Koromban úgy látszik már nem ritka a szenilitás: nincs még 5 napja, hogy elektronokba vetetted a képről alkotott gondolataidat és már ki is esett a fejemből. Az vigasztal, hogy legalább ugyanazon környékre lyukadtunk ki egymástól függetlenül. Mondd, ez szerinted vasúti, vagy közúti híd?
Személyesen is ismervén a kommentelőt, állíthatom, hogy nem bántásból írta, azt amit. Az igazság az, hogy úgy találom: a humor a befogadás jele is lehet. Ha már előkerült, nem hungry, hanem hunky... és inkább az yankeek használják, a limeyk nem. :-)
Baromira nem vicces a dolog, pláne, ha ezredszerre adják elö úgy, mintha ök lennének az elsök ésmilyen fasza a humoruk. Hát nem. Hungary - Hungry megvan? Attól, hogy valaki szmájlit rak a hsz-a végére, az még lehet bántó tartalmú. A sportrészlegben elmegy a dolog, ott én is élcelödöm másokkal, de a Fortepan eddig kultúremberek gyüjtöhelye volt, nem pedig személyeskedö hsz-oké. A te hsz-od pedig tipikus áldozathibáztatás.
A másik hsz-odra csak azt tudom mondani, keress rá ebben a topicban a képszámra.
Szeretném, ha segítenél ennek a diónak a feltörésében: 188630 Elnézve merrefelé járt a hölgy képei alapján, mit gondolsz hol találkozhatott sétahajókázással városi csatornán? Azt hiszem elvethető a legészakibb valamint az alsó és nyugati 6 helyszín (2,3,5,7,8,10). Hamburg és Drezda túl városi vagy nem bír a megkívánt természeti adottságokkal (fennsíkos vagy tölcsértorkolat). A felismert fotolokációkat térképre dobva, Breslau (Odera "delta") és Potsdam (Alte Fahrt) látszott a legígéretesebbnek, amit egy-két ritka kútfő is megerősíteni látszik. Közelebbről megnézve aztán egyik sem látszik megfejtésnek. Vagy talán Berlinben valahol? Ehhez viszont semmi támpontot nem találtam...
Megsértődtem, qrvára nem volt humoros és még csak eredeti se, ez a fajta hsz eddig nem volt divat itt, te és a hsz-od az oka, hogy most egy darabig ez a hsz az utolsó tőlem a Fortepan témakörben.
„1976. december 22-i átadása napján már rendezettebb volt a felüljáró környéke”
Annak idején az építkezés végét, a 8-as autóbuszból nézve, naponta 8-10 alkalommal szemlélhettem. Az átadás előtt nem terítették le az úttestre a legfelső aszfalt-réteget, hanem az alsóra festették fel az útburkolati jeleket. Eléggé hevenyészetten. Pl. a Sashegy felé vezető irányba eső megállót csak záróvonal átlépésével lehetett megközelíteni. A felüljáró melletti közvilágítási oszlopokhoz nem vezetett földkábel. Sebaj, az átadás napközben volt. Aztán napokkal később - lehet, hogy az ünnepek után – fejezték csak be az építkezést.
Ha arra irányult a kédés, hogy miért itt jött elő a kérdés és miért nem a Megfejtéseknél? Mert jól láthatóan nem megfejtést közöltem, hanem csak elmélkedtem és nem akartam megint képszám nélküli hsz-ok hadát generálni.
De most egy darabig úgysem lesz ilyen gond, hogy rossz topicban teszem fel a h.lye kérdésemet egy kép kapcsán, andreas19 kollégád nagyon ügyesen egy mondattal elintézte.
A sofőr igen nagy valószínűséggel RM, van róla a saját adományában két esztendővel későbbi fotó is. Az ötvenes évek elején a Szilágyi Erzsébet fasorban (19) laktak, a fotó készülhetett pl. a Trombitás, Garas vagy a Nyúl utcában vagy szemben a major valamelyik szélén.
Nem lehetséges, hogy a jármü vezetöje maga Ráday Mihály? Korban, fizimiskában passzolna hozzá. Ha esetleg igen, nem lehetséges, hogy a lakásuk körül lehet valahol? (Hol lakhattak akkoriban?)
OK. Köszönöm a választ, kitünő öregek otthonát találtatok nekik.
Egyúttal bánatos is vagyok, mert jó lett volna tudni a Lőrincze Judit gyűjtemény felvételi sorrendjét. Meg lehet tudni valahogy, hogy a 44259 és 44264 képek mennyire voltak fizikailag egymástól a negatívtekercsen? Mert kicsit össze-vissza vannak a közbülsők... ráadásul, valamiért teljesen hiányzik a 44261...
Talán egy echte németet kellene megkérdezni... ha meglátja a képet talán kapásból rávágja hol van, vagy útba igazít hol keresd. Ezeket a fórumokat találtam, hátha segít:
Fárasztó vicc, de ezzel az erővel jelen rovatról is feltételezni kéne, hogy irányjelzőkkel, matematikai segédjelekkel, vagy tiltott művek jegyzékével foglalkoztok. :-P
Volna egy technikai kérdésem: hol tároljátok az adományozott eredeti anyagot (dia pozitív, tekercs negatív, kinagyított papír, üveg), ha egyáltalán... és lehet tudni hol készül a szkennelés?
Csezmeg, az eredeti kérdező az eredeti topicotokban egy vasúti kocsira kérdezett rá, meg is kapta a választ, hogy württenbergi paklikocsi. Ha ezt elmondod, egyből meglett volna Stuttgart... ;)
Az ilyen hsz-oknak alapvetöen itt a helyük, ott meg a konkrét megfejtéseknek, ezrét is akartam már azt is ide írni...
Persze, az volt a célom, hogy a webmester továbbítsa (aki azóta jelentkezett és agitált, hogy regisztráljan, de udvariasan hárítottam). Én nem vagyok vonatb., bár az átlagos emberkékhez képest jobb/nagyobb a rálátásom, de a magam részéröl nem akarnék azon a vonalon elindulni.
A kersöknél a kulcs mindig az, hogy mit adsz be keresendö szóként, és van-e türelmed a sok lényegtelen közül kiszürni a lényegeset. hiába szerepel az általad berakott oldaon többör is a "stuttgart"+"Stellwerk 7" egy oldalon, nálam nem jött elö egyszer sem.
A webmesternek írtam... Szerintem, a wm továbbküldi a szerzőnek, aki még él és virul, ahogy láttam. Köztünk szólva, a jövőre nézve, hasznos lenne még+ ott a topikban egy hsz-ba is beágyazni a fortepanos képet, de megértem hogy nem akarsz MÉG egy regisztrációval bajlódni...
...végig a Stellwerkre koncentráltam, nem gondoltam, hogy a Drehscheibe (fordítókorong) felöl kell megközelíteni... Én is a morzsáidat követtem, aztán az induljkacsa képkeresője visszadobta a fordítókorongos oldalról az Stw 9-es ábráját (és ott a képét)... innen indult az érdeklődés és történt a felfedezés.
(Úgy találtam, hogy a fordítókorongnak, mint elsődleges téma, nincs sok köze az fórumoldalhoz: inkább csak arra utal, hogy bármely irányba el lehet menni vasúti témákban, akár időben is. Frappáns nevet választottak.)