Sziasztok! Reggel nem indult a kis drágaságom. scarabeo 4 ütem 125ccm. Benzin van gyújtás van gyertya kiszed szikrázik. Mi lehet a gond? Önindító ezerrel teker, de semmi életjel.
Szia , csak egy ötlet volt.. A szívatót tudod ellenőrizni, ha kiveszed és külső tápról adsz neki 12 V-ot. Akkor kb egy perc alatt kijjebb kell jönnie (tűnek és harangnak) 2-3 mm-t. Másik ötlet - a vákumos benzincsap, vagy a vákumot oda vezető cső ..
Szia Marty! A kérdésem akkor az hogy: a karburátor teljesen új és a rajta lévő elektromos szívató is. A szívató ezek szerint nincs nyitott állásba amikor hideg és ameddig valamennyi benzin van a rendszerben megy majd mivel nem kap dúsított levegő benzin keveréket leáll a torokban lévő hidegebb környezet miatt. Ezért 100% hogy a szívatóval van gondom? Esetleg tudtok ajánlani egy átalakító szettet vagy valami beállítást a bimetálhoz és tűszelephez?
Szívató szívat. Ha lehúzod járó motornál persze, hogy nem történik semmi, hiszen termosztát elven működik, és idő kell, hogy reagáljon. Ha hideg, akkor elvileg nyitva van , és hideg is marad - ezért nem történik semmi, ha meleg, akkor zárt, de a termo patron lehűléséhez idő kell, főleg, hogy a környezete is forró - tehát akkor sem történik semmi. Uis az áram azért kell, hogy járó motornál fokozatosan felfűtse a patront, és az lassan lezárja a plusz benzin útját. Remélem érthető voltam, és most már még jobban értesz a motorokhoz :)
Igen vákuumos a benzincsap de azt lepróbáltam amikor nem indul. Lehúztam a karbi felé menő csövet és indítóztam ekkor jött a benzin. Tegnap délután olyan 26 fok körül volt könnyen indult és mentem vele kb 25 km gondtalanul. Ma reggel 14 fok volt, könnyen indult de kb 250 m után leállt, hiába tekertetett nem indult el. Szikra van benzin a hengerbe és megint elindult de csak megint 250 m-t tudtam vele menni és leállt. Egyszerűen nem értem miért nem kaphat benzint amikor hidegebb az idő. Mondjuk az is érdekes hogy ha jár a motor és hidegen vagy melegen lehúzom az elektromos szívató csatlakozóját akkor nincs változás mintha semmi se történt volna nem pörög fel vagy áll le és ha nem akar indulni akkor is hiába húzom le a szívató csatit semmi. Egyszerűen értetlenül állok a dolog előtt.Gondolkoztam kézi bovdenes szívatóra való átalakításon de kitudja tényleg az e a baja?Valamilyen szinten értek a motorokhoz de megvallom őszintén ehhez kevés a tudásom... Bármilyen jó tanácsot fogadok a diagnosztikához.
Az önindító tekertet de nem indul. Közbe arra rájöttem, hogy nem gyújtás problémája van és sikerült pontosítani a hibajelenséget: reggel amikor olyan 10-15 fok körül van akkor könnyen indul és kb. 150m után leáll majd nem lehet elindítani.ilyenkor szikra van és ha kiveszem a gyertyát és öntök bele benzint elindul és utána már nem áll le.A benzincsapot néztem az jó. Ha délután olyan 22 fok körül van akkor már nincs baja indul és nem is áll le.Csak a reggeli hidegebb időben csinálja.Próbáltam úgy is hogy lehúztam a szivató csatlakozóját reggel. Úgy is leállt talán amikor indítgattam próbálta volna elkapni de csak prüszkölt. A karburátort 13000 Ft-ért vettem újonnan automata szivató is rajta volt lehet hogy az automata szivató bimetáljával vagy tűszeleppel van valami- korán zárhat be szerintem.
Abban kérek segítséget, hogy bemattult plexit mivel szoktatok szebbé varázsolni? Kilátok rajta, de lehetne kicsit átlátszóbb... Olvastam fogkrémes megoldásról, valaki próbálta már? Vagy valami más házilagos megoldás?
Van egy Scarabeo 100ccm 4t 2002-es robogóm. Olyan problémám van vele, hogy elindul minden ok aztán menet közbe egyszer csak leáll majd nem lehet újraindítani. Később pedig megint könnyen indul.Gyertya: új, karbi :új, alapjárat beállítva. Gyújtáselektrónika lehet?
Scarabeo 500-on a computer szerint nincs töltés. Semmi.
Előzmény:
Már tavaly sem ment 12,8V fölé fordulaton. Viszont olyan nem fordult elő, hogy annyira lemerült az aksi, hogy nem húzott volna be az indítórelé. Tegnap ez történt. Be kellett bikázni, hogy haza tudjak evickélni vele.
Spanomat kérdeztem - akinek hangra ugyanilyen paripája van - neki 13,4 - 13,6V között mutatja a feszültséget.
Akad olyan fórumozó aki tudna tanácsot adni, hogyan, mit mérjek, hogy kideríthessem mi a hiba oka?
Lehet, hogy a generátor (3 fázisú) fáradt el, de lehet a feszültségszabályzó is a ludas?
Egyik sem olcsó mulatság, nem vásárolnék feleslegesen.
Köszi az infót de nem vagyok egy nagy szaki, nem valószinű, hogy meg tudnám csinálni. Az indexre is azt mondják, hogy valószínüleg test hiba, na pl. azt se tudnám megkeresni.
Szeretnék infót kapni, hogy kit tudnátok ajánlani egy 2002-es scarabeo 100 robogó szervizeléséhez, Budapesten. ( Egyébként II.kerületi vagyok, lehetőleg a környéken, de ha megéri, nyílván elviszem messzebb is)
Jelenleg első fékbetétet kell cserélni, és az index lámpák csak fék behúzása alatt müködnek rendesen, amúgy nagyon lassan.Tavaly augusztusában vettem, jó lenne egy olajcsere is rajta, biztos ami biztos.
Hát ki kéne de én nem tudom ... 6 éve járok vele, már akkor is igencsak használt volt de hozzá se kellett eddig nyúlni. Igaz heti szinten egy 50 km-t megyek max. Fagyban meg esőben meg nem megyek.
Kipufogó sztem jobban olyan mint eddig, régebben azért nem volt alatta folt nagyon, de mondom ez csak ha már úgyis ránéz valaki.
Most javasoltak itt valami közeli szerelőt, a napokban megkeresem, de ha nem jön össze nem bánnám ha megnéznéd.
Már hogy mire vonatkozik a kérdés ? Az öninditó meg se nyekken ez az egyiik, ezenkívül a kipufogódobból csöpög pár csepp olaj mindig, de ezzel külön nem foglalkoztam, már jó ideje ilyen.
Szentendrei szigeten vagy közeli környékén nem tudtok esetleg szerelőt egy 50 2t minarellis scarabeohoz? Egyik napról a másikra meghalt az önindító, meg már egyébként is gyűltek a kisebb -nagyobb dolgok amiket át kéne nézni, és ha muszáj, akkor nem aranyárban rendberakni.