Keresés

Részletes keresés

GSTLeslie Creative Commons License 2018.04.25 0 0 4176

Szia!

 

Megkaptam! Köszönöm szépen! :-)

Vázszám alapján megtaláltam végre, hogy NEM rotax! De azért így is sok okosságot találok majd a manual-ban, ami nem motor típus specifikus!

Köszi még egyszer!

 

GSTLeslie

 

 

Előzmény: Alkapánó (4172)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.25 0 0 4175

Sziasztok!

 

Adott egy Scara 2001-s 50/2T.

Menet közben megállt.

Üzemanyag van,szikra nincs.

Tirisztor,gyertya jó.

A tirisztorhoz menő vezeték saruján önindítózáskor nem mérhető feszkó.

 

Hogyan tovább? Mit nézzünk még meg...vagy ez már szerelő?

Alkapánó Creative Commons License 2018.04.25 0 0 4174

Elküldtem neked is.

Előzmény: Sanzistift (4173)
Sanzistift Creative Commons License 2018.04.25 0 0 4173

Szia! Kérhetnék manualt? Nekem Rotax van, 2000-es 125-ös, és nincs hozzá semmi infóm.

Az emilem: sanzistift kukac gmailpontkom... :)

 

Előzmény: Alkapánó (4172)
Alkapánó Creative Commons License 2018.04.25 0 1 4172

Ha Piaggio, akkor nem jó hozzá a rotaxos manual.

Nekem a Rotaxhoz van.

Előzmény: GSTLeslie (4171)
GSTLeslie Creative Commons License 2018.04.24 0 0 4171

Szia!

 

Email címem: szld [kukac] pro.hu

Előre is köszönöm!

 

Új kérdés:

Scarabeo 200 GT

A forgalmiban "TD" típus-megjelölés van, a blokkon Piaggo logo van, kérésem, hogy akkor ez most rotax motoros vagy sem? :-D

 

Sosem volt még Aprilia mocim, most tanulom a dolgait!

Köszönöm a segítséget!

 

GSTLeslie

Előzmény: Alkapánó (4144)
Apriliafun Creative Commons License 2018.04.24 0 0 4170

Sziasztok! Reggel nem indult a kis drágaságom. scarabeo 4 ütem 125ccm. Benzin van gyújtás van gyertya kiszed szikrázik. Mi lehet a gond? Önindító ezerrel teker, de semmi életjel.

pinter18 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 4169

Azért érdekes a dolog mert ha nem jön kijjebb a tű tehát nem működik a szívató akkor csak a fogyasztásba venném észre meg ha bemelegedett a motor nem?

Előzmény: Marty (4168)
Marty Creative Commons License 2018.04.23 0 1 4168

Szia , csak egy ötlet volt.. A szívatót tudod ellenőrizni, ha kiveszed és külső tápról adsz neki 12 V-ot. Akkor kb egy perc alatt  kijjebb kell jönnie (tűnek és harangnak) 2-3 mm-t. Másik ötlet - a vákumos benzincsap, vagy a vákumot oda vezető cső ..

Előzmény: pinter18 (4167)
pinter18 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 4167

Szia Marty! A kérdésem akkor az hogy: a karburátor teljesen új és a rajta lévő elektromos szívató is. A szívató ezek szerint nincs nyitott állásba amikor hideg és ameddig valamennyi benzin van a rendszerben megy majd mivel nem kap dúsított levegő benzin keveréket leáll a torokban lévő hidegebb környezet miatt. Ezért 100% hogy a szívatóval van gondom? Esetleg tudtok ajánlani egy átalakító szettet vagy valami beállítást a bimetálhoz és tűszelephez?

 

Amúgy van egy tök jó cikk a szívató működéséről:

 

https://robogoalkatresz.hu/robogo_automata_szivato_26

Előzmény: Marty (4166)
Marty Creative Commons License 2018.04.23 0 1 4166

Szívató szívat. Ha lehúzod járó motornál persze, hogy nem történik semmi, hiszen termosztát elven működik, és idő kell, hogy reagáljon. Ha hideg, akkor elvileg nyitva van , és hideg is marad - ezért nem történik semmi, ha meleg, akkor zárt, de a termo patron lehűléséhez idő kell, főleg, hogy a környezete is forró - tehát akkor sem történik semmi. Uis az áram azért kell, hogy járó motornál fokozatosan felfűtse a patront, és az lassan lezárja a plusz benzin útját.   Remélem érthető voltam, és most már még jobban értesz a motorokhoz :)

Előzmény: pinter18 (4165)
pinter18 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 4165

Szia!

 

Igen vákuumos a benzincsap de azt lepróbáltam amikor nem indul. Lehúztam a karbi felé menő csövet és indítóztam ekkor jött a benzin. Tegnap délután olyan 26 fok körül volt könnyen indult és mentem vele kb 25 km gondtalanul. Ma reggel 14 fok volt, könnyen indult de kb 250 m után leállt, hiába tekertetett nem indult el. Szikra van benzin a hengerbe és megint elindult de csak megint 250 m-t tudtam vele menni és leállt. Egyszerűen nem értem miért nem kaphat benzint amikor hidegebb az idő. Mondjuk az is érdekes hogy ha jár a motor és hidegen vagy melegen lehúzom az elektromos  szívató csatlakozóját akkor nincs változás mintha semmi se történt volna nem pörög fel vagy áll le és ha nem akar indulni akkor is hiába húzom le a szívató csatit semmi. Egyszerűen értetlenül állok a dolog előtt.Gondolkoztam kézi bovdenes szívatóra való átalakításon de kitudja tényleg az e a baja?Valamilyen szinten értek a motorokhoz de megvallom őszintén ehhez kevés a tudásom... Bármilyen jó tanácsot fogadok a diagnosztikához.

Előzmény: Alkapánó (4163)
Józsi6905 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 4164

Köszönöm, kipróbálom!

Előzmény: Alkapánó (4161)
Alkapánó Creative Commons License 2018.04.23 0 0 4163

A benzincsap vákuumos?

Én jártam úgy, hogy a vákuumcsövet véletlenül beszorítottam az ülés alatti idom visszaszerelésekor 

és a benyomott cső nem produkált megfelelő szívó hatást, s ezért állt le.

Előzmény: pinter18 (4162)
pinter18 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 4162

Üdv!

 

Az önindító tekertet de nem indul. Közbe arra rájöttem, hogy nem gyújtás problémája van és sikerült pontosítani a hibajelenséget: reggel amikor olyan 10-15 fok körül van akkor könnyen indul és kb. 150m után leáll majd nem lehet elindítani.ilyenkor szikra van és ha kiveszem a gyertyát és öntök bele benzint elindul és utána már nem áll le.A benzincsapot néztem az jó. Ha délután olyan 22 fok körül van akkor már nincs baja indul és nem is áll le.Csak a reggeli hidegebb időben csinálja.Próbáltam úgy is hogy lehúztam a szivató csatlakozóját reggel. Úgy is leállt talán amikor indítgattam próbálta volna elkapni de csak prüszkölt. A karburátort 13000 Ft-ért vettem újonnan automata szivató is rajta volt lehet hogy az automata szivató bimetáljával vagy tűszeleppel van valami- korán zárhat be szerintem.

Előzmény: Alkapánó (4159)
Alkapánó Creative Commons License 2018.04.21 0 1 4161

Én ezt használom évek óta plexire is:

 

https://www.conrad.hu/hu/femfenyezo-polirozo-vatta-142-g-nevr-dull-820040.html

 

Motoros boltokban is kapható. Én 13 éve vettem először a Louis-ban.

Pár hete políroztam vele egy Beverly plexijét.

A durva karcoknál előtte vízpapírt (600, 1200, 2000) használtam.

Festés felületi sérüléseit is lehet vele újrafényezni, polírozni

Előzmény: Józsi6905 (4160)
Józsi6905 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 4160

Sziasztok!

Abban kérek segítséget, hogy bemattult plexit mivel szoktatok szebbé varázsolni? Kilátok rajta, de lehetne kicsit átlátszóbb... Olvastam fogkrémes megoldásról, valaki próbálta már? Vagy valami más házilagos megoldás?

 

Előre is köszönöm!

 

Pjozsi69

Alkapánó Creative Commons License 2018.04.20 0 0 4159

Amikor nem lehet beindítani, akkor az önindító sem forog?

Előzmény: pinter18 (4158)
pinter18 Creative Commons License 2018.04.20 0 0 4158

Sziasztok!

 

Van egy Scarabeo 100ccm 4t 2002-es robogóm. Olyan problémám van vele, hogy elindul minden ok aztán menet közbe egyszer csak leáll majd nem lehet újraindítani. Később pedig megint könnyen indul.Gyertya: új, karbi :új, alapjárat beállítva. Gyújtáselektrónika lehet?

 

Köszönöm előre is a segítségeteket

fogfutár Creative Commons License 2018.04.20 0 0 4157

Scarabeo 500-on a computer szerint nincs töltés. Semmi.

 

Előzmény:

Már tavaly sem ment 12,8V fölé fordulaton. Viszont olyan nem fordult elő, hogy annyira lemerült az aksi, hogy nem húzott volna be az indítórelé. Tegnap ez történt. Be kellett bikázni, hogy haza tudjak evickélni vele.

Spanomat kérdeztem - akinek hangra ugyanilyen paripája van - neki 13,4 - 13,6V között mutatja a feszültséget.

 

Akad olyan fórumozó aki tudna tanácsot adni, hogyan, mit mérjek, hogy kideríthessem mi a hiba oka?

 

Lehet, hogy a generátor (3 fázisú) fáradt el, de lehet a feszültségszabályzó is a ludas?

 

Egyik sem olcsó mulatság, nem vásárolnék feleslegesen.

wakond83 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 4156

Ha van hozzá affinitásod elhozhatod hozzám, megmutogatom, hogy mit hogyan kell, de Te fogod csinálni.

Engem is így tanítottak, illetve lestem is szerét ahogy dolgozik :)))

 

Sok helyen nem lehet test hiba, bár ez inkább türelem játék.

Én nem vagyok elektromos szaki, de azt meg lehet csinálni, hogy a testek pontjait megcsiszolni, hogy

újra jó legyen a kontakt.

 

Ha meg vezeték törés azt ki lehet mérni multiméterrel.

 

 

Előzmény: totti977 (4155)
totti977 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 4155

4T

Köszi az infót de nem vagyok egy nagy szaki, nem valószinű, hogy meg tudnám csinálni. Az indexre is azt mondják, hogy valószínüleg  test hiba, na pl. azt se tudnám megkeresni.

wakond83 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 4154

 

Üdv.

 

 

Ezeket egyszerű cserélni, kis ügyességgel otthoni meló.

A fékbetét cserekor ajánlatos a fékfolyadékot is cserélni sanszos, hogy soha nem volt cserélve. (DOT 4)

 

 

Olajcsere sem nagy ügy, csak jó minőségű olaj kell bele. (Repsol, Motul, Eneos)

Ill. a kihajtásnál is cserélni kellene olajat, általában az kimarad.(váltóolaj 75w90 )

És légszűrő szivacs cserét is javasolnék.

 

 

Már csak egy kérdés: 2T vagy 4T a motor?

 

 

 

 

Előzmény: totti977 (4153)
totti977 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 4153

Üdv mindenkinek!

Szeretnék infót kapni, hogy kit tudnátok ajánlani egy 2002-es scarabeo 100 robogó szervizeléséhez, Budapesten. ( Egyébként II.kerületi vagyok, lehetőleg a környéken, de ha megéri, nyílván elviszem messzebb is)

Jelenleg első fékbetétet kell cserélni, és az index lámpák csak fék behúzása alatt müködnek rendesen, amúgy nagyon lassan.Tavaly augusztusában vettem, jó lenne egy olajcsere is rajta, biztos ami biztos.

A válaszokat előre is köszönöm.

Sanzistift Creative Commons License 2018.04.16 0 0 4152

Szeretnék segítséget kérni.

Adott egy 2000-es évjáratú 125-ös Scarabeo. Vettm hozzá oldaldobozokat, de konzolok nincsenek meg.

Akinek van ilyen felszerelve, az lefényképezné a felfogatási pontotkat?

Legyártanám a konzolokat, de csak akkor fogok neki, ha minden tiszta már, és a felfogatás még nem világos.

Esetleg, ha valakinek van eladó konzol, az is jó lenne, vagy kölcsönbe mintának, hogy lemásoljam.

Köszi.

 

similis Creative Commons License 2018.04.14 0 0 4151

Hát ki kéne de én nem tudom ... 6 éve járok vele, már akkor is igencsak használt volt de hozzá se kellett eddig nyúlni. Igaz heti szinten egy 50 km-t megyek max. Fagyban meg esőben meg nem megyek.

Kipufogó sztem jobban olyan mint eddig, régebben azért nem volt alatta folt nagyon, de mondom ez csak ha már úgyis ránéz valaki.

Most javasoltak itt valami közeli szerelőt, a napokban megkeresem, de ha nem jön össze nem bánnám ha megnéznéd.

Előzmény: Szere28 (4150)
Szere28 Creative Commons License 2018.04.14 0 0 4150

Hát kikel cserelni. Az olaj a kipuba. Hát 2t motorban szinte mindig van. Igaz olajtol is függ. De ha nagyon kell megnezhetem.

Udv!

Előzmény: similis (4149)
similis Creative Commons License 2018.04.14 0 0 4149

Már  hogy mire vonatkozik a kérdés ? Az öninditó meg se nyekken ez az egyiik, ezenkívül a kipufogódobból csöpög pár csepp olaj mindig, de ezzel külön nem foglalkoztam, már jó ideje ilyen.

Előzmény: Szere28 (4148)
Szere28 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 4148

Udv!

Mi lenne az pontosan?

Előzmény: similis (4147)
similis Creative Commons License 2018.04.13 0 0 4147

Sziasztok,

Szentendrei szigeten vagy közeli környékén nem tudtok esetleg szerelőt egy 50 2t minarellis scarabeohoz? Egyik napról a másikra meghalt az önindító, meg már egyébként is gyűltek a kisebb -nagyobb dolgok amiket át kéne nézni, és ha muszáj, akkor nem aranyárban rendberakni.

Előre is köszi :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!