeret a licitálástól (ha lehet) mert Nekem az első lenne és nagyon vágyom már rá, hogy legyen egy az ELŐRE készletemben ! :')
Ezért nem szabad egy idős embernek szemüveg nélkül okos telefonon képeket nézegetni, mert ez lesz belőle. Különben örülök, hogy fellendítettem az oldal hozzászólásait. Most viszont laptopról írok.
bocsánat az éjjeli gyors, de "felesleges szócséplésért", most reggelre, kialudva már leesett a kérdés lényege. Igen, a Helikonba nem kellett szelén, mert eleve DC motorja volt.
régen, a szilicium diódák feltalálása és elterjedése elött, (-- a csöves, vagy higanygöz egyenirányítók mellett --), szelén alapú egyenirányítókat is használtak. Ilyenekkel építette már pl. a Märklin is az egyenáramú mozdonyait, tápegységeit, s ilyenek kerültek még a Pannónia, Helikon mozdonyokba, ill. tápegységeikbe is. Akkoríban még a szilicium diódák drágák voltak, a szelén blokkok pedig jól bírták hütés nélkül is az esetleges, átmeneti túlterheléseket, ami a játékvasút üzem elkerülhetetlen velejárója, amikor pl. kisiklás miatti rövidzár lép fel a rendszerben. A szelén nagy hátránya (-- a méretei mellett --), hogy kb. 2V nagyságú üzemi feszültség esik rajta, szemben a modern Schottky diódák pár tized voltos feszültség esésével.
Ez a korábbi bejegyzés szépen szemlélteti egy ilyen szelén blokkot: